maciejzi 19.09.2013 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Nie, w takim przypadku będziesz miał kilka Wat. Ale oświetlenie powinieneś mieć na 12V. Wtedy w miarę może się to opłacić. Doczytałem, że ogniwa Peltiera mają niestety bardzo kiepską sprawność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 19.09.2013 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2013 ... Zmniejszenie grubości XPS z 30 na 20cm jak policzył p. Duda to dodatkowe straty rzędu 2,4kWh/m2 rocznie, co przy cenie 1kWh z pompy ciepła 0,12-0,20zł/kWh daje dodatkowy roczny koszt 29-48zł, czyli zwrot tej inwestycji nastąpi po ponad 90 latach. ... Słuchajcie, te 2,4kWh nie dawało mi spokoju (coś za mało), więc zrobiłem symulację na takiej fajnej stronie: http://www.u-wert.net/ Wyniki są dość ciekawe, bo o ile dla typowej przegrody rzeczywiście wychodzi strata ok. 2,5kWh/m2 (różnica pomiędzy 20 a 30cm) o tyle jeśli uwzględnimy ogrzewanie podłogowe (30oC) to straty do gruntu wychodzą już na poziomie 6kWh/m2 ! W takiej sytuacji zwrot z inwestycji to nie 90 a 30-40 - dalej zbyt długo, ale wychodzi na to ekonomiczną grubością izolacji staje się nie 20 a 25cm. Czy ktoś może to potwierdzić lub zapytać Dudę, czy straty liczył dla podłogi z ogrzewaniem podłogowym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 19.09.2013 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Jak dobrze ocieplisz, to temp. zasilania podłogi 25 stopni. Do gruntu mniej ucieka, około 70% tego co przez ścianę.Poza tym warto dać grubszą dylatację wokół ścian, żeby temp podłogi nie przenosiła się na ściany - tak sądzę.Mam zamiar zrobić dylatację grubości 5cm z pianki PUR przy ścianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 19.09.2013 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Myślę że ... wyrwane z kontekstu liczenie ... choć wynikowo poprawne... nie ma sensu. Bez globalnego spojrzenia ... to faktycznie te wartości są śmieszne... Tylko jak sobie odpuścimy tu i tam ... i nale zrobiło się nie 6 kWh .. a 30 Tak owe rzeczy ruguje się na etapie projektu, patrzy się na tak owe sprawy nie jak prawdy objawione ... tylko jest cel i wynik ... przez to płyta fundamentowa nie przysłoniła mi ... poszukiwań innego rozwiązania. Które da możliwość zastosowania ESP;a a nie XPS'a ... Należy się zastanowić ... nad samym etapem budowy ... czy aby tam nie siedzi czort ... i kosztów nie napędza ... a to ekipa taka ... a to sraka... na to trzeba czekać aż zaschnie itp ... a to trwa i goni koszty ... Gdzie te dodatkowe cm w izolacji giną ... Ok aptekarstwo jest uzasadnione .. ale od planu po ostatnią śrubę na dachu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 20.09.2013 00:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 (edytowane) Właściwie to nie wiem, czy dobry wątek, ale spytam, bo kwestia dotyczy pomiaru zużycia energii. Licznik energii RS485 (MODBUS):Czy ktoś się orientuje, czy są jakieś dostępne aplikacje do zbierania danych przez MODBUS?Chodzi o licznik ORNO OR-WE-504. 1000imp./kWhFirmowa aplikacja nie jest zbyt rozbudowana. Druga kwestia - pomiar ciepła z ciepłomierza Apator LQM III-K:Podobnie - czy można skądś (poza producentem) uzyskać oprogramowanie do komputerowej rejestracji ciepła? Edytowane 20 Września 2013 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 20.09.2013 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Jak dobrze ocieplisz, to temp. zasilania podłogi 25 stopni. Do gruntu mniej ucieka, około 70% tego co przez ścianę. Poza tym warto dać grubszą dylatację wokół ścian, żeby temp podłogi nie przenosiła się na ściany - tak sądzę. Mam zamiar zrobić dylatację grubości 5cm z pianki PUR przy ścianach. Bardzo mocno upraszczasz sprawę. 