Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 15,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Wiem, ale nie mam niestety :(

 

No to kicha, bo nawet jak zamontujesz wiesza pompkę i uda ci sie podnieść temperaturę na tych dłuższych pętlach to przy braku możliwości regulacji poszczególnych sekcji, to obecnie ciepłe pomieszczenia moga byc za gorące.

 

Zaraz, ale nawet nie mając rotametrów to na kazdej sekcji masz kurki na zasilaniu i powrocie, więc w razie czego mozesz kurkiem zasilającym, bądz powrotnym zmniejszyc troche przepływ na tych krótszych pętlach.

Edytowane przez greg28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno przez cały czas grzania grzejnika dół jest chłodny?

Jak rozpoczyna się podgrzewanie wody i jest ona dostarczana do grzejnika to takie zjawisko jest normalne. Podobnie jak z powietrze ciepło idzie do góry, a zimna woda zostaje przenoszona w dół do pieca by ją pogrzać. Po pewnym czasie grzejnik powinien być cały gorący.

PS.

Wiem z autopsji.... wczoraj tez niechcący dotknąłem grzejnika na dole.... i się przestraszyłem. A wiedziałem, że piecyk się włączył do grzania już jakiś czas temu. Po jakimś czasie kaloryfer był cały gorący (nie mierzyłem czasu ale ok. 10-20 min)

 

Są momenty że mam cały grzejnik ciepły ale róznica temperatuty w górnej części jest bardzo duża w porównaniu z dołem. A grzejniki grzeją mi prawie całą dobę. Niestety nie wiem jak można sterować grzejnikami jeśli jest jeszcze podłogówka. Sterownik jest w pomieszczeniu z podłogówką więc mam dla mieszacza ustawiony wpływ pomieszczenia a dla grzejników wyłączony wpływ pomieszczenia. I dla takich ustawień mieszacz działa tak jak ustawię natomiast grzejniki żyją własnym życiem i pomimo ustawienia np. 15 st C to grzeją nawet gdy temp. w pomieszczeniach przekracza 20 st C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kicha, bo nawet jak zamontujesz wiesza pompkę i uda ci sie podnieść temperaturę na tych dłuższych pętlach to przy braku możliwości regulacji poszczególnych sekcji, to obecnie ciepłe pomieszczenia moga byc za gorące.

 

Zaraz, ale nawet nie mając rotametrów to na kazdej sekcji masz kurki na zasilaniu i powrocie, więc w razie czego mozesz kurkiem zasilającym, bądz powrotnym zmniejszyc troche przepływ na tych krótszych pętlach.

 

No mam kurki na zasilaniu wszystkie odkręcone na maxa. Rurki są także jednolicie ciepłe przy zasilaniu. Wolałbym jednak mieć te rotametry aby w miarę dokładnie to wyskalować bo sam wiesz,że reakcja podłogi jest dopiero po kilku godzinach lub dłużej. Może dokupię gdzieś i hydraulik mi zamontuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam kurki na zasilaniu wszystkie odkręcone na maxa. Rurki są także jednolicie ciepłe przy zasilaniu. Wolałbym jednak mieć te rotametry aby w miarę dokładnie to wyskalować bo sam wiesz,że reakcja podłogi jest dopiero po kilku godzinach lub dłużej. Może dokupię gdzieś i hydraulik mi zamontuje.

 

A sprawdzałeś jaką masz temperaturę na zasilaniu i na powrocie podłogówki? J na początku miałem ustawione rotametry na przypływ 2l/min, ale wtedy woda pzelatywała, ze nie nadazała sie wychładzac, wchodziła 40 stopni wychodziła 38. Zmniejszyłem do 1 l/min i teraz wchodzi 40, a na powrocie jest 31. Podobno najlepiej jest jak róznica zasilania i powrotu jest miedzy 8-10 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

teraz zastanawiam się jak tam będzie latem, czy rzeczywiście istnieje grożba kiszenia/gnicia???:sick: Mam nadzieję, że sie mylicie...

Nie!! Dzięki ociepleniu zmieni się klimat i nie będzie jak do tej pory w zimę zimno, a w lato gorąco i parno!! W zimie będzie cieplej a w lato chłodniej.

Nie będzie też żadnej zgnilizny! pomiędzy folią parą przepuszczalną (tą przy dachówkach lub na deskowaniu) a wełną zostawia się przerwę wentylacyjną ok. 3cm. Dlatego na krokwie bez dodatkowych stelaży daje się o 3 cm cieńszą wełnę.

I to jest wentylacja, która chroni drewno!! Przy deskowaniu można dodatkowo dołożyć folię paro przepuszczalną pomiędzy deskowaniem, szczeliną 3 cm i wełną.

