mercik 13.03.2008 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2008 Witam wszystkich Mam pytanie odnośnie okien ( zakładam, że zależy mi na eliminacji mostków ) Czy okna narożne idą w parze z energooszczędnością??? jeśli tak to jak powinny wyglądać ? (co najważniejsze co z nadprożem takiego okna -- jakie rozwiązania są stosowane ? ) czy okno musi posiadać wzmocniony słupek na samym rogu ? Czy wystarczy konstrukcja słupka samego profilu czy trzeba dawać żelbetowe słupki dla wzmocnienia??? Ja osobiście nie widzę jak coś takiego rozwiązać i by nie migrowało w tym miejscu ciepła na zimę Pozdrawiam W oknie narożnym słupek na samym rogu musi być, chyba że chcesz kleić dwie szyby jak w akwarium. Słupek możesz zrobić z profilu okiennego albo żelbetowy. W tym drugim przypadku to już nie będzie okno narożne, ale dwa okna blisko narożnika. Jeśli słupek byłby z profilu to oczywiście nadproże okienne musi być przeliczone przez konstruktora, który wskaże jego budowę. Jest to do zrobienia. Słupek profilu nie przenosi obciążeń... wszak budynek musi ustać i bez okien. Co do energooszczędności takiego rozwiązania... Mostek geometryczny narożnika zależy od materiału (jego lambdy) z którego jest zrobione naroże. O ile dobrze pamiętam dodatek mostka linowego dla ściany 10m2 ocieplonej ok.20cm to 0,02W/m2K, a dla takiej samej ściany bez ocieplenia 0,04. W przypadku okna, które ma U trochę gorsze niż ściana bez ocieplenia, to ten dodatek będzie większy. Dodatkowo dojdzie jeszcze dodatkowy dodatek mostka od nadproża nad oknem ok 0,03. Czyli jesteś "w plecy" 0,05w/m2K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
efilo 15.03.2008 16:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 Cześć, buduje niepasywny dom, ale fortuny na ogrzewanie też nie chcę wydawać. Jesteśmy w trakcie budowania fundamentów i właśnie odkryliśmy Amerykę. Pod podłogą mamy mieć GWC i właśnie do nas dotarło że na styku ścian fundamentowych i ścian wewnętrznych i zewnętrznych zafundowaliśmy sobie całkiem spory mostek termiczny. Ściany z silikatów więc nie ma co liczyć że 'jakoś to będzie'. Wcześniej zakładałam że duża warstwa styropianu pod podłogą załatwi sprawę. O naiwności. Zapomniałam że ścian nie stawia sie na styropianie Ściany miały być zaizolowane od zewnątrz polistyrenem ekstrudowanym. Czy ktoś ma sensowny pomysł co z tym fantem zrobić? Jak na razie znalazłam tylko Isomur, ale to kosmicznie drogie. Jeden bloczek 60 zł??? Czy jeśli bym się na niego zdecydowała to porzucić temat ocieplenia fundamentów od zewnątrz? Polistyren moge wykorzystać pod podłogą ostatecznie. Przepraszam że Wam się tu wcinam ale tu sami spece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.03.2008 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 Witaj efilo Zobacz może tu: http://www.heluz.pl/ Zakładka - budownictwo niskoenergetyczne, czy coś tak... Po prawej stronie ekranu... Może tak? Nakichaj na te fundamenty i zadbaj o współczynnik przewodzenia W PIONIE a nie z wnętrza na zewnątrz... (bo to już masz odbadane) Opisali nieźle... Nie musisz nimi, ale może podobnie jak oni? A jak trzeba, to się wcinaj! Po to jesteśmy! Nałóg taki mamy, że to forum uprawiamy.... Pozdrawiam Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
