HenoK 03.04.2008 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2008 HenoK- tak sie tylko upewnie w tej scianie izolacyjnosc bedzie miala jeszcze cegla (klinkier lub zwykla cegla pelna) w zwiazku z tym czy tego perlitu trzeba tak duzo? Pewnie, że to trochę uprościłem. Jednak izolacyjność cegły klinkierowej w porównaniu z izolacyjnością styropianu, czy nawet perlitu jest pomijanie mała - nie mam pod ręką współczynników lambda, ale 12cm cegły odpowiada 1-2cm materiału izolacyjnego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 03.04.2008 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2008 Raz nawet chciałam być ambitna i porwałam się na szkło spienione, ale nic z tego nie wyszło, bo dostawa ugrzęzła. Kolejne nauczka - ciekawe materiały są mało dostępne, sprowadzane na zamówienie itp. Myślę, że trudno jest prowadzić budowę pasywnego - nie wiem jak się Wam udaje zdobyć materiały. Z jakim wyprzedzeniem trzeba zamawiać? pozdrawiam, marta z mojej strony: Ciągły kontakt z dystybutorem, dużo wcześniej przezd zakupem już się dopytywałem o materiały o ich ceny, "przegryzałem" to spokojnie a potem telefon, mail, zamówienie konkretnie co ile czego za ile i na szkło czekałem i tak ok. chyba 3 tyg. bo sprowadzali chyba gdzieś ze skandynawii. Geowłóknina do żwirowca w ZG nie mogłem znależć grubości 150 i też zwozili mi z Krakowa, ze żwirem to się też na mialem i to nieźle. Odnośnie stytropianu na ściany 30 cm z frezem to poszukiwalem trochę w hurtowniach, wydzwaniałem po producentach bo nie było takiego, który by zrobił 30 cm z frezem. Znalazłem hurtownię sprzyjającą klijentowi i załatwili w ciągu tyg. P+ Termoorganik (tylko oni się zgodzini taki zrobić). Potem Termoorganiki Jackodur 700, też bo chciałem tylkon 0,7 m3 troszkę prosiłem o takie zamówienie ale musiałem sam z głogowa odbierać z produkcji. BK400 też w małej ilości trafiłem w czas bo akurat mieli wieźć z solbetu materiał i dodali moje "drobiazgi" (BK400) a w innych hurtowniach mi odmawiali na tego BK. Trochę zabawy miałem i mam, dużo trzeba samemu szukać czegoś odp. ale ja się cieszę i warto . Jeszcze tylko nie wiem jak mi będą stały ściany szczytowe na styro- Jackodur, bo boję się że będą sie ślizgały jak będą wolnostojące ale dopiero z tym będę kombinował, zobaczymy. A z resztą nie miałęm problemów. Czyli rozumiem że zrezygnowałaś z domu pasywnego, czy energooszczędnego? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 03.04.2008 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2008 Podłączaj, podlączaj, czekamy na wyniki . Zastanawiam się czy dałoby np. radę wykombinować tak aby zimą przy naslonecznieniu maksymalnie nagrzać rurkę i żeby w ogłole jakoś zwiększyć sprawność ale jest to zależne od dachowki. ale, może daloby się coś wykombinować? pzdr Podłączyć już podłączyłem. Tylko słońca dzisiaj było niewiele. Kilka dni temu dachówka nagrzała się do ponad 30 st. C. To już jest temperatura, którą można wykorzystać bezpośrednio do ogrzewania podłogowego. Nie masz się co zastanawiać. Po to wymyślili np. kolektory płaskie z wysoko selektywną powłoką lub kolektory próżniowe. Problemem jest tylko cena no i w niektórych sytuacjach wygląd (architektura). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ms. 04.04.2008 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2008 j-j, zdecydowanie nie budujemy domu energooszczędnego, tylko przeciętniaka. Szkło chciałam zastosować w jednym miejscu i byłaby tego jedna paczka. Na dostawę się nie doczekałam - sprawa ciągnęła się od połowy listopada do połowy marca i cały czas byłam w kontakcie z handlowcem. Odwlekałam prace w domu przez ten czas. W końcu powiedziałam BASTA! Tak z grubsza wyglądała moja porażka z FOAMGLASS. Nawet smarowidło kupiłam i teraz zużywam na wszystko dookoła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 04.04.2008 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2008 Podłączaj, podlączaj, czekamy na wyniki . Zastanawiam się czy dałoby np. radę wykombinować tak aby zimą przy naslonecznieniu maksymalnie nagrzać rurkę i żeby w ogłole jakoś zwiększyć sprawność ale jest to zależne od dachowki. ale, może daloby się coś wykombinować? pzdr Podłączyć już podłączyłem. Tylko słońca dzisiaj było niewiele. Kilka dni temu dachówka nagrzała się do ponad 30 st. C. To już jest temperatura, którą można wykorzystać bezpośrednio do ogrzewania podłogowego. Nie masz się co zastanawiać. Po to wymyślili np. kolektory płaskie z wysoko selektywną powłoką lub kolektory próżniowe. Problemem jest tylko cena no i w niektórych sytuacjach wygląd (architektura). Ale dachówka do 30 st. a jak plyn w rurkach kolektora? Kurcze, fajnie że już u Ciebie coś działa . Co do ceny zwyklych kolektorów to są drogie fakt. Wczoraj jeszcze raz analizowalem sytuację i stwierdziłem że nie ma sensu nawet brać samych gotowych kolektorów bo zima i tak daje tak malo słońca że korzystając w tym okresie z solarów, sprawność roczną może podnieślibyśmy do 65 % a korzystając np. z tylko pozostałych m-cy nie zimowych poprzez np. ten kolektor rurowy pod dachówką myślę że zabezpieczymy sobie ok 40-50% zapotrzebowania na cwu rocznie więc faktycznie dla ok. 15-20% różnicy nie ma sensu wydawać duuuuużo więcej kasy. Chyba jednak zostanę podobnie jak Ty przy kolektorze rurowym z PP i całą instalację zrobię już z PP, do samego miejsca zasilania wężownicy zasobnika. Rurki PP na ciśń. PN10 bo wystarczą a i będą miały cieńszą ścianę i będą tańsze. Jak myślisz? pzdr j-j, zdecydowanie nie budujemy domu energooszczędnego, tylko przeciętniaka. Szkło chciałam zastosować w jednym miejscu i byłaby tego jedna paczka. Na dostawę się nie doczekałam - sprawa ciągnęła się od połowy listopada do połowy marca i cały czas byłam w kontakcie z handlowcem. Odwlekałam prace w domu przez ten czas. W końcu powiedziałam BASTA! Tak z grubsza wyglądała moja porażka z FOAMGLASS. Nawet smarowidło kupiłam i teraz zużywam na wszystko dookoła. Jezu to gdzie Ty zamawialaś? Właśnie patrzę na zachowane maile od I&P gdzie załatwialem szkło 1.10 zamówienie i chyba 20.10 mialem na budowie. Gdzie zamawialaś, że takie problemy??!! Ale ostatecznie wg mnie dobrze się stało że nie wyszło bo jesli budujesz przeciętniaka to tak jak pisałem wyżej- szklo jest wtedy za drogie (przerost rozwiązania szczegółu nad ogólnym efektem), dla przeciętniaka wystarczy opcieplenie ścian fund. (zależy też co nazywasz przeciętniakiem bo ja dom normowy), tak więc myślę że nie ma tego złego ..... . A emulbit wykorzystasz do izolacji ścian, na pewno się przyda . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ms. 04.04.2008 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2008 W AzFlexie. Trochę przekombinowaliśmy, bo paczka dla nas była dołączona do dużego transportu. Najpierw czekaliśmy na realizację tamtego zamówienia. To było do wytrzymania. Kicha zrobiła się potem - odbiorca rozładował transport i wcieło. Niby mieli odłożyć jak się znajdzie, ale czas mijał i nic. Już przebolałam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 04.04.2008 13:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2008 ms. no to faktycznie bajzel sie zrobił pzdr 1. Kurcze powiedzcie mi jak pod oknem i nad oknem z wymiarami dla otworu, ile zostawić (?) tyle co po bokach, mam po bokach po 1,5 cm choć będą montował w warstwie izolacji więc nie wiem czy to ma znaczenie?? 