HenoK 19.10.2007 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2007 Dzięki HenoK, a ocieplenie ścian fundamentowych do wysokości bloczków betonowych, czyli 30 cm nad terenem (inaczej pisząc- chyba cokół) rozumiem że wykonać (?), bo fund. na pewno zasypię więc aby potem nie odkopywać chyba ocieplenie całości teraz? pzdr Oczywiście, że możesz to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 19.10.2007 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2007 Jeszcze raz dzieki bardzo. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 24.10.2007 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2007 Hu Hu przyszło szkło Foamglass. Fajne, jak pumeks, szare, mało odporne na uderzenia, musze bardzo uważać bo kupiłem prawie na styk z powodu ceny ale bardzo łatwo sie obrabia. Trochę czekalem bo niby z Austrii szło z produkcji ale myślę że warto było, mostka nie będzie- zadanie prawie wykonane . Dziś potnę plyty na wymiary ściany. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 24.10.2007 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2007 A ile kosztowało? I gdzie zamawiałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 24.10.2007 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2007 http://www.foamglas.pl/Ludzie ok, słowni, jestem zadowolony.Koszty, ja tyle płaciłem- 7400 brutto za 1,555 m3, 12 paczek po 4 płyty o wym. 0,45x0,6x0,12 grubość ok. 4760 brutto zł za 1 m3 -+ w zależności od ilości.Zamówiłem Foamglas F, wytrzym. na ściskanie- 0,68 N/mm2, czyi 6,8 kg/cm2,spokojnie wystarczy pod nośne bo ich Perinsul jest już kosmicznie drogi.Sprawdzałem koszty z schoeck`iem (na niemieckich stronach bo w polsce kosztów nie mogłem znaleźć) i szkła są trochę droższe ale za to efekt dużo lepszy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 24.10.2007 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2007 Na ich stronie podaja ze wytrzymalosc na sciskanie jest nie 0,68 ale 1,6, czy to znaczy ze na etykiecie jest inne? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 24.10.2007 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Października 2007 Nie. Perinsul ma zalecane 1,0 a typ F ma zalecane 0,68 ale to są chyba z tego co zrozumiałem zalecane obciążenia, a max. wytrzymują wg tablic: Perinsul 1,6 a typ F 1,2, na stronie się chyba walnęli, pisząc 1,6 dla typu F. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 28.10.2007 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2007 A teraz garść zdjęć z likwidacji mostka termicznego podłogi na gruncie: Przyszło szkło: http://images33.fotosik.pl/23/1a689b1bc8522a16med.jpg Tak wygląda szkło: http://images31.fotosik.pl/23/abf180934e1b9ce7med.jpg A tak jeszcze bliżej: http://images34.fotosik.pl/23/a5e27fc3f49a7ab1med.jpg Dla lepszego łączenia z zaprawą posmarowałem lepikiem, wyglądają jak tabliczki czekolady : http://images31.fotosik.pl/23/e9e6b3f3420a5c40med.jpg Po malowaniu czas na ułożenie warstwy z czekolady : http://images33.fotosik.pl/23/e271bca254a0dc94med.jpg i z bliska: http://images31.fotosik.pl/23/b9dcf6d2aba5a825med.jpg http://images33.fotosik.pl/23/160c580791ef81d5med.jpg Następnie trzeba było zafugować, zwykła zaprawa jest nie termiczna więc pianka poszła w ruch: http://images34.fotosik.pl/23/6bb62852a6bd79bemed.jpg http://images34.fotosik.pl/23/f726dfcbeaae54ccmed.jpg Kończymy dół budynku z bloczków betonowych ... : http://images33.fotosik.pl/23/c0260947205944d2med.jpg http://images33.fotosik.pl/23/076e701078d63e57med.jpg http://images33.fotosik.pl/23/2b02a5d3b1b9a2c7med.jpg Późno wieczorem wczoraj skończyłem, ostateczne zdjęcia będą. Jeszcze muszę wylać beton albo cegły na szkło w miejscu otworów bo bloczki za wysokie, bez tego Foamglas będzie nie zabezpieczone, a to ważne bo to szkło jest kurewsko delikatne, parę razy ułamane zostało na krawędziach, aż żal było patrzeć za tyle kasy . Jeszcze zastanawiam się czy jest się sens bawić, bo trochę nierówności jest (sam musiałem ciąć to szkło z płyt), aby była idealna ciągłość od zewnątrz- dać 2 cm szeroką wełnę do szkła i na to dopiero styro, które dociśnie lekko wełnę do szkła, będzie ciągłość. Od wewnątrz tak samo zrobię ale i tak to konieczne ze względu na dylatacje, i ciągłość będzie jak należy. