andriuss 01.08.2013 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 A i gaz to tylko 0.2 TWh calkowitego zuzycia energii w S. bardzo maly % Co chyba jest oczywiste - 9 milionów ludzi na 450 kkm2. Chciało by Ci się ciągnąć gazociągi i budować infrastrukturę? Bo mnie nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jbloch 01.08.2013 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 czyli jaki koszt? u mnie na gotowo niecale 11 tys i co najmniej 2,5 x wieksza moc niż potrzebuje, grzanie w II taryfie, komfort OK, rachunki OK, w kontekście instalacji tania PC+podlogowka kosz calosciowy za uklad co najmniej 2x drozszy Zależy co masz na myśli ,,tania pc"".Ja mam naprawdę tanią pc , co prawda sam zamontowałem, i to za niedużo więcej od ceny twoich kabli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 01.08.2013 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Barthez, ochłoń 3000-3500 złotych na prąd po 40 gr. ja podaje kwoty z FV a nie z stawki G12 czyli trzebaby bylo przeliczyc srednioroczna cene 1 kwh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 01.08.2013 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Zależy co masz na myśli ,,tania pc"".Ja mam naprawdę tanią pc , co prawda sam zamontowałem, i to za niedużo więcej od ceny twoich kabli. rozmawialismy na watku prądowym o tanich firmowych PC PP panasonic mar1973 napisał "witam ostatnio robiliśmy: kotłownia: Panasonic T-cap 9kW 1fazowa + zasosbnik c.w.u. 300l (rabocizna +materiał): ~23.000zł kotłownia: Panasonic seria F 7kW 1fazowa + zasosbnik c.w.u. 300l (rabocizna +materiał): ~19.500zł pozdrawiam" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 01.08.2013 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Aaaa ... No to jeszcze bardziej na jego niekorzyść ... Nie ma nawet co liczyć. Dobra, policzyłem dla danych ze stopki Konrada. Wychodzi 2800zł/rok, więc nawet mniej niż faktycznie. Różnica po 15 latach to prawie 30k. Dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 01.08.2013 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Coś bardzo mało Ci wychodzi. W stopce masz napisane 4600kWh/rok. Ale OK, policzmy te twoje 3,5MWh. Przyjmijmy 2000 na CO i 1500 na CWU [ATTACH=CONFIG]203853[/ATTACH] Różnica dalej jest na tyle duża, że pokrywa różnice w cenie zakupu obu systemów. Nie ma znaczenia czy pasynwy czy nie. Liczymy prad vs PC dla tego samego zapotrzebowania. Prąd może i wychodzi korzystnie, ale w domu o bardzo niskim zapotrzebowaniu na ciepło. Co niektórzy na same CWU potrzebują tyle co tobie łącznie wychodzi. nie wiem jak to liczysz i dlaczego dzielisz CWU na 2 taryfy to po 1! u mnie na okrągło liczac bez wdawania sie w szczegoly z duza nadwyzka sezon miesci sie w 1800 zl a woda w 100 zl miesiecznie - razem 3 tys zl - gdyby nie zona i moja wygoda to CWU byloby 100% w taniej - dla wygody i narazie bez przemyslenia dokladnie rozwiazania mam ok 80/20% dla taniej - w taniej 100% też grzeje jasiek i LoboM, sumarycznie wychodzi 3000 zl / w przeliczeniu na srednia cene 1 kwh z FV a nie wg cennika nocnej - bo co z tego ze w nocnej mam taniej jak na innych urzadzeniach w dzien mam drozej ! jesli grzejesz z cop 2,5 to placisz 1200 - roznica 1800 zl jako nieswiadomy inwestor (niedokonca wyedukowany) zamowilem troche za duzo / za mocne kable ponad 10 kw - a potrzebuje znacznie mniej - czyli moja inwestycja byla ok 4 tys przeplacona (146 m2 uzytkowej, 170 m2 pow grzewczej po podlodze - poddasze ze skosami + przedsionek) inwestycja na najlepszych mozliwych kablach DEVi - jak pisalem wczesniej mozna zrobic to na tanszych mniej renomowanych firm i tanszych sterownikach byloby jeszcze taniej - ale nie zanizajmy az tak kosztow inwestycyjnych przy kablach ... niech bedzie moj realny przypadek .... jak pisalem w #12911 PC najtasnsza firmowa porownywalnej mocy 9kw - 23 tys - pelen uklad - roznica 12 tys / 1800 zl (sezon) = 12,7 (13 lat !!!) czym mniejszy dom / mniejsze zapotrzebowanie tym roczna kwota oszczednosci = wiecej lat zanim inwestycje sie zrownaja Aaaa ... No to jeszcze bardziej na jego niekorzyść ... Nie ma nawet co liczyć. cos gdzies zle licze!?!??!?! - ja nie gdybam .... ja licze!