Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ja mam kondensat Saunier Duval więc na DD kompletnie się nie znam, ale mam pytanie - czy te 65 st C to temperatura max, do której zgodnie z krzywą grzewczą ma prawo "dobić" kocioł, czy masz na sztywno ustawione 65 st?

Jeżeli na sztywno, to rzeczywiście chyba bez sensu.

 

U siebie mam ustawione max 50 st, natomiast kocioł grzeje wg krzywej grzewczej 0.7. Dzięki temu, przez 90% czasu (przy temp. od +5 do -10) temperatura zasilania oscyluje w okolicach 40 st C. Oczywiście serwisant, który odpalał kocioł domyślnie ustawił bodajże 70 st C, ale praktycznie od razu to zmieniłem.

 

 

Wracając do tematu wątku - u mnie całkowite zużycie gazu za październik to 57m3. CO włączyłem około 15 października, od tego czasu generalnie przepalałem w kominku średnio 2x w tygodniu po kilka polanek.

 

W ostatnim czasie sprawdziłem i żeby zmieścić się w 1200m3 (taryfa W.2), do końca lutego mogę wypalić jeszcze 780 m3 gazu. Wszystko wskazuje na to, że powinienem się zmieścić :)

 

Domek jak w sygnaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim czasie sprawdziłem i żeby zmieścić się w 1200m3 (taryfa W.2), do końca lutego mogę wypalić jeszcze 780 m3 gazu. Wszystko wskazuje na to, że powinienem się zmieścić :)

Domek jak w sygnaturze.

 

Ja w poprzednim roku od 1 listopada do końca lutego spaliłem 765m3 (wyłącznie gaz).

Będziesz musiał trochę w tym kominku popalić by się zmieścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku - od 22 grudnia do 29 lutego wypaliłem 564m3 gazy - z tym, że był to mój pierwszy sezon grzewczy, dopiero "uczyłem się" jak optymalnie ustawić kocioł i bardzo mało paliłem w kominku - średnio raz w tygodniu (przez cały styczeń nie zapaliłem ani razu).

 

Z tego względu jestem bardzo ciekaw zużycia gazu w tym sezonie. Póki co wygląda to naprawdę dobrze i subiektywnie oceniam, że gazu idzie mniej. Odnosząc się do zeszłego roku - do 22 grudnia, czyli około 45 dni, mam 215 m3 gazu. Patrząc na aktualne zużycie jestem optymistą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dom ma powierzchnię 150 m2, konstrukcja budynku tradycyjna, murowana, sciany zewnętrzne z bloczków z betonu komórkowego ocieplone styropianem 18 cm dach wielospadowy ocieplony wełną mineralną gr 20 cm.Gotuje nie dużo, w domu są w sumie 2 osoby, w to wchodzi CO, wyliczyli mi w EWE że będe płacić miesięcznie 400 zł, dokłądam "na zaś" 40 zł więc miesięcznie płacę 440 zł. co dało od czerwca wliczając klipiec sierpień wrzesień październik - 5 mies- 2200 zł.

mam pierwszy raz gaz w domu więc bałam się czy nie będę musiała dopłącać ale wychodzi na to że na szczęście nie :-) tylko że teraz dopiero będą zaczynać się mrozy - mam kocioł gazowy De Dietrich kondensacyjny - ustawiony na 28 stopni przy tej temperaturze, jak spada ponieżej zera to ustawiam 30- 31 stopni.

dom dobrze ocieplony ale fakt faktem że musi się jeszcze wygrzać.

rozumiem tez że jesli na liczniku jest 00389,179 to poszło mi 389 m3 gazu?

Edytowane przez sol26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura ustalona jest na 65C, taka dociera do zaworów mieszających na których ustawiono temp. wyjściową ok 35C.

