Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Czytam te wasze zużycia to jakies MAGICZNE- tylko ja mam dom po podlodze 240 +/-

a temperatura 26 to chyba przesada.....no chyba ze zle pokazuje termometr

 

 

zuzycie gazu przy wylaczonej rekuperacji przez 3 dni - 11,65 m3 na dobe.

 

 

Włączam reku i przestaje czytac ten temat bo nie ma chyba sensu.

 

Bogactwo.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam te wasze zużycia to jakies MAGICZNE- tylko ja mam dom po podlodze 240 +/-

a temperatura 26 to chyba przesada.....no chyba ze zle pokazuje termometr

 

 

zuzycie gazu przy wylaczonej rekuperacji przez 3 dni - 11,65 m3 na dobe.

 

 

Włączam reku i przestaje czytac ten temat bo nie ma chyba sensu.

 

Bogactwo.

 

Pzdr

 

Jak zaizolowany dom (grubość/jakość warstw, jakość wykonania)? Sama powierzchnia/kubatura chaty to za mało by ocenić wielkość zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KubaMagda - przepraszam Cię, źle przeczytałem Twój post :):)

Ja mam zużycie ostatnio ( od jakiś 6-8 dni) 5,5 - 5,8 m3 na dobę. Pisałem już kiedyś o ociepleniu, kubaturze, usytuowaniu itp. mojego budynku, ale zazdroszcze innym , że maja zużycie przy ostatnich ciepłych dniach około 3 - 4 m3. :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściany 16cm styro , dach 15+ 10cm wełna.

mam same duże ona od podlogi pod sufit prawie

 

w sumie, pali tyle ile powinien.

 

Myślę że dołożenie10-15 cm dobrej jakości wełny mineralnej, znacząco obniżyłoby rachunki.Oczywiście dokładnie ułożonej.

Izolacja ścian jeśli dobrze wykonana jest wystarczająca.

Okien na razie nie zmienisz,jeśli dobre 3-szybowe to ok.

Jeśli masz WG to tam są duże straty. Dobry reku oszczędza dużo paliwa w dobrze zaizolowanym domu. Ale zmiana to już poważny remont i niesensowny (w nowym domu).

Edytowane przez noc
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie/Panie mam pytanko jakie powinienem mieć średnie zużycie gazu w m3 na dobę. Piec kondensacyjny vailiant 24kw 2 funkcyjny. Dom 190m2 .trzy kondygnacje. Dwa pustaki (mur 40cm), ocieplony steropianem 8. Jedna część domu na 2 kondygnacji oprócz 2 pustaków i styropianu ma jeszcze taras zaszklony gdzie temp w zimie nie spada poniżej 5st, więć defakto ocieplenie jest bardzo dobre od tamtej strony. Okna nowe plastikowe. Grzejniki purmo na miedzi. Ilość grzejników 15 około 70-75l wody. Ustawienia pieca na 20st w nocy, 21 w dzień. Kominek na drugiej kondygnacji z rozprowadzeniem ciepła na 2 i 3 kondygnację (praktycznie przy temp. tegorocznej zimy temp 24st-30 podczas palenia w kominku. Czujka jest na pierwszej kondygnacji (nie mogę mieć kominka na dole, ponieważ mam za wąski komin) Ciśniecie w piecu 1.5-1.7 bara. Krzywa 0,6 do 0,8. Temp pieca 55, ale przy krzywej 0,6 uzyskuje 44st i się wyłącza. Dziś piec wziął mi 12 kubików na dobę, wczoraj 10. Czasem brał 9. Po wizycie serwisanta rzekomo wszystko OK (obniżył krzywą ? i obniżył wydajność pieca do 20kw. Urządzenie pokazało mu 105, a pózniej 96% wydajnośći. Serwisant stwierdził, że tak ma być z piecem, ze jak się rozgrzewa wydajność spada.??? Nad mienie tylko, że piec został założony w pażdzierniku gdzie było nawet zimniej niż teraz i miałem wskazanie na początku na dobę od 4kubki do 6 kubików. Przełom październik/listopad. Pytałem się kilka osób i są zadowoleni z tego pieca i zużycie mają mniejsze w przeliczeniu na metraż. Poprzedni piec miałem Junkers zwykły i nie wiele, więcej płaciłem. Proszę o radę czy coś mam nie tak ? czy to jest po prostu norma dla takiego domu. Z góry dzięki Edytowane przez davero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa pustaki (mur 40cm), ocieplony steropianem 8. Jedna część domu na 2 kondygnacji oprócz 2 pustaków i styropianu ma jeszcze taras zaszklony gdzie temp w zimie nie spada poniżej 5st, więć defakto ocieplenie jest bardzo dobre od tamtej strony.

