Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 15,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Powinno być tak:

w1 - poniżej 1305

w2 - między 1305 a 3611

w3 - miedzy 3611 a 88022

w4 - powyżej 88022

jak widac w4 w ogóle już nie powinno być.

Sly

 

zauważ tylko, że samo przesunięcie progów to tylko półśrodek bo zawsze jest ktoś kto o ten 1 m3 przekracza jakiś próg i benc jesteś w yższej grupie

Tylko że przejście jest płynne a nie od razu 300 pln w plecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wynika z postów wyżej, rozsnących cenach opłat. 4 zł za metr ziemnego do 7, 53 za metr propanu przy oczywiście różnej kalorycznosci gazu to nie jest znaczna różnica. Kiedyś gdy propan kosztował 10 zł, a gaz ziemny 2 zł to była to róznica kosmczna. Aktualnie już tak nie jest.

 

z postów wyżej nic nie wynika, jak się ktoś uprze i wyjedzie do sanatorium to może nawet napisać, że m3 gazu kosztował go 80zł.

ale to jednak nie prawda, ziemny gz-50 kosztuje średniorocznie nadal około 2 zł, max 2.30 w skrajnym przypadku na granicy taryf, zakładając, że zużywamy więcej niż te 500m3 rocznie o co przy ogrzewaniu gz-50 raczej nie trudno poza pasywniakami (dokładne wartości o kilka procent mogą się różnić w zależności od miejsca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZYLI Z AUTOMATU POWINNO BYĆ W-2, ale odczyt robią co dwa miesiące , ciekawe jak odczyt wypadnie na powiedzmy 25 stycznia a tam wyjdzie 1205 m3 co wtedy zrobią , choć w 2009 roku zużyję poniżej 1200 m3

pożyjemy zobaczymy :roll:

U mnie odczyt był 13 stycznia i ze średniej policzyli ile mogło być na dzień 31 grudnia.

Z tą zmianą taryfy to chyba nie jest tak łatwo. Jeżeli z zużycia wynika, że powinna byc wyższa taryfa to raczej się nie zgodzą na niższą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaziarze tak liczą aby dla nich było korzystnie. tak wiec jeśli jest ktoś w taryfie W-3 a danym roku zużyje mniej niż 1200 m3 to więcej niż pewne, że go automatycznie nie przerzucą do W-2. jeśli ktoś jest w W-2 a zużyje więcej niż 1200 to zaraz przerzucają. A prawda jest taka, ze odbiorca do ogrzewania domu jednorodzinnego ma prawo wybrać sobie dla siebie taryfę korzystniejszą i raz w roku ma prawo do zmiany takiej właśnie taryfy zawsze dla niego korzystniejszej.

Mogę więc palić 1600 a być w W-2, bo tak mi sie podoba. łatwo to sprawdzić w najbliższym punkcie dystrybucji gazu sieciowego.

 

 

Przed chwilą sprawdzałem na infolini , nie ma możliwości wybierania sobie taryfy . Po przekroczeniu progów system przydziela Ci taryfe , Ty nie masz na to żadnego wpływu . Więc jak spaliłes 1600 m3 to jesteś w W3 ( śląsk) czy chcesz czy nie :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalszy ciąg pow. artykułu.

 

http://www.pressmedia.com.pl/sn/index.php?option=com_content&task=view&id=6141

 

Wynika jasno, ze mamy prawo wyboru taryfy, ale o tym gaziarze nie mówią, bo jest to dla nich korzystniejsze, aby tacy odbiorcy ok 1300 m3 byli w grupie W-3 a nie W-2.

Nie ma się komu tym zająć, ale uważam, że gaziarze powinni dokonywać rozliczenia za gaz na koniec roku wg stawek korzystniejszych dla odbiorców indywidualnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalszy ciąg pow. artykułu.

 

http://www.pressmedia.com.pl/sn/index.php?option=com_content&task=view&id=6141

 

Wynika jasno, ze mamy prawo wyboru taryfy, ale o tym gaziarze nie mówią, bo jest to dla nich korzystniejsze, aby tacy odbiorcy ok 1300 m3 byli w grupie W-3 a nie W-2.

Nie ma się komu tym zająć, ale uważam, że gaziarze powinni dokonywać rozliczenia za gaz na koniec roku wg stawek korzystniejszych dla odbiorców indywidualnych.

 

W pierwszym artykule nie wiem jak kobiecie mogło nie opłacać się przejść z taryfy W3 na W2. Chyba, że wczesniej to sobie tylko grzała CWU a od nowego roku ma zamiar nieźle hajcowac w domu.

A w drugim artykule od momentu"Jak liczyć teraz" redaktor wypisuje same głopoty. Namawia do zmiany taryfy żeby oszczędzić przez 2 miesiące zapominając że przez kolejne miesiące tracić duzo więcej niż się zaoszczędziło.

