Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

...

Zmniejszenie grubości XPS z 30 na 20cm jak policzył p. Duda to dodatkowe straty rzędu 2,4kWh/m2 rocznie, co przy cenie 1kWh z pompy ciepła 0,12-0,20zł/kWh daje dodatkowy roczny koszt 29-48zł, czyli zwrot tej inwestycji nastąpi po ponad 90 latach.

...

 

Słuchajcie, te 2,4kWh nie dawało mi spokoju (coś za mało), więc zrobiłem symulację na takiej fajnej stronie: http://www.u-wert.net/

Wyniki są dość ciekawe, bo o ile dla typowej przegrody rzeczywiście wychodzi strata ok. 2,5kWh/m2 (różnica pomiędzy 20 a 30cm) o tyle jeśli uwzględnimy ogrzewanie podłogowe (30oC) to straty do gruntu wychodzą już na poziomie 6kWh/m2 ! W takiej sytuacji zwrot z inwestycji to nie 90 a 30-40 - dalej zbyt długo, ale wychodzi na to ekonomiczną grubością izolacji staje się nie 20 a 25cm.

 

Czy ktoś może to potwierdzić lub zapytać Dudę, czy straty liczył dla podłogi z ogrzewaniem podłogowym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze ocieplisz, to temp. zasilania podłogi 25 stopni. Do gruntu mniej ucieka, około 70% tego co przez ścianę.

Poza tym warto dać grubszą dylatację wokół ścian, żeby temp podłogi nie przenosiła się na ściany - tak sądzę.

Mam zamiar zrobić dylatację grubości 5cm z pianki PUR przy ścianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że ... wyrwane z kontekstu liczenie ... choć wynikowo poprawne... nie ma sensu.

Bez globalnego spojrzenia ... to faktycznie te wartości są śmieszne...

Tylko jak sobie odpuścimy tu i tam ... i nale zrobiło się nie 6 kWh .. a 30 :(

Tak owe rzeczy ruguje się na etapie projektu, patrzy się na tak owe sprawy nie jak prawdy objawione ... tylko jest cel i wynik ...

przez to płyta fundamentowa nie przysłoniła mi ... poszukiwań innego rozwiązania. Które da możliwość zastosowania ESP;a a nie XPS'a ...

 

Należy się zastanowić ... nad samym etapem budowy ... czy aby tam nie siedzi czort ... i kosztów nie napędza ...

a to ekipa taka ... a to sraka... na to trzeba czekać aż zaschnie itp ... a to trwa i goni koszty ...

Gdzie te dodatkowe cm w izolacji giną ...

Ok aptekarstwo jest uzasadnione .. ale od planu po ostatnią śrubę na dachu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to nie wiem, czy dobry wątek, ale spytam, bo kwestia dotyczy pomiaru zużycia energii.

 

Licznik energii RS485 (MODBUS):

Czy ktoś się orientuje, czy są jakieś dostępne aplikacje do zbierania danych przez MODBUS?

Chodzi o licznik ORNO OR-WE-504. 1000imp./kWh

Firmowa aplikacja nie jest zbyt rozbudowana.

 

 

Druga kwestia - pomiar ciepła z ciepłomierza Apator LQM III-K:

Podobnie - czy można skądś (poza producentem) uzyskać oprogramowanie do komputerowej rejestracji ciepła?

Edytowane przez maciejzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze ocieplisz, to temp. zasilania podłogi 25 stopni. Do gruntu mniej ucieka, około 70% tego co przez ścianę.

Poza tym warto dać grubszą dylatację wokół ścian, żeby temp podłogi nie przenosiła się na ściany - tak sądzę.

Mam zamiar zrobić dylatację grubości 5cm z pianki PUR przy ścianach.

 

Bardzo mocno upraszczasz sprawę. 70% to wartość troszkę z sufitu. Ja piszę o konkretach:

http://www.u-wert.net/berechnung/u-wert-rechner/?cid=8rq4IRz_&d0=1&mid0=101&d1=0.02&mid1=7&d2=6&mid2=31&d3=10&mid3=2828&x3=800&lid3=1244074774&d4=10&mid4=59&x4=24&lid4=1244074774&d5=20&mid5=11&d6=0.06&mid6=7&d7=20&mid7=20643&d8=40&mid8=87&bt=2&T_i=20&RH_i=50&T_e=0&RH_e=100&outside=2&name=10cm+xps%2C+10cm+Eps%2C+sciany+porotherm24

Pobaw się zmieniając grubości izolacji i zobacz co i jak się zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te +7 będziesz miał na środku płyty. Im bliżej brzegu tym niższa temp.

Te 70% to dla jakich grubości izolacji ?

 

EDIT: w podanym przeze mnie linku wstaw sobie 7oC zamiast 0oC jakie przyjąłem pod XPS'em i sprawdź czy U przegrody zmniejszy się czy wzrośnie.

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie teraz jest napisane jak nalezy :)

 

Swoja droga moznaby miec w domu na wypadek braku pradu takie ogniwko spiete z jakas lampka ledowa :)

 

Dlaczego nie robi sie latarek na takich ogniwach?

 

już się robi.....ale poczytaj o minusach....

http://m.technologie.gazeta.pl/internet/1,113033,14591147,Rece__ktore_swieca__15_latka_wymysla_latarke_na_nowo.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te +7 będziesz miał na środku płyty. Im bliżej brzegu tym niższa temp.

