Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ja w koncu bede dawal Novomura niestety. Mam jeszcze dwa stropy lane nad plyta na gruncie - za ciezko dla szkla typ F. [...]

 

Jak oddzielisz schody na gore? (Jesli beda drewniane to nie nie ma pytania)

[...]

Ja bede mial 40 cm styro na ostatnim stropie :oops:

:lol:

 

Widzę, że mamy takie same (technicznie) domy :-) Powiedz o co chodzi z tymi schodami? Czyżby jakiś mostek, o którym nie pomyślałem? Jak się zaczynam zastanawiać, to faktycznie chyba schody nie będą stały na styropianie, co do tej pory jakoś chyba zakładałem... No i tak mam na projekcie... :o

 

Co dajesz na ten styro na drugim stropie? To jest dla mnie wciąż zagadka do rozwiązania. Rozważam taki wariant, że na większości stropu po prostu rozłoże styro/wełnę i zrobię tylko taki "ministryszek" pomiędzy płatwiami i słupami, o tak:

 

http://i145.photobucket.com/albums/r232/depilator/izolacja_dachujpg.jpg

 

Tam stałby sobie reku i ew. graty. Rury reku prowadzone byłyby albo pod wełna, albo w wełnie i przykryte dodatkowo.

 

Co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

No to najważniejsze mam- faktycznie gość załatwił najlepsze co można bylo w obecnej chwili, wybrali dla niego spośród tego syfu ale i tak będę miał kupę roboty dla płukania i przesypywania.

Ten żwir 32-150 mm był tańszy- ok 590 zł razem z transportem- 9 ton.

 

Tak wyglądają

http://images33.fotosik.pl/136/c3490cf24058ef65med.jpg

 

A to z daleka i widać też rury przygotowane do GWC

http://images32.fotosik.pl/135/f5359d6c7654fda1med.jpg

 

Żwir w powiększeniu- widać, że jest zagliniony- to co pokazuję tutaj jest najgorsze z całej kupy:

http://images30.fotosik.pl/155/f9805559b6149cf8med.jpg

 

 

W tym końcu będzie nawiew, tam polecą te grubsze kamienie na całej wysokości 0,5 m i na szerokości ok. 0,4 m.

http://images25.fotosik.pl/154/109ef7fea733761dmed.jpg

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j-j z tymi plytkami to ja sie domyslalem :lol:

chodzilo mi o to, czy sie to szlo pod nimi nie ukruszy - nie macalem i nie wiem.

 

A szklo to jak przymocujesz- przykleisz do sciany i do styro czy jak?

 

Depi - ja mam dom pietrowy i wspolnie z architektem i szefem eekipy znalezlismy soluszyn. (czywiscie pod moim upierdliwym naporem na problem :D )

 

Ogolnie to styro scian i styro ostatniego stropu beda laczyc sie w jedna calosc. Jedynie z wienca stropu beda wystawac sroby M14 wypuszczone do gory co 2 - 3 metry. Na te sroby beda nakrecone klocki drewniene 20x20cm o wysokosci styro na stropie czyli 40cm. Wyczytalem gdzies, ze drewno ma 0.07 a wiec jest super.

Do tych klockow beda przykrecone murlaty (tymi samymi srobami) dookola dachu - nie bedzie murowanych scian szczytowych. Dach dwuspadowy. Od strony szczytowej trojkatne powierzchnie pod dachem beda zabite dechami w jakims seksownym kolorze i czesc.

Na styro na stropie wylewka betonow z siatka - jakis mixokret czy cóś.

 

 

Teraz schody parter-gora. Jesli sa betonowe to potrzebuja jakis fundament (plyta nagruncie - brak piwnicy). No i ten fundament trzeba oddzielic.

Tak wiec albo schody stawiasz na jakims novomurze na samym dole albo cala plyte na gruncie oddzielas jakims novomurem a schopdy opieraja sie juz na tej plycie. No chyba, ze schody wisza na bocznej scianie ale to jakis extrem chyba jest.

TAk wlasnie sobie kombinuje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j-j z tymi plytkami to ja sie domyslalem :lol:

chodzilo mi o to, czy sie to szlo pod nimi nie ukruszy - nie macalem i nie wiem.

 

A szklo to jak przymocujesz- przykleisz do sciany i do styro czy jak?

 

Pod plytkami (?)- skoro pod domem sie nie ukruszy to tym bardziej chyba pod plytkami :).

Styro ten EPS200 P będzie normalnie w ziemi klejony do ściany i obrobiony a na to przykleję od góry szkło, też klejone do ściany.

