j-j 04.01.2008 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2008 O ! i to jest tzw. wybór świadomy można było przeczytać forum i uwierzyć, ale ty się uparłeś wszystko policzyć Przyda się dla potomnych aż sobie ten temat zapisuje w archiwach . A Ty, czytam, wciąż konstruujesz swoją P.C.? I też liczysz uparcie a i tak ostatecznie też zrobisz elektryczne bo stwierdzisz że najtaniej zadbać o dokładność wykonania a to się wiąże już z malymi opłatami za grzanie rocznie a PC to paręnaście lub dziesiąt tys. więcej niż grzanie elektryczne lub w Twoim przypadku parę tysięcy więcej . Frykow, dokłądnie jak piszesz. 1. Chudziak- 10 cm z jakimś malutkim zbrojeniem 2. Styropian EPS P 200 Aqua 24 cm 3. Piaseczek Łączy się izolacja podlogi ze szkłem. Zdjęcia są w tym temacie gdzieś mniej niż 10 stron do tyłu . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 04.01.2008 21:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2008 Znalazłem To teraz ja się wtrącę z moim problemem. Ciągle nie daje mi spokoju to izolowanie ścian działowych, chociaż już gdzieś czytałem że to bez sensu. U mnie dom stoi na płycie fundamentowej. Przekrój warstw wyglądać ma tak: posadzka wylewka 7cm styropian 15cm paroizalacja + papa chudziak 10cm piasek 40cm izolacja przeciwwilgociowa płyta fund. 25cm Ściany działowe mają stanąć na chudziaku albo bezpośrednio na piasku(?) Ściany fundamentowe ocieplę 10cm styro. Czy jest sens martwić się tymi ścianami działowymi? Generalnie celuję w dosyć ciepły dom (<60kWh/m2), mam reku, ściany 20cm styro, sufit 30cm wełny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 04.01.2008 22:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2008 Ciągle nie daje mi spokoju to izolowanie ścian działowych, chociaż już gdzieś czytałem że to bez sensu. zależy jeszcze od innych elementów konstrukcji, rodzaju ogrzewaniaitp. ale generalnie dla domu ok. 3 litrowego bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 04.01.2008 23:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2008 Znalazłem To teraz ja się wtrącę z moim problemem. Ciągle nie daje mi spokoju to izolowanie ścian działowych, chociaż już gdzieś czytałem że to bez sensu. U mnie dom stoi na płycie fundamentowej. Przekrój warstw wyglądać ma tak: posadzka wylewka 7cm styropian 15cm paroizalacja + papa chudziak 10cm piasek 40cm izolacja przeciwwilgociowa płyta fund. 25cm Ściany działowe mają stanąć na chudziaku albo bezpośrednio na piasku(?) Ściany fundamentowe ocieplę 10cm styro. Czy jest sens martwić się tymi ścianami działowymi? Generalnie celuję w dosyć ciepły dom (<60kWh/m2), mam reku, ściany 20cm styro, sufit 30cm wełny. Nie kumam Twojej podłogi. Po co tyle betonu? Piasek 40 cm między wylaną płytą a chudziakiem?? Ja też miałem mieć płytę i totalni inaczej miała wyglądać. Ostatecznie mam ławy z braku miejsca na to co chciałem zrobić przy płycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 04.01.2008 23:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2008 A Ty, czytam, wciąż konstruujesz swoją P.C.? I też liczysz uparcie a i tak ostatecznie też zrobisz elektryczne bo stwierdzisz że najtaniej zadbać o dokładność wykonania a to się wiąże już z malymi opłatami za grzanie rocznie a PC to paręnaście lub dziesiąt tys. więcej niż grzanie elektryczne lub w Twoim przypadku parę tysięcy więcej . Tak, elektryczne mam policzone i zaprojektowane. Stoi w obwodzie Rocznie c.o.