imrahil 18.03.2014 20:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2014 Doradźcie proszę jak mogę zmniejszyć wychładzanie ścian pomieszczeń przylegających do garażu w bryle domu. Dom będzie na płycie fundamentowej, pod płytą 10-20cm XPS. Garaż również na płycie, ale nieizolowanej od gruntu, z zewnątrz ocieplony tak jak reszta domu. Oczywiście płyta domu oddylatowana od płyty garażu. Nad garażem strych nieogrzewany. Połowa garażu jest w bryle domu, a połowa wysunięta przed dom. 1. Czy kłaść styropian na ścianę od wewnątrz garażu? Tam gdzie łazienka, garderoba. 2. Jeżeli tak to czy nie będzie problemu ze skraplaniem się pary pod styropianem? 3. Może warto by było pociągnąć ten styropian (a może piankę pir) od ściany po podłodze i suficie w głąb garażu? Skoro w garażu będzie chłodniej, to droga ucieczki ciepła z łazienki będzie dłuższa. Płyta oddylatowana a ściana już nie? to faktycznie część ściany warto obłożyć izolacją jak to się wszędzie zaleca. ja ocieplam od strony nieogrzewanych pomieszczeń gospodarczych. warto jednak tam chyba zadbać o w miarę sprawną wentylację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bitoff 19.03.2014 17:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Panowie, zastanawiam się nad ociepleniem dachu i wstępnie jestem za pianką. Podobno w tym temacie są domy po termowizji ( wełna i piana ) Niestety nie mogłem się doszukać .... 700 podstron to trochę Może ktoś się bardziej orientuje na której stronie to jest? Poczytałem także trochę i jest wielu za i przeciw pianie. Może jakieś podsumowanie ? U mnie dach jest - dachówka ceramiczna + folia... na to chcę dać pianę, będzie dobrze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 19.03.2014 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Panowie, zastanawiam się nad ociepleniem dachu i wstępnie jestem za pianką. Podobno w tym temacie są domy po termowizji ( wełna i piana ) Niestety nie mogłem się doszukać .... 700 podstron to trochę Może ktoś się bardziej orientuje na której stronie to jest? Poczytałem także trochę i jest wielu za i przeciw pianie. Może jakieś podsumowanie ? U mnie dach jest - dachówka ceramiczna + folia... na to chcę dać pianę, będzie dobrze? Jak masz cierpliwość: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?166846-izolacja-poddasza-piank%C4%85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 19.03.2014 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 1. Czy kłaść styropian na ścianę od wewnątrz garażu? Tam gdzie łazienka, garderoba. 2. Jeżeli tak to czy nie będzie problemu ze skraplaniem się pary pod styropianem? 3. Może warto by było pociągnąć ten styropian (a może piankę pir) od ściany po podłodze i suficie w głąb garażu? Skoro w garażu będzie chłodniej, to droga ucieczki ciepła z łazien ki będzie dłuższa. 1. tak zwlaszcza na sciane z lazienka , garderoba az tak wazna nie jest 2. ile polozyc i gdzie jest pkt rosy policzy Ci audytor przy OZC 3. wystarczy ocieplic sciany wewnetrzne wspolne z innymi pomieszczeniami, u mnie jest ocieplony tez sufit, bo nad garazem lazienka wbrew pozorom nieogrzewany garaz w bryle budynku jest b. ciepyly u mnie pow 10-15 *C wentylacja? - jesli brama jest codziennie uzywana?? w jakim celu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 19.03.2014 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 wentylacja? - jesli brama jest codziennie uzywana?? w jakim celu ? przepisów? ale jak kominiarz przy odbiorze przymknie oko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 19.03.2014 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 u mnie nawet kominiarz byl choc kominow nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 19.03.2014 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 u mnie nawet kominiarz byl choc kominow nie ma Ale masz wentylacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 19.03.2014 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 jak garaż jest w byle budynku, to zbytek łaski jest przy pasywnym ... aby oddzielać od reszty ! zwłaszcza izolacją od środka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 19.03.2014 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 jak garaż jest w byle budynku, to zbytek łaski jest przy pasywnym ... aby oddzielać od reszty ! zwłaszcza izolacją od środka Niekoniecznie. Jak masz dużą bramę garażową i otworzysz przy mrozie np.