adam_mk 17.03.2008 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2008 Wiem, że to grzebanie w bilansie, ale ja poszedłbym w podłogowe wodne. Nawet pędzone piecem elektrycznym, jak taka jest decyzja.Przeskoczenie na jakiekolwiek inne zasilanie jest w pełni możliwe. Od trocin przez pellety, gaz czy kominek.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thinking 18.03.2008 00:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Nałóg taki mamy, że to forum uprawiamy.... Zwracam się do "nałogowców", co dużo wiedzą i zechcą pomóc. Jest coś co mi sen z powiek przegania (zobaczcie na godzinę tego postu) Zamierzamy założyć w całym domu wodne ogrzewanie podłogowe, przewinęło się kilka ekip "fachowców" (cudzysłów celowo wpisałam) i żaden z nich nie zamierza liczyć zapotrzebowania na ciepło mojego domku (izolacje znacznie grubsze niż te przewidziane w projekcie) "Pani to się co 15 cm kładzie i dobrze będzie..." Za profesjonalny projekt życzą sobie 2000 + VAT - jak dla mnie za drogo. Pomyślałam, pokombinowałam i ściągnęłam z netu program do wyliczania zapotrzebowania budynku na ciepło. Uparta jestem więc go "rozgryzłam" I już prawie osiągnęłam cel ... a tu... no właśnie CO TO JEST ZMIENNA S1 I P2 ???????? Skąd ją wziąść??? Pomóżcie proszę Będę wdzięczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Depi 18.03.2008 01:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Skąd ją wziąść??? Aaaaa.... Jezu..... Pomocy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 18.03.2008 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 co do wiedzy to na tą chwilę czytam co się da - prasa , internet w tym głównie fora tematyczne podziel się swoją wiedzą z nami, na tym forum jest kilkaset userów, piszą po kilkaset postów dziennie ale wiedzy w tym co kot napłakał PS w twoim projekcie brakuje ogrodu zimowego, rozważ kiedyś w przyszłości jego dobudowanie gdzieś na południowej ścianie Witam Dziękuję za komentarz. Co do ogrodu zimowego to zastanawiałem się nad tym, ale to dalsze plany. Zakładam, że ogólne wytyczne, jakie wymieniłem są w miarę poprawne - jak coś to czekam także na inne opinie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 18.03.2008 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Wiem, że to grzebanie w bilansie, ale ja poszedłbym w podłogowe wodne. Nawet pędzone piecem elektrycznym, jak taka jest decyzja. Przeskoczenie na jakiekolwiek inne zasilanie jest w pełni możliwe. Od trocin przez pellety, gaz czy kominek. Adam M. Panie Adamie czy propozycja przejścia na ogrzewanie podłogowe wodne jest uwarunkowana tym, że łatwo można zmienić jednostkę centralną czy ma pan na myśli jeszcze inne czynniki. Ja osobiści spotkałem się z taką opinią, że do domu energooszczędnego dobrze ocieplonego preferuje się ogrzewanie nie centralne elektryczne, bo jego sterowanie jest o wiele łatwiejsze i szybciej reaguje na zmiany ( zakładam, że mięli na myśli maty, bo druty w wylewce to raczej akumulacja i wzrost ciepła nie następuje tak szybko. Co panowie na taką opinię .(Nie promuję i nie namawiam, jedynie szukam odpowiedzi na pytania : ) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 18.03.2008 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Mata to tylko jeden sposób napędu mechanizmu grzania.Wodne można pędzić tym, co jest. W skrajnym przypadku - ogniskiem zapalonym koło domu."preferuje się"Kto, gdzie, kiedy?Stwierdzenie stanowcze ale mało konkretne. Poddał bym je weryfikacji.Sposób ocieplenia czy jego jakość ma znaczenie dla bilansu strumieni ciepła a nie dla sposobu ich uwalniania.Sterowalność, faktycznie, dobra. Ale wodą można też sprawnie sterować.Nie namawiam, nie odmawiam, analizuję sytuację...Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 18.03.2008 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 To teraz z innej beczki -- a czy spotkał się pan z takim rozwiązaniem : parter podłogówka (wodne) a poddasze kaloryfery (tyle że pod skosami -- a ponoć powinno się mocować na pełnych ścianach) czy są jakieś przeciwwskazania do montażu podłogowego na poddaszu użytkowym i co pan na montowanie kaloryfera pod skosami na ścianie kolankowej jakieś 140cm ? Ponoć elektryka to tania instalacja a wysokie koszty eksploatacji - wodne to koszt instalacji większy ale eksploatacja mniejsze ??? Planuję montaż kominka z płaszczem - tak więc przy elektryce to tylko by podgrzewał cwu ,a przy wodnym mógłby wspomagać podłogówkę (ale co z temperaturami , podłogówka jest niskotemperaturowym systemem) Wiem że się trochę rozpędziłem z tymi pytaniami ale jak jest szansa to chętnie korzystam z opinii Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 18.03.2008 08:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Ponoć elektryka to tania instalacja a wysokie koszty eksploatacji To by się zgadzało. wodne to koszt instalacji większy To też logiczne. ale eksploatacja mniejsze ??? To niestety nie jest takie oczywiste, zależy czym się to ogrzewanie "pędzi". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 18.03.2008 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 To czym powinno być pędzone by było tańsze i by oszt instalacji się w dość krótkim czasie zwrócił ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 18.03.2008 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Jakimś tanim paliwem, np. drewnem albo węglem.Albo jakimś droższym, ale w urządzeniu o wysokiej sprawności, np. gazowym kotłem kondensacyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 18.03.2008 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Skosy... Poddasze...Pewnie też okna dachowe... Te "wiecznie spłakane" i "ratujcie, mam grzyba na framugach okien dachowych".Kaloryfery, jak mają być, to tylko pod tymi oknami! (tylko jako miejsce mocowania nie jako ilość).Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thinking 18.03.2008 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Depi napisał: thinking napisał: Skąd ją wziąść??? Aaaaa.... Jezu..... Pomocy.... Odpowiedź raczej mało konstruktywna.... mpoplaw napisał: thinking napisał: CO TO JEST ZMIENNA S1 I P2 ???????? Skąd ją wziąść??? w audytorze OZC nie ma nic takiego, więc ja nie pomogę Oczywiście , że jest !!!! Przez te nieszczęsne zmienne program nie chce mi zrobić wyliczeń. Na pasku jest zakładka DANE, w niej ogólne, zmienne itp. W ZMIENNYCH otwiera się okno: wymiary - symbol - i właśnie zmienne S1 i P2 ???. Pomoc w programie niestety nie podaje co to jest ani gdzie szukać Czy nikt faktycznie nie wie? Nawet nie wiem gdzie tego szukać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 18.03.2008 11:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Skosy... Poddasze... Pewnie też okna dachowe... Te "wiecznie spłakane" i "ratujcie, mam grzyba na framugach okien dachowych". Kaloryfery, jak mają być, to tylko pod tymi oknami! (tylko jako miejsce mocowania nie jako ilość). Adam M. Niestety skosy -- do metra od ściany (kolankowa jakieś 140cm - tak, więc 220 już 1 m od ściany) co do okien dachowych to nie będzie:) tylko w szczytach, będą dawały wystarczające doświetlenie. (Niestety ze stropodachem ani o małym spadku nie mogę budować takie warunki zabudowy :/ --- czyli wychodzi na to że jak podłogówka to wszędzie ewentualnie jakieś zwykłe grzejniki tylko w łazienkach ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kibito 18.03.2008 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Jak się znajdzie i jak będzie złoty - to zdrożeje tak prędko, że mrugnąć nie zdążysz! Jak zawsze, zresztą, w takich przypadkach. Dopilnujesz lud budowlany w dwóch pierwszych warstwach?! Zastąp piasek w zaprawie perlitem to będziesz miał zaprawę ciepłochronną... Też coś, bo parę taczek pójdzie... Adam M. a czy trzeba jakoś te bloczki i zaprawę zabezpieczyć przed wilgocią --- jak wyżej napisane jak izolacja złapie wilgoci to nic po niej -- czy perlit jest odporny na zawilgocenie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 18.03.2008 15:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Wiesz co to google? Perlit możesz zamoczyć, wysuszyć i tak z tysiąc razy i nic mu nie będzie! Przecież to szkło. No, trochę spienione! Szkło znasz? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 18.03.2008 16:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Nie wiem, bo się nie zagłębiałem aż tak, ale... Perlit jest dostępny i kosztuje niewiele. Głupi max zasypany nim staje się o klasę lepszy. BK mi się kojarzy z czymś, czego pod twardą wypalankę bym nie kładł z obawy, że mi się rozsypie pod jej ciężarem. Mało się znam na tym. Zasypanie perlitem powoduje, że przenikanie W PIONIE znacznie maleje. Można zrobić sobie to, co potrzebne, albo kupić płacąc tyle, ile żądają. Jak zawsze, zresztą. Adam M. Adam, czy dobrze zrozumiałam, czy to zbyt piękne, by było prawdziwe: Jeśli buduję np. z Porothermu 25, to by ograniczyć mostek termiczny ściana -fundament, kupuję perlit ekspandowany i zasypuję nim pierwszą warstwę pustaków? Tylko który wybrać, bo są o różnej ziarnistości? chyba nadinterpretacja, "otóż nie zgadzam się z Panią, Pani Nino..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 18.03.2008 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 WitajJak się poczyta dane o tej metodzie to widać, że parametry przegrody się polepszają przy zastosowaniu perlitu jako zasypki.Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barbossa 18.03.2008 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 jakie dane o tej metodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
efilo 18.03.2008 17:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Witam ponownie (znowu się wcinam)Dziękuję serdecznie za wszystkie odpowiedzi. Chyba koniec końców zdecydujemy się na rozwiązanie takie jak opisał falkon. Wewnętrzny styropek zachodzący aż do styropku pod podłogą a chudziak 'wewnątrz obwódki ze styropianu. Ja to nazywam 'termos'. Nasz kierbud się zgodził. Za to na Isomur kręcił głową bo pionowy opór cieplny duży przez to że od groma tam betonu. A mnie poziomy opór nie interesuje. Reszta rozwiązań ma za niską wytrzymałość na ściskanie i musielibyśmy wszystko przeliczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 18.03.2008 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2008 Nasz kierbud się zgodził. Za to na Isomur kręcił głową bo pionowy opór cieplny duży przez to że od groma tam betonu. A mnie poziomy opór nie interesuje. No nie mogę to spec dopiero, zna isomur na wylot . Wewnętrzna i zewnętrzna izolacja nie da Ci tyle na co tylko isomur. Poza tym ważniejsza jest izolacja pionowa zewnątrzna niż wewnętrzna. Obie izolacje są jakimś rozwiązaniem lepszym niż tylko strona zewnętrzna jednak efekt wg mnie jest mały. Mostek większy tworzy się od temperatury niższej czyli od zewnętrznej strony ściany fundamentu, bo pod budynkiem jest w miarę stalą temp. ok. 8 st. Dałbym jeśli już chyba więcej cm styro na ścianę od zewnątrz niż wewnątrz. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.