Przy poddaszu nieużytkowym nie trzeba także dawać (choć można dla lepszej sztywności) foli paraizolacyjnej, która potrzebna jest by chronić wełnę przed naszym potem, wodą z łazienki itp….

 

...

Aha co do kosztów: materiały kosztowały (na dach ok.60m2) wyszły mi ok 3k, a robocizna drugie tyle... skąd komuś wychodzi kwota 1500zł za 100metrów nie ma pojęcia...

 

na allego 15cm wełna z lamda 0,044-40 kosztuje 8-10 zł za m2 + sznurek i folia - przy moich 60m2 to ok 700zł. Robocizna moja na zimwe wieczory.

 

To trochę za mały zysk, żeby narażać się żonie :p

Niech te mrozy sie wreszcie skończą, bo zużycie 14-15m3/dobę mnie denerwuje:/

Święta Prawda!! Z tym słabym piecem - to dobra myśl.!!

 

dziś 14,84m3

przy -15/-21/-7

Edytowane przez misiaczekm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś jaką masz temperaturę na zasilaniu i na powrocie podłogówki? J na początku miałem ustawione rotametry na przypływ 2l/min, ale wtedy woda pzelatywała, ze nie nadazała sie wychładzac, wchodziła 40 stopni wychodziła 38. Zmniejszyłem do 1 l/min i teraz wchodzi 40, a na powrocie jest 31. Podobno najlepiej jest jak róznica zasilania i powrotu jest miedzy 8-10 stopni

 

Spoko. Przerabiałem już ten temat. Obecnie mam zasilanie ok.30-32 C , powrót 22-23C.Mieszcze się zatem w normie różnic powrót-zasilanie Nie wiem na ile te termometry dobrze pokazują ale są przylgowe więc odchyłka nie powinna być duża. Max . co miałem ustawione na zasilaniu to 36C.Powrót był taki sam jak teraz czyli ok .22-23 choć muszę powiedzieć ,że w tej konfiguracji pracowłl tylko 1-2 doby.Pompa chodzi na 3 biegu choć jak miałem powyższą konfigurację to chodziła na 1 biegu.

W momencie gdy zasilanie jest ok 28-29 powórt jest ok. 20-21C.

Pompa faktycznie może być u mnie "wąskim gardłem" tego systemu.

Pozdro,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś dzisiaj nie mam humoru dla mnie osobiście to najgłupszy temat na tym forum ciągnięty przez kilkaset stron z którego nic nie wynika, a tylko powoduje kompleksy u ludzi. Jak można porównać różne domy, budowane z różnych materiałów, o odmiennych współczynnikach przenikalności cieplnej, gabarytach itd. Kilkaset zmiennych zaczynając od grubości ocieplenia ścian, poddasza użytkowego czy sufitu, rodzaju okien i drzwi, sposobie ich montażu, grubości izolacji podłóg i sposobie wykonania fundamentów, rodzaju kotła i jego miejsca montażu, grubości izolacji zasobnika jeżeli taki występuje, sposobie życia danej rodziny co ma niebagatelny wpływ na zużycie podgrzewanej wody, dodatkowemu źródłu ciepła typu kominek co może wypaczyć wynik nawet o 40%, sposobie ogrzewania pomieszczeń i rodzajowi pieca używanego (ogrzewanie niskotemperaturowe, piec jedno czy dwufunkcyjny), na strefie klimatycznej i położeniu domu względem kierunku stron świata kończąc. Wymieniłem kilka najistotniejszych czynników, pewnie kilkadziesiąt pominąłem, zaczynając od garażu w bryle budynku, jego połączeniu z domem izolacją, piwnicy itd. Trzeba być naprawdę zaciekłym konikiem bożym żeby ekscytować się takim bezsensowym tematem i ciągnąć go przez tyle stron Teraz powinien się pojawić tu jakiś gość z domkiem pasywnym w którym przez pomyłkę zainstalował kocioł na gaz i pokazać wam, że on przez rok zużywa tyle gazu co wy przez 3 miesiące, ciekawe czy poprawi wam to humorek, a przydałoby się to co poniektórym radosnym porównywaczom.

Co zrobisz drogi inwestorze jak kupiłeś doskonałe okna o super współczynniku przenikania i zamontowałeś je w licu ściany skutecznie likwidując ich wszystkie zalety poprzez montaż, kupiłeś świetny piec gazowy kondensacyjny i zamontowałeś w domu zwykłe kaloryfery pozbawiając się możliwości korzystania z procesu kondensacji gdzie jest najbardziej wydajne spalanie i odzysk ciepła ze spalin, takich przykładów można mnożyć, co zerwiesz posadzki i dodasz 10 cm styropianu bo twój fachowiec stwierdził, że 10 cm to świat i ludzie, zerwiesz zabudowę GK bo twój fachowiec stwierdził że 20 cm wełny to izoluje jak w termosie, wyrwiesz okna i zamontujesz poprawnie NIE ale czytając i zabierając głoś w tej dyskusji nabawisz się tylko kompleksów.

