Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Zrobiłem wczoraj odczyt licznika - w ciągu ostatnich 19 dni spaliłem 114m3, co daje 6m3/24h łącznie z CWU (nieco poniżej 1m3 na dobę)

No to mi na te dni poszło 110m3 (co cwu cyrkulacja).

Więc w zasadzie identycznie. Tylko nie wiem ile zużywam na cwu.

Ale jedna sprawa.

Czy nie uważacie, że cyrkulacja w zimie w zasadzie nic nas nie kosztuje?

Bo to ciepełko co ucieknie - zagrzeje podłogę, a podłoga dom...

 

A z ciekawości zrobiłem 2 próby.

1. Na 2 doby wyłączyłem cyrkulację. Spalanie w tym czasie NIC się nie zmieniło. (a np. odczuwam na liczniku dzień, w którym zadziała antylegionella)

2. Na 2 doby wyłączyłem WM(reku) - spalanie też nic się nie zmieniło, ale było czuć conieco (smród świeżych mebli)

 

Wnioski:

1. Cyrkulacja nie zwiększa zużycia gazu.

2. Sprawność reku jest dość wysoka, nie opłaca się go wyłączać (chyba że dla oszczędności prądu wentylatorów) - pod warunkiem, że stale działająca WM nie wysusza nam domu.

 

Chyba że próby były za krótkie (no ale dłużej nie będę sprawdzał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To też problem chyba grzejników: na niższych temperaturach nie dają rady oddawać odpowiedniej ilości ciepła, które jest w wodzie.

 

Według mnie to odczucie jest związane z promieniowaniem podczerwonym. Jeśli grzejniki nie mają 45 stopni to "nie czujesz" ciepła, choć temperatura w pomieszczeniu jest poprawna. Dlatego sam nie daję nigdy niższej wartości temperatury. Kondensacja i tak zachodzi w pełni, zaś "przycięcie" mocy to zadanie głowic termostatycznych. Góra grzejnika pozostaje gorąca i odczucie ciepła jest poprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to odczucie jest związane z promieniowaniem podczerwonym. Jeśli grzejniki nie mają 45 stopni to "nie czujesz" ciepła, choć temperatura w pomieszczeniu jest poprawna. Dlatego sam nie daję nigdy niższej wartości temperatury. Kondensacja i tak zachodzi w pełni, zaś "przycięcie" mocy to zadanie głowic termostatycznych. Góra grzejnika pozostaje gorąca i odczucie ciepła jest poprawne.

 

uważasz, że oszczędzamy głównie na kondensacji, czy może też na niższej temperaturze zasilania ?

 

michalsiak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważasz, że oszczędzamy głównie na kondensacji, czy może też na niższej temperaturze zasilania ?michalsiak

 

Obniżając temperaturę medium z 45 na 30 stopni zyskasz może z pół procenta sprawności. Oczywiście podstawowa sprawa to nie przegrzewanie pomieszczeń, czyli można tak zrobić gdy są głowice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, jak na zewnątrz ciepło to mimo temperatury docelowej 21,5 ledwo dogrzewa do 20-20,5. Ja się krzywą rzadko bawię, a w zamian zwiększam sobie po prostu żądaną temperaturę pomieszczenia. Jak idą ostre mrozy to jest odwrotnie. Przyzwyczaiłem się i nie widzę w tym uciążliwości.

 

 

Witam,

Mam podobnie w Vailancie. Jak temp. za oknem powyżej 5-6 C to nie dogrzewa mi właściwie, jak schodzi do 3 C i poniżej to zaczyna ładnie dogrzewać. Przy mrozach to już w ogóle super. Krzywa na grzejniki ustawiona na 1,0. Jeszcze pewnie zmniejszę.

 

Pozdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mógłby mi łopatologicznie wyjaśnić, skąd są takie abonamenty w taryfach W2 (ok. 24 zł) i W3 (ok.69zł)? Z Taryfy dla usług dystrybucji wynika, że dla W-2.2 9,72 zł netto bądź W-3.6 25,50 zł netto. Również stawka za 1 m3 to koło 30 gr/m3 netto, a tu ludzie piszą znacznie więcej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz tryb ustawiony: termostat/korekta/brak i jaki czas blokady palnika? Ja miałem podobnie w trybie termostat: jak miałem termostat, to niestety nie dogrzewał (zadawał niską temepraturę i dość szybko się wyłączało. Blokada palnika trzymała go dosyć długo wyłączonego. Cykl się powtarzał się: zanim układ się nagrzał, to już się wyłączało. Jak zmieniłem tryb na koretka, to wtedy jak mu się już udało nagrzać, to trzymał temperaturę. Dwa dni temu zwiększyłem krzywą i zmieniłem tryb na termostat i chyba mniej pali...

