מרכבה 21.10.2013 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Dodatkowo konieczne jest szereg kosztownych elementów, które powodują, że dom pasywny nie może być tańszy niż wybudowany w tym samym standardzie wykończenia dom "typowy". Oczywiście jeśli chodzi o większość inwestorów, zachłyśniętych ideą budowania takich domów. Poza tym gnanie ciepłych pomyj do jakiegoś centralnego "odzyskiwacza" nie jest uzasadnione energetycznie - kilka/kilkanaście litrów ciepłej wody przepędzonej metrami rur kanalizacyjnych jest głupotą. I tu nie uwzględniasz Kolego Kszhu jednej rzeczy, ponieważ wyprowadziłem rurę od pionu, teraz są dwa wc i na szarą wodę, zrobię obejście i jak prawisz do CWU będzie jak trza ponieważ rura z wodą biegnie 5cm od rury szarej wody . I to ma sens. trzeba indywidualnie rozpatrywać każdy przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 21.10.2013 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Tyle,że ta głupota daje mi średnią zimową temp.powietrza nawiewanego 18oC, bez rekuperatora p-p.Co zresztą jest pewnie kolejną głupotą.Kto komu broni stosować coraz,, bardziej'' popularnych urządzeń do lokalnego odzysku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gentoonx 21.10.2013 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Stwierdzam, że najbardziej "pasywne" są tzw. mrówkowce. Mieszkam w takim bloku. Po ociepleniu bloku 15cm styropianu w zeszłym roku, nawet zimą, gdy wszystkie grzejniki zakręcone przez całą zimę, w mieszkaniu jest +26'C. Samo ciepło bytowe wystarcza do ogrzania mieszkania. Nie sądzę żebyś tak miał w narożnym mieszkaniu na ostatniej kondygnacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 21.10.2013 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Policz to. Co i ile daje. Ile masz tych dni w roku, w których musisz grzać pow. wentylacyjne, ile dni gdy wystarczy to bezpośrednio z zewnątrz a ile gdy wręcz powinieneś chłodzić. Odzysk ok. 1/3 w roku to strasznie słaby wynik. I nie ważne czym to zrobisz, ważne, żeby było tego jak najwięcej. Czyli najoptymalniej z CWU do CWU a do wentylacji rekuperator kiedy potrzebny. http://www.klimat.geo.uj.edu.pl/strony/studenci/pory%20roku.pdf A powietrze wentylacyjne grzeje cały rok wodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 21.10.2013 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Kszhu ważne ile na to wydał i że jakoś to działa, już jest sukcesem ! bo kosztuje tyle co nic . Zważ na to że 99,9% ludzi teraz puszcza w kanał szarą wodę. Jeśli wychodzi mi ilość energii na podgrzanie CWU ... 3,5 MWh to jak z tego będzie 1/3 z powrotem bez kosztów jestem w przód ! Widzisz przecież jak ludzie inwestują majątki na pewne rozwiązania, rurki miedziane, bo niby stalowe gorzej grzeją. Wymiana tego czy siego, robią to tylko dla poprawy samopoczucia. Tu Nydar już mieszka i ma zmierzone w przybliżeniu ile z czego ma . Wsio pędzi się większości siłami natury i ja to bardzo popieram i cenię. Natomiast jak pisałeś, nie robił bym rury przez cały dom aby odzyskiwać szarą wodę. Ma być to proste i skuteczne, za sam pomysł Nydar ma piwo Twój dom jest właśnie też kwintesencją tego co popieram ! zwarty ! konkretny, bez pierdolników . Który potrzebuje tyle energii co nic ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nydar 21.10.2013 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2013 Zimą też podgrzewasz ten hydrofor z centrali wentylacyjnej?Bo to to już jest wyczyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 21.10.2013 21:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2013 To jest totalnie darmo ale to żaden wyczyn ! to jest wyczyn ! żebyś wiedział że jest.Nie wiem czemu sobie tak umniejszasz ! mówię Ci bardzo wiele osób nie jarzy kompletnie że można tak generować oszczędności ! Przy izolacji którą masz każda żarówka itp ma sens i swoje miejsce.Właśnie do tego sprowadza się