Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

czyli jaki koszt? u mnie na gotowo niecale 11 tys i co najmniej 2,5 x wieksza moc niż potrzebuje, grzanie w II taryfie, komfort OK, rachunki OK, w kontekście instalacji tania PC+podlogowka kosz calosciowy za uklad co najmniej 2x drozszy

Zależy co masz na myśli ,,tania pc"".Ja mam naprawdę tanią pc , co prawda sam zamontowałem, i to za niedużo więcej od ceny twoich kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co masz na myśli ,,tania pc"".Ja mam naprawdę tanią pc , co prawda sam zamontowałem, i to za niedużo więcej od ceny twoich kabli.

 

rozmawialismy na watku prądowym o tanich firmowych PC PP panasonic

 

mar1973 napisał

 

"witam

 

ostatnio robiliśmy:

kotłownia: Panasonic T-cap 9kW 1fazowa + zasosbnik c.w.u. 300l (rabocizna +materiał): ~23.000zł

kotłownia: Panasonic seria F 7kW 1fazowa + zasosbnik c.w.u. 300l (rabocizna +materiał): ~19.500zł

 

pozdrawiam"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś bardzo mało Ci wychodzi. W stopce masz napisane 4600kWh/rok. Ale OK, policzmy te twoje 3,5MWh. Przyjmijmy 2000 na CO i 1500 na CWU

[ATTACH=CONFIG]203853[/ATTACH]

Różnica dalej jest na tyle duża, że pokrywa różnice w cenie zakupu obu systemów.

 

Nie ma znaczenia czy pasynwy czy nie. Liczymy prad vs PC dla tego samego zapotrzebowania.

Prąd może i wychodzi korzystnie, ale w domu o bardzo niskim zapotrzebowaniu na ciepło.

Co niektórzy na same CWU potrzebują tyle co tobie łącznie wychodzi.

 

nie wiem jak to liczysz i dlaczego dzielisz CWU na 2 taryfy to po 1!

 

u mnie na okrągło liczac bez wdawania sie w szczegoly z duza nadwyzka sezon miesci sie w 1800 zl a woda w 100 zl miesiecznie - razem 3 tys zl - gdyby nie zona i moja wygoda to CWU byloby 100% w taniej - dla wygody i narazie bez przemyslenia dokladnie rozwiazania mam ok 80/20% dla taniej - w taniej 100% też grzeje jasiek i LoboM, sumarycznie wychodzi 3000 zl / w przeliczeniu na srednia cene 1 kwh z FV a nie wg cennika nocnej - bo co z tego ze w nocnej mam taniej jak na innych urzadzeniach w dzien mam drozej !

 

jesli grzejesz z cop 2,5 to placisz 1200 - roznica 1800 zl

 

jako nieswiadomy inwestor (niedokonca wyedukowany) zamowilem troche za duzo / za mocne kable ponad 10 kw - a potrzebuje znacznie mniej - czyli moja inwestycja byla ok 4 tys przeplacona (146 m2 uzytkowej, 170 m2 pow grzewczej po podlodze - poddasze ze skosami + przedsionek)

inwestycja na najlepszych mozliwych kablach DEVi - jak pisalem wczesniej mozna zrobic to na tanszych mniej renomowanych firm i tanszych sterownikach byloby jeszcze taniej - ale nie zanizajmy az tak kosztow inwestycyjnych przy kablach ... niech bedzie moj realny przypadek ....

 

jak pisalem w #12911

PC najtasnsza firmowa porownywalnej mocy 9kw - 23 tys - pelen uklad - roznica 12 tys / 1800 zl (sezon) = 12,7 (13 lat !!!)

 

czym mniejszy dom / mniejsze zapotrzebowanie tym roczna kwota oszczednosci = wiecej lat zanim inwestycje sie zrownaja

 

Aaaa ... :bash:

No to jeszcze bardziej na jego niekorzyść ...

Nie ma nawet co liczyć.

 

cos gdzies zle licze!?!??!?! - ja nie gdybam .... ja licze!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barth3z, to jeszcze zmień rozkład CWU z 40/60% na 100% w taniej, a wyjdzie Ci jeszcze mniejsza różnica. Większość grzejąca bojlerem używa tylko taniej taryfy. (EDIT: widzę, że Konrad był szybszy).

 

Taryfy prądowej nie masz u siebie korzystniejszej? Tzn. z jeszcze tańszą tanią taryfą? Ja np. przeszedłem na G12r (Energa) i mam coś koło 0,74/0,29 gr/kWh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tak już jest że niby zrobi się OZC ale jak przychodzi zamówić kable to każdy bierze min, 2x moc z OZC bo "strzeżonego .... ". A potem każdy pisze że dałby mniej. I każdy z tym zgadza się ale i tak u siebie daje 2-2,5 x moc z zapotrzebowania. Bo nikt nie jest pewny do końca wykonawców, a poza tym każdy uważa że lepiej więcej niż za mało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to liczysz i dlaczego dzielisz CWU na 2 taryfy to po 1!

 

COP dla prądu = 1.

 

CWU dziele na dwie taryfy w stosunku 60% w nocnej taryfie i 40% w dzinnej.

 

[...] sumarycznie wychodzi 3000 zl / w przeliczeniu na srednia cene 1 kwh z FV a nie wg cennika nocnej - bo co z tego ze w nocnej mam taniej jak na innych urzadzeniach w dzien mam drozej !

 

To tym bardziej staje się "mniej ekonomiczne" grzanie prądem vs PC.

 

PC najtasnsza firmowa porownywalnej mocy 9kw - 23 tys - pelen uklad - roznica 12 tys / 1800 zl (sezon) = 12,7 (13 lat !!!)