Problem jest taki, że kocioł jest za mocny na obecne temperatury (ja mam min. 4,8kW) i taktuje, ale tak, że się układ nie zdąży nagrzać odpowiednio (im niższa temperatura CO, tym wolniej zachodzi wymiana ciepła z otoczeniem)

 

Mam ustawioną koretkę...

Załamałem się bo rozmawialem przed chwila z sasiadem ktory mieszka w blizniaku 100 m2 i podobno w listopadzie spalil 90 m3 łacznie z CWU i grzaniem posiłkow. srednia 3 m3 to kosmos fajny wynik

 

Ja sprawdziłem u siebie... ostatnie 15 dni średnia 7,2 m3 , od 1 listopada do dzisiaj spalilem 233 m3 gazu - w pomieszczeniu 21 stopni.

Powierzchnia grzania to parter ( u gory ustawione grzejniki na * i sie jeszcze nie zalaczyly ) .

 

Parter to 97 m2 - sadze ze duze mam spalanie gdzie bład:/

Ustawione mam grzanie w przedziałach 3 rano do 6 rano - 20,5 stopnia

13-16 20 ,5 stopnia , 16-23 21 stopni

 

Ustawilem grzejnik w salonie na glowicy na 3 wiec powinien sie pozno wylaczac... bo blad jest tez taki ze mam czujnik powieszony nad podlogowka w korytarzu a w salonie nie ma podlogowki i odczuwalne jest zimno czasem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mógłby mi łopatologicznie wyjaśnić, skąd są takie abonamenty w taryfach W2 (ok. 24 zł) i W3 (ok.69zł)? Z Taryfy dla usług dystrybucji wynika, że dla W-2.2 9,72 zł netto bądź W-3.6 25,50 zł netto. Również stawka za 1 m3 to koło 30 gr/m3 netto, a tu ludzie piszą znacznie więcej.

 

Juz o tym pisalem... polityka gazowni:) prawda jest taka ze W3 oplaca sie dopiero po ponad 3 tys zuzycia m3 rocznie.

Nic innego jak zbieranie kasy bo roznica w abonamencie i cenie gazu przy 1500 m3 rocznie to prawie 350 zl na twoja niekorzysc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz o tym pisalem... polityka gazowni:) prawda jest taka ze W3 oplaca sie dopiero po ponad 3 tys zuzycia m3 rocznie.

Nic innego jak zbieranie kasy bo roznica w abonamencie i cenie gazu przy 1500 m3 rocznie to prawie 350 zl na twoja niekorzysc

Ściągnąłem ze strony spółki gazownictwa Taryfy dla usług, ale nie jestem w stanie uzyskać obliczeń dot. wysokości stałych opłat, o jakich pisali poprzednicy.

Taryfa W2 i wielkość 1200m3 skłania mnie do zakupu płytki indukcyjnej zamiast płytki gazowej - choć muszę to jeszcze przeliczyć na podstawie obecnych rachunków z mieszkania. Może przy kondensacie wspomaganym kominkiem uda się nie przekroczyć 1200m3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem ze strony spółki gazownictwa Taryfy dla usług, ale nie jestem w stanie uzyskać obliczeń dot. wysokości stałych opłat, o jakich pisali poprzednicy.

Taryfa W2 i wielkość 1200m3 skłania mnie do zakupu płytki indukcyjnej zamiast płytki gazowej - choć muszę to jeszcze przeliczyć na podstawie obecnych rachunków z mieszkania. Może przy kondensacie wspomaganym kominkiem uda się nie przekroczyć 1200m3.

 

Jutro podam ceny z małopolski.

Ja mam indukcje , czasem pale kominkiem dla klimatu i przekraczam 1200 m3...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem ze strony spółki gazownictwa Taryfy dla usług, ale nie jestem w stanie uzyskać obliczeń dot. wysokości stałych opłat, o jakich pisali poprzednicy.