budownictwo pasywne, do wyrafinowanej prostoty !Można jeść pałeczkami zupę, kupić pałeczki podświetlane itp ... pałeczki z dołkami itp ..jednak nic nie zastąpi prostej zwyczajnej łyżki.Można kupować, okna z komorami i różnymi udziwnieniami, można gdzie trzeba zrobić fix i jeszcze oszczędzają zyskać . Przecież jak byś nie kumał tych klimatów to byś nie dawała 30cm izolacji ! Nie wiem czemu ścierasz się z Nydarem ... tak jak byś nie dowierzał że można jeszcze bardziej prosto jak u Ciebie ? czy jak ? Zrozumiał bym to jeśli byś miał wielką gruntuwę, piec na węgiel itp... izolacji tyle aby zgadzało się z warunkami technicznymi.Że ktoś może "ogrzewać" się wyłącznie naturą. Z założenia macie domy, ascetyczne jeśli chodzi o formy ogrzewania, izolacji full .nie wiem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sunrise121 22.10.2013 06:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Tylko najpierw trzeba teaki dom doprowadzić do standardu pasywnego, czyli tych 15kWh/m2 rocznie, a sposób jaki opisujesz nie jest do tego wystarczający. Dodatkowo konieczne jest szereg kosztownych elementów, które powodują, że dom pasywny nie może być tańszy niż wybudowany w tym samym standardzie wykończenia dom "typowy". Witam. Jaki to jest szereg kosztownych elementów, które powodują że dom pasywny jest droższy niż "typowy" i o ile według Ciebie. Ja wymieniłem cztery elementy podstawowe: 1.- dodatkowe 15cm ocieplenia aby było 30cm 2.- dobra wentylacja z odzyskiem ciepła 3.- okna trzyszybowe z osadzeniem w ociepleniu na elementach z tworzywa. Są to dodatkowe koszty, ale porównywalne z kosztami zbędnego ogrzewania PC lub CO, a dom pasywny zacznie się zwracać już w drugim roku użytkowania. Jeżeli znasz więcej elementów podwyższających koszty to je wymień, bo ja tylko porównałem te trzy podstawowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 22.10.2013 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 W projekcie jest garaż jako osobna konstrukcja przyklejona do domu.Ściana między garażem a domem będzie wyglądać mniej więcej tak: BK STYROPIAN BKPytanie czy pomiędzy ścianą garażu a styropianem robić dylatację jak czasami się to robi w ścianach 3W? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 22.10.2013 13:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 BK STYROPIAN BK Chce ci się budować ściany dla garażu? Nie wystarczy taki: http://allegro.pl/garaz-garaze-blaszane-blaszak-tanio-raty-wroclaw-i3631151472.html Tylko z jakimś ociepleniem i elewacją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 22.10.2013 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Chce ci się budować ściany dla garażu? Nie wystarczy taki: http://allegro.pl/garaz-garaze-blaszane-blaszak-tanio-raty-wroclaw-i3631151472.html Tylko z jakimś ociepleniem i elewacją? Proponowany garaż, chyba zburzył by całą koncepcje Ściany murowane, bo na ścianach jak to zwykle milion różnych rzeczy będzie wisieć. Poza tym, dach garażu jest także tarasem, więc sam widzisz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 22.10.2013 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 andriuss ładne te garaże .jednak może Grześ jest majsterkowicz ... i lubi sobie w aucie pogrzebać w ciepełku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 22.10.2013 14:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 W ciepełku każdy lubi od czasu do czasu "pogrzebać" ale nie o tym tu... To jak z tą ścianą między garażem a domem, trzeba robić dylatacje, czy nie? Garaż będzie nieogrzewany, na płycie fundamentowej, ale nie ocieplonej od spodu aby uszczknąć trochę ciepła z matki ziemi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 22.10.2013 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Zgadzam się z kszhu. Ale ...... uzasadnienie ekonomiczne odzysku ciepła z powietrza do powietrza będzie wtedy jeśli reku zrobimy