Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzięki HenoK, a ocieplenie ścian fundamentowych do wysokości bloczków betonowych, czyli 30 cm nad terenem (inaczej pisząc- chyba cokół) rozumiem że wykonać (?), bo fund. na pewno zasypię więc aby potem nie odkopywać chyba ocieplenie całości teraz?

 

pzdr

Oczywiście, że możesz to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Hu Hu przyszło szkło Foamglass.

Fajne, jak pumeks, szare, mało odporne na uderzenia, musze bardzo uważać bo kupiłem prawie na styk z powodu ceny :) ale bardzo łatwo sie obrabia.

Trochę czekalem bo niby z Austrii szło z produkcji ale myślę że warto było, mostka nie będzie- zadanie prawie wykonane :).

Dziś potnę plyty na wymiary ściany.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.foamglas.pl/

Ludzie ok, słowni, jestem zadowolony.

Koszty, ja tyle płaciłem- 7400 brutto za 1,555 m3, 12 paczek po 4 płyty o wym. 0,45x0,6x0,12 grubość

ok. 4760 brutto zł za 1 m3 -+ w zależności od ilości.

Zamówiłem Foamglas F, wytrzym. na ściskanie- 0,68 N/mm2, czyi 6,8 kg/cm2,

spokojnie wystarczy pod nośne bo ich Perinsul jest już kosmicznie drogi.

Sprawdzałem koszty z schoeck`iem (na niemieckich stronach bo w polsce kosztów nie mogłem znaleźć) i szkła są trochę droższe ale za to efekt dużo lepszy.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz garść zdjęć z likwidacji mostka termicznego podłogi na gruncie:

 

Przyszło szkło:

 

http://images33.fotosik.pl/23/1a689b1bc8522a16med.jpg

 

Tak wygląda szkło:

 

http://images31.fotosik.pl/23/abf180934e1b9ce7med.jpg

 

A tak jeszcze bliżej:

 

http://images34.fotosik.pl/23/a5e27fc3f49a7ab1med.jpg

 

Dla lepszego łączenia z zaprawą posmarowałem lepikiem, wyglądają jak tabliczki czekolady :):

 

http://images31.fotosik.pl/23/e9e6b3f3420a5c40med.jpg

 

Po malowaniu czas na ułożenie warstwy z czekolady :):

 

http://images33.fotosik.pl/23/e271bca254a0dc94med.jpg

 

i z bliska:

 

http://images31.fotosik.pl/23/b9dcf6d2aba5a825med.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/23/160c580791ef81d5med.jpg

 

Następnie trzeba było zafugować, zwykła zaprawa jest nie termiczna więc pianka poszła w ruch:

 

http://images34.fotosik.pl/23/6bb62852a6bd79bemed.jpg

 

http://images34.fotosik.pl/23/f726dfcbeaae54ccmed.jpg

 

Kończymy dół budynku z bloczków betonowych ... :

 

http://images33.fotosik.pl/23/c0260947205944d2med.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/23/076e701078d63e57med.jpg

 

http://images33.fotosik.pl/23/2b02a5d3b1b9a2c7med.jpg

 

Późno wieczorem wczoraj skończyłem, ostateczne zdjęcia będą.

Jeszcze muszę wylać beton albo cegły na szkło w miejscu otworów bo bloczki za wysokie, bez tego Foamglas będzie nie zabezpieczone, a to ważne bo to szkło jest kurewsko delikatne, parę razy ułamane zostało na krawędziach, aż żal było patrzeć :( za tyle kasy :).

 

Jeszcze zastanawiam się czy jest się sens bawić, bo trochę nierówności jest (sam musiałem ciąć to szkło z płyt), aby była idealna ciągłość od zewnątrz- dać 2 cm szeroką wełnę do szkła i na to dopiero styro, które dociśnie lekko wełnę do szkła, będzie ciągłość. Od wewnątrz tak samo zrobię ale i tak to konieczne ze względu na dylatacje, i ciągłość będzie jak należy.

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Novomura to daje on likwidację ok 68% mostka termicznego, izolacja pionowa ściany fund. wyklucza go w ok 26%, ciekawe są te liczby.