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szarbia 28.10.2007 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Października 2007 Fajne foty Ja zastosuje Novomura: http://forum.muratordom.pl/mostki-termiczne-na-styku-sciana-fundament,t94612.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 29.10.2007 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Października 2007 Co do Novomura to daje on likwidację ok 68% mostka termicznego, izolacja pionowa ściany fund. wyklucza go w ok 26%, ciekawe są te liczby.Tu jest coś odnośnie % likwidacji mostka termicznego.http://www.j-p.pl/pobierz/72Myślałem o tym ale jakoś ta lambda ok. 0,29, gdy to rozważałem, mnie nie przekonała. A oto moje kolejne zdjęcia już po zakonczeniu murowania, dziś zacząłem izolować całość przeciwwilgociowo. http://images29.fotosik.pl/104/2d63620a257dda10med.jpg http://images34.fotosik.pl/27/c662f6f14e5ff2dbmed.jpg pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 30.10.2007 06:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2007 j-j, dlaczego masz bloczki z pianki szklanej poprzecinane na czesci fundamentu? Co drugi jest podwojny, to moze kwestia wykorzystania materialu? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 30.10.2007 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2007 Masz rację, kwestia wykorzystania materiału, za drogi na odpadki . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cooler 31.10.2007 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2007 Dzięki. Nom na pólnoc trochę jest jednak- przyjąłem 10% sprawności paneli dla pólnocy, 40 dla południa, 30 dla wschodu i 25 dla zachodu. Gdybym chciał dać równomiernie panele wokół domu to bym się nie wypłacił niestety . A dawanie wszystkiego na ściane południową to bez sensu wydaje mi sie bo w niektórych m-cach będzie za dużo ciepła w pomieszczeniach przy tej ścianie a resztę pomieszczeń trzeba będzie grzać, więc nie dość że grzać je trzeba to jeszcze kupę kasy poszło na panele . pzdr Taka sytuacja pojawia się wtedy, gdy chcemy, żeby jeden element pełnił zbyt wiele funkcji. W tym wypadku chcesz tego od ściany zewnętrznej - ma ona pełnić rolę akumulatora ciepła, ale jednocześnie izolować dom od warunków zewnętrznych. Te dwie funkcje bardzo trudno ze sobą pogodzić. Zastanów się może nad ich rozdzieleniem. Witam. Nie czytałem dokładnie ostatnich kilku stron wątku, więc może takie rozwiązanie już omawialiście. Ja właśnie coś takiego planowałem ale zrezygnowałem z dwóch prozaicznych przyczyn. Po pierwsze z konieczności narzucenia dużego tempa budowy a po drugie z bryły mojego budynku - mała wolna powierzchnia ścian od strony wschodnio - południowej i dużych okapów. Pomysł nie nowy, w literaturze dobrze opisany a prosty w realizacji i nie potrzeba izolacji transparentnej. W warstwie izolacji umieszczamy płaski kolektor powietrzny wewnątrz którego zamiast rurek z czynnikiem robimy długi kanał powietrzny, coś w rodzaju labiryntu kierujący się od dołu gdzie jest wlot powietrza (można podłączyć GWC) a na górze odbieramy to powietrze i kierujemy do stropu z systemem rur o odpowiednio dobranej średnicy. Taki legalet w stropie monolitycznym. Oczywiście system potrzebuje trochę sterowania i innych drobiazgów, przedstawiłem jedynie koncepcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 04.11.2007 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2007 Postanowiłem ponownie odświeżyć. Zacznę od zdjęcia ostatniego mojego domku, przed GWC i ociepleniem ścian fund. z wyjściem kanalizy. Gdzie to szklo http://images23.fotosik.pl/107/83150322d3891ea9med.jpg Ostatnio dużo się mówi że energia znowu poleci do góry, rodzina już mnie męczy bo grzać zamierzam prądem a on ma zdrożeć niby najwięcej. Więc usiadlem znowu do kalkulacji , i ponownie się upewniłem że," 1 Rymsole są drogie choć dostałem informacje o nich i dają 35% sprawności a z dodatkowym wentylatorem 50% sprawności. 2. Pomysł o którym dyskutowałem z gościu01 i też wiele razy opisywany w różnych wariantach też do bani a mianowicie dużo solarów zwyklych plaskich i ogrzewanie ścienne w ścianę o dużej akumulacyjności. Temp. czynnika w ściennym przy domku o małym zapotrzebowaniu na energię spokojnie wystarczyłaby na zasilaniu ok 22-25 stopni a na powrocie ok 20-22. Solary myślę zimą dałyby temp. do 25 stopni ale to nie trwałoby długo w ciągu dnia więc energi za mało aby akumulować w ścianach a wyższa temp. zimą niż 25 st. myślę nie możliwa do uzyskania. Jednak tu dobrze byłoby mieć informacje jak sie zachowują solary zimą jeśli chodzi o temp. czynnika. W każdym razie pomysł drogi bo tyle solarów dużo by kosztowalo i nie do końca pewny. Poza tym co zrobić z tym ciepłem latem??? No mozna w grunt jak w Isomaxie ale pod budynkiem mam GWC, klima by mi nie działała . 