W każdym razie na tym szkle musi być coś cienkiego jak płytki żeby to szkło było jak najwyżej pod drzwiami balkonowymi i wejściowymi a najlepiej jakby sie dało choćby na 1 cm wyżej np. na ramę drzwi balkonowych, jakos tak.

Na razie w szczegółach nie yślę, przyjdzie czas, żona pokaze jakie chce mieć schody i taras a ja pokombinuję dokładnie wtedy.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarbia

 

No ja też dom piętrowy i dwa x żelbetowy strop.

 

Nie przesadzasz z tą murłatą? Jeśli faktycznie drewna ma lmbd=0,07 to chyba nie ma za bardzo o co walczyć? A zamienia się obciażenie liniowe na punktowe... Ni wim. Mnie bardziej chodziło o te drugą czesć - że polewasz to potem szlichtą. Mmm... Sam nie wiem.

 

A schody im bardziej patrzę w projekt, tym bardziej stoją normalnie na wylewce - żadnego połączenia z fundamentem nie jestem w stanie tam wyczytać. Czy to jest jakość implicite zawarte? :o

 

j-j Kurde - hardcorowcy jesteście z tym żwirowcami w fundamentach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mpoplaw - kur zapial, nie moge znalezc tej ksiazki, gdzie to wyczytalem. Jednak na czuja wydaje mi sie, ze drewno jest cieplejsze od Ytonga.

 

Depi - poddasze bedzie nieuzytkowe a styro eps100 wiec powinno zagrac. na dachu blacha.

No wlasnie i tak trzeba wykopac dziure a potem ja zasypac, wiec czemu nie zapodac kamykow i kawalka rury?

U mnie dodatkowo żwir bedzie chronic styro pod plyta na gruncie od spodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie i tak trzeba wykopac dziure a potem ja zasypac, wiec czemu nie zapodac kamykow i kawalka rury?

U mnie dodatkowo żwir bedzie chronic styro pod plyta na gruncie od spodu.

 

No nie do końca bo ja tylko wykopałem dziury po ławy. Musiałbym wykopać całą resztę. Co zrobić z tą ziemią? Co będzie, jak coś pójdzie nie tak? Jak się będzie zachowywać posadzka na żwirze?

 

Ja bym sie bał... ( a raczej się boję :-) ).

 

Co do murłaty - nie lepiej się nie bawić i przerzucić po prostu izolację nad murłatą?

 

Co z tymi schodami?

 

Co z moim mini-stryszkiem? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca bo ja tylko wykopałem dziury po ławy. Musiałbym wykopać całą resztę. Co zrobić z tą ziemią? Co będzie, jak coś pójdzie nie tak? Jak się będzie zachowywać posadzka na żwirze?

 

Ja bym sie bał... ( a raczej się boję :-) ).

 

Co do murłaty - nie lepiej się nie bawić i przerzucić po prostu izolację nad murłatą?

 

Co z tymi schodami?

 

Co z moim mini-stryszkiem? :-)

 

O.K. troche ziemi trzeba wykopac ale ja ja i tak potrzebuje do podniesiania dzialki o pol metra.

U mnie plyta na gruncie bedzie lana razem z wiencem nad bloczkani (i nad novomurem) moze nawet troche sie ja dozbroi wiec ja sie nie boje zapadania.

 

Nad murlata nie ma 40 cm na ocieplenie :lol:

 

O schodach juz pisalem

 

a o klapie na stryszek inni koledzy cos pisali :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nad murlata nie ma 40 cm na ocieplenie :lol:

 

a o klapie na stryszek inni koledzy cos pisali :wink:

 

No 40 nie, ale jak to sobie rozryzsowac, to nagromadzenie ocieplenia w tym miejscu i tak potężne - od wewnętrz i zewnątrz na ścianie/wieńcu, od góry murłata i jeszcze nakryta izolacją...

 

A ja nie o klapie, tylko o koncepcji zrobienia izolacji nie na podłodze, ale dookoła takiego minipomieszczenia, które tworzą słupy i płatwie więźby (rysunek dałem powyżej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dalsza cześć zwirowca, od za.... i ciut ciut roboty z tym czyszczeniem grubego żwiru. Zaopatrzyłem się w gable, wannę stalową po prababci :) i myłem... ale do czasu załamanie (jednak ta glina to utrapienie) ... padl pomysł płukania w betoniarce- rewelacyjny pomysł, wyczyszczone do cna, trzeba tylko przepłukać przed wrzuceniem do dolu i w tym celu też przydały się gable i wąż z wodą.