To nie do końca tak.

Pod środkiem płyty temperatura jest w w miarę stabilna i wynosi od 7 do 12 st. C, natomiast silnie zmienia się temperatura w strefach brzegowych - minimalna może dochodzić do 0 st. C, a maksymalna nawet ponad 20 st. C.

Oczywiście dużo zależy do grubości izolacji i sposobu zaizolowania stref brzegowych (np. zastosowanie opaski przeciw wysadzinowych znacznie ogranicza wahania temperatur).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy do środka wrzucić kostkę lodu i może to działać całkiem nieźle przez dosyć długi czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie do końca tak.

Pod środkiem płyty temperatura jest w w miarę stabilna i wynosi od 7 do 12 st. C, natomiast silnie zmienia się temperatura w strefach brzegowych - minimalna może dochodzić do 0 st. C, a maksymalna nawet ponad 20 st. C.

Oczywiście dużo zależy do grubości izolacji i sposobu zaizolowania stref brzegowych (np. zastosowanie opaski przeciw wysadzinowych znacznie ogranicza wahania temperatur).

 

OK, ale jakie są lepsze warunki dla izolacji od gruntu - temp. 7oC i 100% wilgotności czy temp. 0oC i 100% ? Z wyników wychodzi, że mniejsze straty są właśnie dla 0oC.

 

Dla 0oC:

0stopni.jpg

 

dla 7oC

7stopni.jpg

Edytowane przez Barth3z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, ale jakie są lepsze warunki dla izolacji od gruntu - temp. 7oC i 100% wilgotności czy temp. 0oC i 100% ? Z wyników wychodzi, że mniejsze straty są właśnie dla 0oC.

 

Dla 0oC:

[ATTACH=CONFIG]213435[/ATTACH]

 

dla 7oC

[ATTACH=CONFIG]213436[/ATTACH]

To jakaś dziwną matematyką się posługujesz :

0,188 x (21-7) = 2,632 W/m2

0,168 x (21-0) = 3,528 W/m2

Moim zdaniem 2,632<3,528, a Twoim ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0'C to niebezpiecznie mieć pod płytą... tak sądzę

Skośnie położona opaska przeciwwysadzinowa załatwia sprawę - wyższa temperatura obliczeniowa, odprowadzona woda opadowa kawałek dalej od płyty, stała temperatura pod płytą, nie zamarza grunt.

 

Natura nie lubi próżni - jeśli jest grunt niewysadzinowy (np. żwir lub nawiezione kamienie), to między nimi są puste przestrzenie. Z czasem zostaną one zalane wodą z drobinami. Drobiny zostaną, wypełnią przestrzenie. Część z nich może być bardzo drobnej frakcji, co może powodować że grunt z czasem stanie się wysadzinowy. Tym bardziej nie powinien wtedy zamarzać. To taka moja teoria :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czy Waszym zdaniem ocieplenia budynku styro w trakcie lub tuż po tynkach wewnętrznych i przed wylewkami jest zgodne ze sztuką?

Zamierzam ogrzewać budynek zimą i wykonywać w nim prace wykończeniowe, nie wiem tylko czy można docieplić budynek przed "wprowadzenie" do niego dużej ilości wody z tynków i wylewek.

Jak byście zrobili ?

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam z tym jak i z ociepleniem dachu do zakończenia wszystkich spraw mokrych.
Dla budynku lepsze jest długie budowanie. Np. 1 rok stan surowy otwarty. Przez zimę budynek traci większość wilgoci technologicznej.

2 rok od wiosny do jesieni wszystkie roboty mokre, jesienią można przeprowadzić wygrzewanie posadzek.

w drugą zimę budynek powinien być lekko grzany. Straci wtedy całą wilgoć technologiczną.

Na wiosnę 3 roku ocieplenie budynku i wykonanie elewacji.

Pytanie tylko, czy będzie to dobre dla kieszeni inwestora?

 

W praktyce trzeba pójść na pewne kompromisy. Korzystając z pewnych rozwiązań technicznych (np. osuszacze powietrza, suche technologie), można bezpiecznie wybudować dom znacznie szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o wymogach na dopłatę do domów energooszczędnych?

 

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14683989,Najwyzszy_budynek_swiata_bedzie_mial_ponad_1000_metrow.html?biznes=bydgoszcz#BoxBizTxt

 

 

Ja chciałem uzyskać, ale jakbym nawet sam wszystko zrobił, to spełnienie wymagań przewyższa znacznie kwotę dofinansowania.

Kwota dofinansowania jest niższa niż kwoty potrzebne na obliczenia metodą dokładną każdego okna, weryfikację przed kredytem, prowizję od kredytu, weryfikację po wybudowaniu i wszystkie kontrole na budowie.

Czyli - wg mojego rozeznania - dofinansowanie (o ile ostatecznie zostałoby przyznane) nie starczy na formalności związane z wykazaniem, że się spełniło warunki. Nie mówiąc już w ogóle o jakichś dodatkowych kosztach np. rekuperatora specjalnego, specjalnego ocieplenia czy nawet projektu domu itp.

 

Jakie macie wrażenia w tej kwestii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...