2. j.w. ale dla drzwi wejściowych zewnętrznych 3. j.w. ale dla drzwi balkonowych, tak jak w przypadku okien? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mercik 09.04.2008 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Mi w fabryce okien powiedzieli, że poziomy wymiar muru ma być szerszy 3,5cm niż ościeżnice, a pionowy 6,5cm, bo tu dochodzi jeszcze parapet z dołu. Ja tarasowe okna będę montował chyba w murze, bo są dość szerokie (2-2,5m) i nie wiem czy kotwy utrzymają taki ciężar. Zwykłe okna to w izolację pójdą bezproblemowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
am76 09.04.2008 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Myślę, że trudno jest prowadzić budowę pasywnego - nie wiem jak się Wam udaje zdobyć materiały. Z jakim wyprzedzeniem trzeba zamawiać? Z obserwacji tego wątku wnioskuję że nikt domu pasywnego nie buduje. Ciekawe czy to w ogóle jest możliwe - nawet w gotowych projektach (dostępnych w internecie) domów pasywnych czy też 3-litrowych ich autorzy zakładają konieczność instalacji centralnego ogrzewania. Sami nie wierzą w to co robią. A wracając do sprawy prowadzenia budowy domu pasywnego (a raczej energooszczędnego) to jest to bardzo proste - pompa ciepła. Koszt ok. 60 tyś a ze zwykłego robi dom 3 litrowy. Zapewne wyjdzie to taniej niż wszystkie szkła piankowe i rekuperatory razem wzięte a przy okazji mamy pewną skuteczność działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 09.04.2008 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Mi w fabryce okien powiedzieli, że poziomy wymiar muru ma być szerszy 3,5cm niż ościeżnice, a pionowy 6,5cm, bo tu dochodzi jeszcze parapet z dołu. Ja tarasowe okna będę montował chyba w murze, bo są dość szerokie (2-2,5m) i nie wiem czy kotwy utrzymają taki ciężar. Zwykłe okna to w izolację pójdą bezproblemowo. W sumie 3,5 i 6,5 cm (?) czy z każdej strony? Jesli w sumie to ile z dołu? Ciekawe czy ma to jakieś znaczenie przy montażu w warstwie izolacji. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 09.04.2008 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Mnie do okien i drzwi balkonowych w sokolce powiedzieli o 1.5 cm na strone Zajzyjcie tutaj http://www.andromeda.ao.pl/ Foamglass na fundamencie i scianki juz leca Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 09.04.2008 13:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Mnie do okien i drzwi balkonowych w sokolce powiedzieli o 1.5 cm na strone Zajzyjcie tutaj http://www.andromeda.ao.pl/ Foamglass na fundamencie i scianki juz leca Pzdr. Kurde na stronę, na stronę .... a co z górą i dołem ? OOO fajnie, ktoś jeszcze dał foamglassa , i jednak T4?? Czemu?? Wydaje mi się że T4 to jest słabe, hmm ale może liczyłeś OK. Tu jest fajna tabela z wytrzymałościami poszczególnych: http://www.foamglas.de/download/produkte/Foamglas_TD_Hochbau.pdf Nie smarowałeś szkła niczym?? Ale fajnie . pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 09.04.2008 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Jak zapewne zauwazyles w galerii "Materialy",ja buduje z BK 400 Solbetu, jest to dosc lekkie jak na mur. Mam nadzieje ze wytrzyma ciezar dscian i dachu, chociaz ten rozlozy sie bardziej na slupach konstrukcyjnych Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 09.04.2008 14:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Jak zapewne zauwazyles w galerii "Materialy",ja buduje z BK 400 Solbetu, jest to dosc lekkie jak na