Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

http://img301.imageshack.us/img301/3800/773ed94fddeeddffbd6.jpg

 

 

 

Wystarczy dac ten isomur pod wieniec podlogi parteru i podloge parteru wylac razem z nim tak jak sie to robi dla domu z piwnica (dolny rysunek).

Pod podloge idzie styro i wszystkie dzialowki sa oddzielone.

 

http://img406.imageshack.us/img406/682/schoeckxp1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,4k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam

Jak dla mnie to dodaj pionowa strzałkę w rys. 1 wzdłuż ściany fundamentowej albo w formie półokręgu :) i znajdziesz odpowiedź na swoją pytanie - dla mnie to gdyby żółty prostokąt przedstawiający Isomur z rys.2 wrysować w rys.1 w ścianę fundamentową na wysokości styropianu to byłoby po problemie :) ale poczekajmy na opinię innych

Pozdrawiam

 

i po tłumaczeniu :D -- rys. wyżej obrazują temat - podziękowania dla Szarbia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech...

aż taka mało kumata nie jestem. :wink: Rysunek przedstawia oczywistą oczywistość. Wiem że w tym miejscu występuje mostek ale tylko że tak powiem od wewnątrz. Więc nadal nie wiem dlaczego danie Isomuru pod ścianami zewnętrznymi jest WAŻNIEJSZE od dania go na ścianach wewnętrznych których ściany fundamentowe są wychładzane.

 

Proszę o odpowiedź na pytanie dlaczego ten mostek skoro tam nie ma GWC jest istotniejszy od tego gdzie jest duża różnica temperatur bo GWC hula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W formie wyjaśnienia to nie chodziło mi o wyższość zastosowania isomuru na ścianach zewnętrznych niż na wewnętrznych tylko o to, że jeśli już staramy się o ograniczenie występującego mostka na styku ścian fundamentowych z konstrukcyjnymi i działowymi to wypadałoby robić to kompleksowo:) jak dla mnie to logiczne:)

Co do tego GWC to nie wiem czy dobrze rozumiem, ale wychodzi na to, że masz tak skonstruowany GWC, że przechodzi tylko obok ścian wewnętrznych a nie będzie wychładzał gruntu obok zewnętrznych???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o odpowiedź na pytanie dlaczego ten mostek skoro tam nie ma GWC jest istotniejszy od tego gdzie jest duża różnica temperatur bo GWC hula.

 

Moze nie jest wazniejszy (pewnie trzeba by to przeliczyc) ale jest tak samo wazny bo masz pewnie z 50 metrow tego mostka.

Dlaczego zatem nie chcesz dac isomuru pod wiencem podlogi tak jak opisalem wyzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego GWC to nie wiem czy dobrze rozumiem, ale wychodzi na to, że masz tak skonstruowany GWC, że przechodzi tylko obok ścian wewnętrznych a nie będzie wychładzał gruntu obok zewnętrznych???

 

Dokładnie.

 

Awantura z mostkiem wzięła się nie z tego że on jest generalnie we wszystkich chałupach tylko z tego że golo tak nam wyrysował GWC że przechodzi obok ścian wewnętrznych. Bardzo obok.

Gdyby nie to to w ogóle tematem tego mostka bym się nie zainteresowała. Tak jak pisałam nie buduję domu pasywnego ale z drugiej strony jakoś nie podoba mi się koncepcja ogrzewania GWC podłogówką :evil:

I stąd moja wizyta u szanownych panów i zakłócanie Wam spokojnych dywagacji o ratowaniu Watów gdzie się da (swoją drogą chapeau bas).

 

Isomur to drogie rozwiązanie ale z tego co tu wyszło jedyne sensowne. Nie uznaję tego mostka za jakiś olbrzymi wypływ energii stąd tylko częściowe zastosowanie isomuru a nie na całości. Nie chcę zbankrutować a jednocześnie chciałabym spać spokojnie.

 

Zaraz nagryźlam plan domu to powiecie co sądzicie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak

 

tą śliczną różową przerywaną linią zaznaczony jest przebieg GWC.

na czerwono zaznaczyłam miejsca gdzie planuję zastosowanie isomuru

jak ktoś się zacznie zastanawiać dlaczego pomieszczenie w górnym prawym rogu potraktowałam po macoszemu to śpieszę wyjaśnić że jest ono nieogrzewane.

 

http://images23.fotosik.pl/182/646ccde3ce608d14.jpg

 

I jak??

:oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano wojowniczko ;), po szerokości 1,0 m obwodzie jest zawsze gorzej niż pod samym budynkiem dlatego ważniejsze są ściany zewnętrzne a nie wewętrzne.

 

Jeśli masz wyliczenia że GWC rurowy idący przy ścianch wewnętrznych nośnych tak wychłodzi Ci ściany że wytworzy Ci się większy mostek większy niż przy ścianach zewn., i z domu jaki chcesz zrobi Ci się dom z lat 90 to masz rację.

 

Z mojego punktu widzenia, tym GWC bym się tak nie przejmował, dlaczego pisałem wyżej.

 

Jesli nie budujesz nic poniżej 5- litrowego to ociepl ścianę nośną wewnątrzną styro po obu stronach oddzialając GWC od ścian jeśli już się tak bardzo obawiasz.

Kosztowo zyskasz jak diabli.

