Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ja też nie planuję fundamentów pod działówki -- może nie planuję tyle styro w podłogę, ale z racji konserwatywnego podejścia:) planuję taki układ -- chudy beton (zastanawiam się nad tymi domieszkami z keramzytem) na to folia; styro 20-25 cm; folia; rurki i wylewka --- na coś takiego działówki.(Strop z płyt kanałowych tak, więc i tak będzie szczelina między ścianą a stropem wypełniona albo 2cm styro albo pianka)

Ale to tylko plany - jak będzie ostatecznie to się jeszcze okaże, (bo nadal nie wiem, jakie ogrzewanie woda/elektryka)

 

 

Dylatacja powinna być też do dzialówek dla poszczególnych pomieszczeń dlatego wylewka z podlogówką i dylatacjami powinna być między dzialówkami a one powinny stać na czymś mocniejszym i stabilniejszym.

Tak ja uważam.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dylatacja musi byc pomiedzy plyta betonowa wylewki z ogrzewaniem a scianami. Wiem juz jak zrobie, konsultowalem z architektem i ustalilismy tak.

Styropian daje 2x15 cm, a pod sciankami dzialowymi dam tylko 15 cm (jedna warstwe), na to cos w rodzaju lawy fundamentowej, tj. szerokosci ok 50cm i wysokosci 10cm, zbrojonej w poprzek drutem tak co ok. 10 cm i moze dam wzdluznie ze trzy druty a na to juz scianka dzialowa pojdzie. W ten sposob unikne mostka do gruntu a stabilnosc konstrukcyjna scianek bedzie zapewniona. Dalej juz typowo i powinno byc OK :)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piwopijca, no i chyba spox :).

 

A mi podsunęliście pewien pomysł z tym styro systemowym ale nie wiem jak to będzie.

Gdybym dał na tą moją zbrojoną siatką wylewkę z 5 cm styro i na to tą akumulacyjną.

Stworzyłbym wtedy możliwość szybszego oddawania ciepła przez podlogówkę akumulacyjną do pomieszczeń a jednocześnie ta mala ilość styro- 5 cm tworzylaby razem ze styro pod posadzką taką barierę dla posadzki z siatką, która bylaby między nimi.

Akumulacyjności tej posadzki z siatką nie tracę bo nad nią jest tylko 5 cm styro a pod nią 36 cm lub 24 cm a zyskuję szybszą reakcję posadzki akumulacyjnej z kablami, hmm.

Jak myślicie?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Ten nieszczęsny mostek w fundamentach też mi psuje humor, tym bardziej że buduję z silikatów, a fundamenty mam wylewane.

I póki co, najbardziej pasuje mi rozwiązanie podane przez Adama - genialne w swojej prostocie. Jeżeli faktycznie da tą lambdę 0,16 - to mnie więcej nie trzeba. Perlit jest tani i łatwo dostępny, u mnie koszt wyszedłby poniżej 500 zł. Wyglądało by to tak:

 

http://img167.imageshack.us/img167/7656/mostekjt4.jpg

 

To czerwone to ceramika zasypana perlitem. BK i innych rozwiązań jakoś nie widzę - silikaty są ciężkie, a ja do tego mam strop monolityczny.

Podłogę mam na 47 cm powyżej gruntu. Nie mam co prawda ambicji na dom pasywny, ale zamierzam go solidnie docieplić (prawdopodobnie 20 cm styro). Czy ktoś widzi wady takiego rozwiązania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piwopijca, no i chyba spox :).

 

A mi podsunęliście pewien pomysł z tym styro systemowym ale nie wiem jak to będzie.

Gdybym dał na tą moją zbrojoną siatką wylewkę z 5 cm styro i na to tą akumulacyjną.

Stworzyłbym wtedy możliwość szybszego oddawania ciepła przez podlogówkę akumulacyjną do pomieszczeń a jednocześnie ta mala ilość styro- 5 cm tworzylaby razem ze styro pod posadzką taką barierę dla posadzki z siatką, która bylaby między nimi.