 

Jeśli w zaszklonym, nieogrzewanym tarasie, zimą temperatura nie spada poniżej 5oC, to ocieplenie jest słabe. A raczej bardzo słabe. Warstwa styropianu nie jest jakaś bardzo cienka, może słaba lambda albo przyklejony byle jak, np. wyłącznie na placki, bez doszczelniania pianką. Jeśli reszta izolacji tak wygląda, to zużycie takie jakie piszesz jest możliwe. Zmiana kotła niewiele zmieni.

Słabo izolowany dom 190m2, musi swoje spalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w zaszklonym, nieogrzewanym tarasie, zimą temperatura nie spada poniżej 5oC, to ocieplenie jest słabe. A raczej bardzo słabe. Warstwa styropianu nie jest jakaś bardzo cienka, może słaba lambda albo przyklejony byle jak, np. wyłącznie na placki, bez doszczelniania pianką. Jeśli reszta izolacji tak wygląda, to zużycie takie jakie piszesz jest możliwe. Zmiana kotła niewiele zmieni.

Słabo izolowany dom 190m2, musi swoje spalić.

 

Żle sformułowane. Taras nie jest murowany ? to jest dobudowany garaż (kondygnacja 1) a na nim jest zaszklony taras. Taras nie jest z pustaka tylko z drzewa. Chdziło mi o to, że wschodnia część domu nie ma tylko 40cm plus styropian. Tylko jest osłonięta jeszcze garażem 1 kondygnacja i taarasem 2 kondygnacja. rzecz jasna tam się nie grzeje., ale wilgoć i chłod o wiele mniej wpływa do domu niż tylko goły mur i styropian. Zastanawiam się czy czasami piec nie jest jakąś podróbką, albo gazownicy nie osłabiają kaloryczność gazu, albo zle ustawiony piec. Koszt pieca z montażem 11tys. Oszczędnośći co do zwyłego pieca jaki byl 12 letniego Junkersa minimalne.

Edytowane przez davero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mieszkam w domu pow. 250 m2 . Do zeszlego roku mialam jednofuncyjny kociol Junkers, nie kondensat. W sezonie grzewczym spalalam ok. 300 m3 gazu, fakt było dość rześko ok. 19-20 stopni. Obecnie mam kondensat Junkers Comfort i sterowanie pogodowe . Grzanie ustawione jest na 20.5 stopnia w godz. 7.00 -10.00 i 17.00 - 23.00 z wyłączeniem weekendów gdzie grzać ma przez cały dzień . Tryb oszczędny ustawion jest na 18,5...

 

Problem w tym, ze generalnie komfortu ciepła nie ma, wypadałoby podnieść zadano temperaturę ale juz przy tych ustawieniach mam zuzycie na poziomie 10,5 m3/h. Jak obserwuje komunikaty na sterowaniu to praktycznie piec cały czas grzeje pobierając gaz, przerwy są minimalne.

Czy moze mam złe ustawione te tryby grzania/oszczędzania? Moze zmniejszyć pomiędzy nimi różnice , czy tez coś sie powinno zmienić na piecu aby uzyskać mniejsze spalanie gazu. Niepokoi mnie to o tyle, ze jedna z przyczyn wymiany pieca miała być oszczędność, a wychodzi , ze zapłacę wiećej przy zbliżonym komforcie. Sorry za język ale nie jestem specjalistka. Kto coś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mieszkam w domu pow. 250 m2 . Do zeszlego roku mialam jednofuncyjny kociol Junkers, nie kondensat. W sezonie grzewczym spalalam ok. 300 m3 gazu, fakt było dość rześko ok. 19-20 stopni. Obecnie mam kondensat Junkers Comfort i sterowanie pogodowe . Grzanie ustawione jest na 20.5 stopnia w godz. 7.00 -10.00 i 17.00 - 23.00 z wyłączeniem weekendów gdzie grzać ma przez cały dzień . Tryb oszczędny ustawion jest na 18,5...

