Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Na ten styro przyjdzie tylko folia budowlana, wystarczy wg mnie. Oczywiście obsypanie piaskiem bez kamieni aby nie pokaleczyć styro.

Zasadą izolacji przeciwwilgociowych jest maksymalne ograniczenie możliwości dostępu wody oraz odprowadzenie wody, która się przez taką izolację przedostała. Warto zastosować tu folię kubełkową, która ma odpowiednią grubość i wytrzymałość oraz powoduje odprowadzenie wody, która jakim sposobem za izolację się dostała.

http://www.muzimer.pl/zdjecia/167.jpg

To odprowadzenie ma znaczenie np. podczas mrozów. Woda nie odprowadzona w dół zamarznie i utworzy soczewki lodowe. Może to być przyczyną późniejszych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Tak więc cokół będę miał odwrotnie nie "wklęsły" tylko "wypukły" (grubszy niż ściany).

Wypukły cokół to potencjalne problemy z elewacją przylegającą do cokołu.

Aby ich uniknąć musiałbyś zrobić na cokole obróbkę blacharską luv w inny sposób zabezpieczyć ścianę nienasiąkliwym materiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie , też mi się wydaje że folia kubełkowa musi byc , bo ona idealnie odprowadza wodę poprzez strukturę tych "guziczków"

Ja zastanawiam się, a raczej wiem ,że u mnie musi byc napewno drenaż opaskowy wokół fundamentu.

A Ty robiłeś drenaż?jeśli stosujesz folię kubełkową, to musi być wykonany drenaż opaskowy budynku, jeśli nie masz gdzie odprowadzić wody i nie zrobisz drenażu to stosowanie folii kubełkowej jest bezcelowe-czy się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwa izolacja ścian zacznie się już ok. 30 cm (lub 50 cm) od góry ławy, czyli przyklejona do styropianu tego co jest teraz. Będą tam jeszcze 2x12 cm czyli razem 36 cm styro- do ok. 19 cm nad obecną ścianą nośną (bloczkami) lub równo z nimi, jeszcze nie wiem (bo nie wiem ile zrobic wysokości cokołu).

 

Wyżej będzie już 30 cm styro (20 na kołki + 10 doklejane).

Tak więc cokół będę miał odwrotnie nie "wklęsły" tylko "wypukły" (grubszy niż ściany).

 

 

pzdr

 

Napewno musi byc aż tak grubo tego styro ??

A jak się te przyklejone 10cm do tego nabitego kołkami 20 cm. zacznie się odklejac po czasie.. np silny wiatr na jednej ze ścian ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba że od samego początku zamierzasz stawiać dom ciepły energooszczędny wtedy wraz z innymi czynnikami przyklejenie 20 cm styropianu okaże się korzystne, dom ciepły to kilkanaście zasad spełnionych jednocześnie, między innymi 20 cm styropianu, poczytaj wcześniejsze strony, masz tam te wszystkie zasady wymienione

 

No zasady jakie biorę pod uwagę to :

-dobrze ocieplone fundamenty i zabezpieczone przed mostkami

-dobra izolacja pozioma

-usytuowanie domu wg kierunków świata z przeszkleniami na południu od północy bez okien

-okna i drzwi zew. z odpowienim niskim współ. U

-ściany, styropian grubo powyżej standardu czyli >12cm

-dach( tu nie wiem czy wata czy styro)min20cm i solary do podgrzewania ciepłej wody

-wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła, z wykorzystaniem ciepła z kominka

-no i ten balkon jego połączenie z płytą stropu ...muszę coś wymyślec

i ekipa dokładna w swoich wykonaniach

Czy o czymś zapomniałam... ? ( niestety GWC nie umię sama sobie zrobic )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-no i ten balkon jego połączenie z płytą stropu ...muszę coś wymyślec

 

 

Ja zrobie kazdy balkon (eh te kobiety :wink: ) na dwoch slupach betonowych polaczonych w gruncie z fundamentem. Moj architekt juz cos modzi razem z konstruktorem w tym temacie.