 

Ciekawe czy ta zmiana taryfy jest możliwa niezależnie od rocznego zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dostałem dziś w poczcie prezent od PGNiG podwyżkę gazu i WYCIĄG z TARYFY.... czytam i proszę pkt 3.3.6 koniec z wyborem korzystnej taryfy. Z dniem 1 stycznia 2010 Ci wszyscy, którzy wybrali sobie taryfę zostaną zakwalifikowani do odpowiednich grup taryfowych zgodnie z zasadami taryfowania.

 

A możliwość wyboru korzystnej taryfy była, niezależnie od rocznego zużycia. Ale kto o tym wiedział?

 

Miały być zmiany od maja br.w grupach taryfowych, ale zmian nie ma. Zmieniają się tylko ceny gazu i masakrycznie stawki opłat sieciowych. Ta stała wzrosła do już 40,20 zł netto i ona najbardziej uderza w tych, którzy zużywają nieco powyżej 1200 m3 gazu rocznie. Nic więc dziwnego, że gaziarze dbając o swoje interesy szybko zablokowali takim odbiorcom możliwość wyboru taryfy.

 

Dostałem też pisemko,"że jeśli mam jakieś migawy, to mogę wypowiedzieć warunki umowy."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam! Weszłam tu aby poszukac pomocy w sprawie mojego ogrzewania. Od ubiegłego roku posiadamy co na gaz z w/w kotłem, grzejniki aluminiowe perfekt - zwykłe głowice ,podłączenie częśc miedz i rury teceflex. Jest to dom blizniaczy z lat 80, wysoki parter,sciany grubości 45cm (pustak) otynkowany bez styropianu. Zajmujemy tylko kondygnację na na górze (3 pokoje :20m+20m+12m

kuchnia12m,łazienka9m,korytarz11m, łączna suma grzejników 90szt i hol 12m (nie ogrzewany służy jako wejście do domu i dalszej części mieszkania z drzwiami wejściowymi i przegradzającymi hol od korytarza. Okna plastiki i w dwóch zewnętrzne rolety. W ubiegłym roku zużyliśmy 2,5 tyś m3 gazu.Czytając wasze posty to strasznie dużo.Byc może to moja wina bo piec był ustawiony na min temp ( w zależności od temp na dworze). Mieliśmy i mamy podłączony prawidłowo regulator auraton, i nie uzyskiwaliśmy temp 21stopni ,gdyż ciężko było aby piec przy ustawieniu temp 60 stopni i np.temp na dworze ok -5 nagrzał mieszkanie. Od rana nie było nikogo w domu więc temp ustawiona była na 18o, na wyzszej temp zalezało nam po godz 15 do 23, ale i tak temp oscylowała w granicach 19o.piec załączał sie co 3min i wyłączał co 3min. na noc było ustawienie 18o.Z ustawieniami na piecu i regulatorze źle mnie poinformował serwisant, gdybym wiedziała to ustawiłabym kocioł na wyższą temp i nie było by takich ciągłych załączeń i wyłaczeń. Ale czy zmieniło by to zuzycie to niewiem.Piec wisi na ścianie w łazience. Teraz to mam okazję to wytestowac bo jestem w domu. Jednak i tak mi się nie podoba zużycie gazu. Jesli teraz na dworze jest temp w granicach +5 i w ciągu dnia piec ustawiony na to 70o( w junkersie to 4) i temp na regulatorze do godz 15 -18stopni (w domu jest chłodno), po 15h-23h na regulatorze 21o to robi się szybko ciepło grzejniki są gorące,piec załącza się na kilkanaście minut podgrzewa, rozłacza się nawet po trzech godzinach potrafi wyłączyc się na prawie godzinę. Przy takim ustawieniu spala ok 7m3 gazu. Dodam,że w celu oszczędności wyłączyłam grzejnik w 1 pokoju(20m) drzwi zamknięte, i ogrzewam ok 60m. Niewiem gdzie tkwi problem.Jestem umówiona z serwisantem po 11 listopada, piec ma gwarancję. W przypadku kiedy temp ustawiona jest od 8 rano do 23 na temp 21o, a od 23 do 8 na 18o to spalam ok od 10 do 12m3(przy temp na piecu 70o) to bardzo dużo dla 60m2 i obecnie dodatnich temperaturach.Przyznam,ze boję się zimy. Dodam, że mieszkanie pod nami jest nie ogrzewane, ( do zeszłego roku było ogrzewane i zamieszkiwane)moze to też jedna z przyczyn.Jednak dzieli nas strop betonowy, posadzka a na podłogach załozonę są na belkach deski.Strop nad nami betonowy (belki ,szlaka,wylewka, papa ) Nie wiem jak jest ustawiony kocioł na jaką moc, podłączał i regulował go w zeszłym roku serwisant zapytam go napewno. Słychac też przelewanie wody, jednak jak pisałam wcześniej gdy piec grzeje, grzejniki są gorące. O co jeszcze powinnam zapytac, po za tym co napisałam? Z ciepłą wodą nie ma zadnych problemów. Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszesz jaki gaz (GZ-50 czy inny), jaki sterownik pogodówka czy też tylko pokojowy i jaki kocioł, atmosferyczny czy też kondensacyjny i jakiej mocy, a te dane są bardzo istotne.

