Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

j-j, pytanko w starej sprawie szkła spienionego.

 

Czym kleiłeś bloczki FOAMGLASS? Wiem, że klejem na zimno, a gdyby tak bliżej - producent, nazwa itp. Bardzo proszę.

]

 

Już nie mam ale chyba był to Emulbit ten na bazie wody idealny dla kontaktu ze styropianem. Taki pamiętam pojemnik z chyba błękintnymi kolorami.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam, jestem tu nowa ale temat jest zajmujący więc się dołączam. My tez mamy ambicję wybudować energooszczędny dom. Pierwotnie miał być passywny ale ... po przekalkulowaniu za i przeciw doszliśmy z mężem do wniosku, że poniesione nakłady nie zwrócą się w rozsądnym czasie. :roll:

Do ocieplenia kupiliśmy Termoorganikę P+ po 215 zł z transportem. Nie wiem skąd piszesz (nawiązuję do postu powyżej) ale chyba należy doliczyć również koszt transportu żeby się opłacało choć przyznaję cena dobra! :)

 

Wyżej czytałam również o oknach. My kupiliśmy M&S 1,0 z ciepłą ramką. Zastanawialiśmy się nad oknami o współ. 0,6 (trzyszybowe) ale sam sprzedawca nam odradził twierdząc, że są ciążkie i przy wieloklrotnym otwieraniu będą się obwieszać!!?? Tak więc darowaliśmy sobie. Szukamy dobrych i ciepłych drzwi wejściowych za rozsądne pieniądze może ktoś pomoże - budujemy się w okolicach Bydgoszczy.

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam do drzwi Gerdy jeden zarzut: używają stalowej ościeżnicy, a taka jak wiadomo nie może być zbyt ciepła. To niestety wada wszystkich drzwi antywłamaniowych.

To samo chciałem napisać. Może dodam tylko jedno. 4cm pianki to jest w środkowej części drzwi, ale już przy krawędziach zapewne nie ma jej wcale (jest blach stalowa i drewno). Mam podobne drzwi (firma KMT Słupsk) i widzę, że drzi są zdecydowanie najsłabszym (pod względem termicznym) elementem mojego budynku.

 

Rozwiązaniem problemu jest założenie drzwi podwójnych - zewnętrznych antywłamaniowych i wewnętrznych dobrze izolowanych termicznie.

Jest to rozwiązanie może niezbyt eleganckie, ale skuteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcę zbudować coś znacznie cieplejszego niż przewiduję projekt.

mam problem co dać jako ostatnią warstwę ściany fundamentowej (szczególnie że mam 2 poziomy...).

Projekt przewiduje bloczki betonowe - ciepłota słaba i chcę dać coś dobrego, ale co mnie nie zrujnuje.

Kierbud poleca dać silkę - co myślicie o niej jako o ostatniej warstwie?

buduję z pth 25pw + 15-20 cm lambdy.

czy ktoś może zna ceny szkła spienionego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dumpti dumpti dum.

 

Szkło spienione? Droogie, słabe... Ja się boje na czymś takim postawić mojego kloca z 2 stropami żebetowymi. To dobre na parterówkę ze stropem z legarów.

 

Wpadło mi w oko za to coś takiego:

 

http://www.lcs24.pl/budowlane.html

 

Ale też sobie tak myślę - wytrzymałość na ściskanie >5MPa, ale projekt przewiduję, że bloczki fundamentowe mają być z betonu B15, który jak rozumiem, ma wytrzymałośc 15 MPa. Fakt, że muruje się to na zaprawę, która ma wytrzymałość chyba 5/7 MPa (?).

 

Da radę taki bloczek? Zawsze to będzie coś...

 

Chodzą mi po głowie tez następujące pomysły:

 

- keramzyt zamiast (częsci) piasku na zasypywanie - zarówno wewnątrz jak i od zewnątrz. Czy (poza kosmiczną ceną) są jakies przeciwwskazania? Pewnie taniej wyjdzie dokupić jeszcze 5cm styrodury z obu stron :-)

 

- beton lekki (tzn. na bazie pollytagu lub keramzytu) na podłogę zamiast zwykłego - często daje się tu nawet B10 czy 15, więc chyba może być, nie?

 

Tak se komplikuję życie po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkło spienione? Droogie, słabe... Ja się boje na czymś takim postawić mojego kloca z 2 stropami żebetowymi. To dobre na parterówkę ze stropem z legarów.

 

Slabe?, hmm typowe do ścian fundamentowych, ale nie takie jak ja stosowałem, jest jak najbardziej OK, mam na myśli Perinsul ale masz rację to dopiero jest CENA!!! :lol:.

A taki typ jak ja stosowałem to fakt tylko na parterówki bez stropu żelbetowego.

 

A to co podałeś link to ciekawe współ 0,29, tak jak Isomur ale co najważniejsze: tańsze na pewno i można dać więcej niż 11 cm wysokości (tyle ma isomur i więcej nie można).