Akumulacyjności tej posadzki z siatką nie tracę bo nad nią jest tylko 5 cm styro a pod nią 36 cm lub 24 cm a zyskuję szybszą reakcję posadzki akumulacyjnej z kablami, hmm.

Jak myślicie?

 

pzdr

Ma to sens. Pierwsza wylewka z podlogowka grzeje pomieszczenie "od razu" i nadwyzka grzeje wylewke pod styropianem systemowym. Gdy wylaczy sie ogrzewanie to cieplo zacznie powoli oddawac wylewka spod styropianu systemowego. Tylko jedno ale... czy sprawnosc tego bedzie odpowiednia?

Moze sie zdarzyc, ze ogrzewanie bedzie Ci sie wlaczac czesciej bo oprocz pomieszczenia ma do ogrzania jeszcze tony betonu do ktorego owe ogrzewanie przenikac bedzie (akumulator). Z drugiej strony, jak dasz 30cm styropianu pod te wylewke akumulacyjna to ciepelko musi przejsc przez najslabsze ogniwo, czyli 5cm systemowego i w ten sposob ... :)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to chodzi, bo nawet jeśli nie mam tych 5 cm systemowego to i tak musze grzać ten beton pod wylewką akumulacyjną, chcę ją mieć właśnie z powodu dużej bezwładności ale jednocześnie chciałbym, jak piszesz, spowodować szybszą reakcję systemu akumulacyjnego z kablami i stąd właśnie pomysł z tymi 5 cm.

Nawet nie chodzi mi o to tak bardzo że ta kupa betonu pod systemowym potem miałaby oddawać ciepło wyżej choć może tak być przez chwilę ale bardziej o to właśnie szybsze oddawania do pomieszczenia nie tracąc jednak całej akumulacyjności domu wraz z tą kupą betonu.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

I póki co, najbardziej pasuje mi rozwiązanie podane przez Adama - genialne w swojej prostocie. Jeżeli faktycznie da tą lambdę 0,16 - to mnie więcej nie trzeba.

no właśnie, jeżeli...

ja nie byłbym taki pewny

swoją drogą dałbym trochę styro pionowo od wewnątrz fundamentu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dylatacji między wylewką a ściankami działowymi to święta racja :/ nie brałem tego pod uwagę -- pomysł z przerwaną 2 warstwą izolacji i ławą 50 cm jest dobry - co do opcji z tym systemowym styro to jeszcze nie do końca to widzę ale na spokojnie pewnie tez trafię na wasz sposób postrzegania tematu :D - jak tak dalej pójdzie to będziecie musieli wniosek patentowy złożyć

:D

co do patentu to mam chyba odpowiedź na post

 

Ostatnio na okoliczność wylewek musieliśmy alokować zapas styropianu - ustawialiśmy paczki na tarasie. Na koniec zobaczyłam ścianę obłożoną metrową warstwą styropianu.

 

Przypomniały mi się niedawne rozważania w tym wątku - warstwa styropianu 25 czy 30 cm? Póki co cieplej - to ciągle grubiej styropianu.

 

A może nauka podrzuci jakieś nowe rozwiązanie?

 

czytałem bodajże w Dobry Dom na temat konkursu swisspora i tam było o człowieku który zajął 1 miejsce bo napisał pracę o izolacji na bazie materiału co robi się butelki do napoi Petopian :D

w niecie znalazłem to http://www.sztuka-architektury.pl/index.php?ID_PAGE=8002

to dla zainteresowanych tematem :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoją drogą dałbym trochę styro pionowo od wewnątrz fundamentu

 

Hmm, tam będzie żwirowiec - więc siłą rzeczy styro też. W tej części gdzie GWC nie będzie, planowałem dać jedną warstwę styro. Nie chcę dawać więcej, do samego dołu, bo za dużo odkopywania. Tak, tak - fundament będę wylewał bezpośrednio w grunt, ale żeby uniknąć wstawiania osławionej ryciny zaznaczam, że grunt u mnie taki, że wykop ma ściany idealnie równoległe.