To mieli fantazję... Kocioł kondensacyjny najlepiej działa na niskich temperaturach, o czym pewnie panowie zapomnieli. Możesz wywalić te zawory mieszające, albo je tak ustawić, żeby nic nie mieszały i kierować temperaturę z kotła bezpośrednio na podłogówkę, wtedy będzie najekonomiczniej. Oczywiście trzeba na kotle ograniczyć maksymalną temperaturę, żeby podłogówki nie przegrzać. Nie wiem jakie masz sterowanie, więc albo sam tą temperaturę ustawisz na np. 35*, czy zimą na 40* albo zrobi to pogodówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem tez że jesli na liczniku jest 00389,179 to poszło mi 389 m3 gazu?

Chyba tak, ale zależy jaki był stan początkowy, powinien być gdzieś na protokole montażu gazomierza. Prognozami rachunków się nie przejmuj, bo są brane "od czapy" i nie mają wiele wspólnego z faktycznym zużyciem. Pewnie w EWE też można się rozliczać na bieżąco zgodnie ze stanem gazomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mieli fantazję... Kocioł kondensacyjny najlepiej działa na niskich temperaturach, o czym pewnie panowie zapomnieli. Możesz wywalić te zawory mieszające, albo je tak ustawić, żeby nic nie mieszały i kierować temperaturę z kotła bezpośrednio na podłogówkę, wtedy będzie najekonomiczniej. Oczywiście trzeba na kotle ograniczyć maksymalną temperaturę, żeby podłogówki nie przegrzać. Nie wiem jakie masz sterowanie, więc albo sam tą temperaturę ustawisz na np. 35*, czy zimą na 40* albo zrobi to pogodówka.

 

Poki co nic nie steryje kotlem, dopiero w tym tygodniu ma podejsc fachowiec i podpiac Auratona. Poki co kociol grzeje na zasadzis on/off, a ja jestem jego sterownikiem. Przy tej pogodzie odpalam go na jakies 3-4h. Temperature zasilania zmniejszylem do 40, przy minimalnej ingerencji zaworow mieszajacych temperatura wody idacej w instalacje to 32C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy zasilając grzejniki i podłogówkę jedną temperaturą będą jakieś korzyści w postaci mniejszego zużycia?

Teraz przy -3 st.C na zew. (kilka dni temu) to temp. zasilania na grzejniki wynosiła coś około 38-39 st.C, więc chyba zmiana grzejników i rezygnacja z mieszacza jest nie opłacalna

:)

 

Czy teraz jest opłacalna tego nie wiem, ale trzeba było od razu zrezygnować z mieszacza, a w zamian dać większy grzejnik. (pomijając że trzeba było zrobić też podłogówkę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mieli fantazję... Kocioł kondensacyjny najlepiej działa na niskich temperaturach, o czym pewnie panowie zapomnieli. Możesz wywalić te zawory mieszające, albo je tak ustawić, żeby nic nie mieszały i kierować temperaturę z kotła bezpośrednio na podłogówkę, wtedy będzie najekonomiczniej. Oczywiście trzeba na kotle ograniczyć maksymalną temperaturę, żeby podłogówki nie przegrzać. Nie wiem jakie masz sterowanie, więc albo sam tą temperaturę ustawisz na np. 35*, czy zimą na 40* albo zrobi to pogodówka.

 

Poki co nic nie steryje kotlem, dopiero w tym tygodniu ma podejsc fachowiec i podpiac Auratona. Poki co kociol grzeje na zasadzis on/off, a ja jestem jego sterownikiem. Przy tej pogodzie odpalam go na jakies 3-4h. Temperature zasilania zmniejszylem do 40, przy minimalnej ingerencji zaworow mieszajacych temperatura wody idacej w instalacje to 32C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpiac Auratona.

To dalej będzie to sterowanie on/off, tylko że automatyczne. Jeśli będziesz chciał mieć komfort i jak najniższe rachunki, to będziesz sam musiał zadbać o jak najniższe temperatury kotła i je przestawiać w zależności od pogody. Zacznij od okolic 30 stopni. Zobacz czy da się na sterowniku kotła zmniejszyć jego moc, bo warto tak zrobić, by grzał małą mocą na niskich temperaturach, ale długo bez taktowania, a nie na full przez 2 minuty, a potem przerwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy teraz jest opłacalna tego nie wiem, ale trzeba było od razu zrezygnować z mieszacza, a w zamian dać większy grzejnik. (pomijając że trzeba było zrobić też podłogówkę)

 

Tak pewnie zrobię w przyszłym domu :)

A tak na poważnie to zobaczymy jak będzie z gazem, chciałbym zmieścić się w 1200 m3. Jutro będę pisał reklamację do gazowni aby zmienili mi taryfę na W-2. Ciekawe czy mi się uda!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jest bardzo prawdopodobne, jak masz przewymiarowany kocioł...

