מרכבה 05.11.2013 23:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2013 jest sens ocieplać podłogę w garażu? jeśli tam nie będzie stało auto ... bo czasem garaż to warsztat .. to sensu nie ma. Jeśli auto będzie się tam pojawiać z rozgrzanym silnikiem to warto . taka mała podpowiedź. Już i na to patenta mam tak jak na lodówkę w drugą stronę. W każdej chwili mógłby przyjść jakiś nieproszony gość i maczetą wyrąbać nowe drzwi w ścianie. Albo nawet scyzorykiem. oj Ty ... troszkę benzyny i pół domu rozpuszczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 06.11.2013 00:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 oj Ty ... troszkę benzyny i pół domu rozpuszczone O ile byłby mikry i niepozorny. Bo jakiś większy nieproszony gość to wystarczy, że się dobrze rozpędzi... i już jest salonie Powiedzenie 'głową muru nie przebijesz' odeszłoby do lamusa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 06.11.2013 06:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 PCi Logatherm WPT 270/2 A-S http://www.buderus.pl/produkty/kategorie-produktow/pompy-ciepla/do-cieplej-wody/logatherm-wpt270-2.html Co ciekawe, automatyka pomp ciepła Logatherm WPT 270/2 pozwala na ich zasilanie energią z paneli fotowoltaicznych. To jeszcze nie ten etap, o którym wcześniej pisałem - pompa ciepła z inwerterem dopasowująca moc grzejną do ilości energii elektrycznej z paneli PV. Może być też w połączeniu z kolektorem hybrydowym. Na razie nie widziałem takiego rozwiązania na rynku. Na razie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 06.11.2013 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 http://www.buderus.pl/produkty/kategorie-produktow/pompy-ciepla/do-cieplej-wody/logatherm-wpt270-2.html PC fajna, dobry COP, większa moc, ale o za tym idzie większe przepływy - 350m3/h i tu jest problem. Nie da się tego zasilić samym powietrzem wywiewanym z wentylacji, a budowanie dedykowanego GWC pod PC jest nie rentowne. Można zrobić tak jak opisał gosciu01, brakujące powietrze dociągać z garażu. Ale na ile to jest dobre rozwiązanie - nie wiem. Na pewno ma kilka wad. To jeszcze nie ten etap, o którym wcześniej pisałem - pompa ciepła z inwerterem dopasowująca moc grzejną do ilości energii elektrycznej z paneli PV. Może być też w połączeniu z kolektorem hybrydowym. Na razie nie widziałem takiego rozwiązania na rynku. Na razie ... Ja jednak wole typowy układ paneli PV z baterią (lub bez baterii jeśli wejdzie OZE). To ci daje taką przewagę, że zbierasz energię wtedy kiedy świeci słońce, a wykorzystujesz wtedy kiedy potrzeba. Nie wyobrażam sobie, żebym CO miał uzależniony od tego czy świeci słońce czy nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 06.11.2013 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Dla kasy wybierasz zejście bez żadnej pewności do poziomu 1,5l za ok.30tys.zł niż kupno tańszego urządzenia,które gwarantuje Ci zejście do tego poziomu ? Tak, bo wolę kupić dwie PC po 3,5 tys. zł brutto a różnicę do PC za 15 tys., czyli 8 tys. przeznaczyć na dołożenie po 10cm izolacji na ścianach, stropie i lepiej uszczelnić dom. Przy PC za 10 tys. nie będzie się to już opłacało. Dlatego pogląd mój zmienia się w zależności od kosztów systemu grzewczego CWU i CO. Sam widzisz, że różnice są małe i cena systemu grzewczego CWU i CO determinuje budowę bomu pasywnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 06.11.2013 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Tak, bo wolę kupić dwie PC po 3,5 tys. zł brutto a różnicę do PC za 15 tys., czyli 8 tys. przeznaczyć na dołożenie po 10cm izolacji na ścianach, stropie i lepiej uszczelnić dom. Przy PC za 10 tys. nie będzie się to już opłacało. Dlatego pogląd mój zmienia się w zależności od kosztów systemu grzewczego CWU i CO. Sam widzisz, że różnice są małe i cena systemu grzewczego CWU i CO determinuje budowę bomu pasywnego. Jak masz pewność wybudowania domu,który zużywa 1,5l to tak,gorzej będzie jak nie wyjdzie 1,5l tylko 3l Te pompy są za słabe nawet na 1,5l i dostarczeniu do nich powietrza z wentylacji. Do +15st.C dadzą radę ale dalej grzałki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 06.11.2013 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 (edytowane) Tylko takich punktów w domu jest ze 200 ( to nie żart, czy przesada ). Jeśli wiesz gdzie je szukać, to właśnie tyle jesteś w stanie zaoszczędzić! To może wspólnie zrobić taką listę dla potomnych? Osobiście śledzę wątki na tym forum gdzieś od dwóch lat, przygotowując się do budowy domu. Trochę już wiem, ale dużo jeszcze przede mną. Tylko ilu jest takich, którzy mają setki czy nawet tysiące godzin na przebrnięcie 400 stronicowych wątków, gdzie właściwej treści jest może 10% Tyle, że to "jazda" dla tych paru znających temat. (sorry za nieskromność ). Zgadzam się, ale czy nie po to jest to forum, aby ten stan zmienić? Naprawdę, nie święci garnki lepią, nie róbmy z budowy domu czarnej magii. gosciu01, osobiście mam do Ciebie spory szacunek, gdy widzę jak podchodzisz do tematu budowy. Twoje posty zawsze są na temat, i dużo wnosisz do tego forum. Dlatego proszę, nie bądź kolejną osobą piszącą w stylu "wiem, ale nie powiem". Jeżeli chcesz sprzedać swoją wiedzę, to napisz za ile, czy napisz po prostu książkę. Ja taką pozycję chętnie widziałbym u siebie na półce. Edytowane 6 Listopada 2013 przez grzes124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 06.11.2013 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 PC fajna, dobry COP, większa moc, ale o za tym idzie większe przepływy - 350m3/h i tu jest problem. Nie da się tego zasilić samym powietrzem wywiewanym z wentylacji, a budowanie dedykowanego GWC pod PC jest nie rentowne. Można zrobić tak jak opisał gosciu01, brakujące powietrze dociągać z garażu. Ale na ile to jest dobre rozwiązanie - nie wiem. Na pewno ma kilka wad.Budowanie GWC dedykowanego do powietrznej pompy ciepła jest rzeczywiście mało sensowne. Dużo prościej jest zastosować glikolową pompę ciepła - są już na rynku modele o małych mocach, które można wykorzystać w domach o małym zapotrzebowaniu na ciepło. Przy małych zapotrzebowaniach na ciepło dolne źródło nie musi być wcale rozbudowane. Zastanowiłbym się na magazynowaniem niskotemperaturowego ciepła ze ścieków, z kolektorów słonecznych, z wentylacji, itp. pod budynkiem o odbieraniu go przez GWC i pompę ciepła. Ja jednak wole typowy układ paneli PV z baterią (lub bez baterii jeśli wejdzie OZE). To ci daje taką przewagę, że zbierasz energię wtedy kiedy świeci słońce, a wykorzystujesz wtedy kiedy potrzeba. Nie wyobrażam sobie, żebym CO miał uzależniony od tego czy świeci słońce czy nie... Układ który proponuje nie wyklucza takiego rozwiązania. Jakiś niewielki akumulator energii musiałby być, chociażby dlatego, aby zapobiegać pracy pompy ciepła w bardzo krótkich cyklach. Ponadto pompa ciepła zaspakajałaby potrzeby domu na CO i CWU (może jeszcze latem chłodzenia), a byłyby okresy, kiedy energii z paneli PV byłoby znacznie więcej i można by ją wykorzystać w inny sposób. Przy obecnych cenach skupu energii z instalacji PV właściwie nie opłaca się jej sprzedawać, lepiej wykorzystać ją maksymalnie na własne potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 06.11.2013 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Będzie też bardzo prosty sterownik na bazie PLC. może Ci się przyda: https://code.google.com/p/quotek/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 06.11.2013 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 może Ci się przyda: https://code.google.com/p/quotek/ dziękuje, ciekawy projekt. Zobaczę, czy da się wpiąć w moją instalację i czy mi się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 06.11.2013 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 (edytowane) ... nie róbmy z budowy domu czarnej magii. gosciu01, osobiście mam do Ciebie spory szacunek, gdy widzę jak podchodzisz do tematu budowy. Twoje posty zawsze są na temat, i dużo wnosisz do tego forum. Dlatego proszę, nie bądź kolejną osobą piszącą w stylu "wiem, ale nie powiem". Jeżeli chcesz sprzedać swoją wiedzę, to napisz za ile, czy napisz po prostu książkę. Ja taką pozycję chętnie widziałbym u siebie na półce. primo. nie zarabiam pieniążków w branży budowlanej, stąd w żaden sposób nie sprzedaję tej wiedzy. secundo. nie robię żadnej tajemnicy i magii. Piszę o przemyśleniach i swoich rozwiązaniach. odpowiadam na pytania ( jak wyżej ) jeśli kogoś w ogóle interesują moje spostrzeżenia i "wynalazki". Zwyczajnie jest tego dużo, a opisywanie tego