Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Zaszła w takim razie niewątpliwie smutna okoliczność

 

8m3 za ostatnie 24h ;)

 

Chciałbym mieć takie zużycie! Też planuję ten kocioł, u mnie do ogrzania 170 kmw (po podłodze). Projekt E-143. Ja mam od gruntu 20cm styro, fundament 12 cm. Możesz napisać kolego jak sprawuje się wentylacja grawitacyjna? U mnie też jest taka. Wielu inwestorów robi rekuperatory, ale dla mnie za drogie i chyba nigdy się nie zwróci. Też planuję 100% podłogówki. Napisz jak sterujesz kotłem: sterownik pokojowy czy pogodowy? Ja planuję tylko pokojowy. Może się mylę, zobaczę.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

witam mam domek parterowy 160m2 uzytkowe 145m2, w uzytkowym mam 9 grzejników i 70m2 podłogówki,(wszystko podłączone w 1 obieg) sterownik fw200, regulator pogodowy, ustawiona temp od 6;00 do 22;00 21stopni a w nocy 20st, (rzeczywista na pogodówce 0.5st wiecej) ciepła woda od 18;00 do 22;00 46st, pobór w duze mrozy -16, -10 wynosił od 9-10m3 gazu a teraz przy temp dodatniej około 3stopni wynosi 7.5m2 na dobe, wydaje mi sie ze to troche za duzo jak czytam tu ze pobiera wam od 3m3 do 5m3 szok :o zaznacze ze u mnie to bez gotowania... tylko grzanie i ciepła woda, cały czas zastanawiam sie czy mam piec dobrze ustawiony junkers ceptur zsb22-3c zaczął sie drugi rok grzania w tamtym roku zapłaciłam około 4tys za gaz + ciepła woda... czy to nie za duzo??? teraz od ostatniego odczytu 17grudnia do dzis spalił 352m3 czy to nie za duzo? na taki mały domek? w podłodze 10cm na scianach 15cm i strop 15 cm styropianu..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w stropie teriva plus wylewka i styropian 15cm razem wyszło 50cm stropu, mysłałam ze 15cm wystarczy.. budowa zakonczona.. chociaz jak tu patrze i czytam to ludzie maja duzo wiecej cm na scinach w podłodze, a ja miałam takich robotników którzy mówili ze 10cm spokojnie starczy.. dobrze ze chociaz 15cm jest.. okna 3szyb.. czyli to moze byc wina ocieplenia domu a nie pieca..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba jednak nie jest praca ciagla...

skoro masz 2rozne temp to znaczy ze masz okna czasowe. i jest to najzwyklejsze on/off

 

OK, trochę źle Cię zrozumiałem. Na początku miałem ustawione non stop 21 st. ale po miesiącach doświadczeń doszedłem do tego, że większy komfort daje nam obniżenie temp. w pewnym okresie. Głównie zależało nam na tym, żeby zasilanie szło w podłogę wtedy, kiedy ja sobie tego życzę, a nie wtedy kiedy krzywa grzewcza o tym zdecyduje.

 

Nie jest to najzwyklejsze on/off ponieważ w tzw. oknie niższej temperatury kocioł nadal może grzać.

 

Zasadniczo jestem na tyle zadowolony z komfortu, zużycia gazu itp. że wątek ten odwiedzam tylko po to, żeby pochwalić się niskim zużyciem ;) (no i oczywiście wspomóc poradą i doświadczeniem po 5 latach mieszkania w domu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard, na dworze cieplej, w chałupie zimniej. Pracujesz w oparciu o KG i termostat (regulator) zapewne? Spada Ci temp. zasilania i kocioł nie dobija do zadanej. Masz 2 wyjścia, a w zasadzie 3. Przejść tylko i wyłącznie na termostat z odpowiednio dobraną temp. zasilania, pozostać na KG i termostacie, ale ustawić minimalną temperaturę zasilania, lub ręcznie zapodawać jak teraz.

 

Mam sterownik pogodowy (szczegóły w podpisie) i te ustawienia, do których doszedłem sprawiają, że jestem w pełni zadowolony. Ręczne skorygowanie temperatury konieczne jest bardzo rzadko, w specyficznych warunkach pogody, gdy temperatura na zewnątrz znacząco rośnie w krótkim czasie. Wtedy w domu robi się nieprzyjemnie. I domyślam się, że nawet gdyby temperatura w domu wynosiła 2-3 stopnie więcej niż utrzymujemy normalnie, to i tak byłoby nieprzyjemnie, gdyby kocioł nie puszczał w tym momencie zasilania na podłogę. Można powiedzieć, że moja ręczna korekta nie ma na celu faktycznego podniesienia temperatury w domu, a jedynie uruchomienie zasilania w kotle, żeby odczuć komfort (zupełnie inny, lepszy, niż gdy kocioł nie pracuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, trochę źle Cię zrozumiałem. Na początku miałem ustawione non stop 21 st. ale po miesiącach doświadczeń doszedłem do tego, że większy komfort daje nam obniżenie temp. w pewnym okresie. Głównie zależało nam na tym, żeby zasilanie szło w podłogę wtedy, kiedy ja sobie tego życzę, a nie wtedy kiedy krzywa grzewcza o tym zdecyduje.