Taryfa W2 i wielkość 1200m3 skłania mnie do zakupu płytki indukcyjnej zamiast płytki gazowej

Jutro podam aktualne ceny dostawcy dolnośląskiego. Co do płyty do gotowania to raczej marna oszczędność, o wiele więcej można zaoszczędzić gazu wykorzystując małą pc do cwu, lub tani klimatyzator z funkcją grzania, jeśli grzałby w tańszej taryfie to w okresie przejściowym dostarcza taniej ciepło od kotła gazowego - ostatnio właśnie taki testuję i wypada taniej nawet w G-11.

Już wklejałem dane z gazu i porównałem nowe taryfy za starymi

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?172206-pr%C4%85d-gaz-olej-w%C4%99giel-inne&p=4994028&viewfull=1#post4994028

Tu tabela z wynikami klimatyzatora

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?172206-pr%C4%85d-gaz-olej-w%C4%99giel-inne&p=4951375&viewfull=1#post4951375

Edytowane przez kbab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro podam aktualne ceny dostawcy dolnośląskiego. Co do płyty do gotowania to raczej marna oszczędność, o wiele więcej można zaoszczędzić gazu wykorzystując małą pc do cwu, lub tani klimatyzator z funkcją grzania, jeśli grzałby w tańszej taryfie to w okresie przejściowym dostarcza taniej ciepło od kotła gazowego - ostatnio właśnie taki testuję i wypada taniej nawet w G-11.

 

Kbab - a jak transportujesz cieplo do pomieszczen? Rozumiem ze np moge ustawic taki klimatyzator w salonie... oprocz tego ze srednio bedzie wygladal to jak cieplo puscic dalej ?

Dla mnie problemem jest sytuacja w okresie przejsciowym gdzie np przepale kominkiem... a w lazience zimno:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kbab - a jak transportujesz cieplo do pomieszczen? Rozumiem ze np moge ustawic taki klimatyzator w salonie... oprocz tego ze srednio bedzie wygladal to jak cieplo puscic dalej ?

Dla mnie problemem jest sytuacja w okresie przejsciowym gdzie np przepale kominkiem... a w lazience zimno:/

Mam 2 klimatyzatory małej mocy, ciepło planuję rozprowadzić przez WM - anemostaty nawiewne są nad jednostkami wewnętrznymi klimatyzatorów. Ale to nie problem dogrzać tylko łazienkę gazem - wystarczy odpowiednio wyregulować system grzewczy. U mnie płytę na dole podgrzewam minimalnie (przymknięty cały rozdzielacz), często przepalam w kominku, ale góra jest ogrzewana gazem otwartym na ful do łazienki (nie mam inteligentnych sterowników w poszczególnych pomieszczeniach, ustawiłem do swoich potrzeb zawory poszczególnych pętli). Efekt jest niezły we w/w linkach jest podpięta tabelka z zużyciem gazu za ostatnie 6 lat.

Edytowane przez kbab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam koncepcję poprowadzenia głównej magistrali z rekuperatora do skrzynki rozdzielczej przez zabudowę wkładu kominkowego licząc, że "poprawi" mi to w znacznym stopniu wyniki zużycia gazu.

Właśnie wyliczyłem, że średnio w skali roku płytka gazowa przy mojej 4 osobowej rodzinie pożera ok. 180 m3 gazu. Tylko czy indukcja okaże się ekonomicznie korzystniejsza?

Redpradnik - o ile przekraczasz te 1200m3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zgłębiam wątki gazowy i pompy ciepła i szczerze przyznam, że nie wiem co mam zrobić, bo wątek gazowy jest dla mnie nie do ogarnięcia :) Więc zapytam i może ktoś mi łopatologicznie powie :) (jak kobiecie bez doświadczenia :) czy w moim przypadku wybralibyście ogrzewanie gazowe, a jeśli tak to jakim piecem ? Przepraszam, jeśli kogoś takie pytania żółtodziobów denerwują, ale wierzcie mi trudno to samemu ogarnąć :)

 

Dom o powierzchni użytkowej 260 m2 ( w tym 40m2 to garaż w bryle domu), całkowitej trochę ponad 300m2. Parter i użytkowe poddasze. 5 osób, w tym 3 małych dzieci - preferowane wyższe temp. raczej 20-21 st C. Nie ma szans na razie na przyłącze gazu, więc gaz ewentualnie z butli. Dom ocieplony styropianem 20 cm, dach wełną mineralną 40 cm, podłogówka na 15 cm styropianu w części domu plus grzejniki w reszcie domu. Ile mnie wyniesie piec z instalacją (tak +-) i z jakim wydatkiem na ogrzewanie rocznie muszę się liczyć??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...