Z wanną do czerwca bym robił ;)

 

A oto za chwilę parę fotek,

Wokól rury gruby żwir aby nie blokować wylotu powietrza, obkładałem ręcznie po jednym, dwa kamyczki a na to ten drobny. Obłozyłem od góry też tak aby po dorzuceniu tego drobnego nie wlecialo mi nic do rury przez otwory.

Kiedy patrzyłem w dziury :), to stwierdzam że o dławienie w otworach nie musze się martić, powinno spokojnie bez oporów wlecieć w żwir (przy obrzuceniu tym drobnym bym się obawiał). A opory żwiru wg wzory przy takim układzie jak u mnie- prawie zerowe, w związku powyższym zamierzam mieć jeden wentylator tylko z reku :).

 

Depi jeśli martwisz się o posadzkę na żwirze to powiem tyle:

Gdy rozmawiałem jakis czas temu z konstruktorem, gdy zamierzalem mieć GWC pod plytą fundamentową to pytałem go czy żwir nie siądzie itp. Powiedział że nie ma problemu, im większe tym lepiej dla mnie ale mniejszych trochę też powinno być dla stabilności ale żwir to jak najbardziej, pod drogi i parkingi też się daje żwiry przecież, z drgowcem też dysktowalem.

 

Teraz z krótkiej praktyki stwierdzam, że:

zamierzalem na tym żwirze dać podbudowę z 5 cm z malym zbrojeniem dla stabilności pod styro ale po dzisiejszym dniu zmieniam zdanie- bez zagęszczania ten żwir ma duuużo większą stabillność niż piasek, jest zaj... stabilny, i pojeżdzę tylko trochę malą zagęszczareczką (choć nie wiem czy coś ubiję) i na to gruba folia i 36 cm styro.

Podloże takie żwirowe jest już twarde i stabilne ja skała.

Malo tego, nie da się mieć czyściutkiego żwiru no chyba że to co dostaniemy z kopalni wszystko umyjemy, ja to w wykopie jeszcze przepłukuję i taki mułek + piasek osiada na dnie na geowłókninie (trochę też przez nią przelatuje), pod żwirem. Będę miał tak twardo tez jak beton :) pod żwirem.

Wg mnie o stabilność ze żwirem to nie ma się o co totalnie martwić.

No chyba że robiłbym żwirowca tylko z tych kamlotów 32-150 mm to pogadałbym jeszcze raz z konstruktorem ale z tym co mam teraz to wokół rur jak pisalem grubsze a na tym drobniejsze.

To co zostanie mi z grubych (a zostanie dużo) mieszam z tym drobnym (16-32 mm) i rozrzucam po całym GWC.

Na samej górze jednak na pewno dam na całej powierzchni ten drobniejszy żeby lepiej folię ulożyć i żeby bylo bardziej równo.

Oki to tyle moich spostrzeżeń na dziś.

 

i zdjątka;

 

http://images29.fotosik.pl/155/1f5899aaf106ab2dmed.jpg

 

http://images30.fotosik.pl/156/32dca62707d36871med.jpg

 

http://images24.fotosik.pl/156/0195a0eb7e4a25a8med.jpg

 

A tak w ogóle to fajnie to wygląda na żywca :).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, ze i Tobie wychodzą ZEROWE opory żwirowca! :lol:

 

No, tak naprawdę to one są , ale pomijalnie małe.

 

A robotę dobrą wykonujesz!

A mnie nie wierzyli, jak pisałem, że na GWC mogą TIRy parkować! :lol:

Pozdrawiam Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, duży problem!

 

Właśnie te schody wejściowe i ganek - w moim przypadku robi się z tego potężny mostek. Że ja to dopiero teraz zauważyłem.

 

Tak było na projekcie:

http://lh4.google.pl/jajozaza/R7bjN-X2AnI/AAAAAAAABZc/qN1ScttL90g/s800/mostek1.gif

 

Tak zostało zrobione:

http://lh5.google.pl/jajozaza/R7bjOOX2AoI/AAAAAAAABZk/OmK3uNJaROM/s800/mostek2.gif

Niebieskie - ściany fundamentowe

Fioletowe - ocieplenie

Żółte - zasypany piasek i na tym jest już wylany chudziak

 

Żadne z tych rozwiązań nie jest dobre. Jeżeli teraz wylejemy tutaj ganek, to mi będzie wychładzało kuchnie, wiatrołap, łazienkę.

