miloszenko 18.07.2013 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Wypowiedz TB mozesz zignorowac, bo to jest "inny swiat". Podlogowka po calosci super sprawa polecam, prosty uklad i bardzo efektywny, dobierz tylko piec ktory startuje z mala moca, ja mam akurat Junerksa Smarta 14KW. Jedyne co nalezaloby przewidziec to w miare mozliowsci niedopuscic do przegrzania przy upalach, przy reku to najlepej wylaczyc go jak nikogo nie ma w domu i dobrze pozaslaniac okna od zewnatrz, bo jak juz nagrzejesz to ta silka bedzie potem z tydzien stygla. Nie widze jaki duzy to dom ale jesli nie wiecej niz 130 m2 to rachunki za CO/CWU ponizej 4 osob powinny byc w granicach 2 tys PLN. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 18.07.2013 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 @Przemek_80 Rozważ:- płytę fundamentową z podłogówką zamiast wylewki,- oddylatowaną płytę dla garażu nieizolowaną,- silikaty 18 zamiast 24,- chyba ten balkon to potężny mostek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemek_80 18.07.2013 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 @Przemek_80 Rozważ: - płytę fundamentową z podłogówką zamiast wylewki, - oddylatowaną płytę dla garażu nieizolowaną, - silikaty 18 zamiast 24, - chyba ten balkon to potężny mostek Powiem Ci szczerze, że myślałem o płycie, jednak niestety wciąż jest to nowość. W moich okolicach ciężko by było znaleźć ekpię która zrobi płytę i wybuduje dom. Mógłbym dzielić na różnych wykonawców, ale zrezygnowałem. Poza tym mam garaż w bryle więc pewnie trzeba by dwie płyty. Zrezygnowałem. Stawiam na tradycyjny fundament jednak dobrze ocieplony z boku i od góry. Balkon niby mostek, ale nad nim będzie 15cm styropianu więc praktycznie zachowane ocieplenie. Muszę dopilnować żeby barierka była mocowana do boków balkonu a nie od góry. W razie co mogę wstawić fragment z projektu o zabezpieczeniu tego balkonu. miloszenko mam zamiar właśnie na południowych oknach zamontować takie rolety słoneczne (zapomniałem nazwy) - trochę drogie są lub markizę która zapewni w gorące dni cień a w zimę pozwoli na ogrzanie słońcem. Dom ma 200 m2 + nieogrzewany garaż. Prawdopodobnie zdecyduję się jeszcze na rozprowadzenie grawitacyjne ciepła z kominka, ale to już dotyczy późniejszych instalacji. Na ten moment zastanawiam się nad projektem. Piec będę chciał kupić dokładnie taki o jakim napisałeś - start z niską mocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 18.07.2013 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Szkło wodne sodowe można jednak kupić poniżej 5zł za 1L. Wydajność: piszą, że ok. 1-2 m2, więc 1000zł - 2000zł za 200m2 ścian. Cena jak za dobry nawilżacz, ale czy można ten efekt (utrzymanie wilgoci w ścianie) porównać z nawilżaczem ? Na al... można za 2PLN kupić.Nawilżacz żre prąd.Za odpowiednią wilgotność odpowiada ilość i sposób dostarczania i wydalania świeżego i zużytego powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przemysław_ 19.07.2013 11:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Powiem Ci szczerze, że myślałem o płycie, jednak niestety wciąż jest to nowość. W moich okolicach ciężko by było znaleźć ekpię która zrobi płytę i wybuduje dom. Mógłbym dzielić na różnych wykonawców, ale zrezygnowałem. Poza tym mam garaż w bryle więc pewnie trzeba by dwie płyty. Zrezygnowałem. Stawiam na tradycyjny fundament jednak dobrze ocieplony z boku i od góry. Balkon niby mostek, ale nad nim będzie 15cm styropianu więc praktycznie zachowane ocieplenie. Muszę