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 01.08.2013 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Barth3z, to jeszcze zmień rozkład CWU z 40/60% na 100% w taniej, a wyjdzie Ci jeszcze mniejsza różnica. Większość grzejąca bojlerem używa tylko taniej taryfy. (EDIT: widzę, że Konrad był szybszy). Taryfy prądowej nie masz u siebie korzystniejszej? Tzn. z jeszcze tańszą tanią taryfą? Ja np. przeszedłem na G12r (Energa) i mam coś koło 0,74/0,29 gr/kWh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 01.08.2013 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 cos gdzies zle licze!?!??!?! - ja nie gdybam .... ja licze!!!! No bo widzisz, cały sęk w tym, że masz dom nieizolowany. Jeszcze rok temu był izolowany, ale teraz TB podniósł poprzeczkę do 40 cm od gruntu. I trzeba było sępić na dodatkowe 10 cm? Przepraszam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 01.08.2013 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 bo tak już jest że niby zrobi się OZC ale jak przychodzi zamówić kable to każdy bierze min, 2x moc z OZC bo "strzeżonego .... ". A potem każdy pisze że dałby mniej. I każdy z tym zgadza się ale i tak u siebie daje 2-2,5 x moc z zapotrzebowania. Bo nikt nie jest pewny do końca wykonawców, a poza tym każdy uważa że lepiej więcej niż za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 01.08.2013 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 u mnie w duzej mierze z rozstawów (zalecen Devi) to wychodzilo , budujac 2 kolejne domy bedzie nie 2-2,5 x wiecej tylko max 1,5x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 01.08.2013 11:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 nie wiem jak to liczysz i dlaczego dzielisz CWU na 2 taryfy to po 1! COP dla prądu = 1. CWU dziele na dwie taryfy w stosunku 60% w nocnej taryfie i 40% w dzinnej. [...] sumarycznie wychodzi 3000 zl / w przeliczeniu na srednia cene 1 kwh z FV a nie wg cennika nocnej - bo co z tego ze w nocnej mam taniej jak na innych urzadzeniach w dzien mam drozej ! To tym bardziej staje się "mniej ekonomiczne" grzanie prądem vs PC. PC najtasnsza firmowa porownywalnej mocy 9kw - 23 tys - pelen uklad - roznica 12 tys / 1800 zl (sezon) = 12,7 (13 lat !!!) [...] cos gdzies zle licze!?!??!?! - ja nie gdybam .... ja licze!!!! 12tys. / 1800 wychodzi niecałe 7 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 01.08.2013 11:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 bo tak już jest że niby zrobi się OZC ale jak przychodzi zamówić kable to każdy bierze min, 2x moc z OZC bo "strzeżonego .... ". A potem każdy pisze że dałby mniej. I każdy z tym zgadza się ale i tak u siebie daje 2-2,5 x moc z zapotrzebowania. Bo nikt nie jest pewny do końca wykonawców, a poza tym każdy uważa że lepiej więcej niż za mało. Kable sie przewymiarowuje zeby sie zmiescic z grzaniem w taniej taryfie, a nie ze wzgledu na OZC, juz na pewno nie o 100%, Ci bez OZC za to kupuja kotly gazowe 3-krotnie przekraczajace to co by zobaczyli w OZC, maja piece ktore nie sa nawet w stanie modulowac z moca minimalna tak, jak maksymalne potrzeby na CO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 01.08.2013 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Barth3z, to jeszcze zmień rozkład CWU z 40/60% na 100% w taniej, a wyjdzie Ci jeszcze mniejsza różnica. Większość grzejąca bojlerem używa tylko taniej taryfy. (EDIT: widzę, że Konrad był szybszy). W ciągu dnia jest potrzeba dogrzania, więc 80/20 jest bardziej realnym. Nie zmieni to aż tyle, żeby nie opłacało się kupić PC. Taryfy prądowej nie masz u siebie korzystniejszej? Tzn. z jeszcze tańszą tanią taryfą? Ja np. przeszedłem na G12r (Energa) i mam coś koło 0,74/0,29 gr/kWh. Nie mam lepszej. To jest G12g z Tauronu. I to są chyba ceny przy podpisaniu lojalki na 3 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 01.08.2013 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 12tys. / 1800 wychodzi niecałe 7 lat no ok nie wiem cos zle na kalkulatorze przycisnąłem ale Twoj dom bedzie na 100% pasywny ... studenci, konkursy, materialy, obliczenia, projektanci materialy etc etc .... zapotrzebowanie bedziesz mial 2x mniejsze niz ja ... 