+cwu = 1330 zł, Gdybym chciał tylko zbudować dom, to bym tak zrobił ( właściwie to już jeden zbudowałem ), ale ja mam marzenia PCi kupiona "w sklepie" w moim przypadku nie amortyzuje się. Inspirowany tym forum oraz Elektrodą, po kilkumiesięcznych studiach "wieczornych" stwierdziłem, że dam radę Da mi to roczne opłaty za c.o+cwu grubo poniżej 500 zł przy kosztach PCi max 8,5 kzł + kolektor ziemny 4,8 kzł. Inne elementy i tak by były w domu. No prawie ... W okresie 25 lat inwestycja+media wyniosłyby mnie : Prąd = 45 kzł, GZ-50 = 40 kzł, PCi kupiona = 44,5 kzł, PCi samodiełka = 32,6 kzł, A ponadto, niejako przy okazji realizuję kilka dodatkowych funkcji. Tak zwanych bonusów, np. chłodzenie latem No i nie spieszy mi się, stąd czas na projekty i przemyślenia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 05.01.2008 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Nie, nie, to nie tak. Ja nie korzystam z programu audytora ja zrobiłem sobie sam całe OZC w excelu na podstawie norm i jest tam wszystko wraz ze stratami, zyskami itp, uwzględniłem nawet GWC. Strat mam wszystkich: ok 6,5 MWh/rok Zysków: ok. 3,7 MWh/rok OZC wychodzi: ok. 3,6 MWh/rok czyli ok. 35 kWh/m2*rok to powyżej to dla tych obliczeń mniej korzystnych uwzględniających mostki tak jak pisałem wyżej i temp. wewnatrz równą 20 C. Ale mogę - zlikwidować maxymalnie mostki jak pisalem, ale nie wiem jak to dokładnie liczyć dlatego pytałem wyżej, a w tej chwili policzylem niekorzystnie dla mnie - mogę zmniejszyć przy podlogowym temp. wewnątrz do 18 C, bo niby wystarczy - wymiana na wentylacę spokojnie zimą wystarczy 0,3 wymiany i mogę z tym wszystkim osiągnąć nawet 20-22 kWh/m2*rok a wg programu na OZC uproszczonego Rockwoola wychodzi mi nawet 16 kWh/m2*rok więc prawie pasywny. Jednak bardziej zawierzam własnym obliczeniom. tak więc wykonawczo jest o co walczyć bo poprzez dokładne wykonanie i ustawienia ogrzewania wraz z wentylacją niepotrezbne stają się inne systemy jak tylko elektryczny (bo i tak tanio), a potem już tylko wraz z czasem fotoogniwa . No i jak z tymi mostkami ? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 05.01.2008 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 posadzka wylewka 7cm styropian 15cm paroizalacja + papa chudziak 10cm piasek 40cm izolacja przeciwwilgociowa płyta fund. 25cm Nie kumam Twojej podłogi. Po co tyle betonu? Piasek 40 cm między wylaną płytą a chudziakiem?? Ja też miałem mieć płytę i totalni inaczej miała wyglądać. Ostatecznie mam ławy z braku miejsca na to co chciałem zrobić przy płycie. Ta ilość betonu to ze względów konstrukcyjnych - IV kategoria szkód górniczych, więc konstruktor zaprojektował "skrzynię". No ale chyba dam sobie spokój z tymi ścianami działowymi (mają one być z silikatów), być może pierwszą warstwę wymuruję z BK 400, tylko nie wiem czy wytrzyma on ciężar silikatów na sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 05.01.2008 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Dzięki temu mogę osiągnąć OZC nawet ok. 27-28 kWh/m2*rok (teraz mam ok. 35 kWh/m2*rok) nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale ty liczysz w exelu