 

Problem w tym, ze generalnie komfortu ciepła nie ma, wypadałoby podnieść zadano temperaturę ale juz przy tych ustawieniach mam zuzycie na poziomie 10,5 m3/h. Jak obserwuje komunikaty na sterowaniu to praktycznie piec cały czas grzeje pobierając gaz, przerwy są minimalne.

Czy moze mam złe ustawione te tryby grzania/oszczędzania? Moze zmniejszyć pomiędzy nimi różnice , czy tez coś sie powinno zmienić na piecu aby uzyskać mniejsze spalanie gazu. Niepokoi mnie to o tyle, ze jedna z przyczyn wymiany pieca miała być oszczędność, a wychodzi , ze zapłacę wiećej przy zbliżonym komforcie. Sorry za język ale nie jestem specjalistka. Kto coś podpowie?

 

Jeżeli zużywałaś 300m3 gazu to było nie zmieniać kotła :)

Jeżeli jednak było to 3000m3 to kondensat tak wiele nie da max 35%, domyślam się*że masz dość wysoką temperaturę na grzejnikach to wtedy z tych 35% zostaje może z 15% proponuje przestawić kocioł na grzanie ciągłe bez trybu obniżenia albo znacząco zwiększyć godziny grzania bo teraz jest to 9h czyli ponad 1m3 na godzinę*czyli według forumowego wskaźnika piec wtedy chodzi z mocą 9.4kW. Zmiana ilości godzin pomoże tylko wtedy jeżeli rzeczywiście masz wysoką temperaturę na grzejnikach podczas grzania jeżeli nie to pomoże tylko ocieplenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zużywałaś 300m3 gazu to było nie zmieniać kotła :)

Jeżeli jednak było to 3000m3 to kondensat tak wiele nie da max 35%, domyślam się*że masz dość wysoką temperaturę na grzejnikach to wtedy z tych 35% zostaje może z 15% proponuje przestawić kocioł na grzanie ciągłe bez trybu obniżenia albo znacząco zwiększyć godziny grzania bo teraz jest to 9h czyli ponad 1m3 na godzinę*czyli według forumowego wskaźnika piec wtedy chodzi z mocą 9.4kW. Zmiana ilości godzin pomoże tylko wtedy jeżeli rzeczywiście masz wysoką temperaturę na grzejnikach podczas grzania jeżeli nie to pomoże tylko ocieplenie.

 

Oczywiście chodziło mi o 300 m3 za okres ok miesiąca. Porównywalnie tyle samo co teraz ale było nieznacznie chłodniej. Piec miał 16 lat , bałam sie ze padnie w środku sezonu , no i wszyscy mówili, ze kondensat to takie oszczędnosci. Piszesz o wysokiej temp na grzejnikach, jak to sprawdzić ? Rozumiem, ze nie chodzi o poziom ciepła kaloryfera jak go dotknę. Zwiększe ilośc godzin grzania , a czy przypadkiem nie zmniejszyć tej różnicy pomiędzy trybem grzania, a oszczędzania - teraz są 2 stopnie. Tak czytam te wszystkie posty i wydaje mi sie, ze trochę dużo te moje 10 m3 na dobę . Niepokoi mnie tez to, ze piec tak często podgrzewa jak widze na sterowaniu.

Dziekuje za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, ze generalnie komfortu ciepła nie ma, wypadałoby podnieść zadano temperaturę ale juz przy tych ustawieniach mam zuzycie na poziomie 10,5 m3/h.

Nie masz drzwi, pootwierałaś okna??? Tyle gazu to w otwartym namiocie zrobi saunę, a kocioł musiałby mieć moc ponad 100kW!?

 

Doczytałem, chodziło o zużycie miesięczne (300m3) i dobowe (nie m3/h a na dobę) - OK.

Nowy kocioł przy dobrym ustawieniu (powinien pracować przy max sprawności) powinien być oszczędniejszy, chociaż gdyby oszczędzał nawet 10-15% to jednak zużycie dobowe może być spore - widać, że dom lubi ciepełko (sporo go traci).