Wracając do meritum - jeżeli ktoś nie wykaże beznadziejności takiego rozwiązania, to za 3 miesiące chętnie zostanę pionierem zasypania pustaków perlitem :D

Tak na oko, 50 cm betonu (bo z boku docieplenie) + ok. 20 cm perlitu powinno dać całkiem przyzwoity wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Panowie jeśli dobrze to widzę to są 2 opcje :)

1. układ - podsypka z piasku >folia>styro x cm>folia>wylewka x cm(na niej ścianki działowe)>styro systemowy np. 5 cm >wylewka z systemem ogrzewania

 

2. układ chudy beton x cm > folia > styro x cm ( I warstwa ) > styro x cm (II warstwa ) przerwana ławami szerokości 50 cm(zbrojone) pod przyszłe ścianki działowe>folia>wylewka z systemem ogrzewania

 

??? czy dobrze to widzę --

 

I teraz pytanie który układ lepszy :) -- tyle że jak jest z folią między tymi warstwami czy dobrze to napisałem ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pomysł na izolację działówek od spodu. Ścianki działowe będę miał z pełnej cegły (na parterze) więc raczej odpada stawianie ich na styropianie. Co więcej nie będę miał jako takiej wylewki w większości pomieszczeń (podłoga drewniana na legarach, izolacja między legarami). Celowo nie rozważam zastosowania betonu komórkowego jako warstwy izolacyjnej pod działówki, bo nie lubię tego materiału (w moim domu go nie będzie), jednak dla wielu może się to okazać najlepsze i najtańsze rozwiązanie.

 

Mój pomysł jest taki: Robimy mini ławy betonowe/żelbetowe na to wylewam cienką ściankę z keramzytobetonu (14 cm szeroka, 50-60 cm wysoka). Przewodność cieplna keramzytobetonu zależy od ilości zaprawy dodanej do mieszanki, (a właściwie od ilości piasku - jak mniej damy piasku, musimy dać więcej cementu, aby wytrzymałość drastycznie nie spadła) i waha się w granicach 0,29 - 0,93 W/(m*K). Zakładam, że uda się uzyskać na budowie keramzytobeton o przewodności ok. 0,4 W/(m*K), więc przewodność 10 x gorszą od styropianu. Ścianka o wysokości 50 cm będzie odpowiadała 5 cm warstwie styropianu, więc będzie miała 0,8 W/(m2*K). Dla ścian o szerokości 14 cm daje to przewodność 0,11 W/(m_bieżący*K).

 

Jeśli ściankę ocieplimy dodatkowo z boków styropianem o grubości 5 cm, to możemy chyba zaniedbać przewodnictwo boczne. Zakładając różnicę temperatury między ławą a górą ścianki na poziomie 14 K, otrzymujemy straty 1,57 W na każdy metr bieżący ściany.

 

Gdyby ścianę budować od samego dołu z cegły (0,8 W/(m*K), 12 cm szer.) to uzyskamy 2,69 W strat na każdy metr bieżący ściany.

 

Gdyby wybrać najbardziej solidne (przy tym najbardziej dla mnie wygodne) rozwiązanie - z betonu, lanego z gruchy za jednym razem z właściwymi ścianami fundamentowymi (1,4 W/(m*K), 14 cm szer., 80 cm wys., ocieplone styropianem 5 cm na całej wysokości) uzyskamy 3,43 W na metr bieżący ściany.

 

Będę miał około 38 m bieżących ścian działowych, co daje starty w wysokości 56 W w przypadku keramzytobetonu, 102 W w przypadku czystej cegły i 130 W w przypadku betonu.

 

Jak myślicie, czy warto walczyć o te 46 W różnicy w stosunku do cegły, czy 74 W w stosunku do betonu ?