tylko straty ciepła, a audytor OZC liczy tez zyski i sumuje te wartości, i tak dla przykładu mój gorzej od twojego ocieplony domek to 40kWh/m2/rok z zyskami cieplnymi na poziomie 7,5MWh/sezon Panowie, czy moglibyśmy uzgodnić jaką przyjmujemy do obliczeń temperaturę pomieszczeń oraz ilość wymiany powietrza? Bo od tego mocno zależy zapotrzebowanie na ciepło i ciężko to ze sobą porównać, a ja chciałbym wiedzieć jak plasuje się mój domek w stosunku do waszych Ja do obliczeń podstawiam temp. wewn. 21oC, 0.7wymiany/h, temp. powietrza nawiewanego z reku 15oC i temp. powietrza nawiewanego z sąsiednich pomieszczeń na 19oC (do tych, w których jest wywiew). Straty: http://lh4.google.pl/jajozaza/R39T0khyHlI/AAAAAAAABDc/GiRS6C6rUbQ/s800/ozc_straty.gif Zyski: http://lh4.google.pl/jajozaza/R39T0khyHmI/AAAAAAAABDk/G_QRs2HqZSo/s800/ozc_zyski.gif Dom 110m2, kubatura ~300m3 Zmiana na temp. 19oC tam gdzie jest podłogówka, i wszędzie ilość wymiany na 0.5 powoduje zmniejszenie strat do 9200kWh - a to już bardzo optymistyczny wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 05.01.2008 15:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 a dlaczego nie wiatrak do CWU ?? tańszy bardziej wydajny, szczególnie w zimie gdy bardziej potrzebny zyski tobie wyszły bardzo małe, u mnie na początku wyszły 13MWh więc na wszelki wypadek zaniżyłem wartości a i tak mam dwa razy więcej od ciebie, policzmy może u ciebie czegoś brakuje w stosunku do mnie słońce 3,4 domownicy 1 CWU 0,5 gotowanie 1,1 oświetlenie 0,5 elektronika 1 Zyski małe bo jeśli chodzi o słonce to jak pisałem jest mocno zasłaniane i współ. zacienienia eleweacji dałem mały ale po kolei- zyski: słońce 0,9 MWh/rok domownicy 1,1 MWh/rok (3 osoby w tym jedno dziecko 65 W na osobę) CWU 0,38 MWh/rok (25W+15W*3osoby=70W) gotowanie 0,6 MWh/rok (110 W) oświetlenie 0,25 MWh/rok (45W) elektronika 0,5 MWh/rok (razem: 95W) razem to daje: 3,7 MWh/rok strat mam ok: 6,5 MWh/rok uwzględniając współczynnik wykorzystania zysków ciepła w m-tym miesiącu sezonu ogrzewczego równy średnio: 0,75 (w okresie 9 m-cy kiedy trzeba grzać ( 2 m-ce z tego to jest w sumie tylko 20 dni a reszta to całe m-ce)) Więc 6,5-(3,7*0,75)=3,6 MWh/rok co daje 35 kWh/m2*rok Co do wiatraka to myślałem ale u nas są tak cieńkie wiatry że szkoda kasy. Aby większość małych wiatraczków już w miarę porządnie dzialała musi być wiatr ok 5,0- 6,0 m/s a to nie mało. Tak więc wiatrak to raczej odpada. Popatrz np.: http://www.elektrownie.tanio.net/energia.html http://www.windandpower.com/windandpower_produkty.php?p1=1&p2=5&id=102&lang=pl http://www.windandpower.com/windandpower_produkty.php?p1=1&p2=7&id=104&lang=pl A tu fajna stronka z danymi u mnie w ZG wraz z prędkością wiatru na bieżąco. Ciekawe na jakiej wysokości mierzona prędkośc? Frykow: temp. wewnątrz spokojnie wystarczy 20 C (nawet chyba wg nowych nrm jest 19 C (dla podłogowego 18 C to jak 20 C przy grzejnikowym) Co do wymiany to przy grawitacyjnej działającej wystarczy od 0,3-0,7 wymiany. A że grawitacyjnie prawie nie dziala więc te 0,3-0,7 spokojnie wg mnie można przyjąć do mechanicznej. Chłopie co Ty się zamartwiasz że silka nie może na BK stać??? Daj spokój. Ja mam na szkle budynek stawiany . I zastanawiam się czy bloczków betonowych które mi zostaly nie dać wyżej na