[...]

cos gdzies zle licze!?!??!?! - ja nie gdybam .... ja licze!!!!

 

12tys. / 1800 wychodzi niecałe 7 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tak już jest że niby zrobi się OZC ale jak przychodzi zamówić kable to każdy bierze min, 2x moc z OZC bo "strzeżonego .... ". A potem każdy pisze że dałby mniej. I każdy z tym zgadza się ale i tak u siebie daje 2-2,5 x moc z zapotrzebowania. Bo nikt nie jest pewny do końca wykonawców, a poza tym każdy uważa że lepiej więcej niż za mało.

 

Kable sie przewymiarowuje zeby sie zmiescic z grzaniem w taniej taryfie, a nie ze wzgledu na OZC, juz na pewno nie o 100%, Ci bez OZC za to kupuja kotly gazowe 3-krotnie przekraczajace to co by zobaczyli w OZC, maja piece ktore nie sa nawet w stanie modulowac z moca minimalna tak, jak maksymalne potrzeby na CO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barth3z, to jeszcze zmień rozkład CWU z 40/60% na 100% w taniej, a wyjdzie Ci jeszcze mniejsza różnica. Większość grzejąca bojlerem używa tylko taniej taryfy. (EDIT: widzę, że Konrad był szybszy).

 

W ciągu dnia jest potrzeba dogrzania, więc 80/20 jest bardziej realnym. Nie zmieni to aż tyle, żeby nie opłacało się kupić PC.

 

Taryfy prądowej nie masz u siebie korzystniejszej? Tzn. z jeszcze tańszą tanią taryfą? Ja np. przeszedłem na G12r (Energa) i mam coś koło 0,74/0,29 gr/kWh.

 

Nie mam lepszej. To jest G12g z Tauronu. I to są chyba ceny przy podpisaniu lojalki na 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12tys. / 1800 wychodzi niecałe 7 lat

 

no ok nie wiem cos zle na kalkulatorze przycisnąłem

ale Twoj dom bedzie na 100% pasywny ... studenci, konkursy, materialy, obliczenia, projektanci materialy etc etc ....

zapotrzebowanie bedziesz mial 2x mniejsze niz ja ... 2x dluzszy czas zrownania sie inwestycji ...

zarabianie dopiero po 15 latach ... o ile pompa nadal bedzie dzialala ...jak nowa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja próbuje podejść ekonomicznie do sprawy i coś czuję, że te słowo w stopce - pasywna będę musiał ubrać w cudzysłów ;) A wszystko przez andriuss'a ;)

 

Protestuję. Od niczego nie odwodzę. Po prostu należy sobie zdawać sprawę, że koszt to iloczyn zapotrzebowania i ceny ciepła. Co ja na to poradzę, że tę zależność mało kto rozumie, nie każdy miał matematykę na poziomie wyższym. No więc jeśli nastawiamy się np. na rachunek 3000 PLN / rocznie, obecne technologie pozwalają to osiągnąć na dwa sposoby:

 

1. 9000 = X * Y

2. 3000 = 1/3X * Y

3. 3000 = X * 1/3Y

4. 1000 = 1/3X * 1/3Y

 

Czy wybierzesz opcję 2. czy 3. to twoja sprawa. Ale o ile osiągnięcie 2 lub 3 kosztuje 25 KPLN, dzięki czemu oszczędzamy 6 KPLN rocznie względem 1., o tyle osiągnięcie 4 kosztuje 50 KPLN, dzięki czemu oszczędzamy 8 KPLN rocznie. Czy mam tłumaczyć dlaczego uważam 2. i 3. za działanie racjonalne, a 4. już nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dom ma być prosty w bryle i tani w realizacji, ale ma być pasywny."

 

????

on Ci to w DB napisał ?

 

Nie, pisałem to wcześniej, a w ostatnich postach dał mi nieco do myślenia. Stąd te moje stwierdzenie, że pasywny chyba dam w cudzysłów.

Liczę to wszystko i jeszcze nie wiem czy warto . Mam jeszcze czas. Napewno U podłogi nie wyjdzie, bo nie dam 30cm pod płytę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Protestuję. Od niczego nie odwodzę. Po prostu należy sobie zdawać sprawę, że koszt to iloczyn zapotrzebowania i ceny ciepła. Co ja na to poradzę, że tę zależność mało kto rozumie, nie każdy miał matematykę na poziomie wyższym. No więc jeśli nastawiamy się np. na rachunek 3000 PLN / rocznie, obecne technologie pozwalają to osiągnąć na dwa sposoby:

 

1. 9000 = X * Y

2. 3000 = 1/3X * Y

3. 3000 = X * 1/3Y

4. 1000 = 1/3X * 1/3Y

 

Czy wybierzesz opcję 2. czy 3. to twoja sprawa. Ale o ile osiągnięcie 2 lub 3 kosztuje 25 KPLN, dzięki czemu oszczędzamy 6 KPLN rocznie względem 1., o tyle osiągnięcie 4 kosztuje 50 KPLN, dzięki czemu oszczędzamy 8 KPLN rocznie. Czy mam tłumaczyć dlaczego uważam 2. i 3. za działanie racjonalne, a 4. już nie?

 

Dobre to:)

 

Generalnie trzeba wziasc pod uwage jedno: ile kasy kasy mozemy przeznaczyc na instalacje.

 

Jesli budzet ogranicza nas do 50 tys, no to opcja 4 brana jest w ciemno, jak nie ma srodkow lub drogi kredyt to bierzemy opcje 1 i placimy duzo co miesiac.

 

Osobiscie uwazam, ze mozna osiagnac 2 lub o wiele taniej, tylko nie wiem czy to dales dla kazdego domu czy dla swojgo planowanego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...