2x dluzszy czas zrownania sie inwestycji ... zarabianie dopiero po 15 latach ... o ile pompa nadal bedzie dzialala ...jak nowa ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 01.08.2013 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Ja próbuje podejść ekonomicznie do sprawy i coś czuję, że te słowo w stopce - pasywna będę musiał ubrać w cudzysłów A wszystko przez andriuss'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 01.08.2013 12:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 "Dom ma być prosty w bryle i tani w realizacji, ale ma być pasywny." ????on Ci to w DB napisał ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budowlany_laik 01.08.2013 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Barth3z, jeśli podchodzisz rachunkowo do sprawy, to policz jeszcze wartość teraźniejszą tej różnicy, która wychodzi Ci po 15 latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 01.08.2013 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Ja próbuje podejść ekonomicznie do sprawy i coś czuję, że te słowo w stopce - pasywna będę musiał ubrać w cudzysłów A wszystko przez andriuss'a Protestuję. Od niczego nie odwodzę. Po prostu należy sobie zdawać sprawę, że koszt to iloczyn zapotrzebowania i ceny ciepła. Co ja na to poradzę, że tę zależność mało kto rozumie, nie każdy miał matematykę na poziomie wyższym. No więc jeśli nastawiamy się np. na rachunek 3000 PLN / rocznie, obecne technologie pozwalają to osiągnąć na dwa sposoby: 1. 9000 = X * Y 2. 3000 = 1/3X * Y 3. 3000 = X * 1/3Y 4. 1000 = 1/3X * 1/3Y Czy wybierzesz opcję 2. czy 3. to twoja sprawa. Ale o ile osiągnięcie 2 lub 3 kosztuje 25 KPLN, dzięki czemu oszczędzamy 6 KPLN rocznie względem 1., o tyle osiągnięcie 4 kosztuje 50 KPLN, dzięki czemu oszczędzamy 8 KPLN rocznie. Czy mam tłumaczyć dlaczego uważam 2. i 3. za działanie racjonalne, a 4. już nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 01.08.2013 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 "Dom ma być prosty w bryle i tani w realizacji, ale ma być pasywny." ???? on Ci to w DB napisał ? Nie, pisałem to wcześniej, a w ostatnich postach dał mi nieco do myślenia. Stąd te moje stwierdzenie, że pasywny chyba dam w cudzysłów. Liczę to wszystko i jeszcze nie wiem czy warto . Mam jeszcze czas. Napewno U podłogi nie wyjdzie, bo nie dam 30cm pod płytę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 01.08.2013 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 Protestuję. Od niczego nie odwodzę. Po prostu należy sobie zdawać sprawę, że koszt to iloczyn zapotrzebowania i ceny ciepła. Co ja na to poradzę, że tę zależność mało kto rozumie, nie każdy miał matematykę na poziomie wyższym. No więc jeśli nastawiamy się np. na rachunek 3000 PLN / rocznie, obecne technologie pozwalają to osiągnąć na dwa sposoby: 1. 9000 = X * Y 2. 3000 = 1/3X * Y 3. 3000 = X * 1/3Y 4. 1000 = 1/3X * 1/3Y Czy wybierzesz opcję 2. czy 3. to twoja sprawa. Ale o ile osiągnięcie 2 lub 3 kosztuje 25 KPLN, dzięki czemu oszczędzamy 6 KPLN rocznie względem 1., o tyle osiągnięcie 4 kosztuje 50 KPLN, dzięki czemu oszczędzamy 8 KPLN rocznie. Czy mam tłumaczyć dlaczego uważam 2. i 3. za działanie racjonalne, a 4. już nie? Dobre to:) Generalnie trzeba wziasc pod uwage jedno: ile kasy kasy mozemy przeznaczyc na instalacje. Jesli budzet ogranicza nas do 50 tys, no to opcja 4 brana jest w ciemno, jak nie ma srodkow lub drogi kredyt to bierzemy opcje 1 i placimy duzo co miesiac. Osobiscie uwazam, ze mozna osiagnac 2 lub o wiele taniej, tylko nie wiem czy to dales dla kazdego domu czy dla swojgo planowanego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.