OSIN 15.03.2008 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 Witam! ten też ma "w sobie" perlit http://img354.imageshack.us/img354/2941/porotonnt5nl3.jpg adam czy to o to chodzi w tym linku? że tam jest ten ciepły perlit? ten pustak kosztował kiedyś (rok temu) ok. 4 Eur (dzwoniłem do niemców) tu jest ich stronka http://www.schlagmann.de/besserbauen/produkte/t8/t8.html a z tańszych sposobów (dla ściany z silikatów): można dać na pierwszą wastwę bloczki z cieplejszej odmiany BK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 15.03.2008 19:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 Nie wiem, bo się nie zagłębiałem aż tak, ale...Perlit jest dostępny i kosztuje niewiele.Głupi max zasypany nim staje się o klasę lepszy.BK mi się kojarzy z czymś, czego pod twardą wypalankę bym nie kładł z obawy, że mi się rozsypie pod jej ciężarem. Mało się znam na tym.Zasypanie perlitem powoduje, że przenikanie W PIONIE znacznie maleje.Można zrobić sobie to, co potrzebne, albo kupić płacąc tyle, ile żądają.Jak zawsze, zresztą.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
coulignon 15.03.2008 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 a z tańszych sposobów (dla ściany z silikatów): można dać na pierwszą wastwę bloczki z cieplejszej odmiany BK? a może pustak styropianowy? Taki np Thermomur lub izodom 2000? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 15.03.2008 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2008 efilo, 60 zł za bloczek isomuru i tak nieźle Depi też coś chyba wyżej wypisał co do ścian fundamentowych jako izolacja zamiast np. isomuru podobnie jak to co podał adam ale czy to można zastosować na połączenu z ociepleniem posadzki, w gruncie, nie wiem. Myślę że gdybyś miała ocieplenie posadzki ze 30 cm nad gruntem to byłoby może łatwiej . Hm jeśli nie ma mowy o isomurze itp. elementach odcinających ścianę nośną od ściany fundamentowej to, z tańszych pozostanie Ci chyba ta izolacja od zewnątrz ściany fund. Poza tym gdyby byly tańsze metody to byśmy już je wykorzystali . Acha, wg mnie jeśli zrobisz isomur i nie robisz domu pasywnego lub 3- litrowego to nie dawałbym już ocieplenia ściany fund. Dla pasywnych robią też niby tylko isomur ale ten isomur to trochę gorszy beton komórkowy, który nie chłonie wilgoci i to jest to najważniejsze ale mimo do mnie to mało przemaiwia jeśli chodzi o domy pasywne i 3- litrowce ale dalej ("zimniejsze" domy niż powyższe) to isomur bez ocieplenia ściany fund. ja juz bym stosował. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 16.03.2008 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 .... Wcześniej zakładałam że duża warstwa styropianu pod podłogą załatwi sprawę. O naiwności. Zapomniałam że ścian nie stawia sie na styropianie Ściany miały być zaizolowane od zewnątrz polistyrenem ekstrudowanym. Czy ktoś ma sensowny pomysł co z tym fantem zrobić? Jak na razie znalazłam tylko Isomur, ale to kosmicznie drogie. Daj styropian również od środka, np. tak: http://images32.fotosik.pl/180/c57b8cbe610467d3m.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 16.03.2008 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 http://www.termoblok.pl/produkty.html Ja bym z tym pokombinował. Ułożyć na ścianie fundamentowej poniżej poziomu ułożenia styro na podłodze. Ma 6 MPa odporności. na ściskanie, powinno wystarczyć. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 16.03.2008 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 6Mpa mają te cienkie ścianki? Hm... Niestety punkty sprzedaży dość daleko. Inne produkty tez mają ciekawe... j-j Gdzie kupowałeś szkło spienione? Zaczyna mnie gonić czas - od poniedziału murują już ściany fundamentowe więc musze szybko się zdecydowac i kupować... Przynajmniej pod okna tarasowe był coś dał izolacyjnego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 16.03.2008 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Prostaś ciekawe te bloki (!!!), cholerka cena spoko, skoro w środku jest XPS to znaczy że nie chlonie wilgoci i może móglby być na połączenie ściany fund. z nośną. Kurcze gdybym teraz budował to już bym do nich dzwonił!!!! Nie ma tylko grubości ścianki wokół z betonu. 