fido 02.02.2008 21:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2008 tak krutszą częścią możnaby nabijać nawet na litere T tylko że boje się że kładąć warstwe do nabicia nie trafię dokładnie poza tym zrobię to nie dla tego że się obawiam że odpadnie ale głównie dla tego że zanim klej wyschnie może isę troszkę odkleić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szarbia 03.02.2008 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 Calkiem sprytnie.Fido - zapodaj jakies foty. EDIT: W sumie chyba nie musi byc L czy T. Rozeta-grzybek zwyklego kola tez moglby zadzialac w tej metodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fido 03.02.2008 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 jak na razie to tydzień tmu kupiłem styronie mam fotek mocowaniarozety kołków też mogłyby byćjedynie trzeba sprawdzić jak się wygina nóżka bo problem polega na tym że nóżka musi być elastyczna bo wwiercamy ją pod kątem a potem wciskamy w dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 03.02.2008 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 No jakiś to sposób jest, fakt ale ja chyba zdecydowalem że będę kołkował tylko na narożnikach bo jakoś nie widzę sensu kołkowania na plaskiej ścianie.- co tam niby mogloby się stać?I ten Twój pomysl zastanawiam sie jak wykorzystać na narożnikach, hm. Ale mam jeszcze takie pytanie- z moim 0,5 m ocieplenia na stropie- ile welna może osiadać pod swoim ciężarem? Bo zakładając grubość wełny, obliczenia itp, nie zakladałem osiadania a może osiadać i ile? I drugie: nie "widzę" jak się, łączy w moim przypadku ocieplenie ściany styro z ociepleniem stropu z wełny.Jak to jest (?)- do samej góry pasa górnego wiązarów (podobnie jakby do gory krokwi) dochodzić ma styro a wełna ma się z nim stykać? Jakoś to dziwne bo ponad ścianą styro w zasadzie nie będzie nigdzie zamocowany będzie jakby w powietrzu nad murłatą, będzie sie jakby opierał o wełnę??Jak to jest? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 03.02.2008 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 I drugie: nie "widzę" jak się, łączy w moim przypadku ocieplenie ściany styro z ociepleniem stropu z wełny. Jak to jest (?)- do samej góry pasa górnego wiązarów (podobnie jakby do gory krokwi) dochodzić ma styro a wełna ma się z nim stykać? Jakoś to dziwne bo ponad ścianą styro w zasadzie nie będzie nigdzie zamocowany będzie jakby w powietrzu nad murłatą, będzie sie jakby opierał o wełnę?? Jak to jest? pzdr A ile Ty tam masz mieć nad tą murłatą tego styropianiu ? U mnie wystaje z 20-25cm dochodzi na sztywno do nadbitki, do niego będzie dochodzić wełna na mocno dociśnięta. Co by się tam miało stać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 03.02.2008 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 Mice, u mnie w sumie też będzie ok 20-30 cm ponad i też tak jak Ty sobie wyobrażam że do tego docisnę wełnę ale jakoś tak dziwne mi się wydawalo- opieranie styro o welnę, dlatego pytałem. Nie wiem czy i co się może stać . Jeśli tak jaki piszemy jest OK to dobrze . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 03.02.2008 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 Trochę gorzej mogłoby być gdyby była szczelina wentylacyjna pomiędzy styro a membraną w celu wpuszczania powietrza nad wełnę, wtedy może miałbym obiekcje ale tak ? Dopychasz jak mocno się da, wypełniasz wszystkie zakamarki ręcznie i musi być dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 03.02.2008 11:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 j-j A jak będziesz układał tę wełnę na stropie? Rozumiem, że masz, tak jak ja, nieużytkowe poddasze? Bo moje jest nieużytkowe, no ale chętnie bym jednak do czegoś użył np. planuję postawić tam centralę reku. A więc trzeba po tym jakość chodzić. No i wyjść w ogóle - jak to zrobić BEZ użycie kosmicznie drogich płyt wełnianych? Ja to się zastanawiam, czy tam tez nie dać styro... Co prawda nie planowałem 50cm, tylko jakieś 30-35, ale to też jest już grubość "kłopotliwa". Miękka wełna i do tego stelaż drewniany (legary) i drugi pod kątem prostym i na to poszycie? Ale to wyniesie tyle, ile ww. płyty pewnie. A może po prostu styro i wylewka? Nie wiemmmmm aaaaaa..