Tu jest coś odnośnie % likwidacji mostka termicznego.

http://www.j-p.pl/pobierz/72

Myślałem o tym ale jakoś ta lambda ok. 0,29, gdy to rozważałem, mnie nie przekonała.

 

A oto moje kolejne zdjęcia już po zakonczeniu murowania, dziś zacząłem izolować całość przeciwwilgociowo.

 

http://images29.fotosik.pl/104/2d63620a257dda10med.jpg

 

http://images34.fotosik.pl/27/c662f6f14e5ff2dbmed.jpg

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Nom na pólnoc trochę jest jednak- przyjąłem 10% sprawności paneli dla pólnocy, 40 dla południa, 30 dla wschodu i 25 dla zachodu.

Gdybym chciał dać równomiernie panele wokół domu to bym się nie wypłacił niestety :(.

A dawanie wszystkiego na ściane południową to bez sensu wydaje mi sie bo w niektórych m-cach będzie za dużo ciepła w pomieszczeniach przy tej ścianie a resztę pomieszczeń trzeba będzie grzać, więc nie dość że grzać je trzeba to jeszcze kupę kasy poszło na panele :(.

 

pzdr

Taka sytuacja pojawia się wtedy, gdy chcemy, żeby jeden element pełnił zbyt wiele funkcji.

W tym wypadku chcesz tego od ściany zewnętrznej - ma ona pełnić rolę akumulatora ciepła, ale jednocześnie izolować dom od warunków zewnętrznych. Te dwie funkcje bardzo trudno ze sobą pogodzić.

Zastanów się może nad ich rozdzieleniem.

 

Witam.

 

Nie czytałem dokładnie ostatnich kilku stron wątku, więc może takie rozwiązanie już omawialiście. Ja właśnie coś takiego planowałem ale zrezygnowałem z dwóch prozaicznych przyczyn. Po pierwsze z konieczności narzucenia dużego tempa budowy a po drugie z bryły mojego budynku - mała wolna powierzchnia ścian od strony wschodnio - południowej i dużych okapów.

 

Pomysł nie nowy, w literaturze dobrze opisany a prosty w realizacji i nie potrzeba izolacji transparentnej.

W warstwie izolacji umieszczamy płaski kolektor powietrzny wewnątrz którego zamiast rurek z czynnikiem robimy długi kanał powietrzny, coś w rodzaju labiryntu kierujący się od dołu gdzie jest wlot powietrza (można podłączyć GWC) a na górze odbieramy to powietrze i kierujemy do stropu z systemem rur o odpowiednio dobranej średnicy. Taki legalet w stropie monolitycznym.

 

Oczywiście system potrzebuje trochę sterowania i innych drobiazgów, przedstawiłem jedynie koncepcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem ponownie odświeżyć.

Zacznę od zdjęcia ostatniego mojego domku, przed GWC i ociepleniem ścian fund. z wyjściem kanalizy. Gdzie to szklo ;)

 

http://images23.fotosik.pl/107/83150322d3891ea9med.jpg

 

Ostatnio dużo się mówi że energia znowu poleci do góry, rodzina już mnie męczy bo grzać zamierzam prądem a on ma zdrożeć niby najwięcej.

Więc usiadlem znowu do kalkulacji :), i ponownie się upewniłem że,"

 

1 Rymsole są drogie choć dostałem informacje o nich i dają 35% sprawności a z dodatkowym wentylatorem 50% sprawności.

 

2. Pomysł o którym dyskutowałem z gościu01 i też wiele razy opisywany w różnych wariantach też do bani a mianowicie dużo solarów zwyklych plaskich i ogrzewanie ścienne w ścianę o dużej akumulacyjności.

Temp. czynnika w ściennym przy domku o małym zapotrzebowaniu na energię spokojnie wystarczyłaby na zasilaniu ok 22-25 stopni a na powrocie ok 20-22.

Solary myślę zimą dałyby temp. do 25 stopni ale to nie trwałoby długo w ciągu dnia więc energi za mało aby akumulować w ścianach a wyższa temp. zimą niż 25 st. myślę nie możliwa do uzyskania. Jednak tu dobrze byłoby mieć informacje jak sie zachowują solary zimą jeśli chodzi o temp. czynnika.