samego zagadnienia po raz n-ty, wierz mi już się nie chce... Ponadto przekonywanie całego świata do swojej racji też nie leży w mojej naturze. Każdy robi co uważa za słuszne. Z pomocą wolontariuszy zapinam część wiedzy w stronę internetową z poradami. Będą tam parametry domu online. Za jakiś czas może się pochwalę... Jeśli ktoś chciałby się przyłączyć, sądzę że temat otwarty. Własnie jakiś pomysł mam na "zapięcie" cennych rozwiązań w poradnik, raczej nie komercyjnie, może z jakąś reklamą aby pokryć koszty. Piszę sobie i zbieram artykuły, opracowane mam fajne kalkulatory na bazie własnych przygotowanych do budowy itp. itd. Edytowane 6 Listopada 2013 przez gosciu01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 06.11.2013 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 (edytowane) 30 to może przesadziłem ale sam montaż w warstwie ocieplenia na kotwach to koszt ok.5tys.zł,oczywiście nie piszę o prowizorce o jakiej myślicie tylko normalnym montażu wg norm,dodając do tego dodatkowe cm izolacji uzbiera się ładna kwota i dalej nie masz pewności,że uzyskasz 1,5l o cwu i wentylacji nie wspominając,gdzie prowizorka goni prowizorkę. Na wątku elektrycznym gość budował 1,8l,nie szczędził kasy i izolacji a wyszło co najmniej 4l... Idea budowy domów pasywnych była dobra i celowa kilka lat temu jak pompy kosztowały 40 i ponad tys.zł ale teraz gdzie za 15tys.zł mamy pompę do c.o i cwu idea ta nie ma racji bytu. Opłacalność pomp ciepła, nawet pomimo spadku ich cen, nadal jest sprawą mocną dyskusyjną, i w dużej mierze zależy od konkretnego przypadku. Biorąc chociażby dane z twojej stopki. Dom 120m2, zapotrzebowanie na ciepło 40kWh/(m2*rok). Czyli na sezon grzewczy potrzeba 4800kWh. Korzystając z prądu z drugiej taryfy, załóżmy 40gr, wyjdzie nam 1920zł na rok, na ogrzewanie. Czy jest to dużo, czy mało, każdy sobie sam odpowie. Zakładając, że średni COP pompy masz 3 (optymistycznie), powinieneś zapłacić 640zł na rok za ogrzewanie. Różnica wynosi 1280zł. Nie wiem ile zapłaciłeś za pompę i instalacje do niej potrzebne, załóżmy że 15tys, więc okres zwrotu wyniesie prawie 12lat. Ja ze swojej strony, życzę wszystkim aby ich pompy działały bezawaryjnie przynajmniej dwa razy dłużej. Nawet jeśli przygotowanie CWU miałoby skrócić czas zwrotu o połowę, to i tak uważam, że są tańsze sposoby na obniżenie jej kosztów. Wydaje mi się natomiast, że to co proponuje m.in. gosciu01 czy Barth3z, czyli mała pompa która wykorzysta energię wyrzucaną z domu i mieści się w 5k zł, jest drogą w dobrym kierunku. Pompa taka przecież nie musi pokrywać zapotrzebowania na ciepło w skrajnych temperaturach, od tego wtedy jest grzałka. Natomiast powinna wystarczyć spokojnie przez cały okres przejściowy, oraz dużą część sezonu grzewczego. Edytowane 6 Listopada 2013 przez grzes124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 06.11.2013 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 (edytowane) primo. nie zarabiam pieniążków w branży budowlanej, stąd w żaden sposób nie sprzedaję tej wiedzy. secundo. nie robię żadnej tajemnicy z niczego i magii. Piszę o przemyśleniach i swoich rozwiązaniach. odpowiadam na pytania ( jak wyżej ) jeśli kogoś w ogóle interesują moje spostrzeżenia i "wynalazki" Zwyczajnie jest tego dużo, a opisywanie tego samego zagadnienia po raz n-ty, wierz mi już się nie chce... Ponadto przekonywanie całego świata do swojej racji też nie leży w mojej naturze. Każdy robi co uważa za słuszne. Z pomocą wolontariuszy zapinam część wiedzy w stronę internetową z poradami. Będą tam parametry domu online. Za jakiś czas może się pochwalę... Jeśli ktoś chciałby się przyłączyć, sądzę że temat otwarty. Własnie jakiś pomysł mam na "zapięcie" cennych rozwiązań w poradnik, raczej nie komercyjnie, może z jakąś reklamą aby pokryć koszty. Piszę sobie i zbieram artykuły, opracowane mam fajne kalkulatory na bazie własnych przygotowanych do budowy itp. itd. Cieszy mnie, że taki projekt powstaje. Od strony budowlanej wielkiej wiedzy na razie nie mam, i także nie jestem z tej branży, natomiast jeśli będziesz potrzebował pomocy od strony informatycznej, to wal na priv. Edytowane 6 Listopada 2013 przez grzes124 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 06.11.2013 09:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Dużo