ścianę nośną . Moje szkło ma wytrzymałość 0,7 MPa i będzie "git" a BK ma ok. 2 MPa. Materiały budowlane to materiały budowlane. BK400 będę dawał tylko w ścianach szczytowych (BK300 nigdzie nie ma) aby zlikwidować mostek w tym miejscu a tak to BK600 albo BK700 będzie. __________________________________________________________ PS I powtarzam pytanie : Mianowicie: czy mostek jest wtedy gdy ściana jest zimna czyli następuje skraplanie czy wtedy gdy jest po prostu mniejszy współczynnik U? Dlaczego pytam: Jeśli mamy na jakiejś powierzchni wszędzie np. 24 cm ocieplenia i nagle na jakiejś długości L, i szerokości B mamy 12 cm to obliczamy U: 1. traktując części przegrody o różnym U jako osobne i następnie liczymy straty osobno w odniesieniu do tych części przegrody, itd 2. czy może liczymy całą przegrodę bez dzielenia tylko dodajemy dodatek do U znając liniowy współczynnik ksi (dla tej części o grubości 12 cm) jaki jest potrzebny aby wyliczyć ten dodatek U, 3. czy może bierzemy wszystko co w pkt. 1 i 2 Ja liczyłem wg pkt. 3 bo nie dla każdego fragmentu budynku znałem liniowy współczynnik- ksi, więc go jakoś zakładałem i dodatkowo uśrednialem współ. U dla obu grubości ocieplenia. Tym sposobem liczyłem bardziej niekorzystnie (pkt 3) niż tylko wg pkt 1 lub 2. Ewentualna drobna korekta moich obliczeń daje dość korzystne poprawki dla: 1. podlogi gdzie mam 12 cm szkła pod ścianą nośną (to ten fragment zimniejszy bo pod całą podloga będzie 24 cm), 2. i dla stropu gdzie mam ściany szczytowe, pasy dolne wiązarów na całej powierzchni co 1 m, oraz końce pasów dolnych sięgające poza obręb budynku jako miejsca o gorszym współczynniku. Niby drobiazgi ale przy naszej energooszczędności może to być istotne. ___________________________________________________________ pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 05.01.2008 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 być może pierwszą warstwę wymuruję z BK 400, tylko nie wiem czy wytrzyma on ciężar silikatów na sobie. raczej z 500-ki. niewiele gorszy współczynnik, a przy ciężarze siliki bezpieczniej. tutaj musisz skonsultować z konstruktorem/projektantem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 05.01.2008 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 być może pierwszą warstwę wymuruję z BK 400, tylko nie wiem czy wytrzyma on ciężar silikatów na sobie. raczej z 500-ki. niewiele gorszy współczynnik, a przy ciężarze siliki bezpieczniej. tutaj musisz skonsultować z konstruktorem/projektantem. Gościu spoko ja stawiam dom na szkle po konsultacji z konstruktorem . Ja bym się tym w ogóle nie martwił. No chyba że w przypadku szkła miałbym mieć dom wysoki na 2 kondygnacje. Współ. bezpieczeństwa przy konstrukci to chyba ok 3-4 a przy moim szkle i ścianach z betonu i ciężarze dachu oraz śniegu przyjętym nie małym, mam wytrzymalość szkła ok 8 x większą niż ciężar jednostkowy domku a ściany będę miał z BK więc jeszcze korzystniej. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 05.01.2008 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 słońce 0,9 MWh/rok domownicy 1,1 MWh/rok (3 osoby w tym jedno dziecko 65 W na osobę) CWU 0,38 MWh/rok (25W+15W*3osoby=70W) gotowanie 0,6 MWh/rok (110 W) oświetlenie 0,25 MWh/rok (45W) elektronika 0,5 MWh/rok (razem: 95W) razem to daje: 3,7 MWh/rok strat mam ok: 6,5 MWh/rok według mnie zyski ze słońca przyjąłeś bardzo ostrożnie, zyski od ludzi ciut za dużo, chyba ,że cały dzień z domu nie wychodzicie Elektronika i elektryka - spisz licznik za cały rok i dodaj do zysków, a jak obecnie mieszkasz w bloku to wszystko x1,5. BK300 nigdzie nie ma swego czasu w bielsku b. robili właśnie takie plyty do ocieplenia. Sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 05.01.2008 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Gościu spoko ja stawiam dom na szkle po konsultacji z konstruktorem . Ja bym się tym w ogóle nie martwił. No chyba że w przypadku szkła miałbym mieć dom wysoki na 2 kondygnacje. Współ. bezpieczeństwa przy konstrukci to chyba ok 3-4 a przy moim szkle i ścianach z betonu i ciężarze dachu oraz śniegu przyjętym nie małym, mam wytrzymalość szkła ok 8 x większą niż ciężar jednostkowy domku a ściany będę miał z BK więc jeszcze korzystniej. pzdr zależy od kilku elementów : jakiej grubości ta silika ( ciężar ) ? jaki dach - blacha, dachówka cementowa ? konstrukcja i pochylenie dachu ( nacisk wiatru - wierz mi to potężna siła ) ilość kondygnacji ? jaki strop ? jaki grunt ? i parę takich... bez opinii konstruktora nie odeważyłbym się, ale skoro skonsultowałeś to OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 05.01.2008 15:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Panowie, czy moglibyśmy uzgodnić jaką przyjmujemy do obliczeń temperaturę pomieszczeń oraz ilość wymiany powietrza? Bo od tego mocno zależy zapotrzebowanie na ciepło i ciężko to ze sobą porównać, a ja chciałbym wiedzieć jak plasuje się mój domek w stosunku do waszych OZC liczy solidnie, ale bardzo ogólnie. Jeśli chciałbyś wiedzieć dokładnie, to nie obędzie się bez włożenia wszystkiego do exela. Nie jest to warunek konieczny, aby wybudować dobrze ocieplony dom, ale jeśli lubisz wiedzieć i powalczyć o parę Watów, to Cię czeka trochę wklepywania danych ... Przy okazji można sprawdzić kilka innych parametrów, a jak się to ładnie połączy z listą materiałów do budowy to pięknie bilans kosztów wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 05.01.2008 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 a dlaczego nie wiatrak do CWU ?? tańszy bardziej wydajny, szczególnie w zimie gdy bardziej potrzebny trochę się naczytałem o hałasie i wibracjach jakie wytwarzają i to w upierdliwych częstotliwościach ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 05.01.2008 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Gościu spoko ja stawiam dom na szkle po konsultacji z konstruktorem . Ja bym się tym w ogóle nie martwił. No chyba że w przypadku szkła miałbym mieć dom wysoki na 2 kondygnacje. Współ. bezpieczeństwa przy konstrukci to chyba ok 3-4 a przy moim szkle i ścianach z betonu i ciężarze dachu oraz śniegu przyjętym nie małym, mam wytrzymalość szkła ok 8 x większą niż ciężar jednostkowy domku a ściany będę miał z BK więc jeszcze korzystniej. pzdr zależy od kilku elementów : jakiej grubości ta silika ( ciężar ) ? jaki dach - blacha, dachówka cementowa ? konstrukcja i pochylenie dachu ( nacisk wiatru - wierz mi to potężna siła ) ilość kondygnacji ? jaki strop ? jaki grunt ? i parę takich... bez opinii konstruktora nie odeważyłbym