W każdym razie pomysł drogi bo tyle solarów dużo by kosztowalo i nie do końca pewny.

Poza tym co zrobić z tym ciepłem latem???

No mozna w grunt jak w Isomaxie ale pod budynkiem mam GWC, klima by mi nie działała :).

 

3. Grubiej izolacji już nie można: 24 cm w podłodze, 30 cm na ścianach (36 cm na cokole na 2 warstwach bloczków betonowych), 40 cm na stropie.

 

Energia słoneczna odpada.

 

4. PC też za droga i nie mam miejsca na działce na kolektor np. poziomy (pionowy jeszcze chyba droższy). Przy moim suchym gruncie (i piaski) musialbym mieć ok 200 m rury.

Pytałem ZIRIUS`a ale mi nie odpowiedzieli, wg mnie ich podane 60 m rury dające 2,5 kW to dla warunków gruntowych bardzo korzystnych no i tylko dla grzania bez cwu.

 

Co pozostaje?

Chyba nic :), oprócz wykonania domu lepiej niż założyłem w obliczeniach aby uzyskać lepszy wspólczynnik zapotrzebowania na cieplo.

Ale nawet po tym nadal nie dochodzę do pasywnego.

Pewnie przesadzam chcąc zejść jak najniżej z ciepłem ale w tym wątku są tacy którym podobnie jak mi zależy na takiej "zabawie" więc dlatego tak sie powtarzam bo tylko tu można wyrzucić to co nas męczy a dotyczy "oszczędności" jak najmniejszym kosztem i jednocześnie nie skomplikowanym bo nie każdy jest dobrym majsterkowiczem :).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co pozostaje?

 

A może wejdziesz w to ?

 

http://forum.muratordom.pl/pompa-ciepla,t20041-120.htm

 

korespondowaliśmy ...

stanęło, że najlepiej przy tak małym zapotrzebowaniu to tylko prąd.

PC "firmowa" ( w tym przypadku ) nie zwróci się nigdy.

A gdyby tak "samodjełka" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co pozostaje?

 

A może wejdziesz w to ?

 

http://forum.muratordom.pl/pompa-ciepla,t20041-120.htm

 

korespondowaliśmy ...

stanęło, że najlepiej przy tak małym zapotrzebowaniu to tylko prąd.

PC "firmowa" ( w tym przypadku ) nie zwróci się nigdy.

A gdyby tak "samodjełka" ?

 

No właśnie tylko prąd ale kiedy uslyszałem tak naprawdę znowu o tych podwyżkach to jakoś mi się zebrało na pasywny i mniej zakładając nawet że byłyby dodatki do U jakie wyliczyłem, stąd powrót rozwiązania zmniejszającego na maxa zapotrzeb. na ciepło.

Co do "samodjełki" to za cienki jestem na własnoręczne wykonanie PC :(.

Nadaję się na asystenta ale nie na głównodowodzącego.

Przy budowie swojego domu to głownodowodzącym jestem tylko przy wod- kan reszta to pomocnik.

PC zbyt skomplikowana zabawka a firmowa za droga tak jak piszesz.

 

pzdr

 

Ty to tak na poważnie :) ?

do grzania CWU jak najbardziej się nadaje, nie ma tańszego i mniej awaryjnego sposobu grzania CWU

 

Jak to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe, dlaczego wśród budowniczych domów pasywnych na forum, płyty fundamentowe nie cieszą się jakoś popularnością..... a przecież eliminują one kwestię mostków na styku budynek-grunt....

czy uważacie, że są dużo droższe od standardowych ław ?

nie mówie o Legallecie bo to juz inna bajka...

Są zdecydowanie droższe...

 

a to niby dlaczego ? masz jakieś obliczenia, czy tylko przeczucie ?

 

weźmy sam beton:

do wylania płyty 10x10m potrzebujesz, przy standardowej grubości 20 cm, raptem 20m3 betonu.... czy myslisz, że przy tradycyjnym fundamencie 10x10 wychodzi mniej betonu w ławie i bloczkach?

 

zbrojenie:

oczywiście w płycie będzie więcej

 

ocieplenie:

i tutaj też chyba nie można się zgodzić, że będzie jakoś drastycznie droższe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...