Tu Jerzy bedzie znowu podwieszal do dachu:

http://forum.muratordom.pl/klocek-njerzego-konentujcie-tutaj,t98937.htm

Inne tematy:

http://forum.muratordom.pl/ocieplanie-balkonow,t70759.htm

http://forum.muratordom.pl/wybierajcie-projekty-bez-balkonow,t16642.htm

 

ps. bede budowal w Zabkach ale z Wolominem pozostane w kontakcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten styro przyjdzie tylko folia budowlana, wystarczy wg mnie. Oczywiście obsypanie piaskiem bez kamieni aby nie pokaleczyć styro.

Zasadą izolacji przeciwwilgociowych jest maksymalne ograniczenie możliwości dostępu wody oraz odprowadzenie wody, która się przez taką izolację przedostała. Warto zastosować tu folię kubełkową, która ma odpowiednią grubość i wytrzymałość oraz powoduje odprowadzenie wody, która jakim sposobem za izolację się dostała.

...

To odprowadzenie ma znaczenie np. podczas mrozów. Woda nie odprowadzona w dół zamarznie i utworzy soczewki lodowe. Może to być przyczyną późniejszych problemów.

 

Ta folia ma być tylko po to aby w jakiś sposób zabezpieczyć styro przez jakimiś większymi kamieniami przy zasypywaniu częścią ziemi i dla "czystszego" doklejenia kolejnych warstw styro gdy będę robił już ocieplenie budynku. I będzie na razie zamocowana tymczasowo na górze obecnej ściany, tak więc dostanie się tam wody jest mało możliwe.

Folia zostanie docelowo już, nie będę bawił się w żadne wykańczanie siatką itp. Potem jak wspomniałem tylko odsypię ziemi, odciągnę trochę folię i zacznę doklejać kolejne styro, które już będzie ociepleniem ściany i będe wykańczał tak jak należy.

Na zimę dodatkowo od góry chcę wszystko zabezpieczyć.

 

Tak więc cokół będę miał odwrotnie nie "wklęsły" tylko "wypukły" (grubszy niż ściany).

Wypukły cokół to potencjalne problemy z elewacją przylegającą do cokołu.

Aby ich uniknąć musiałbyś zrobić na cokole obróbkę blacharską luv w inny sposób zabezpieczyć ścianę nienasiąkliwym materiałem.

 

Domyślam się że chodzi Tobie o to aby woda nie dostała się w miejscu uskoku.

Gdy jest tradycyjnie to nie ma problemu gdy tak jak ja chcę zrobić to może być, fakt. Dlatego będzie ten uskok pod kątem aby woda mogła ściekać a "to" miejsce uszczelnię. Dokładnie jeszcze nie wiem jak, ale mam nadzieję że coś wykombinuję. Dodatkowo cokół wykończę płytkami więc to chyba pomoże jakoś to rozwiązać.

A masz może szkicowo, rysunkowo, obrazkowo jak takie coś rozwiązać?

 

Właściwa izolacja ścian zacznie się już ok. 30 cm (lub 50 cm) od góry ławy, czyli przyklejona do styropianu tego co jest teraz. Będą tam jeszcze 2x12 cm czyli razem 36 cm styro- do ok. 19 cm nad obecną ścianą nośną (bloczkami) lub równo z nimi, jeszcze nie wiem (bo nie wiem ile zrobic wysokości cokołu).

 

Wyżej będzie już 30 cm styro (20 na kołki + 10 doklejane).

Tak więc cokół będę miał odwrotnie nie "wklęsły" tylko "wypukły" (grubszy niż ściany).

 

 

pzdr

 

Napewno musi byc aż tak grubo tego styro ??

A jak się te przyklejone 10cm do tego nabitego kołkami 20 cm. zacznie się odklejac po czasie.. np silny wiatr na jednej ze ścian ?

 

Musi być dokładnie, odpowiednio grubo bo ma być prawie pasywnie :).

Nie ma kłopotu z odklejaniem, z tego co wiem niektórzy producenci uważają że do ok. 5 m wysokości można tylko kleić styropian.

Może jedynie na narożnikach sam coś pokombinuję z mocowaniem w paru punktach całych 30 cm, pomyślę jeszcze.

 

Asiu po co Ci drenaż?

Masz wysoko wody gruntowe?