Edytowane przez WaldiM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie chodzi o licytację, ale taka wymiana doświadczeń pozwala innym popełniać mniej błędów w czasie budowy, dopilnować wykonawców, jak również niektóre pomysły wykorzystać w swoim domu a tym samym poprawić komfort lub zmniejszyć zapotrzebowanie domu na energię, kominek wcale wyników nie wypacza o ile jego użytkownik do stwierdzenia "palę okazjonalnie" doda ile mp drewna spali w roku. Temat jak każdy inny, a ilość stron świadczy o jego popularności i zapotrzebowaniu ludzi na informacje w nim zawarte.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś jaką masz temperaturę na zasilaniu i na powrocie podłogówki? J na początku miałem ustawione rotametry na przypływ 2l/min, ale wtedy woda pzelatywała, ze nie nadazała sie wychładzac, wchodziła 40 stopni wychodziła 38. Zmniejszyłem do 1 l/min i teraz wchodzi 40, a na powrocie jest 31. Podobno najlepiej jest jak róznica zasilania i powrotu jest miedzy 8-10 stopni

 

Spoko. Przerabiałem już ten temat. Obecnie mam zasilanie ok.30-32 C , powrót 22-23C.Mieszcze się zatem w normie różnic powrót-zasilanie Nie wiem na ile te termometry dobrze pokazują ale są przylgowe więc odchyłka nie powinna być duża. Max . co miałem ustawione na zasilaniu to 36C.Powrót był taki sam jak teraz czyli ok .22-23 choć muszę powiedzieć ,że w tej konfiguracji pracowłl tylko 1-2 doby.Pompa chodzi na 3 biegu choć jak miałem powyższą konfigurację to chodziła na 1 biegu.

W momencie gdy zasilanie jest ok 28-29 powórt jest ok. 20-21C.

Pompa faktycznie może być u mnie "wąskim gardłem" tego systemu.

Pozdro,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie!! Dzięki ociepleniu zmieni się klimat i nie będzie jak do tej pory w zimę zimno, a w lato gorąco i parno!! W zimie będzie cieplej a w lato chłodniej.

Nie będzie też żadnej zgnilizny! pomiędzy folią parą przepuszczalną (tą przy dachówkach lub na deskowaniu) a wełną zostawia się przerwę wentylacyjną ok. 3cm. Dlatego na krokwie bez dodatkowych stelaży daje się o 3 cm cieńszą wełnę.

 

Musze skorygowac wypowiedz Szanownego Kolegi. Przy folii wysokoparoprzepuszczalnej wlasnie tej szczeliny nie trzeba zachowywac. Zachowywac trzeba ja przy np.papie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś dzisiaj nie mam humoru dla mnie osobiście to najgłupszy temat na tym forum ciągnięty przez kilkaset stron z którego nic nie wynika, a tylko powoduje kompleksy u ludzi. Jak można porównać różne domy, budowane z różnych materiałów, o odmiennych współczynnikach przenikalności cieplnej, gabarytach itd. Kilkaset zmiennych zaczynając od grubości ocieplenia ścian, poddasza użytkowego czy sufitu, rodzaju okien i drzwi, sposobie ich montażu, grubości izolacji podłóg i sposobie wykonania fundamentów, rodzaju kotła i jego miejsca montażu, grubości izolacji zasobnika jeżeli taki występuje, sposobie życia danej rodziny co ma niebagatelny wpływ na zużycie podgrzewanej wody, dodatkowemu źródłu ciepła typu kominek co może wypaczyć wynik nawet o 40%, sposobie ogrzewania pomieszczeń i rodzajowi pieca używanego (ogrzewanie niskotemperaturowe, piec jedno czy dwufunkcyjny), na strefie klimatycznej i położeniu domu względem kierunku stron świata kończąc. Wymieniłem kilka najistotniejszych czynników, pewnie kilkadziesiąt pominąłem, zaczynając od garażu w bryle budynku, jego połączeniu z domem izolacją, piwnicy itd. Trzeba być naprawdę zaciekłym konikiem bożym żeby ekscytować się takim bezsensowym tematem i ciągnąć go przez tyle stron Teraz powinien się pojawić tu jakiś gość z domkiem pasywnym w którym przez pomyłkę zainstalował kocioł na gaz i pokazać wam, że on przez rok zużywa tyle gazu co wy przez 3 miesiące, ciekawe czy poprawi wam to humorek, a przydałoby się to co poniektórym radosnym porównywaczom.