dopilnować żeby barierka była mocowana do boków balkonu a nie od góry. W razie co mogę wstawić fragment z projektu o zabezpieczeniu tego balkonu. miloszenko mam zamiar właśnie na południowych oknach zamontować takie rolety słoneczne (zapomniałem nazwy) - trochę drogie są lub markizę która zapewni w gorące dni cień a w zimę pozwoli na ogrzanie słońcem. Dom ma 200 m2 + nieogrzewany garaż. Prawdopodobnie zdecyduję się jeszcze na rozprowadzenie grawitacyjne ciepła z kominka, ale to już dotyczy późniejszych instalacji. Na ten moment zastanawiam się nad projektem. Piec będę chciał kupić dokładnie taki o jakim napisałeś - start z niską mocą. Trzeba szukać takiego wykonawcę, który da radę zrobić na płycie. Garaż nie będzie problemem, ewentualnie pojawi się dylatacja. Jeżeli możesz to przedstaw rozwiązanie balkonu jakie zaproponował projektant. Czy to jest balkon czy taras nad pomieszczeniem ogrzewanym ;> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 19.07.2013 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Wytłumaczcie mi proszę, bo mam za mało doświadczenia, zawsze chciałem zapytać, ale się bałem. Czego można się bać w takiej płycie? Płytę się projektuje, zagęścić, ułożyć izolację i zazbroić to chyba większość fachowców potrafi zgodnie z projektem, następnie należy to zalać betonem. Jeśli ktoś robił latami fundamenty i podłogi na gruncie, to może lepiej jednak namówić ulubionego lokalnego wykonawcę (jeśli sam jest biznesowym matołkiem) na jakieś jednodniowe szkolenie, niż szukać po kraju czarodziejów, którzy opanowali tę magię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbiq 19.07.2013 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 Witam, Czy jest sensowne ocieplić ścianę szczytową " od góry " ?I czym to ewentualnie zrobić: styro ? xps-em ? robił ktoś coś takiego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 19.07.2013 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2013 zbiq, nalezałoby policzyć lub choćby oszacować ile masz straty przez tą ściane i przeliczyć na złotówki. Jak to zrobić masz np. tutaj: http://www.pasivnydom.net Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 20.07.2013 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 (edytowane) Muszę się pochwalić, że buduję - według moich informacji - pierwszy dom pasywny w Kujawsko-Pomorskiem I to nawet solidnie pasywny - grubo poniżej limitu 15kW/m2. Obecnie 9,38 kW/m2, postaram się zejść do 8 kW na etapie wykonania izolacji. Przeżycia ekstremalne - na każdą informację dotyczącą rozwiązania pasywnego (schody, okna, fundament itd.) wykonawca łapie się za głowę i mówi że bez sensu... Edytowane 20 Lipca 2013 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 20.07.2013 14:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Muszę się pochwalić, że buduję - według moich informacji - pierwszy dom pasywny w Kujawsko-Pomorskiem I to nawet solidnie pasywny - grubo poniżej limitu 15kW/m2. Obecnie 9,38 kW/m2, postaram się zejść do 8 kW na etapie wykonania izolacji. Przeżycia ekstremalne - na każdą informację dotyczącą rozwiązania pasywnego (schody, okna, fundament itd.) wykonawca łapie się za głowę i mówi że bez sensu... Dziennik gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 20.07.2013 15:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Muszę się pochwalić, że buduję - według moich informacji - pierwszy dom pasywny w Kujawsko-Pomorskiem I to nawet solidnie pasywny - grubo poniżej limitu 15kW/m2. Obecnie 9,38 kW/m2, postaram się zejść do 8 kW na etapie wykonania izolacji. Przeżycia ekstremalne - na każdą informację dotyczącą rozwiązania pasywnego (schody, okna, fundament itd.) wykonawca łapie się za głowę i mówi że bez sensu... Możesz podać jakieś szczegóły techniczne? Jestem ciekaw jak ludzie osiągają takie wyniki. Nie wiem czy widzieliście może w lipcowym Muratorze opis domu z konkursu? 