 

Ja zamierzam latem ładować ciepło w grunt pod domem, więc w moim przypadku różnica (w watach) będzie mniejsza, więc może nawet betonowe ścianki byłyby akceptowalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no - ja to juz wysiadłem. Mostek pod działówkami??? :o

 

Z powodów rodzinnych nie dałem rady załatwić niczego pod ściany na ten sławny mostek więc pewnie wrzucę po prostu troche styro wewnątrz i dam se spokój.

 

Więcej do wygrania jest na razie gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Depi

a Ty też masz GWC pod budynkiem?

 

Zdecydowałam się na ten isomur pod działówkami. Zewnętrzne w większości oleje. Wyjdzie mi to 4,5 tys. zł co jest do zaakceptowania.

 

Mam jeszcze pytanko odnośnie ocieplenia podłogi na gruncie. W innym wątku jest informacja że im więcej styropianu tym bardziej osiądzie pod ciężarem jastrychu. Nie boicie się że zacznie Wam podłoga opadać? :roll:

Bo ja przy moich 15 cm zaczęłam się martwić :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałam się na ten isomur pod działówkami. Zewnętrzne w większości oleje. Wyjdzie mi to 4,5 tys. zł co jest do zaakceptowania.

 

 

Skoro kupilaś ten isomur jednak to lepiej dac go w zewnętrzną ścianę fund. , a nie pod wewnętrzne ściany działowe.

 

Co do wewnętrznych jeszcze:

Ja pod ściany szczytowe jak pisałem dużo wcześniej zakupiłem Jackodur700.

Wytrzymałość 0,7 N/mm2 przy 10% odkształcenia.

Można z tym pokombinować pod dzialówki.

Poza tym przecież można na styro EPS200 wylać beton zazbroić trochę i po mostku jak wyżej pisali. Można tak jak ja. Przecież to w miarę łątwy do pozbycia się mostek wg mnie.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze on ma inny wymiar pod zewnętrzne (24 vs 18 i 12) a po drugie u mnie problemem są wewnętrzne bo przy nich lecą rury od GWC. Zewnętrznymi się nie martwię. GWC daleko a od zewnątrz 10cm styroduru.

Pamiętaj j-j że ja tylko jako gość w tym wątku - nie buduje pasywnego tylko nie chcę puszczać złotówek z dymem.

 

Reszta rozumiem nie do mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj j-j że ja tylko jako gość w tym wątku - nie buduje pasywnego tylko nie chcę puszczać złotówek z dymem.

 

Jeśli nie budujesz pasywnego i 3-5 litrowca to puszczasz z dymem właśnie tym isomurem bo to nie malo kasy. Co się stanie w takim Twoim domu jeśli rury od GWC idą przy ścianie nośnej wewnętrznej, może masz to sprawdzone, wyliczone?

A jeśli budujesz ktoryś z powyższych to wziąłbym, się przede wszystkim za mostek przy zewnętrznych ścianach a potem za wewnętrzną nośną, w stopniu (czyt. rozwiązaniu) oczywiście zależnym od chęci uzyskania danego efektu energooszczędności.

Ale to tylko tak informacyjnie bo Ty i tak zrobisz jak chcesz i uważasz więc ok.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skonkretyzujmy. o jakim mostku odnośnie ścian zewnętrznych mówisz? nie rozumiem czemu akurat zewnętrzna ściana jest ważniejsza bo ja tam mostka nie widzę. (przynajmniej ważniejszego od tego przy ścianie wewnętrznej)

 

wytłumacz jak Ci się chce bo może ja popełniam jakiś logiczny błąd. a isomuru w święta nie sprzedawali więc jeszcze mogę zmienić zamówienie

 

Moja ściana zewnętrzna wygląda tak:

http://images24.fotosik.pl/183/773ed94fddeeddff.jpg

 

a wewnętrzna tak:

http://images33.fotosik.pl/191/63e47dd6a442f065.jpg

 

 

Tylko proszę się nie nabijać z moich malunków. Do ASP to ja się wyjątkowo nie nadaję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...