6Mpa mają te cienkie ścianki? Hm... Niestety punkty sprzedaży dość daleko. Inne produkty tez mają ciekawe... j-j Gdzie kupowałeś szkło spienione? Zaczyna mnie gonić czas - od poniedziału murują już ściany fundamentowe więc musze szybko się zdecydowac i kupować... Przynajmniej pod okna tarasowe był coś dał izolacyjnego... Spiesz się aczkolwiek chyba szklą już nie dostaniesz no chyba że mają w jakimś magazynie w Polsce, dla mnie dopiero produkowali i sprowadzali chyba ze skandynawi, czekalem prawie m-c. Ja kupowałem w i&[email protected] http://www.foamglas.pl/ jest jeszcze Axflex http://www.azflex.pl/izolacje/producent/foamglas.php późno pytasz. PS Ze szklem jeszcze raz piszę, trzeba jak z jajkiem!!! pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 16.03.2008 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 No to szkło już chyba dupa. Chyba, że zostawią próg pod oknami niedomurowany - tam i tak obciążenia przenoszone są przez słupy i nadproże. Te termobloki byłyby super, gdyby miały odmianę 24 cm. Jak ja 30cm położe na mojej scianie fundamentowej? Jeśli coś, to chyba te bloczki perlitobetonowe zastosuję, Jak zdąrzę je znaleźć... Przeprawę będę miał tez chyba z wykonawcą. Jesteśmy np. teraz na etapie dyskusji, czy murowac na zaprawę (oni) czy na klej (ja). Oni, że na zaprawę szybciej i łatwiej, a ja że to mostki jak się patrzy. No i tak se gadamy. Podobnie z ociepleniem. Oczywiście stoją na stanowisku, że dawać coś więcej jak 15 cm styropianu to głupota i wystarczy, jak ściana ma U=0,25... I pomyśleć, że to światli ludzie, inżynierowie po polibudzie. Czego można spodziewać się po zwykłych budowlańcach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ProStaś 16.03.2008 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Te termobloki byłyby super, gdyby miały odmianę 24 cm. Jak ja 30cm położe na mojej scianie fundamentowej? Wylej o wienieć na ścianie fundamentowej o szerokości 30 cm. i na tym ustaw termobloki. Usytuuj to tak, by styro z podłogi stykało się z termoblokiem, a wienić poniżej. Możesz wieniec wylać tak, by na zewnątrz ściana fund. była zlicowana ( szerzej będzie od wewnątrz ) co nie spowoduje zmniejszenia grubości ocieplenia ściany fund. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
basia_z_lasu 16.03.2008 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 Nie wiem, bo się nie zagłębiałem aż tak, ale... Perlit jest dostępny i kosztuje niewiele. Głupi max zasypany nim staje się o klasę lepszy. BK mi się kojarzy z czymś, czego pod twardą wypalankę bym nie kładł z obawy, że mi się rozsypie pod jej ciężarem. Mało się znam na tym. Zasypanie perlitem powoduje, że przenikanie W PIONIE znacznie maleje. Można zrobić sobie to, co potrzebne, albo kupić płacąc tyle, ile żądają. Jak zawsze, zresztą. Adam M. Adam, czy dobrze zrozumiałam, czy to zbyt piękne, by było prawdziwe: Jeśli buduję np. z Porothermu 25, to by ograniczyć mostek termiczny ściana -fundament, kupuję perlit ekspandowany i zasypuję nim pierwszą warstwę pustaków? Tylko który wybrać, bo są o różnej ziarnistości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 16.03.2008 21:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Marca 2008 W budownictwie optymalny jest EP150.Dawałem linkę do strony. Tam opisują technologię i parametry.