8.25 kWh/m2. Wszystko wyjaśnia się na stronie 58, gdzie okazuje się, że głównym źródłem ogrzewania jest powietrzna pompa ciepła o bardzo dobrych parametrach. Wynika z tego, że zapotrzebowanie na ciepło wynosi pewnie trzy razy tyle ile podają. Mój dom przy niewiele gorszych parametrach ocieplenia a o bardzo podobnym kształcie (mam mniejsze okna od południa, za to od północy 20 metrów ściany będzie osłonięte przez oddylatowany nieogrzewany garaż) zużyć ma wg OZC 4 razy więcej energii cieplnej niż ten z Muratora. W takim razie się zastanawiam czy ten z Muratora jest domem pasywnym czy nie? Według mnie to co podają jest zapotrzebowaniem na ilość energii elektrycznej potrzebnej pompie ciepła do ogrzania domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 20.07.2013 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 (edytowane) Możesz podać jakieś szczegóły techniczne? Jestem ciekaw jak ludzie osiągają takie wyniki. Nie wiem czy widzieliście może w lipcowym Muratorze opis domu z konkursu? 8.25 kWh/m2. Wszystko wyjaśnia się na stronie 58, gdzie okazuje się, że głównym źródłem ogrzewania jest powietrzna pompa ciepła o bardzo dobrych parametrach. Wynika z tego, że zapotrzebowanie na ciepło wynosi pewnie trzy razy tyle ile podają. Mój dom przy niewiele gorszych parametrach ocieplenia a o bardzo podobnym kształcie (mam mniejsze okna od południa, za to od północy 20 metrów ściany będzie osłonięte przez oddylatowany nieogrzewany garaż) zużyć ma wg OZC 4 razy więcej energii cieplnej niż ten z Muratora. W takim razie się zastanawiam czy ten z Muratora jest domem pasywnym czy nie? Według mnie to co podają jest zapotrzebowaniem na ilość energii elektrycznej potrzebnej pompie ciepła do ogrzania domu. Chyba nie - liczy się zawsze kWh energii cieplnej. Za energię elektryczną płaci się dzieląć kWh przez COP (około 2 w przypadku pompy powietrznej). Dziennik chwilowo wstrzymany bo się zamienił w misz-masz (razem w wątku były komentarze). http://forum.muratordom.pl/showthread.php?211246-Przytulny-i-nowoczesny/page13 Docelowo będzie to dom plus-energetyczny, bo na dachu będą panele fotowoltaliczne. (chyba pierwszy plus-energetyczny w Polsce Północnej) Jest to uwzględnione w projekcie, tzn. dach ma 100m2 połaci o ekspozycji południowej. W etapie drugim (po wybudowaniu) zamontuję 100m2 paneli fotowoltaicznych. Dostałem już wycenę. Kosmiczna. No ale cóż zrobić... ---- Myślę, że zastosuję 2 małe rekuperatory: jeden obieg piętro, jeden parter. W nocy wyłączany będzie parter, w dzień piętro. W ten sposób wymiana powietrza spadnie o prawie połowę, i tyle samo zużycie energii przez system wentylacji. No i zużycie energii do ogrzewania dzięki mniejszej wymianie powietrza spadnie o kolejne 1-2 kWh/m2 na rok. Newralgiczne elementy będą oczywiście ocieplone 30cm pianki PUR. I tak dalej... Edytowane 20 Lipca 2013 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