Edytowane przez kbab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście chodziło mi o 300 m3 za okres ok miesiąca. Porównywalnie tyle samo co teraz ale było nieznacznie chłodniej. Piec miał 16 lat , bałam sie ze padnie w środku sezonu , no i wszyscy mówili, ze kondensat to takie oszczędnosci. Piszesz o wysokiej temp na grzejnikach, jak to sprawdzić ? Rozumiem, ze nie chodzi o poziom ciepła kaloryfera jak go dotknę. Zwiększe ilośc godzin grzania , a czy przypadkiem nie zmniejszyć tej różnicy pomiędzy trybem grzania, a oszczędzania - teraz są 2 stopnie. Tak czytam te wszystkie posty i wydaje mi sie, ze trochę dużo te moje 10 m3 na dobę . Niepokoi mnie tez to, ze piec tak często podgrzewa jak widze na sterowaniu.

Dziekuje za podpowiedzi

 

10m3 na dobę ??? mi bierze 10m3 dom 200m (pisałem wyżej) na dodatek grzany 2 kondygnacje kominkiem, żeby nie zamarznąć. Brak słów. Nie wiele mniej niż stary Junkers. 11tys piec z instalcją. Kondensacja może i ma sens jak mamy dom z płasczem wodnym i solarami. Dom na 1, 2 kondygnacjach - może i mieć kilkaset metrów. Nie jak u mnie 3 kondygnacje (projekt 89r). Jak nie chcesz płacić za gaz. Najlepszym rozwiązaniem będzie piec zasypowy z dobrym miałem na pewno będzie taniej.Jak masz to gdzieś to jasne, że gaz jest wygodniejszy. Trzeba też mieć na uwadze, że w Polsce gaz jest najdroższy w europie (nie liczę ukrainy bo tam rząd dopłaca i defakto jest taniej) na dodatek oszukany (mniej kaloryczny). Jutro pojutrze będę miał dane z domu z UK grzanego gazem zwykłym piecem i temp 21stopni. Dom ciut mniejszy około 170m. Co prawda inny klimat trochę, ale temp też spada poniżej 0. Dom jak to w uk cegła, więc ocieplenia jtak dobrego ak nasze nie ma. Gaz sporo tańszy w UK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście chodziło mi o 300 m3 za okres ok miesiąca. Porównywalnie tyle samo co teraz ale było nieznacznie chłodniej. Piec miał 16 lat , bałam sie ze padnie w środku sezonu , no i wszyscy mówili, ze kondensat to takie oszczędnosci. Piszesz o wysokiej temp na grzejnikach, jak to sprawdzić ? Rozumiem, ze nie chodzi o poziom ciepła kaloryfera jak go dotknę. Zwiększe ilośc godzin grzania , a czy przypadkiem nie zmniejszyć tej różnicy pomiędzy trybem grzania, a oszczędzania - teraz są 2 stopnie. Tak czytam te wszystkie posty i wydaje mi sie, ze trochę dużo te moje 10 m3 na dobę . Niepokoi mnie tez to, ze piec tak często podgrzewa jak widze na sterowaniu.

Dziekuje za podpowiedzi

 