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 17.03.2008 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Pomysł z perlitem to chyba strzał w dziesiątkę tyle, że w ile warstw wsypać ten perlit ? (u mnie pustak u ) -- na początku byłem niemal zdecydowany na szkło ( pozdrowienia dla prekursora J-J ale cena skutecznie sprowadza na ziemię A tak na marginesie to poczekamy zobaczymy - co jakiś czas pojawiają się pośrednie rozwiązania nawet ekonomicznie poprawne , może znajdzie się złoty środek Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.03.2008 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Jak się znajdzie i jak będzie złoty - to zdrożeje tak prędko, że mrugnąć nie zdążysz! Jak zawsze, zresztą, w takich przypadkach. Dopilnujesz lud budowlany w dwóch pierwszych warstwach?! Zastąp piasek w zaprawie perlitem to będziesz miał zaprawę ciepłochronną... Też coś, bo parę taczek pójdzie... Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 17.03.2008 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 A tak na zdrowy rozsądek ( biorąc pod uwagę trafność rozwiązania i skuteczność oraz cenę ) to czy ten perlit wsypany w pustak u (ewentualnie do zaprawy ) + ocieplenie XPS ścian fundamentowych po obu stronach = częściowa ( ciekaw na ile) eliminacja mostka termicznego ??? czy warto tak walczyć wiem że to wszystko teoretyczne gdybanie ale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 17.03.2008 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Widzę, że zaczynasz...Było...Ze sto razy...Wnioski są takie:Jak masz tanie źródło ciepła (np. własny tartak) to jakiekolwiek ocieplanie jest ekonomicznie (w sensie ponoszonych nakładów) nieuzasadnione. To przejście na płaszczyznę ekologii świadomości społecznej itp.Jak masz źródło drogie - to walcz jak lew o zatrzymanie każdego ułamka wata! Sprawą osobną jest komfort i bezobsługowość tego całego kombajnu. A i tak kluczem do sprawy jest woda! Wilgotne mury to kompletna porażka! KAŻDY materiał, jak wilgotny, to zachowuje się jak blacha falista (termicznie).Do tego wentylacja jest potrzebna. Im lepsza tym większe straty wentylacyjne (ciepła) więc rodzi się problem jego odzysku - rekuperator.Budowa dziś domu z wentylacją grawitacyjną, sezonową, to kompletne nieporozumienie!Koszt spory a komfort 16 wieczny! Często też kompletnie "spaprane" podejście! Okna kupujesz szczelne czy dziurawe? PO CO CI TE SZCZELNE?Żeby w ścianie obok dziurę sobie zrobić?BO MUSI BYĆ!!! Sporo lektury przed Tobą!Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 17.03.2008 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 "Sporo lektury przed Tobą! Adam M."To wiem:) Pytanie czy jest to uzasadnione ekonomicznie nie odnosiło się do istoty samego ocieplania, lecz do tego czy akurat to rozwiązanie jest dobre i czy nie ma innego może równie dobrego i potrzebującego niższych nakładów pieniężnych. Co do izolowania to jestem jak najbardziej za (w planach dom ok 150 m2 -z poddaszem użytkowym - prostokątny układ z 2 spadowym dachem od północy pom. godp.gosp. i garaż dostawiany od południa salon kuchnia ; ocieplenie ściany (pustak u 25 )20 cm styropianu ; podłoga 20 (25) cm styro; dach 30 (35)cm wełny + rekuperator + ogrzewanie elektryczne podłogowe (zatopione w wylewce ) opcjonalnie kominek z rozprowadzeniem i płaszczem do ogrzewania wody użytkowej ( tu opcja kolektorów "nawet samoróbka" by ogrzać cwu latem ) okna szczelne (bez nawiewników osadzone w izolacji ; itd) z racji tego że elektryka to główne medium (nie tanie ! ) energooszczędność jest jak najbardziej wskazana co do wiedzy to na tą chwilę czytam co się da - prasa , internet w tym głównie fora tematyczne . staram się dowiedzieć jak najwięcej , a nie ma nic lepszego jak opinia osób które się na tym znają czy też już przez to przeszły (budowa) i mogą oceniać praktyczne rozwiązania nie teorie . Pozdrawiam PS--- czy założenia, jakie wymieniłem odnośnie planowanego domu są w miarę dobre -- czy coś należałoby zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.