 

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest oczkow wodne w rogu działki .. dziś tam była:)

Jak kopaliśmy w kwietniu tego roku to na długości szpadla zaczeła w tym wykopie napierac woda ściankami .....tak mam tam poziom działki poniżej drogi jakies 40 cm...a zresztą u rodziców na osiedlu domków jednorodzinnych jest sucho w miare i też każd ytam robi drenaż .. odprowadza to także wode z deszczu.....

Wydaje mi się że drenaż jest konieczny !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że drenaż jest konieczny !

 

Asiu- Jesli nie ma wody gruntowej to wg mnie nie ma żadnej potrzeby. To robienie na wyrost.

 

Wodę deszczową odprowadzać drenażem? Jeśli jest drenaż dla rozsączania wód deszczowych wprowadzanych z utwardzanych powierzchni terenu, dachu itp. to nie daje się go wokół budynku tylko jak najdalej od budynku.

Jeśli są wody gruntowe wysoko to sie daje drenaż właśnie wokół budynku.

Jesli masz wysoko wody to daj.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam niestety wysoko ....więc dam napewno

Rafał .. ja już wariuję z tymi opiniami tych fachowców : co do tego z czego budować...

Był dziś u mnie kandydat na wykonawce nr3 i powiedział mi że porotherm i wata to najlepsze najnowocześniejsze rozwiązanie ....kolega z pracy buduje w silce i daje też wate ... też się dziwi że chce budować z BK i styropianem ocieplac ...

zaczynaja mnie juz wkurzac wszyscy ...

Jak to jest z tym porothermem i ociepleniem go styropianem - czy to lepsze rozwiązanie ze względu na dom ENERGOOSZCZEDNY od BK i styropian????

wiem ,że ceramika ma lepszą inercję ale.. też chłodnie te ciepło na początku i jak to sie ma w połączeniu ze styropianem ?

pomóżcie bo mam już mętlik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asiu już Ci pisałem że jeśli chodzi o termiczność to materiał budowlany nie ma znaczenia, ważny jest materiał izolacyjny!!!

Styro jest chyba tajtańszy więc po co kombinować?

W zupełnosci jest jak najbardziej OK.

Są ludzie robiący ze styro, z wełny, z waty szklanej też ale to rzadziej ale żeby to było jakieś najnowoczesniejsze to wg mnie naciągana opinia.

Dziwny BK ze styro?? Bo co? Bo ktoś powie że jeśli BK jest, to styro nie potrzebny bo BK izoluje sam dobrze? No tak- dając jedną wartswę bardzo termicznego BK (BK500 czy BK400) wystarczy 36 cm i mamy normę spełnioną ale o enerooszczęności zapomnieć możemy bo kupa mostków termicznych prze jednej warstwie i za małe U.

BK z materiałów do scian ma najlepszą izolacyjność cieplną dlatego w połączeniu ze styro daje lepszą izolację niż ten sam styro z ceramika czy silką ale ta różnica nie jest kolosalna bo za izolację odpowiada przede wszystkim styropian, wełna itp.

Ja chciałem silkę ale jest droższa niż BK, może wezmę ceramikę, zobaczymy. Silka i ceramika to ze względu na akumulację ścian.

BK u mnie jest najtańszy dlatego biorę go najbardziej pod uwagę ale gdyby cena była lepsza wziąłbym silkę i styro, zamiast BK i styro.

Ale materiał ścienny ma małe znaczenie lub żadne na izolacje budynku.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiem wiem ... że już mówiłeś ... ale czytałam w tym atku wyżej a nawet był wykres ,że silka po pierwsze ,że cieżka po drugie wcale nie ma takich super właściwości jak by sie wydawało

 

zaś co do ocieplania styropianem...to oczywiście mi argumentują tym ,że ściana na wacie lepiej oddycha !! i to jest ekstra dla zdrowai i takie tam duperele...

Własnie poczytałam w innym wątku ,że porotherm owszem ale zaprawa też kosztuje a i kruche to i trzeba dokładnie murować...

Oczywiście ja ścian 1 W tez nie uznaję nawet jakby była murowana super extra dokładnie bez szczelin!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asiu pooczytaj też że to oddychanie to bzdura, tak większość gada a ile tej wilgoci?- prawie tyle co nic. Zaraz o oddychaniu się zacznie tutaj znowu ;).