się, ale skoro skonsultowałeś to OK Wszystko wymienileś jak trzeba ale BK to materiał konstrukcyjny przecież. Ja np. Będę miał blachę, mały kąt 32 stopnie, stop tylko podwieszany, bez ciężkiego betonowego. Obciążenie w najwyższym punkcie u mnie: - Ściana z BK700 - wys. 6,0 m 700kg/m3*(0,001m*0,001m*6m)=0,0007 k/mm2 - śnieg (przyjąłem mokry najcięższy warstwę 30 cm) i więźba drewniana (wiązary sosna wilgotna najcięższa- gęstość 500 kg/m3) + wiatr+ blachodachówka, razem ok. 750 kg/m2 czyli 7500 kg na cały domek co daje na mm2 ściany: 7500kg/(0,24m*48m dł. ścian nośnych)/1000000=0,0065 kg/mm2 (i chyba przegiąłem na niekorzyść swoją bo będzie mniej w rzeczywistości) - wełna mineralna ok. 1200 kg/cały dach co daje: 1200kg/(0,24m*48m)/1000000=0,0001 kg/mm2 - strop podwieszany, elementy mocujące itp to pierdoły i ich nawet nie wliczałem Razem to daje: 0,01 kg/mm2 Wytrzymałość szkla to 0,069 kg/mm2 więc jest większa od ciężaru domku 6,1 raza. Zakładając bloczki betonowe od dolu do góry miałbym 3 x większą. Teraz podstaw za to szkło BK ktory ma wytrzymałość 0,2 kg/mm2, możesz wg mnie dawać i ceramikę na dach i strop żelbetowy i silkę i nic się nie stanie. PS Zyski dla ludzi przyjąłem zgodnie z normą. A słonca naprawdę zimą mało mam . Na zdjęciach ktore tu wrzucalem wcześniej chyba trochę widać i byl to październik. A co do licznika to ciekawe chyba tak zrobię. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 05.01.2008 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Razem to daje: 0,01 kg/mm2 tak ale średnio na całej powierzchni a co będzie w nadprożach podciągach słupkach ?? tam siły się skumulują i zamiast 1MPa może być 5MPa Czy Ty chcesz żeby mi się dom rozsypał ? Wieniec wszystko równomiernie rozłoży. Poza tym ja mam lekki domek dlatego się nie martwię. Ale przy cięższym na pewno nad szkłem bym sie zastanowił bardzo dokładnie ale co do BK żadnych wątpliwości nie mam. Bylemy nie był cieńszy niż 24 cm (na węższy norma nie pozwala) i bodajże współczynnik smuklości byl OK. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 05.01.2008 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 Razem to daje: 0,01 kg/mm2 tak ale średnio na całej powierzchni a co będzie w nadprożach podciągach słupkach ?? tam siły się skumulują i zamiast 1MPa może być 5MPa zgadza się, przy konstrukcji jak u j-j pewnie wszystko będzie OK, ale jak postawisz dom na silice, strop żelbetonowy, dachówka beton o dużych płaszczyznach, jak ci miejscowo grunt lekko siądzie i stworzą się naprężenia itd, itp. to biorąc pod uwagę jeszcze wpółczynnik strachu, projektant może się pod tym nie podpisać ... w końcu podpis taki wart jest czasem kilka latek W końcu BK400, czy BK500 ? BK400 ma k=0,12; BK500 k=0,18 ( nie pamiętam, ale jakoś tak ), natomiast wytrzymałość znacząco już rośnie. Też zamierzam zrobić ściany zsiliki na BK i będzie to "500". Za "5zł" dodatkowych strat rocznie, będę spał spokojnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 05.01.2008 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2008 PS Zyski dla ludzi przyjąłem zgodnie z normą. A słonca naprawdę zimą mało mam . Na zdjęciach ktore tu wrzucalem wcześniej chyba trochę widać i byl to październik. A co do licznika to ciekawe chyba tak zrobię. pzdr Norma normą ... Przyjmijmy