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frykow 03.02.2008 12:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 U mnie wg projektu wełna ma iść pomiędzy belki stropowe (poddasze nieużytkowe), więc teoretycznie można nabić deski na górę i po tym chodzić.Wełny ma być 30cm a belki mają 24cm i będą wsparte na murłacie, więc trzeba będzie ją wywijać nad ścianą. Hmmm, ale jakie U ma drewno? Aa, około 0,2. Trzeba coś jednak będzie z tym zrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fido 03.02.2008 12:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 u mnie strop poddasza będzie na jętkach łączoących krokwie - więc podłogę mam załatwioną mam pytanie co do wenyRozmawiałem z producentem membram paroprzepuszczalnychmówił żeBadania wykazują że jeżeli ma się membrane wysokoparoprzepuszczalną to należy wełnę docisnąć i nie robić pustki wentylacyjnej między membraną a wełną powodem tego jest zbadany wpływ na godszy współczynnik U gdy jest pustkaponieważ powietrze przy pustce swobodnie wentyluje - ten ruch powietrza powoduje przypływ zimniejszego i ochładaznie wełny a wysokoparoprzepuszczalność jest wystarczająca aby nic się z wełną nie działo (nie "gniła" i nie byłą wilgotna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jezier 03.02.2008 12:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 Hmmm, ale jakie U ma drewno? Aa, około 0,2. Trzeba coś jednak będzie z tym zrobić... Można stosować takie belki dwuteowe z izolacją: http://www.jezier.republika.pl/steico.jpeg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 03.02.2008 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 Można dać 5 cm. styro pomiędzy dolny pas wiązara ( stropu ) a stelaż pod KG. Trochę zabawy między łącznikami by było, ale unikamy strat na drewnie. Dodatkowo pomiędzy styro a wełną ułożoną pomiędzy belkami stropu można zostawić kilka cm. pustki powietrznej. Przy małym przepływie powietrza w tej przestrzeni będzie ona dobrym izolatorem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fido 03.02.2008 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 miałem takie 2 teowniki w projekcie ale zrezygnowałem bo wykonawca i ja przekonaliśmy się do 20 cm krokwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 03.02.2008 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 Ja ostatecznie jak pisałem wyżej zrobię, do pasa dolnego dam plyty OSB o gr. 15-18 mm. Pas dolny ma 16 cm wysokości. Na plyty OSB pójdzie już wełna i dalej na pas dolny razem- 0,5 m. Reku daję w pom. gosp., poddasze będzie nieuzytkowe więc będą temp. przybliżone do zewn. a nie po to najpierw puszczam przez GWC aby potem przy rozprowadzaniu na poddaszu nieużytkowym tracić parę stopni i latem i zimą. Wiem, napiszecie że to mało a wcale tak nie jest, wg mnie 5-10 cm izolacji na kanale wentyl. na poddaszu nieużytkowym przy długości kanalu ok 10 m daje 1-3 stopni strat przy delta T=ok. 20 C. Dlatego dam prostokątne kanały o wys. 60 mm na pasie dolnym wiązara, tym sposobem przykryję kanały wełną o gr.=0,5 m -0,16m-0,06m=0,28 m i ta grubość zmniejszy mi mocno straty z kanału. łatwo też będzie coś potem ewentualnie naprawić bo wystarczy że zdejmę welnę i będzie dostęp do kanałów. Co do mostka u mnie na stropie i wykorzystania poddasza jako schowaka to: Wieńca nie uwzględniałem jako mostka bo OSB będą podbite pod pas dolny więc nawet nad murlatą i uwzględniłem tylko wiązary jako mostek na kazdej końcówce która wystaje poza dom- dla drewna na długości ok. 0,4 m- (długość wiązara aż do brzegu ocieplenia ściany) lambda przyjąłem 0,35- ten dobry współ drewna trochę zablokuje ucieczkę ciepła, pas dolny musi wystawać poza dom i nic z nim nie zrobię więc pozostaje wiara w drewno. Między wiązarami nad murłatą będzie ocieplenie stropu i będzie łączyło się z izolacją ściany. Wiązary kończę wewnątrz więc murłatę też i dzięki temu murłata mi nie wychodzi poza budynek przez ściany szczytowe tworząc mostek, kolejny drobiazg odpada. Oprócz wspomnianych wyżej mostków dochodzą jeszcze krzyżulce wychodzące z pasa dolnego w górę ktore utworzą mi też niewielki mostek, nie mogę ich przerwać ociepleniem- też wierzę w drewno bo lambda 0,35 to przesadzone w rzeczywistości np. sosna ma lambda ok. 0,16. No a w ścianach szczytowych ten Jackodur 700- 10 cm i na nim 2 wiersze lub 3, BK400. Te wszystkie w sumie mostki to nie jest kosmiczna wartość bo są to w sumie małe powierzchnie o mniejszym współ. U- grubość moich wiązarów to 0,08 m. Ustaliłem z konstruktorem że zrobię podest na stryszku na wiązarach z płyt OSB. Powiedzcie mi tylko ile siada wełna bo może aby mieć te 0,5 m trzeba dodać parę cm . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fido 03.02.2008 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 z innej beczkiczy warto wpinać do kanałów nawiewnych kominek? mam 2 wady wpinania kominka:1. po co wpinać skoro kanał wywiewny umieszczony wysoko nad kominkiem zabirze ciepłe powietrze do reku i oddzyska ciepłodT = 40 z kominka - 5 z GWC = nawiew będzie miał dużo wyższą temperaturę niż bez kominka czyli zamiast np 19 st nawiewu bedzie 35 stCwięc po co wpinać kominek w kanał nawiewny2. dodatkowy problem to to że musiałbym dawać 2 przepustnice zwrotnepierwszą aby z kanałów nie nawiewało do kominka druga po to aby w przypadku np braku pradu powietrze z kominka nie leziało na reku bez filtrów - bo filtrów tam nie ma (po stronie nawiewu na dom)przepustnice powodują opór na zawsze a więc i pytanie jak bilansować nawiew z wyciągiem oraz po co obciążać wetylatory? czy jest sens kombinowac z kominkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 03.02.2008 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 z innej beczki czy warto wpinać do kanałów nawiewnych kominek? mam 2 wady wpinania kominka: 1. po co wpinać skoro kanał wywiewny umieszczony wysoko nad kominkiem zabirze ciepłe powietrze do reku i oddzyska ciepło dT = 40 z kominka - 5 z GWC = nawiew będzie miał dużo wyższą temperaturę niż bez kominka czyli zamiast np 19 st nawiewu bedzie 35 stC więc po co wpinać kominek w kanał nawiewny 2. dodatkowy problem to to że musiałbym dawać 2 przepustnice zwrotne pierwszą aby z kanałów nie nawiewało do kominka druga po to aby w przypadku np braku pradu powietrze z kominka nie leziało na reku bez filtrów - bo filtrów tam nie ma (po stronie nawiewu na dom) przepustnice powodują opór na zawsze a więc i pytanie jak bilansować nawiew z wyciągiem oraz po co obciążać wetylatory? Temat był dyskutowany kilka razy ... czy jest sens kombinowac z kominkiem? ogólnie takie rozwiązanie nie jest polecane, grawitacyjnie nie połączysz chyba, że z jakimś zaworem zwrotnym ale wydajność tego będzie kiepska, dołożysz wentylator kanałowy to zaburzysz równania nawiewu i wywiewu. Nie lepiej założyć, że wentylacja i tak wymusi przejście powietrza ciepłego przez wszystkie pomieszczenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fido 03.02.2008 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 właśnie tak piszęczy wentylacja nie wymusi obiegu?czy odzysk przez reku ciepła nie wystarczy? w sypialniach bedę miał niezależne nawiewy i wyciągi aby nie robić dzur w drzwiach aby nie było kłopotu z akustyką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 03.02.2008 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 właśnie tak piszę czy wentylacja nie wymusi obiegu? czy odzysk przez reku ciepła nie wystarczy? w sypialniach bedę miał niezależne nawiewy i wyciągi aby nie robić dzur w drzwiach aby nie było kłopotu z akustyką wentylacja wymusi obieg, odzysk ciepła aż tak dużo tutaj nie da, żeby zrobić z tego ogrzewanie bo chyba o to Tobie chodzi ? ale jeśli zrobisz osobne nawiewy i wywiewy w pokojach to z wymuszenia nici. Inna sprawa, że szpara pod drzwiami aż tak bardzo nie zwiększa akustyki, dźwięki to też fala i tak się rozchodzi. A w ogóle to jakoś sobie nie wyobrażam pokoi tak zaizolowanych akustycznie, że nie słyszę, co się dzieje ... no może poza naszą sypialnią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fido 03.02.2008 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 no to mi zabiłeś klinamyślałem nie komplikowaća tu mówisz że reku nic nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mice 03.02.2008 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2008 no to mi zabiłeś klina myślałem nie komplikować a tu mówisz że reku nic nie da a to już nadinterpretacja piszę, że nie masz się spodziewać zrobienia funkcjonalności DGP z takiego pomysłu, powietrze będzie cieplejsze niż z samego reku ale to nie ta wydajność (porównaj sobie ilość "tłoczonych" m3 z DGP a z wentylacji.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.