Ciekawe jak z wodochłonnością, która moglaby mieć wplyw na pogorszenie izolacyjności.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

planuje budować dom energooszczędny , i poszukuje schematów do łączenia izolacji cieplnej , podpowiedzcie gdzie mogę tego szukać??

Np. skorzystaj z tej pozycji :

http://polskienormy.pl/shop/index.php?action=showdet&id=1448&pid=0

 

No i oczywiście przeczytaj ten wątek od początku do końca :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

Ciekawe jak z wodochłonnością, która moglaby mieć wplyw na pogorszenie izolacyjności.

pzdr

 

I tak byłyby tylko ponad poziomem gruntu. No i obtynkowane i obsmarowane i za folią kubełkową i na to jakies płytki cokołowe. Chyba da radę?

 

A perlit/keramzyt jako kruszywo do płyty podłogowej? Any thoughts?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

Ciekawe jak z wodochłonnością, która moglaby mieć wplyw na pogorszenie izolacyjności.

pzdr

 

I tak byłyby tylko ponad poziomem gruntu. No i obtynkowane i obsmarowane i za folią kubełkową i na to jakies płytki cokołowe. Chyba da radę?

 

Jesli wsiąka to wodę i tak chcesz to zabezpieczyć to lepiej BK400 i też tak zabezpieczyć. Jestem nadal ciekaw jak to "reaguje" z wodą.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

]chcę zbudować coś znacznie cieplejszego niż przewiduję projekt.

mam problem co dać jako ostatnią warstwę ściany fundamentowej (szczególnie że mam 2 poziomy...).

Projekt przewiduje bloczki betonowe - ciepłota słaba i chcę dać coś dobrego, ale co mnie nie zrujnuje.

Kierbud poleca dać silkę - co myślicie o niej jako o ostatniej warstwie?

buduję z pth 25pw + 15-20 cm lambdy.

czy ktoś może zna ceny szkła spienionego?

 

Wstawiłam bloczek Isomur, cena do przyjęcia,, za 65 m bieżących ponad 4 koła. cena spadła wraz ze wzrostem ilości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkło spienione? Droogie, słabe... Ja się boje na czymś takim postawić mojego kloca z 2 stropami żebetowymi. To dobre na parterówkę ze stropem z legarów.

Ja chciałem dać szkło pankowe, ale konstruktor się nie zgodził. Mówi że szkło nie wytrzyma obciążenia tonażem domu. Tak jak piszesz parterówka jeszcze ujdzie. Piętrowy, z ciężkimi stropami + ciężka dachówka jeszcze - mówi że nie ma szans.

Szkło wstawiam tylko pod oknami tarasowymi i na progach - chyba że znajdę lepszy patent.... I tak wychodzi mi 10mb szkła.

 

- keramzyt zamiast (częsci) piasku na zasypywanie - zarówno wewnątrz jak i od zewnątrz. Czy (poza kosmiczną ceną) są jakies przeciwwskazania? Pewnie taniej wyjdzie dokupić jeszcze 5cm styrodury z obu stron :-)

Też nad tym keramzytem kiedyś myślałem. Po przeliczeniu wyszło, że nie ma to sensu. Ja keramzyt z zewnątrz i tak muszę dać, bo muszę robić dobry drenaż.

 

Tak se komplikuję życie po prostu.

Na tym polega budowa kilkulitrowca :) - zobaczyć dziurę tam gdzie inni jej nie widzą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, gratuluję pięknego GWC!

czy możesz zdradzić jakie wykorzystałeś rury, jaka fi, jaka siatka, czym mocowana i czym nawierciłeś te piękne otwory?

 

no i jaka ta geowłóknina?>

 

pzdr. dominik

 

Rury PVC fi200, siatka plastikowa taka ogrodnicza, klejona lutownicą (specjalny klej topniejący i potem zastygający), wiercenie wiertarka i wyżynarka fi 5 cm.

Geowłóknina gr. 150.

Jak coś jeszcze pytaj w temacie domu pasywnego, inni tez skorzystają z Twoich pytań :).

 

pzdr

 

w takim razie spytam jeszcze:)

 

co sądzicie o GWC na pow. 12m x 4m. tyle mam do dyspozycji, do tego jest spadek, więc GWC będzie ze spadkiem, róznica poziomów około 1m.

 

czy to nie za mało dla domu o kubaturze około 700m3 , przy czym jakeś 250m3 to piwnica i garaż wentylowana minimalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciales byc dowcipny?

Szyby wentylacji grawitacyjnej (kominy) lub kratki wentylacyjne w scianach na "przestrzal" zeby wiatr mogl sobie szalec i wentylowac-w praktyce widzialem takie rozwiazanie i dzialalo jak diabli, tyle ze kratka najlepiej zeby byla jedna na zachod (zawsze stamtad wieje)

Ja tak robie do garazu nieogrzewanego, kratka w scianie zachodniej i komin wentylacyjny (jeden musze miec komin spalinowy i wentylacji grawitacyjnej do pomieszczenia z kominkiem, taki podobno przepis)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...