 

Nie jest to najzwyklejsze on/off ponieważ w tzw. oknie niższej temperatury kocioł nadal może grzać.

 

Zasadniczo jestem na tyle zadowolony z komfortu, zużycia gazu itp. że wątek ten odwiedzam tylko po to, żeby pochwalić się niskim zużyciem ;) (no i oczywiście wspomóc poradą i doświadczeniem po 5 latach mieszkania w domu)

 

RadziejS czyli jak teraz wyglada u Ciebie grzanie. Jak masz ustawione temp i okna czasowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario430: Próbowałeś ustawiać na CM470 minimalną temperaturę dla np. podłogówki.

Czy to faktycznie działa i temperatura nie spada poniżej ustalonego minimum.

Już pisałem, ja nie mam żadnych wypasionych sterowników tylko zwykły termostat pokojowy. Pisząc to miałem na myśli ustawienie na kotle minimalnej temp. zasilania poniżej której kocioł nie zejdzie choćby KG wskazywała na to. Wg mnie każdy kocioł ma taką opcję, ale dobranie tej temperatury to już sprawa indywidualna.

 

Odnośnie zużycia przy pracy ciągłej to jakoś do mnie nie przemawia ze odpowiada za to minimalna kotła.

Jeśli do utrzymania 21*C w domu, minimalna 4,2kW wystarcza i nie jest ona za wysoka bo kocioł się nie wyłącza to przy kotle z minimalną np. 1,5kW myślisz że będzie on pracował z tą najniższą mocą .

 

Odpowiem Ci tak, gdybym miał np. Victrixa 12kW, który moduluje od 1,9kW to mógłbym powiedzieć, że stwierdziłem to doświadczalnie. A skąd wiesz, że nie wystarczyłaby Ci do utrzymania tej temp. moc 3kW, a tak Twój kocioł musi pracować z 4,2 i niżej zejść nie może. Pewno powiesz, że w takim razie będzie pracował krócej. Z pewnością tak, ale, czy proporcjonalnie przełoży się to na zużycie. Niekoniecznie. Z moich obserwacji kotły z mocami 2-3kW palą na godzinę 0,2-0,3m3, mój z mocą 5kW już 0,45-0,5m3/h, czyli widać, że już tu mamy sam zakres regulacji modulacji mocy o wiele szerszy i lepiej da się go dopasować do naszych domów, gdzie maks. zapotrzebowanie na ciepło z reguły nie przekracza 8-9kW, a przy temp. 0 i dodatnich często oscyluje w granicach 2-3kW. Nie twierdzę, że stosując kotły z małymi mocami minimalnymi zejdziemy jakoś drastycznie ze zużyciem, ale na pewno elastyczniej da się nimi sterować i uzyskiwać lepszy komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ciepła woda od 18;00 do 22;00...

Mam przez to rozumieć, że masz włączoną przez te 4godz. cyrkulację??? Jeśli tak natychmiast to zmień, cyrkulacja szybko wychładza zbiornik na cwu i powoduje grzanie kotła. Wystarczy zapodać zwykły włącznik czasowy na pompke od cyrkulacji i ustawić kilka 2-3 min. okresów "przegonienia" wody w obiegu, najlepiej wtedy, kiedy najczęściej będziesz jej używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, pompka uruchamia sie w tym okresie 2razy na godzine, chyba nic wiecej nie da sie zrobic zeby zejsc ponizej 7m3 na dobe, probowalam juz roznych programow i jak narazie ten jest najoszczedniejszy. nic wiecej nie przychodzi mi do glowy zeby zredukowac pobor do waszych norm.

 

Po co aż na 2 godziny!!! Ogranicz to szybko do 3 startów dobowych po 2-3 minuty każdy (rano przed pobudką, ewentualnie popołudniu, no i wieczorem). Kocioł przy pracy na cwu idzie pełną parę i łyka stosunkowo dużo gazu. Możesz jeszcze dodatkowo ograniczyć moc kotła dla pracy z cwu. A może napisać ile szło Ci gazu w sezonie letnim tylko na samo cwu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RadziejS czyli jak teraz wyglada u Ciebie grzanie. Jak masz ustawione temp i okna czasowe?

 

Temp. zadana 21 st. w godz 16-21 oraz 6-7, w pozostałych "oknach" temp. 20. Tylko po to, żeby po przyjściu do domu po pracy i rano było większe prawdopodobieństwo, że kocioł się załączy w mało sprzyjających sytuacjach pogodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przez to rozumieć, że masz włączoną przez te 4godz. cyrkulację??? Jeśli tak natychmiast to zmień, cyrkulacja szybko wychładza zbiornik na cwu i powoduje grzanie kotła. Wystarczy zapodać zwykły włącznik czasowy na pompke od cyrkulacji i ustawić kilka 2-3 min. okresów "przegonienia" wody w obiegu, najlepiej wtedy, kiedy najczęściej będziesz jej używać.

 

dopowiem tylko że sprawdziłem u siebie i 24h cyrkulacji ciągłej i bez zużycia wzięło 1,8m3 GZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...