-5C -10 C na kilka minut ( 2-3 razy dziennie ) a nie masz ocieplonego to taki betonowy wieniec nad bramą będzie pięknym radiatorem. Ładnych parę KW dzień w dzień ucieknie i z pasywności nici. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 19.03.2014 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Izolacja nie wyklucza szczelnych drzwi. A przy garażu w pasywnym bez izolacji i szczelnej bramy to o pasywności możemy pomarzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 19.03.2014 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Panowie to nie jest kościół że trzeba wyznanie wiary robić w dogmaty pasywne.U mnie garaż to jest czysty zysk, dość dużo się autem poruszam, zawsze ciepłe przyjedzie i na tym nie stracę.A wrota u mnie będą do góry odsuwane, mniej jak 30cm izolacji nie planuję. Hand made.Rozumie gdzie trzeba co stężyć, jakie środki z mechaniki zastosować, np łożyskowanie czy inne prowadzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam-p 19.03.2014 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Płyta oddylatowana a ściana już nie? Idealnie byłoby, żeby garaż był całkowicie oddzielną konstrukcją, ale to pewnie rodzi inne problemy w konstrukcji wieńca i więźby. Chyba skórka nie warta wyprawki. 1. tak zwlaszcza na sciane z lazienka , garderoba az tak wazna nie jest 2. ile polozyc i gdzie jest pkt rosy policzy Ci audytor przy OZC W garderobie, no i w wiatrołapie, który jest zaraz za garderobą planuję niższą temperaturę niż w reszcie budynku, więc może rzeczywiście nie warto ocieplać tej ściany. Kolejne zadanie do OZC. 3. wystarczy ocieplic sciany wewnetrzne wspolne z innymi pomieszczeniami, u mnie jest ocieplony tez sufit, bo nad garazem lazienka Nad garażem mam pomieszczenie nieogrzewane. Na poddaszu w pozostałych pomieszczeniach będzie ogrzewanie podłogowe - ciepło będzie pewnie uciekać przez nagrzany strop. Czy można również zrobić dylatację w stropie - czy to w ogóle ma sens :/? A może wystarczy ocieplić powiedzmy 2m sufitu w garażu i 2m podłogi na poddaszu? Gdzieś muszą być kompromisy, tylko zawsze wydawało mi się, że nie na samym początku... wbrew pozorom nieogrzewany garaz w bryle budynku jest b. ciepyly u mnie pow 10-15 *C wentylacja? - jesli brama jest codziennie uzywana?? w jakim celu ? Może wystarczy kominiarzowi wentylacja kotłowni + otwarte drzwi jak garaż jest w byle budynku, to zbytek łaski jest przy pasywnym ... aby oddzielać od reszty ! zwłaszcza izolacją od środka Gdyby te pasywne były tak proste w budowie, a wystarczy pewnie byle komin do kominka i już nie ma pasywniaka Nie planuję pasywnego, bo nie mam wystarczającej wiedzy i czasu (kolejność losowa ), żeby dopilnować wykonania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 27.03.2014 09:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 ale wątek, 700 stron, zanim przeczytam to zapytam. Chodzi o to, żeby "przeciąć" termicznie ścianę fundamentową. Jest Isomur, Nowomur i jakieś szkło. Ktoś to stosował? O tym szkle nie mogę znaleźć żadnych sensownych informacji. Na wstępie interesują mnie lambda, wytrzymałość na ściskanie oraz cena. Kto to produkuje? Naprowadźcie mnie proszę we właściwą stronę jeśli chodzi o ten materiał, na pewno go tu omawialiście. Oczywiście musiałby być w bloczkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 27.03.2014 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 (edytowane) http://i59.tinypic.com/k9ex6d.png te czerwone