Jak dla mnie isomur w domu gorzej niż 5- litrowiec to przerost rozwiązania szczegółowego kosztownego nad efektem globalnym (cały dom).

 

dodałem

To na czerwono, gdzie isomur to wszystkie ściany nośne???

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jesteście mieszacze :D

 

napisałam w zeszłym tygodniu że chcę dać ocieplenie od wewnątrz (nazwałam to termosem bo bym wyciągnęła to ponad chudziak aż do ocieplenia podłogi) to mi napisaliście że to kiepskie rozwiązanie i lepiej isomur :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efilo - tam juz niewiele brakuje (pewnie z 10m ), zeby isomur byl pod cala czescia mieszkalna :o . Warto tak wojowac o 600 zl ? :wink:

 

BTW ten kwadrat na dole rys. to pewnie garaz. Mozesz go latwo oddzielic zostawiajac przerwe 15 - 20 cm na styro pomiedzy sciana garazu a sciana bydynku. Sorry ale skoro wdepnelas w ten temat...

:wink:

... bedziemy sie czepiac.

i mieszac.

 

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jesteście mieszacze :D

 

napisałam w zeszłym tygodniu że chcę dać ocieplenie od wewnątrz (nazwałam to termosem bo bym wyciągnęła to ponad chudziak aż do ocieplenia podłogi) to mi napisaliście że to kiepskie rozwiązanie i lepiej isomur :p

 

na to wygląda że potrzebny był cały tydzień by zgłębić twój problem i zrozumieć co chcesz osiągnąć :D

a tak szczerze to ja na twoim miejscu (biorąc pod uwagę opłacalność w stosunku do założeń jakie stawiasz sobie przy budowie i to jaki ma to dać efekt) odpuściłbym sobie stosowanie isomuru i dał obustronnie styro --- ale podkreślam jednocześnie że to opinia laika i oparta jest jedynie o logiczne podejście (zakładam że styo wyjdzie taniej) i to co wycztałem w wszechwiedzącym internecie :D

 

Pozdrawiam -życzę trafnej decyzji albo porady kogoś bardziej doświadczonego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jesteście mieszacze :D

 

napisałam w zeszłym tygodniu że chcę dać ocieplenie od wewnątrz (nazwałam to termosem bo bym wyciągnęła to ponad chudziak aż do ocieplenia podłogi) to mi napisaliście że to kiepskie rozwiązanie i lepiej isomur :p

 

 

Oj, Efilo, wojowniczko ;) posta jakiś czas temu napisałem, jest na str. poprzedniej:

 

Jesli budujesz dom 3-5 litrowy to ocieplenie scian zewn. fund. to malo.

Inaczej to wystarczy.

Powietrze ogrzewa sie od gruntu pod domem a nie od ściany. Jeśli już wychłodzisz to przede wszystkim grunt pod budynkiem a tym samym też oczywiście ściany itd. ale to nie jest tak że zaraz Ci ściana zamarznie :).

Mostek jest zawsze, pytanie ile chcemy i ile możemy go zmniejszyć.

Jako odcięcie sie od GWC ocieplisz od wewnątrz- ok, jest to jakaś metoda, lepsza niz najgorsza i malo kosztowna.

 

Po prostu są różne rozwiązania:

 

Najgorsze: ocieplenie od zewnątrz

gorsze: ocieplenie od zewnątrz i wewnątrz

średnie: isomur,

lepsze: beton komórkowy w stanie suchym (nie wiem czy tak się da, rozprawiano o tym dużo)

dobre: szkło piankowe

bardzo dobre: identyczna izolacja jak posadzki (nie realne), no chyba że ktoś da więcej np. szkła niż ocieplenia pod posadzką

 

Jak isomur za drogi to zostaje to co przed nim.

Jeśli dom enerooszczędny (ok. 50- 70 kWh/m2*rok) to myślę że też to co przed isomurem,

jeśli poniżej 50 kWh/m2*rok chcemy zejść to już wg. mnie isomur itd.

r

 

na ściany po obu stronach tylko nie licz XPS`s! To stosują niemcy bo może mają kasę. I wystarczy wg mnie 5 cm na każdą stronę.

Wystarczy Aqua, hydropian lub inne wodoszczelne i nic więcej, albo EPS100 nie wodoszczelny i obrobić go jak przy ocieplaniu ścian zewętrznych albo nawet zarzuciłbym na niego tylko folię PE.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efilo - tam juz niewiele brakuje (pewnie z 10m ), zeby isomur byl pod cala czescia mieszkalna :o . Warto tak wojowac o 600 zl ? :wink:

 

BTW ten kwadrat na dole rys. to pewnie garaz. Mozesz go latwo oddzielic zostawiajac przerwe 15 - 20 cm na styro pomiedzy sciana garazu a sciana bydynku. Sorry ale skoro wdepnelas w ten temat...

:wink:

... bedziemy sie czepiac.

i mieszac.

 

:lol:

 

Jestem za -- jak już coś robić to kompleksowo -- ale jak ktoś szuka oszczędności to grosz do grosza.... A z tym tematem to tak jak napisałeś -- to tak jak by zapytać wegetarianina czy warto nie jeść mięsa - nie jest obiektywny:D -- tu podobnie wszyscy walczą o te waty i raczej nie będą doradzali by słabiej izolować :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...