sami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 22.10.2013 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 W ciepełku każdy lubi od czasu do czasu "pogrzebać" ale nie o tym tu... To jak z tą ścianą między garażem a domem, trzeba robić dylatacje, czy nie? Garaż będzie nieogrzewany, na płycie fundamentowej, ale nie ocieplonej od spodu aby uszczknąć trochę ciepła z matki ziemi. skrabi wogóle nie zrobił ściany w garażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 22.10.2013 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 (edytowane) No to jeszcze raz - masz ścianę domu, do której przylega garaż. Najlepiej by było, gdyby pomiędzy przestrzenią garażu a ścianą domu nic nie było, a garaż by się trzymał na ścianach nie przylegających. W imię wieszania musisz dobudować? Jeśli tak, to tak, z dylatacją. Ale to skomplikowane, bo szczelina powinna być, ale zabezpieczona przed wodą, syfem, itd. I jeszcze w kwestii: garaż ma być nieocieplony od podłogi, ale na pozostałych przegrodach ocieplony. Wtedy to ma sens, a nie że co wyciągniesz z ziemi puścisz ścianami. Edytowane 22 Października 2013 przez andriuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 22.10.2013 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Garaż dla mnie osobiście to zbędny wydatek i podatek. Lepiej wylać równo z poziomem gruntu stopy, na tym drewniana konstrukcja z belek, obudować osb, ocieplić styro, otynkować zgodnie z domem, dać drzwi garażowe, dach jak na domu lub inny taras na konstrukcji lekkiego stropu drewnianego. Zgłosić jako wiatę do 30m2, absolutnie nie pisać, że na auto, w środku poza autem powiesi się co chce ale podatku zero i nakłady mniejsze a funkcjonalnie jeden pies:-) Garaż jest częścią projektu domu i domu samego, a że jest odizolowany od pomieszczeń grzanych to inna sprawa, i nie wydaje mi się żeby z tego powodu trzeba było płacić osobne podatki. Natomiast drewniana konstrukcja samego garażu jest ewidentnie do przemyślenia, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 22.10.2013 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 No to jeszcze raz - masz ścianę domu, do której przylega garaż. Najlepiej by było, gdyby pomiędzy przestrzenią garażu a ścianą domu nic nie było, a garaż by się trzymał na ścianach nie przylegających. W imię wieszania musisz dobudować? Jeśli tak, to tak, z dylatacją. Ale to skomplikowane, bo szczelina powinna być, ale zabezpieczona przed wodą, syfem, itd. I jeszcze w kwestii: garaż ma być nieocieplony od podłogi, ale na pozostałych przegrodach ocieplony. Wtedy to ma sens, a nie że co wyciągniesz z ziemi puścisz ścianami. Tak pozostałe przegrody ocieplone, chociaż nie tak dobrze jak dom, wydaje mi się że 10cm styro dla garażu spokojnie starczy. Myślałem też żeby od strony domu nie robić ścian, ale do domu przylegają dwie ściany garażu. więc raczej same dwie od zewnątrz nie utrzymają tarasu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 22.10.2013 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 Garaż to obiekt gospodarczy - wysoki podatek. Dom a w nim garaż to obiekt mieszkalny - niższy podatek. Wiata nietrwale związana z gruntem to nie nieruchomość - brak podatku. No więc to jest taki ni to garaż osobny, ni to garaż w domu. W każdym razie do celów podatkowych traktowany jako garaż w bryle domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andriuss 22.10.2013 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2013 No więc to jest taki ni to garaż osobny, ni to garaż w domu. W każdym razie do celów podatkowych traktowany jako garaż w bryle domu. No więc zrób go ni to osobno, ni to razem. Szkoda BK, szkoda strat przez dylatację, szkoda miejsca i roboty. Skoro inne garaże stoją na kształtownikach stalowych, to może i ten się nie zawali jeśli nie będzie miał pełnych ścian, a np. słup żelbetowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.