Kiedyś czytałem jakiś artykuł i było wiele dyskusji o oddychaniu- nie ma oddychania, w takim wypadku wszystko co ocieplone styro byłoby z grzybami itp. a tak nie jest.

Silka jest najcięższa i najlkepiej akumuluje ciepło, ceramika Porotherm niby najzdrowsza (to jednak cegła) o połączeniach że drogo itp. pierwsze słyszę więc nie dyskutuję na ten temat ale tez nieźle akumuluje, BK gorzej akumuluje ale lepszym izolatorem jest.

Murować trzeba wszystko dokładnie :), a zaprawa jest przy każdym materiale ale jak pisałem przy ceramice może jest coś innego ... nie wiem.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mogę coś powiedzieć w szacownym gronie.......

Ja buduję dom energooszczedny (61 KWH na 1 m kw.) wg gotowego projektu Muratora.

Zaproponowane ściany fundamentowe to bloczki betonowe 24 + 16 cm styropianu EPS 200;

ściany nośne BK 24 + 20 cm styropianu

posadzki - 20 cm styro EPS 100

dach - 30 cm wełny

do tego dobry reku przeciwprądowy i GWC rurowe.

Czy takie rozwiązanie jest ok, czy ewentualnie pokombinować jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i co jeszcze na temat oddychania ścian, co ostatnio przeczytałem:

"W coraz większej ilości tytułów prasy budowlanej, kształtującej myślenie ludzi budujących sobie domy, ze względu na koszty reklam, rządzi kasa a nie zdrowy rozsądek, logika czy, co najważniejsze, fizyka.

(...)

A wodę w ścianie (bo niewiedzą jest twierdzenie, że ściana musi oddychać) traktuje się jako zaletę. Przy wilgotności względnej powyżej 35% punkt rosy na pewno wypada w środku ściany i gdy ta nasiąknie przestanie i oddychać i izolować!

 

Zostawmy oddychanie wentylacji, przy szczelnych oknach najlepiej mechanicznej z odzyskiem ciepła. Ściana tak jak dach musi być od środka zabezpieczona folią hydroizolacyjną."

Prawda? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz wkleic link do tego projektu jak bryła i jak dach itd?

Wg mnie projekt jest przemyślany i idealnie dostosowany do moich potrzeb. Zastosowano się do wszelkich zaleceń dotyczących projektowania domu energooszczędnego. Mam nadzięję, że przemyślany projekt przez kogoś, kto się na tym zna, to lepsze rozwiązanie niż samodzielna adaptacja.

Dodatkową zaletą jest wykonany już projekt wentylacji mechanicznej wraz z odpowiednio ukrytą rurą od GWC. Do tego można dokupić za 150 zł wytyczne na temat budowy GWC. Ma to o tyle znaczenie, że trudno jeszcze znaleźć naprawdę kompetentnego wykonawcę. A ja nie chcę, żeby ktoś się za moje pieniądze uczył.

poniżej skrót:

http://projekty.muratordom.pl/projekt?IdProjektu=443&IdKolekcji=

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a to ciekawe, bo kiedys ogladalam ten projekt ale dla mnie za duzy , i koszty dachu ( powierzchnia ) ale układ mi też pasował .

Czym chcesz go ogrzewać ,no i ten pokój nad garażami ??? okna połaciowe ?

jakieś solary?

 

Powierzchnia dachu jest duża, ale za to bez udziwnień, stąd mniejszy koszt obróbki. Ogrzewany będzie kotłem kondensacyjnym i może trochę kominkiem, któego ciepło za pomocą wydajnego reku powinno się w sposób pasywny rozchodzić po pozostałych pomieszczeniach.

Jako, że ma to być dom energooszczędny to zapotrzebowanie na ciepło powinno być na takim poziomie, że nie zrujuje mnie to.

Dodatkowo zastosuję solary, którymi będzie sterował kocioł. Takie rozwiązania są coraz bardziej popularne, ale niestety trochę kosztują.....

Pokój nad garażem ma podwójne drzwi balkonowe, które powinny zapewnić dostateczną ilość światła, chociaż sie jeszcze zastanawiam nad dodatkowym oknem połaciowym, tylko może być problem, bo od strony południowej w miejscu ewentualnego okna będą ewnetualnie solary..... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...