aksjomaty : Dorosły człowiek to 7000 kJ/dobę ( 1,94 kWh ) Dziecko przyjmijmy 1,6 kWh ( może być nieco mniej ) Co w skali roku daje nam 2000 kWh dla rodziny 2+1. Przyjmuje się, że człowiek przebywa w domu 50% czasu. Zyskii od 3 osób wyjdą nam 1000 kWh. ... i zgadzałoby się, ale bilans liczysz przecież dla sezonu grzewczego, czyli w zależności od strefy ok. 200-215 dni. co da Ci ok. 580-620 kWh rocznie. Ale globalnie dużego błędu w swoich obliczeniach nie popelniłeś, gdyż nadal twierdzę, że zyski słoneczne przyjąłeś zaniżone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 06.01.2008 12:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2008 PS Zyski dla ludzi przyjąłem zgodnie z normą. A słonca naprawdę zimą mało mam . Na zdjęciach ktore tu wrzucalem wcześniej chyba trochę widać i byl to październik. A co do licznika to ciekawe chyba tak zrobię. pzdr Norma normą ... Przyjmijmy aksjomaty : Dorosły człowiek to 7000 kJ/dobę ( 1,94 kWh ) Dziecko przyjmijmy 1,6 kWh ( może być nieco mniej ) Co w skali roku daje nam 2000 kWh dla rodziny 2+1. Przyjmuje się, że człowiek przebywa w domu 50% czasu. Zyskii od 3 osób wyjdą nam 1000 kWh. ... i zgadzałoby się, ale bilans liczysz przecież dla sezonu grzewczego, czyli w zależności od strefy ok. 200-215 dni. co da Ci ok. 580-620 kWh rocznie. Ale globalnie dużego błędu w swoich obliczeniach nie popelniłeś, gdyż nadal twierdzę, że zyski słoneczne przyjąłeś zaniżone. Czyli przyjąleś 80 W/osobę a jest to uzależnione tym w jaki sposób funkcjonujemy przez czas pobytu w domu i od temp. w domu. Dla siedzenia na dupie i czytania gazety i 20 C w domu dajemy wg literatury 86 W. Dla pracy lekkiej (biuro itp) to już 96 W. Bardzo rzadko caly czas siedzimy na dupie , tylko kiedy śpimy .. Wbrew pozorom dla dziecka dałbym więcej, to ono robi więcej ciepła od nas, w jaki sposób to wiesz . Tym sposobem wg mnie spokojnie moglibyśmy przyjąć średnio dla wszystkich nawet ok. 100 W co daje nam przy 14 h spędzanych w domu ok. 1400 W. Dolicz znajomych, i obcą "dzieciarnię" ile ona wniesie dziennie. Wg normy jest 65 W/osobę ale we wzorze uwzględniającym 24 h (każdy wzór w OZC jest przeliczany na 24 h, pralka itp. też nie chodzi przez 24h a wzór uwzględnia 24h jest to po prostu uśrednione). W każdym razie: 65W*24=1560 W. Prawie to samo co założone przeze mnie 100 W dające przez 14 h- 1400 W. Przy uwzględnianiu zysków od oswietlenia też bierzemy więcej zysków z powodu dziecka i jest na naszą korzyść. Oczywiście, możesz powiedzieć że to dopasowalem aby tak wyszlo ale szczerze to za bardzo nie trzeba było tego naginać bo tak wychodzi. Zyski zależne od nas są niestałe dlatego trzeba korzystać na maxa ze słońca jeśli jest taka możliwość. izapraszać jak najczęściej znajomych . Można też co jakiś czas dopóki będą siły zdziałać malucha i to jakiś czas dorzucać zysków . A co do słońca chciałbym abyś miał rację i abym miał to zaniżone ale obawiam się że to słońce nie jest mi pisane przez cholerny las . Co do BK jeszcze to tu jest wypsiane jaka jest wytrzymałość na ściskanie: http://www.solbet.pl/Wytrzymalosc.php BK400 ma 2,0 MPa aż. Wg mnie jak pisałem- żaden problem aby dawać na niego cokolwiek, ale jak konstruktorem nie jestem to tylko moja opinia. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.