miejsca muszę uszczelnić o tym szkle se poczytałem, ale nie ma nigdzie cen, a jak znalazłem jakiś jukejowski cennik z 2013 to ceny powalają. Dlaczego nie przeszło? Jaki był powód? Nie ma jakiejś alternatywy? Aha na niemieckiej stronie foamglass są inne dane techniczne niż na polskiej, np. ściskanie na polskiej jest 2,9MPa a na niemieckiej 2,75MPa Edytowane 27 Marca 2014 przez herakles Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 27.03.2014 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Nie spodziewaj się że znajdziesz coś do zastąpienia szkła , isomuru czy novomuru w cenie bloczków betonowych. Bo jak by tak było, to każdy by stosował, a tak to niestety. Jak budujesz dla siebie i dzieci i masz kasę inwestuj ( czas amortyzacji w dziesiątkach lat raczej liczony ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 27.03.2014 21:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 3MPa na parterówkę to 5-10 razy więcej niż trzeba. Jakie są zasady doboru tych MPa? Ktoś wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 27.03.2014 21:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Nie spodziewaj się że znajdziesz coś do zastąpienia szkła , isomuru czy novomuru w cenie bloczków betonowych. Bo jak by tak było, to każdy by stosował, a tak to niestety. Jak budujesz dla siebie i dzieci i masz kasę inwestuj ( czas amortyzacji w dziesiątkach lat raczej liczony ). pomiędzy szkłem a tymi xxxmurami jest wydaje mi się przepaść jeśli chodzi o termoizolacyjność. Więc szkło fajne jest, ale czy niezastąpione? Na pewno producent chce żebym tak myślał, jednakże nie mogę oprzeć się pokusie, aby tą teorię obalić. Otóż nasuwa mi się pierwszy pomysł: ściany fundamentowe wykonać z perlitobetonu i ocieplić po obu stronach(tam gdzie nie są) zwykłym styropianem. U pewnego sprzedawcy na popularnym portalu aukcyjnym jest tabelka gdzie PTB700 ma lambdę 0,19W/m/K i wytrzymałość na ściskanie 3,5MPa. Czy można taki element konstrukcji (w miarę lekkiej) wykonać z tak słabego betonu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 27.03.2014 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 http://i59.tinypic.com/20ayjk1.jpg Czyli nie koncentrować się na cienkim odcięciu, bo tak naprawdę, to aby całe ciepło było odcięte na 10cm nie jest wymagane to może być metr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 27.03.2014 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Zróbmy porównanie:1) Gazobeton lambda 0.58 kiepsko. Czy z tego można budować fundamenty? A jak nie to dlaczego?2) PTB700 ma lambdę 0,19 ładnie. Czy ktoś coś wie o stosowaniu tego materiału?3) Silka 0,54 też kiepsko.4) Styropian 0,04 dla porównania.5) Szkło 0,06 (zajebiste jest).6) isomur 0,33 (co?)7) Novomur 0,3 Czy ja źle widzę, czy z powyższego wynika, że taki murek z silki dwa razy wyższy od isomuru ma takie samo przewodnictwo(w pionie)? ten murek na rysunku czerwony ma dokładnie metr wysokości. Budując go z silki i ocieplając z dwóch stron wydaje mi się, że otrzymuję taką samą izolacyjność jak 10cm szkła. Czy jest zatem sens je stosować?Co o tym sądzicie? Muszę nadrobić chyba zaległości o perlitobetonach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
herakles 27.03.2014 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 A co to po kolei są te warstwy, na co tyle tego i ile to ma kosztować? Na samym dole są radiatory GWC obsypane perlitem(pewnie beton z rurkami), na tym 5cm jakiegoś podkładu, po bokach ławy. Na ławach i tym podkładzie papa. Na papie 5cm betonu (zaszedł na ściany na rysunku ale będzie tylko wewnątrz). Czerwone to poszukiwany materiał, niech będzie na dziś silka. Białe są styropiany i perlit. Niebieskie to schowek na hydro bojlero pompy, nad nim kawałek stropu. Jak klikniesz w zdjęcie widać dokładnie, gdzie co i jak. A kosztować 30-50k sam fundament. Domek jest mały letniskowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.