Aby kocioł kondensacyjny działał to temperatura na zasilaniu musi być mniejsza niż 57 stopni często jest to temperatura wyświetlana na kotle, ale jak zajrzymy do specyfikacji typowych kotłów kondensacyjnych to zobaczymy że największe sprawności osiąga dla temperatury zasilania 35 stopni i temperatury powrotu 30 stopni, a najprościej jak podczas pracy kotła grzejniki w dotyku są tylko letnie to jest bardzo dobrze jeżeli można utrzymać na nim rękę to jest średnio a jak nie można dotknąć to działa bez kondensacji. Najprostszym sposobem na zmniejszenie temperatury na grzejnikach jest wydłużenie czasu pracy kotła to znaczy jak dom potrzebuje na dobę 10m3 to albo w 10h po 1m3 albo 0,5m3 przez 20h. Jeżeli dom pobiera na sezon grzewczy powyżej 80kWh/m2 czyli około 8.5m3/m2 gazu lub 16kg/m2 węgla lub 4.5kubika drzewa na 100m2 to należy przeprowadzić termomodernizacje zaczynając od ocieplenie ostatniego stropu i żadne ustawienie kotła nie dadzą w tym przypadku pożądanego rezultatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby kocioł kondensacyjny działał to temperatura na zasilaniu musi być mniejsza niż 57 stopni często jest to temperatura wyświetlana na kotle, ale jak zajrzymy do specyfikacji typowych kotłów kondensacyjnych to zobaczymy że największe sprawności osiąga dla temperatury zasilania 35 stopni i temperatury powrotu 30 stopni, a najprościej jak podczas pracy kotła grzejniki w dotyku są tylko letnie to jest bardzo dobrze jeżeli można utrzymać na nim rękę to jest średnio a jak nie można dotknąć to działa bez kondensacji. Najprostszym sposobem na zmniejszenie temperatury na grzejnikach jest wydłużenie czasu pracy kotła to znaczy jak dom potrzebuje na dobę 10m3 to albo w 10h po 1m3 albo 0,5m3 przez 20h. Jeżeli dom pobiera na sezon grzewczy powyżej 80kWh/m2 czyli około 8.5m3/m2 gazu lub 16kg/m2 węgla lub 4.5kubika drzewa na 100m2 to należy przeprowadzić termomodernizacje zaczynając od ocieplenie ostatniego stropu i żadne ustawienie kotła nie dadzą w tym przypadku pożądanego rezultatu.

 

Kondensacja następuje do 55° na powrocie.A te 7-8% zysku na kondensacji ciężko zauważyć w domu przy tylu zmiennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby kocioł kondensacyjny działał to temperatura na zasilaniu musi być mniejsza niż 57 stopni często jest to temperatura wyświetlana na kotle, ale jak zajrzymy do specyfikacji typowych kotłów kondensacyjnych to zobaczymy że największe sprawności osiąga dla temperatury zasilania 35 stopni i temperatury powrotu 30 stopni, a najprościej jak podczas pracy kotła grzejniki w dotyku są tylko letnie to jest bardzo dobrze jeżeli można utrzymać na nim rękę to jest średnio a jak nie można dotknąć to działa bez kondensacji. Najprostszym sposobem na zmniejszenie temperatury na grzejnikach jest wydłużenie czasu pracy kotła to znaczy jak dom potrzebuje na dobę 10m3 to albo w 10h po 1m3 albo 0,5m3 przez 20h. Jeżeli dom pobiera na sezon grzewczy powyżej 80kWh/m2 czyli około 8.5m3/m2 gazu lub 16kg/m2 węgla lub 4.5kubika drzewa na 100m2 to należy przeprowadzić termomodernizacje zaczynając od ocieplenie ostatniego stropu i żadne ustawienie kotła nie dadzą w tym przypadku pożądanego rezultatu.

 

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Grzejniki są mocno ciepłe, w trakcie grzania na kotle jest ok. 57 stopni. przestawiłam na dwa przedziały czasowe - grzanie w godzinach 7 -23 i oszczędność 23 - 7 o 2 stopnie niżej. Poobserwuję teraz przez 3 dni zużycie . Zobaczymy. Czy jeszcze mogę coś zrobić aby bardziej usprawnić to grzanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to wygląda w UK. Dom wolnostojący, piec gazowy zwykły. Powierzchnia grzania 140m2. Ceny prąd i gaz za rok.

 

Gaz 347,5 funta

Prąd 338 funtow

 

mieszkają 2 osoby plus przez pól roku mieszkała 3 osoba.

 

Dom w porównaniu do naszych ocieplanymi w tej dekadzie to bardzo słabo ocieplony.

 

Czyli mówiać średnio za 1/2 wypłaty miesięcznej opłaca ogrzewanie i elektrykę, Cóż u nas to raczej mało kto tak ma. Pozdrawiam

 

p.s a najciekawsze jest to, że teraz kumpel szuka nowego dostawcy i przy tym zużyciu będzie płacił na nowej umowie o 196 mniej. Tak mu pokazała porównywarka. :) heh Niesamowite ceny.

Edytowane przez davero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...