 

Tak to dokładnie wygląda w tej chwili:

 

http://lh6.google.pl/jajozaza/R7bfEeX2AjI/AAAAAAAABY8/q02-QZrrXkQ/s800/DSCF3116.JPG

 

I jeszcze przekrój, ten ganek to to po lewej :) :

http://lh3.google.pl/jajozaza/R7blYuX2ApI/AAAAAAAABZs/3rlRcjT6mE4/s800/mostek3.gif

 

Co poradzić? Może nie wylewać na styk, tylko oddzielić beton ganku od ścian fundamentowych styropianem? Da się tak? Albo chociaż bloczkami betonu komórkowego?

 

Poza tym coś mi tu się jeszcze nie podoba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frykow, hmm, nie wiem- sporóbuj ewentualnie z schoeckiem (to oni mają też Novomura), może coś da:

http://www.pl.schoeck.com/Products,0.html

 

a nie lepiej odbuścić i zrobić kostkę?

 

Ja tak będe mial i z tarasem i ze schodami, bez fundamentów osobno "gołe" wszystko.

 

 

 

 

A ja dziś w tą piękną pogodę działałem dalej ze żwirowcem i nawe zabraliśmy się za wymurowanie części ścian ktore nie będą przeszkadzały przy zalewaniu posadzek niedługo.

 

Zacząłem robić rurę wywiewną;

 

http://images32.fotosik.pl/145/0dea22ae1e400acfmed.jpg

 

A to Jackodur 700 na likwidację mostka w ścianie szczytowej:

 

http://images24.fotosik.pl/160/6325002ab7d01a06med.jpg

 

A tu zacząłem murować i widać trochę GWC

 

http://images34.fotosik.pl/145/0f6d0466ebcbdd60med.jpg

 

A tu obłożyłem wywiew:

 

http://images32.fotosik.pl/145/a3f11a1591717bacmed.jpg

 

http://images29.fotosik.pl/159/4033a656f31c2853med.jpg

 

I obłożony wywiew potem sypalem na górę ten drobny (16-32 mm, mam nadzieję, że nie dostał sie między tymi dużymi do środka rury i że się nie dostanie przy zagęszczaniu).

W rzeczywisośći jak pisałem wyżej nie ma możliwościi chyba dostać dokładnie żwiru od 16 mm i jest też niestety piasek dlatego tym bardziej cieszę się z tego że uzyskalem ten gruby kamień 50-150 mm.

 

http://images29.fotosik.pl/159/431cca02fb7bc758med.jpg

 

 

Na razie to wszystko, w tym. yg. zamówię jeszcze oki 12 ton tego drobniejszego, razem będę miał ok 21 m3 żwirowca.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j-j I będzie to Twoje cudo chodzić non-stop bez regeneracji? Wciąż nie widze specjalnych zalet zrobienia tego w fundamencie, poza ew. odzyskiem ciepła uciekającego w dół przez podłogę. Ale na tej zasadzie to możnaby zrezygnowac ze styro w podłodze :-)

 

Problem z fundamentem schodów mam też ja - coś trzeba będzie wykombinować...

 

Mam za to inne niusy z frontu 3-5 litrowego. Dostałem wycenę okien pasywnych i powiem Wam, że chyba przeszła mi ochota. Wycena opiewa na blisko 70 tys. (a z montażem pewnie ponad). I to golce - tzn. bez WK2 i P4. Fakt że fajniutkie, 0,79 dla całego okna i baaardzo mi się podobaja, bo są drewniano-aluminiowe i megafajne ( http://internorm.com.pl/okna/edition.html ) , ale cena jest zabójcza. Ten sam zestaw w zwykłym drewnianym 1,0 kosztuje ok. 30 tys. Czyli zgryz.

 

No i wraca tym samym inny pomysł, który figuruje w podręcznku budowania pasywnego, ale wśród Was nikt chyba tego nie robi/planuje. Otóż rolety - za róznicę w cenie okien będe miał rolety - które mają inne zalety, poza ciepłochronnością.

 

Czemu nikt z amatorów pasyfizmu (neologizm © Depi :lol: ) nie idzie w tę stronę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wraca tym samym inny pomysł, który figuruje w podręcznku budowania pasywnego, ale wśród Was nikt chyba tego nie robi/planuje. Otóż rolety - za róznicę w cenie okien będe miał rolety - które mają inne zalety, poza ciepłochronnością.Czemu nikt z amatorów pasyfizmu (neologizm © Depi :lol: ) nie idzie w tę stronę?

Ja montuję rolety w systemie integro. Na wszystkie moje okna rolety będą kosztować 5200zł. Jeżeli bym chciał do nich dokupić silniki (a chciałbym, tylko kasy brak) to trzeba by dodać jeszcze z 4000zł. Być może więc tylko częściowo je zmechanizuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...