mur. Mam nadzieje ze wytrzyma ciezar dscian i dachu, chociaz ten rozlozy sie bardziej na slupach konstrukcyjnych Pzdr. Co z tymi oknami ile od góry i od dolu ?? Jak sprawdzałem ze swoim konstruktorem to najwięcej dawał dach ze śniegiem i wiatrem, ze stropem, wełną itp, najmniej obciążały ściany. W twj tabeli ktorą podałem jest rozrzut wytrzymałości bardzo duży nie wiem dlaczego bo nie za bardzo kumam niemiecki ale dla mojego F najmniejsza wartość jest 0,38 N/mm2, (a najwięcej 1,7 N/mm2) i w niej się mieszczę obliczając u mnie najbardziej obciążone miejsce. A jak u Ciebie, bo T4 ma najmniej 0,22 N/mm2 a najwięcej 0,85 N/mm2?? Mieścisz się w tych 0,22 N/mm2? Co masz na dachu. Zresztą już nie mieszam bo masz wbudowane, ale ja też już mam a jeszcze raz tydzień temu sie upewniałem u konstruktora jeszcze raz . Jeszcze powtórzę z innego tematu tu moje pytanko co do ogrzewania bo tu sami swoi jeśli chodzi o energooszczędność : A czy ktoś budujący dom energooszczędny, pasywny myślał o tym aby zamiast akumulacyjnego dać zwykłe podłogowe w całości? Zakładając dużą bezwładność takiego domu i fakt że straty ciepła obliczeniowo wyliczamy w oparciu o -18 st. na zewnątrz to takie kable dobrane włąśnie na to -18 st., a nie jak w akumulacyjnym 3 x więcej, i tak wystarczyłyby na to aby pracowac tylko w taryfie nocnej a byłaby lepsza możliwość regulacji (jesli w ogóle można o tym mówić przy podlogówce) i wtedy system przeze mnie opisywany BMR może miałby większy sens. i dałby może też jakieś niewielkie oszczędności, dodatkowo mniejsze koszty byłyby za same kable i to 3 x mniejsze : http://omega-bud.pl/main.php?l=pl&p=b http://www.bmr.cz/en/main.htm?2 Jak myślicie bo ja już głupieję z tym wszystkim , a to co teraz myślę mi się najbardziej jakoś podoba. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 09.04.2008 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 A wracając do sprawy prowadzenia budowy domu pasywnego (a raczej energooszczędnego) to jest to bardzo proste - pompa ciepła. Koszt ok. 60 tyś a ze zwykłego robi dom 3 litrowy. Zapewne wyjdzie to taniej niż wszystkie szkła piankowe i rekuperatory razem wzięte a przy okazji mamy pewną skuteczność działania. Ja wyszedłem dokładnie z takiego założenia. Buduje dom "prawie pasywny". Ponieważ mój dom już istnieje, mogę zwrócić uwagę na jeden szczegół. W pierwszym sezonie dom zużywa znacznie więcej energii do ogrzewania. Wiąże się to z koniecznością usunięcia wilgoci technologicznej, zwłaszcza w domu budowanego szybko (u mnie od wejścia na budowę minęło niecałe siedem miesięcy, w tym większość w okresie zimowym). Warto to wziąć pod uwagę przy projektowaniu ogrzewania. Podejrzewam, że w domu pasywnym problem ten wychodzi ze zdwojona siłą, chociaż nikt się tym nie "chwali" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
basia_z_lasu 09.04.2008 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Pomóżcie, gdzie w Warszawie lub okolicach można kupić perlit ekspandowany, EP 150, widział ktoś? Sprawa dość pilna, bo w poniedziałek mają zacząć murować, a chcemy poeksperymentować z pierwszą warstwą pustaków A taki przyrząd do zaprawy murarskiej, ułatwiający zasypywanie, podobny do tego ze strony http://www.heluz.pl/pdf/nizkoen_pl.pdf może ktoś widział? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 09.04.2008 16:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Myślę, że trudno jest prowadzić budowę pasywnego - nie wiem jak się Wam udaje zdobyć materiały. Z jakim wyprzedzeniem trzeba zamawiać? Z obserwacji tego wątku wnioskuję że nikt domu pasywnego nie buduje. Ciekawe czy to w ogóle jest możliwe - nawet w gotowych projektach (dostępnych w internecie) domów pasywnych czy też 3-litrowych ich autorzy zakładają konieczność instalacji centralnego ogrzewania. Sami nie wierzą w to co robią. A wracając do sprawy prowadzenia budowy domu pasywnego (a raczej energooszczędnego) to jest to bardzo proste - pompa ciepła. Koszt ok. 60 tyś a ze zwykłego robi dom 3 litrowy. Zapewne wyjdzie to taniej niż wszystkie szkła piankowe i rekuperatory razem wzięte a przy okazji mamy pewną skuteczność działania. am76- mało czytałeś to forum . A jeśli Ty wolisz wywalić 60 tys. zł na PC zamiast włożyć w izolacje i rekuperatory, itp to Twoja sprawa, w każdym razie dodatki na dom pasywny na 100% nie wyniosą mnie 60 tys zł. , no ... prawie pasywny bo wg Ciebie nie buduję pasywnego, .... jasnowidz czy co ... Podejrzewam, że w domu pasywnym problem ten wychodzi ze zdwojona siłą, chociaż nikt się tym nie "chwali" . Dlaczego ze zdwojoną siłą? HenoK, chyba nie powiesz że budujesz prawie pasywny i masz pompkę ciepła za 60 tys. zł., bo z tego co wiem to bawisz się we własne konstrukcje tańsze ? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 09.04.2008 16:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Dlaczego ze zdwojoną siłą? HenoK, chyba nie powiesz że budujesz prawie pasywny i masz pompę ciepła za 60 tys. zł.??!! Prawie pasywny staram się wybudować. Za instalację z pompą ciepła oczywiście zapłaciłem dużo mniej, ale włożyłem w to również sporo pracy własnej oraz mojej rodziny (np. samodzielnie wykonaliśmy ogrzewanie podłogowe). O cenach nie będę pisał, bo pewnie zobaczę komentarz, że to niemożliwe. Jak zapewne pamiętasz energooszczędność mojego domu to nie tylko pompa ciepłą, ale także kolektor dachowy, a także bariera termiczna pod budynkiem. Na ile te rozwiązania się sprawdzą przekonam się mniej więcej po roku od zamieszkania. Na razie zużycie energii jest dużo większe od założeń projektowych, ale wynika to z konieczności pozbycia się wilgoci technologicznej. Kolektor dachowy przeszedł już pierwsze próby. Na razie współdziałał z "podłogówką" wspomagając pompę ciepła. Instalacja nie jest jeszcze opomiarowana, trudno więc powiedzieć mi ile energii dostarczył. ... bo z tego co wiem to bawisz się we własne konstrukcje tańsze ? Odpowiedzaiłem na to już wyżej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 09.04.2008 16:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Kolektor dachowy przeszedł już pierwsze próby. Na razie współdziałał z "podłogówką" wspomagając pompę ciepła. Instalacja nie jest jeszcze opomiarowana, trudno więc powiedzieć mi ile energii dostarczył. Czyli tak jak kiedyś zamierzaleś, własne konstrukcje, sam jestem ciekaw jak u Ciebie się sprawdzą . Rozumiem, że kiedy masz słońce i potrzebne jest grzanie to ładujesz czynnik do podłogówki zamiast z PC a latem z kolektora pod budynek ile się da? Co do pierwszego sezonu to domyślam się że koszty będa większe ale cóż, każdy tak ma. Mam nadzieję że mojej rodzinie wytłumaczę dlaczego tak dużo skoro miało być tak mało . Nie wiem czy gdzies pisałeś jak rozwiązałeś ilość i rozstaw, głębokość, kolektora oddającego ciepło w grunt? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
HenoK 09.04.2008 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2008 Nie wiem czy gdzies pisałeś jak rozwiązałeś ilość i rozstaw, głębokość, kolektora oddającego ciepło w grunt? Gdzieś już pisałem, ale powtórzę kolektor bariery termicznej mam zlokalizowany tuż pod izolacją termiczną w rozstawie co 1m, ok. 100mb rury PE 32mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.