prościej jest zastosować glikolową pompę ciepła - są już na rynku modele o małych mocach, które można wykorzystać w domach o małym zapotrzebowaniu na ciepło. Przy małych zapotrzebowaniach na ciepło dolne źródło nie musi być wcale rozbudowane. Zastanowiłbym się na magazynowaniem niskotemperaturowego ciepła ze ścieków, z kolektorów słonecznych, z wentylacji, itp. pod budynkiem o odbieraniu go przez GWC i pompę ciepła. Swego czasu myślałem nad tym, jak odzyskać ciepło z parteru i nie tylko z wody szarej ale również ze ścieków. Wpadłem swego czasu na takiego posta na forum elektrody: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2406245&highlight=. Po korespondencji z autorem otrzymałem opracowanie badań temperatury w POŚ'ku. Okazuje sie, że optymalna praca POŚ'a jest w temp. 7-12oC, dlatego można śmiało wykorzystać nadmiar ciepła (pierwsza komora - tzw. osadnik gnilny). Docieplając rurę zrzutową oraz samego POŚ'ka można wyssać całą nadwyżkę ciepła jaka tam trafia za pomocą rurki PE. Narazie nie zgłębiałem tematu na tyle, żeby oszacować czy warto w to iść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.11.2013 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Dlatego proszę, nie bądź kolejną osobą piszącą w stylu "wiem, ale nie powiem". Jeżeli chcesz sprzedać swoją wiedzę, to napisz za ile, czy napisz po prostu książkę. Ja taką pozycję chętnie widziałbym u siebie na półce. Grześ Wiem że moje pomysły będzie ciężko samemu skomercjalizować. A jeśli wyleję za dużo przed końcem drogi, nici z tego będą. Chcę aby skorzystał kto może na moich rozwiązaniach. Chciał bym utrącić możliwość zagarnięcia przez innych- tylko po to aby każdy miał dostęp. Przez co nijak tego ktoś nie opatentuje itp. http://opensourceecology.org/wiki/Tractor tego już nikt dla siebie nie ukradnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciejzi 06.11.2013 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Tak sobie myślę, że te styropianowe domy M3 system to by były dobre, jak by je od środka tynkować tynkiem o charakterze konstrukcyjnym, np. ze zbrojeniem rozproszonym, o grubości co najmniej 5-7cm.Wtedy byłoby to nie tylko ciepłe i szybkie, ale i solidne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.11.2013 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Tak sobie myślę, że te styropianowe domy M3 system to by były dobre, jak by je od środka tynkować tynkiem o charakterze konstrukcyjnym, np. ze zbrojeniem rozproszonym, o grubości co najmniej 5-7cm. Wtedy byłoby to nie tylko ciepłe i szybkie, ale i solidne. Ślepa droga, ponieważ coś trzeba robić i na coś trzeba czekać. To tak jak byś kupił auto, tylko to jeszcze sobie pomaluj, jak już robić to gotowy produkt jak meble z ikei . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 06.11.2013 13:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Tak sobie myślę, że te styropianowe domy M3 system to by były dobre, jak by je od środka tynkować tynkiem o charakterze konstrukcyjnym, np. ze zbrojeniem rozproszonym, o grubości co najmniej 5-7cm. Wtedy byłoby to nie tylko ciepłe i szybkie, ale i solidne. Dlaczego uważasz, że w takiej formie jak obecnie są złe? Tu http://tvp.info/dom-marzen/wideo/dom-marzen--odc-1/11371827 możesz obejrzeć program o użytkowaniu takiego domu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 06.11.2013 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Dlaczego uważasz, że w takiej formie jak obecnie są złe? Tu http://tvp.info/dom-marzen/wideo/dom-marzen--odc-1/11371827 możesz obejrzeć program o użytkowaniu takiego domu . Hmm... materiał niedostępny niestety. W takim domu, podstawa to sprawnie działająca wentylacja, żeby przy gotowaniu nam woda z sufitu nie kapała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 06.11.2013 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2013 Hmm... materiał niedostępny niestety. W takim domu, podstawa to sprawnie działająca wentylacja, żeby przy gotowaniu nam woda z sufitu nie kapała Dostępny jest, chociaż to pewnie zależy skąd "klikasz" . Przy takim kształcie sufitu woda ma małe szanse na kapanie, raczej spłynie po ściano-suficie . Wentylacja jest potrzebna w każdym domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.