imrahil 20.07.2013 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 (edytowane) Chyba nie - liczy się zawsze kWh energii cieplnej. Za energię elektryczną płaci się dzieląć kWh przez COP (około 2 w przypadku pompy powietrznej). No tak, ale dziwi mnie jak oni uzyskują w domu o takiej bryle jak moja wynik cztery razy lepszy przez dodanie kilku cm izolacji. A potem czytam, że tam jest jeszcze PCi. Czyli energii elektrycznej na ogrzanie domu wyjdzie 4 kWh/m2 skoro podają jego zapotrzebowanie na ciepło 8.25 kWh/m2? W takim razie wychodzi koszt ogrzewania 400 zł + koszt CWU? Możesz podać parametry Twojej izolacji? Edytowane 20 Lipca 2013 przez imrahil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 20.07.2013 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 (edytowane) No tak, ale dziwi mnie jak oni uzyskują w domu o takiej bryle jak moja wynik cztery razy lepszy przez dodanie kilku cm izolacji. A potem czytam, że tam jest jeszcze PCi. Czyli energii elektrycznej na ogrzanie domu wyjdzie 4 kWh/m2 skoro podają jego zapotrzebowanie na ciepło 8.25 kWh/m2? W takim razie wychodzi koszt ogrzewania 400 zł + koszt CWU? Możesz podać parametry Twojej izolacji? Nie wiem jak uzyskują, może przez odpowiednie rozmieszczenie okien, wyeliminowanie mostków, odpowiednio ciepłe okna i drzwi, rozmieszczenie pokoi na planie domu, materiał z którego zbudowane ściany zewnętrzne i materiał ocieplenia itd. Podstawowe znaczenie ma też kształt bryły budynku. Znaczenie ma też na przykład kształt okna, tzn. proporcja boków otworu okiennego... Jeśli chodzi o montaż okna to oczywiście poza murem, w warstwie izolacji, ale znaczenie ma rodzaj i materiał podpory montażowej. Na przykład raczej nie powinna to być podpora stalowa... Oczywiście nawet jeśli będzie z materiału 'ciepłego', powinna zostać odizolowana od ramy okna styropianem lub aerożelem. Itd. Dla przykładu napiszę, że w pierwotnym projekcie była kolumna podtrzymująca nawis nad tarasem. Uzyskałem wycenę izolacji próżniowej w celu ocieplenia kolumny. Trwałość producent ocenił na 80 lat, izolacyjność lepsza niż aerożelu. Niestety mimo ocieplenia boków nadal ciepło uciekałoby do gruntu w pionie przez żelbet kolumny. Dlatego teraz nawis podstrzymywany będzie bez kolumny, przez żelbetowe belki poprzeczne. Parametry energetyczne mojego jednorodzinnego: Gazobeton odmiany 600 24cm, 30cm styropianu lambda 0.032 lub gdzieniegdzie pianka PUR 30cm. Okna lambda 0,6, ściana północna i kluczowe fragmenty styku podłogi i inne ocieplone nie styropianem, a pianką PUR. Drzwi i brama garażowa lambda 0.8. Założona szczelność powietrzna 0,3 kubatury/h, bytowe zyski ciepła 2,5 W/m2. 9,38kWh/m2 na ogrzewanie było liczone jeszcze w poprzedniej wersji - z projektowanym kotłem gazowym Buderus. Teraz powinno być mniej, bo kotłownia z pompą ciepła, więc nie musi mieć otworów wentylacji grawitacyjnej, a samo to powinno poprawić wynik. Edytowane 20 Lipca 2013 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 20.07.2013 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Te 8,25 kWh/m2 przy tym ociepleniu to pobożne zyczenia lub/i niespełnione marzenia.Okna U=0,6 jakie szyby ? 0,3 ksenon, 0,4 krypton. 0,5 odpada. Mozez podac przykładowe ceny takich okien.Jeszcze nikomu nie liczyłem domu z oknami U=0,6 lub mniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 20.07.2013 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Hm... To po co instalujesz PC? Czy taki dom z zalozenia nie potrzebuje "zewnetrznego" zrodla ciepla? Lub w najzimniejsze dni nie wystarcza grzalki w reku? 8kWh/m2! Nie chcę ogrzewania powietrznego. Pompa glikol-woda będzie miała funkcję chłodzenia latem. Poza tym cena prądu rośnie, dlatego nie widzę celu w ocieplaniu domu na maksa i płaceniu za ogrzewanie grzałką. Równie dobrze możnaby nie ocieplać tak bardzo i grzać gazem albo ekogroszkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 20.07.2013 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 (edytowane) Te 8,25 kWh/m2 przy tym ociepleniu to pobożne zyczenia lub/i niespełnione marzenia. Okna U=0,6 jakie szyby ? 