3. Grubiej izolacji już nie można: 24 cm w podłodze, 30 cm na ścianach (36 cm na cokole na 2 warstwach bloczków betonowych), 40 cm na stropie. Energia słoneczna odpada. 4. PC też za droga i nie mam miejsca na działce na kolektor np. poziomy (pionowy jeszcze chyba droższy). Przy moim suchym gruncie (i piaski) musialbym mieć ok 200 m rury. Pytałem ZIRIUS`a ale mi nie odpowiedzieli, wg mnie ich podane 60 m rury dające 2,5 kW to dla warunków gruntowych bardzo korzystnych no i tylko dla grzania bez cwu. Co pozostaje? Chyba nic , oprócz wykonania domu lepiej niż założyłem w obliczeniach aby uzyskać lepszy wspólczynnik zapotrzebowania na cieplo. Ale nawet po tym nadal nie dochodzę do pasywnego. Pewnie przesadzam chcąc zejść jak najniżej z ciepłem ale w tym wątku są tacy którym podobnie jak mi zależy na takiej "zabawie" więc dlatego tak sie powtarzam bo tylko tu można wyrzucić to co nas męczy a dotyczy "oszczędności" jak najmniejszym kosztem i jednocześnie nie skomplikowanym bo nie każdy jest dobrym majsterkowiczem . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 04.11.2007 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2007 wiatrak na dachu przeliczałeś ?? Ty to tak na poważnie ? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 04.11.2007 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2007 Co pozostaje? A może wejdziesz w to ? http://forum.muratordom.pl/pompa-ciepla,t20041-120.htm korespondowaliśmy ... stanęło, że najlepiej przy tak małym zapotrzebowaniu to tylko prąd. PC "firmowa" ( w tym przypadku ) nie zwróci się nigdy. A gdyby tak "samodjełka" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 04.11.2007 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2007 Co pozostaje? A może wejdziesz w to ? http://forum.muratordom.pl/pompa-ciepla,t20041-120.htm korespondowaliśmy ... stanęło, że najlepiej przy tak małym zapotrzebowaniu to tylko prąd. PC "firmowa" ( w tym przypadku ) nie zwróci się nigdy. A gdyby tak "samodjełka" ? No właśnie tylko prąd ale kiedy uslyszałem tak naprawdę znowu o tych podwyżkach to jakoś mi się zebrało na pasywny i mniej zakładając nawet że byłyby dodatki do U jakie wyliczyłem, stąd powrót rozwiązania zmniejszającego na maxa zapotrzeb. na ciepło. Co do "samodjełki" to za cienki jestem na własnoręczne wykonanie PC . Nadaję się na asystenta ale nie na głównodowodzącego. Przy budowie swojego domu to głownodowodzącym jestem tylko przy wod- kan reszta to pomocnik. PC zbyt skomplikowana zabawka a firmowa za droga tak jak piszesz. pzdr Ty to tak na poważnie ? do grzania CWU jak najbardziej się nadaje, nie ma tańszego i mniej awaryjnego sposobu grzania CWU Jak to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 05.11.2007 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 mpopław, może masz gdzieś jakieś szczegóły takiego rozwiązania, co potrzebne itp.? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 05.11.2007 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 Np.:http://www.rotal.pl/www_stare/turbiny%20wiatrowe.htm http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic277125-570.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 05.11.2007 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 ciekawe, dlaczego wśród budowniczych domów pasywnych na forum, płyty fundamentowe nie cieszą się jakoś popularnością..... a przecież eliminują one kwestię mostków na styku budynek-grunt.... czy uważacie, że są dużo droższe od standardowych ław ? nie mówie o Legallecie bo to juz inna bajka... Są zdecydowanie droższe... a to niby dlaczego ? masz jakieś obliczenia, czy tylko przeczucie ? weźmy sam beton: do wylania płyty 10x10m potrzebujesz, przy standardowej grubości 20 cm, raptem 20m3 betonu.... czy myslisz, że przy tradycyjnym fundamencie 10x10 wychodzi mniej betonu w ławie i bloczkach? zbrojenie: oczywiście w płycie będzie więcej ocieplenie: i tutaj też chyba nie można się zgodzić, że będzie jakoś drastycznie droższe.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.