70% to wartość troszkę z sufitu. Ja piszę o konkretach: http://www.u-wert.net/berechnung/u-wert-rechner/?cid=8rq4IRz_&d0=1&mid0=101&d1=0.02&mid1=7&d2=6&mid2=31&d3=10&mid3=2828&x3=800&lid3=1244074774&d4=10&mid4=59&x4=24&lid4=1244074774&d5=20&mid5=11&d6=0.06&mid6=7&d7=20&mid7=20643&d8=40&mid8=87&bt=2&T_i=20&RH_i=50&T_e=0&RH_e=100&outside=2&name=10cm+xps%2C+10cm+Eps%2C+sciany+porotherm24 Pobaw się zmieniając grubości izolacji i zobacz co i jak się zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 20.09.2013 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 (edytowane) 70% bo względem +7'C, a nie obliczeniowego 0'C powietrza.Pod podłogą domu panuje stała temperatura +7'C. Temperatura ta stabilizuje się na tym poziomie po 2-3 latach, w początkowym okresie może być trochę niższa. Edytowane 20 Września 2013 przez maciejzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 20.09.2013 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 (edytowane) Te +7 będziesz miał na środku płyty. Im bliżej brzegu tym niższa temp.Te 70% to dla jakich grubości izolacji ? EDIT: w podanym przeze mnie linku wstaw sobie 7oC zamiast 0oC jakie przyjąłem pod XPS'em i sprawdź czy U przegrody zmniejszy się czy wzrośnie. Edytowane 20 Września 2013 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qubic 20.09.2013 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 No wlasnie teraz jest napisane jak nalezy Swoja droga moznaby miec w domu na wypadek braku pradu takie ogniwko spiete z jakas lampka ledowa Dlaczego nie robi sie latarek na takich ogniwach? już się robi.....ale poczytaj o minusach.... http://m.technologie.gazeta.pl/internet/1,113033,14591147,Rece__ktore_swieca__15_latka_wymysla_latarke_na_nowo.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 20.09.2013 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Te +7 będziesz miał na środku płyty. Im bliżej brzegu tym niższa temp. To nie do końca tak. Pod środkiem płyty temperatura jest w w miarę stabilna i wynosi od 7 do 12 st. C, natomiast silnie zmienia się temperatura w strefach brzegowych - minimalna może dochodzić do 0 st. C, a maksymalna nawet ponad 20 st. C. Oczywiście dużo zależy do grubości izolacji i sposobu zaizolowania stref brzegowych (np. zastosowanie opaski przeciw wysadzinowych znacznie ogranicza wahania temperatur). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 20.09.2013 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 już się robi.....ale poczytaj o minusach.... http://m.technologie.gazeta.pl/internet/1,113033,14591147,Rece__ktore_swieca__15_latka_wymysla_latarke_na_nowo.html Wystarczy do środka wrzucić kostkę lodu i może to działać całkiem nieźle przez dosyć długi czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 20.09.2013 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 (edytowane) To nie do końca tak. Pod środkiem płyty temperatura jest w w miarę stabilna i wynosi od 7 do 12 st. C, natomiast silnie zmienia się temperatura w strefach brzegowych - minimalna może dochodzić do 0 st. C, a maksymalna nawet ponad 20 st. C. Oczywiście dużo zależy do grubości izolacji i sposobu zaizolowania stref brzegowych (np. zastosowanie opaski przeciw wysadzinowych znacznie ogranicza wahania temperatur). OK, ale jakie są lepsze warunki dla izolacji od gruntu - temp. 7oC i 100% wilgotności czy temp. 0oC i 100% ? Z wyników wychodzi, że mniejsze straty są właśnie dla 0oC. Dla 0oC: dla 7oC Edytowane 20 Września 2013 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 20.09.2013 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 OK, ale jakie są lepsze warunki dla izolacji od gruntu - temp. 7oC i 100% wilgotności czy temp. 0oC i 100% ? Z wyników wychodzi, że mniejsze straty są właśnie dla 0oC. Dla 0oC: [ATTACH=CONFIG]213435[/ATTACH] dla 7oC [ATTACH=CONFIG]213436[/ATTACH] To jakaś dziwną matematyką się posługujesz : 0,188 x (21-7) = 2,632 W/m2 0,168 x (21-0) = 3,528 W/m2 Moim zdaniem 2,632<3,528, a Twoim ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 20.09.2013 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 (edytowane) Nie, dobrze myślałem, tylko nie liczyłem dla różnic temperatur, lecz patrzyłem na sam wynik jednostkowy U. A warto tak jak podałeś powyżej przeliczyć dla różnic temperatur Edytowane 20 Września 2013 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 20.09.2013 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Września 2013 0'C to niebezpiecznie mieć pod płytą... tak sądzę Skośnie położona opaska przeciwwysadzinowa załatwia sprawę - wyższa temperatura obliczeniowa, odprowadzona woda opadowa kawałek dalej od płyty, stała temperatura pod płytą, nie zamarza grunt. Natura nie lubi próżni - jeśli jest grunt niewysadzinowy (np. żwir lub nawiezione kamienie), to między nimi są puste przestrzenie. Z czasem zostaną one zalane wodą z drobinami. Drobiny zostaną, wypełnią przestrzenie. Część z nich może być bardzo drobnej frakcji, co może powodować że grunt z czasem stanie się wysadzinowy. Tym bardziej nie powinien wtedy zamarzać. To taka moja teoria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbiq 27.09.2013 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Witam, Czy Waszym zdaniem ocieplenia budynku styro w trakcie lub tuż po tynkach wewnętrznych i przed wylewkami jest zgodne ze sztuką?Zamierzam ogrzewać budynek zimą i wykonywać w nim prace wykończeniowe, nie wiem tylko czy można docieplić budynek przed "wprowadzenie" do niego dużej ilości wody z tynków i wylewek. Jak byście zrobili ?PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 27.09.2013 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Ja czekam z tym jak i z ociepleniem dachu do zakończenia wszystkich spraw mokrych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 27.09.2013 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Ja czekam z tym jak i z ociepleniem dachu do zakończenia wszystkich spraw mokrych.Dla budynku lepsze jest długie budowanie. Np. 1 rok stan surowy otwarty. Przez zimę budynek traci większość wilgoci technologicznej. 2 rok od wiosny do jesieni wszystkie roboty mokre, jesienią można przeprowadzić wygrzewanie posadzek. w drugą zimę budynek powinien być lekko grzany. Straci wtedy całą wilgoć technologiczną. Na wiosnę 3 roku ocieplenie budynku i wykonanie elewacji. Pytanie tylko, czy będzie to dobre dla kieszeni inwestora? W praktyce trzeba pójść na pewne kompromisy. Korzystając z pewnych rozwiązań technicznych (np. osuszacze powietrza, suche technologie), można bezpiecznie wybudować dom znacznie szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbiq 27.09.2013 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Września 2013 Ja czekam z tym jak i z ociepleniem dachu do zakończenia wszystkich spraw mokrych. Też tak planuję tylko czy połowa listopada na elewację to nie za późno ? bo ogrzewać PC bez ocieplenia w taryfie budowlanej może trochę bolec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 28.09.2013 00:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Września 2013 Co sądzicie o wymogach na dopłatę do domów energooszczędnych? http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14683989,Najwyzszy_budynek_swiata_bedzie_mial_ponad_1000_metrow.html?biznes=bydgoszcz#BoxBizTxt Ja chciałem uzyskać, ale jakbym nawet sam wszystko zrobił, to spełnienie wymagań przewyższa znacznie kwotę dofinansowania.Kwota dofinansowania jest niższa niż kwoty potrzebne na obliczenia metodą dokładną każdego okna, weryfikację przed kredytem, prowizję od kredytu, weryfikację po wybudowaniu i wszystkie kontrole na budowie.Czyli - wg mojego rozeznania - dofinansowanie (o ile ostatecznie zostałoby przyznane) nie starczy na formalności związane z wykazaniem, że się spełniło warunki. Nie mówiąc już w ogóle o jakichś dodatkowych kosztach np. rekuperatora specjalnego, specjalnego ocieplenia czy nawet projektu domu itp. Jakie macie wrażenia w tej kwestii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.