 

No właśnie, czy ktoś może mi napisać jak to jest z tym przewymiarowaniem?

Bo jakoś ciężko mi się zgodzić że zużycie gazu będzie większe. Jedynie spadnie żywotność kotła, ale o ile to też nie wiadomo. Czy kotły dwufunkcyjne też nie włączają się co chwilę, np. podczas gotowania, co chwilę odkreca się kran.

Sam mam przewymiarowany kocioł i mam nadzieje że nie jest bardzo duży problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według znawców kocioł kondensacyjny powinien modulować na małej mocy. Wtedy osiąga najwyższą sprawność.

Coś na pewno w tym jest, jednak inna kwestia to ile rzeczywiście traci się na przewymiarowanym kotle.

 

Pytanie czy to nie tak, jak dyskusje o zasilaniu niskimi temperaturami - czyli przewymiarowywanie grzejników lub montaż podłogówki - dla parametrów 40/30 sprawność kotła kondensacyjnego wynosi do 109%, natomiast dla 75/60 - 107%. Jeżeli faktycznie tak jest, to różnica praktycznie pomijalna. Marketing ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg fakt od 28.10.2011 do 25. 10.2012 zużyłem 249m3 GZ50, zapłaciłem 808,05zł tj 3,245zł/m3 gazu (W-2.1) ------ wiem,że to duuuuużo, ale dostawca odda różnicę w przyszłym rozliczeniu - zmiana taryfy na W-1.1.

Mój kocioł nie "taktuje" tak często.

Edytowane przez kbab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jest bardzo prawdopodobne, jak masz przewymiarowany kocioł...

 

 

 

Trudno powiedzieć, nie ja ten dom budowałem, ale biorąc pod uwagę, ze to 180m2 po podłogach + piwnica (choć nie ogrzewam), ściana 1W porotherm44cm, i jakieś 25cm wełny w dachu to ten kocioł ma co robić.

Póki co ustawiłem 40C na zasilaniu i prace w godzinach 4-8 i 14-19.

Teraz trzeba będzie monitorować zużycie gazu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Mam pytanie odnośnie tego 'taktowania' kotła, to jak kocioł powinien działać?

powinien cały czas chodzic tylko modulowac moca?? u mnie mam ustawione grzanie od 5 do 8 i 30 min przerwy i grzanie 1,5 godz i tak do 22

jak ustawilem na ciagle grzanie od 5 do 22 to zuzycie bylo duzo wieksze nie przy takim przerywanym dzialaniu

wiec jak ma byc?

czy praca ciagła modulowana moca to teoria a praktyka jak zawsze inna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Mam pytanie odnośnie tego 'taktowania' kotła, to jak kocioł powinien działać?

powinien cały czas chodzic tylko modulowac moca?? u mnie mam ustawione grzanie od 5 do 8 i 30 min przerwy i grzanie 1,5 godz i tak do 22

jak ustawilem na ciagle grzanie od 5 do 22 to zuzycie bylo duzo wieksze nie przy takim przerywanym dzialaniu

wiec jak ma byc?

czy praca ciagła modulowana moca to teoria a praktyka jak zawsze inna?

 

Jeżeli nie obniżyłeś parametrów temperatury a tylko wydłużyłeś czas, to oczywiste jest że zużycie wzrośnie, ale zastanów się...

Jedziesz samochodem raz stałą, spokojną prędkością a raz zwiększając i zmniejszając ją. Do celu dojedziesz w tym samym czasie, ale w którym przypadku zużyjesz więcej paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...