0,3 ksenon, 0,4 krypton. 0,5 odpada. Mozez podac przykładowe ceny takich okien. Jeszcze nikomu nie liczyłem domu z oknami U=0,6 lub mniejsze Potrójne albo poczwórne szyby. Większość okien nieotwierane. Ramy osłonięte styropianem. Okna nieotwierane (i otwierane) rozmiaru 2400x1500, te otwierane z 2 skrzydłami. Dzięki temu, że okna duże, a ramy jak najmniej w stosunku do szyby(proporcje zbliżone do kwadratu, maksymalna możliwa wielkość okna typowego), parametry wychodzą dobre. Można sprawdzić tutaj: http://www.uvalue.ms.pl/ albo poprosić o sprawdzenie sprzedawcę Oknoplastu, z tym że oni to sprawdzają ręcznie w centrali. Na razie jestem w fazie budowy, jak skończę, okaże się ile konkretnie kWh/m2 Na razie cały czas idzie w dół Edytowane 20 Lipca 2013 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 20.07.2013 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 A ile kWh przewidujesz rocznie na ogrzewanie? Samo CO. Oczywiscie zakladajac czysty prad... Przy domu + energetycznym +energetyczny to na razie przyszłość. Muszę wykończyć i wtedy będę zakładał baterie słoneczne, bo cena baterii spada - sprawdzam co pół roku. Sprawność baterii słonecznych z kolei powoli rośnie, ale ma nastąpić duży wzrost sprawności w ciągu roku-dwóch. W charakterystyce projektowanej (jakiś czas temu robionej) na ogrzewanie i wentylację mam 1906,96 kWh/rok. Obecnie trochę mniej. Nie zapoznawałem się jeszcze bardzo szczegółowo z +energetycznością, bo to temat na przyszły rok albo później, ale to chyba w ujęciu rocznym dom musi produkować więcej niż pobiera. Dlatego już teraz wiem, że będzie +energetyczny. Kwestia tego, co robić z nadwyżką energii, bo z tego co rozmiałem z osobą, która baterie słoneczne zainstalowała, elektrownia nie chce odbierać nadwyżki i nawet licznik się kręci tak, jakby energia była pobierana, a nie oddawana Poradziłem tej pani, żeby kupiła z 10-20 żarówek 100W i świeciła w dzień. Śmieszne, ale prawdziwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 20.07.2013 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Potrójne albo poczwórne szyby. Większość okien nieotwierane. Ramy osłonięte styropianem. Okna nieotwierane (i otwierane) rozmiaru 2400x1500, te otwierane z 2 skrzydłami. Dzięki temu, że okna duże, a ramy jak najmniej w stosunku do szyby(proporcje zbliżone do kwadratu, maksymalna możliwa wielkość okna typowego), parametry wychodzą dobre. Można sprawdzić tutaj: http://www.uvalue.ms.pl/ albo poprosić o sprawdzenie sprzedawcę Oknoplastu, z tym że oni to sprawdzają ręcznie w centrali. Na razie jestem w fazie budowy, jak skończę, okaże się ile konkretnie kWh/m2 Na razie cały czas idzie w dół Nie twierdzę ze takich okien nie ma, ale na pewno ich koszt jest niewspólmierny do ich U. Jak się sprawdza w trakcie budowy ze zapotrzebowanie na ciepło ciągle spada? Pomiary , przeliczenia, przypuszczenia, marzenia, czy też ciągłe zmiany załozonej termoizolacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 20.07.2013 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Raczej przeliczenia i kombinowanie, jak jeszcze obniżyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.