Co zrobisz drogi inwestorze jak kupiłeś doskonałe okna o super współczynniku przenikania i zamontowałeś je w licu ściany skutecznie likwidując ich wszystkie zalety poprzez montaż, kupiłeś świetny piec gazowy kondensacyjny i zamontowałeś w domu zwykłe kaloryfery pozbawiając się możliwości korzystania z procesu kondensacji gdzie jest najbardziej wydajne spalanie i odzysk ciepła ze spalin, takich przykładów można mnożyć, co zerwiesz posadzki i dodasz 10 cm styropianu bo twój fachowiec stwierdził, że 10 cm to świat i ludzie, zerwiesz zabudowę GK bo twój fachowiec stwierdził że 20 cm wełny to izoluje jak w termosie, wyrwiesz okna i zamontujesz poprawnie NIE ale czytając i zabierając głoś w tej dyskusji nabawisz się tylko kompleksów.

 

to po co tu zagladasz? po co wnosisz swe glupie rady do najglupszego z watkow?

idz doloz do pieca i zagladaj do watku ekonomiczne spalanie wegla kamiennego:p - ten jest super:)...idiotyczny:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzeję gazem, czy taki idiotyczny to nie powiem, tam szukają jakiś kotłów i sterowników które optymalnie potrafią zapewnić spalanie węgla.

Skoro dom już jest wybudowany jak sam temat zapodaje "Ile gazu poszło Wam..." czas przeszły dokonany to patrz moje uwagi z drugiego akapitu (zrywać podłogi, wywalać okna, niszczyć zabudowę GK, czyli rozwalić cały dom i praktycznie zbudować nowy lub linczować się wzajemnie. O tym trzeba było myśleć PRZED rozpoczęciem budowy, zapłacić zlecić poprawki do projektu jakiemuś audytorowi to koszt miliprocenta wydanych środków a zysk długofalowy, teraz pisanie "ile wam poszło.." to samobiczowanie się i wewnętrzny absmak jak głupio wydałem kilkaset tysięcy złotych i jak za kilka lat jak wejdzie wpełni nowe prawo starci on na wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzeję gazem, czy taki idiotyczny to nie powiem, tam szukają jakiś kotłów i sterowników które optymalnie potrafią zapewnić spalanie węgla.

Skoro dom już jest wybudowany jak sam temat zapodaje "Ile gazu poszło Wam..." czas przeszły dokonany to patrz moje uwagi z drugiego akapitu (zrywać podłogi, wywalać okna, niszczyć zabudowę GK, czyli rozwalić cały dom i praktycznie zbudować nowy lub linczować się wzajemnie. O tym trzeba było myśleć PRZED rozpoczęciem budowy, zapłacić zlecić poprawki do projektu jakiemuś audytorowi to koszt miliprocenta wydanych środków a zysk długofalowy, teraz pisanie "ile wam poszło.." to samobiczowanie się i wewnętrzny absmak jak głupio wydałem kilkaset tysięcy złotych i jak za kilka lat jak wejdzie wpełni nowe prawo starci on na wartości.

 

Niestety ale masz rację:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie! Ja na ten przykład poszedłem za radą i zamontowałem sterownik do cyrkulacji (taki 15min pracy / 15 min postoju) zamiast non-stop. Zobaczymy jaki wpływ to będzie miało na zużycie gazu do CWU.

 

Na to jest prosta odpowiedź, cyrkulacja to wygoda, wygoda kosztuje, zbiornik CWU i tak wychładzasz i piec będzie to ciepło musiał uzupełnić jak będziesz mądry to sprawdzisz empirycznie kiedy twoja rodzina się myje i kąpie i załączysz go np od 6.30-730 rano i od 20-22 wieczorem, miana przyzwyczajeń użytkowników i konkretne oszczędzanie na gazie, wystarczy odrobina dyscypliny chyba że kąpiesz się 5 razy dziennie i myjesz się z 10 razy wtedy cyrkulacja co 15 minut jest OK. Podpowie Ci to pierwszy lepszy audytor lub osoba wykonujące certyfikaty przez was tak nielubiane i lekceważone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale masz rację:(

 

Wiem już przerabiałem kilka domów tylko dużo większych gabarytowo niż te, które my budujemy z końca lat 80-tych i początku 90-tych, gdzie właściciele umieścili kotłownie w wozowni, domku letnim itp, zbudowali dom byle jak w podłogi wsadzając 5 cm styropianu i tyleż na elewacje, okna biorąc od lokalnego na tamte czasy stolarza i teraz się dziwią, że utrzymanie domu w okresie zimowym kosztuj 4-8 tys złotych a piechotą po suchej kostce brukowej można dojść z domu do kotłowni przy temperaturze -10 i zalegającym wkoło śniegu.

Edytowane przez WaldiM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...