Zużycie gazu na taką powierzchnię ogrzewania jest duże, ale ono zależne jest od wielu czynników i samą regulacją kotła czy też grzejników wszystkiego się nie da osiągnąć. Ale spróbować warto, bo gaz dziś jest drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej spróbuję dowiedziec się jak zmierzyc przepuszczalnośc ścian,tylko niewiem jak się za to zabrac? Jednak uwazam,że coś mam żle skonfigurowane, bo jak się nagrzeje to bardzo wolno spada temperatura. Jak mieliśmy ogrzewanie na wegiel i kaloryfery były zeliwne to starczało 3 tony węgla na cały sezon na nasz metraż( 2,400zł),teraz wyjdzie o wiele wiele więcej,az strach myslec...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dziękuję ale sama sobie z tymi obliczeniami nie poradzę. Popytam mądrzejszych( wiem,tylko,że ściana ma 45 cm, pustaki i tynki zewn i wew)ale co dalej???? ...Najbardziej interesuje mnie jak można zrobic aby piec załączał sie w ciągu godziny na np 15 lub 20 minut tak przez 24h.Sądzę,że to by spokojnie wystarczyło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mieliśmy ogrzewanie na wegiel i kaloryfery były zeliwne to starczało 3 tony węgla na cały sezon na nasz metraż( 2,400zł),teraz wyjdzie o wiele wiele więcej,az strach myslec...

 

2400zł to też nie było mało ale przecież wiadomo że gaz jest droższy od węgla więc może cię to kosztować nawet o połowe wiecej niz węgiel jeżeli w domu poza instalacją c.o. nic sie nie zmieniło (jeżeli chodzi i zapotrzebowanie na ciepło np. ocieplenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kotle, jeśli jest taka opcja, warto ustawić

- czas wybiegu pompy, dla takiej instalacji wystarczy 4 min.

- Czas blokady palnika w trybie c.o. – 45 minut. (kocioł zignoruje to ustawienie, jak temp. spadnie, ale to ustawienie może zmniejszyć ilość cykli.

- temp. zasilania (na takie dni ok. +5 stopni wystarczy 55 stopni

- przy wyziębionej instalacji sprawdzić ciśnienie wody w sieci. Wystarczy 1,2

 

Grzejniki:

- odpowietrzyć (piszesz, że słychać przelewanie wody)

- ustawić kryzy na zaworach (zacząć od 3 –najbliżej kotła do maks- najdalej od kotła). Jeśli jest zawór na powrocie regulowany (śruba na klucz imbus) można wkręcić do oporu i odkręcić na 3 pełne obroty)

- głowice termostatyczne założyć dopiero po wstępnym ustawieniu zaworów.

 

Sterownik.

Ważne jest, aby znajdował się w pom. optymalnym, nie narażonym na przeciągi, na ścianie lub przy ścianie wewnętrznej na wys. ok. 150 cm od podłogi. Jeśli ma możliwość ustawienia pracy dwustawnej i zał. przy spadku temp 1 stopień to warto tak ustawić (jeśli 0,5 daje za dużo cykli grzania). Tak samo jeśli sterownik ma opcje dopasowania do instalacji ta opcja zmniejsza lub zwiększa ilość cykli kotła. można wtedy ustawić na instalację większą (tą opcją można zmniejszyć lub zwiększyc ilość cykli kotła).

W pom. w którym znajduje się sterownik, nie montować głowicy termostatycznej. Grzejnik wyregulować kryzą i ewentualnie pokrętłem głowicy tak, aby w innych pom. osiagać temperaturę mniej więcej w tym samym czasie grzania. Trochę z tym zabawy, ale dla siebie warto dopracować takie ustawienie.

 

Praca kotła.

Przy takich ustawieniach kocioł powinien wykonać 2-3 cykle grzania na godz. W wielu sieciach co dobrym wskaźnikiem odpowiedniej pracy całego układu jest manometr na kotle wskazujący ciśnienie w sieci. Jeśli przy chłodnej instalacji było ono 1,2 to po odpowiednim załadowaniu energią powinno wzrosnąć do 1,6 -sieć ma być akumulatorem ciepła, (jeśli będzie wzrastało tylko nieznacznie, to kocioł będzie wykonywał więcej cykli, a te cykle nie będą w ogóle efektywne. Tak więc cykle pracy kotła nie zawsze zależą od temp. zasilania. Przy zbyt wysokich tep. zasilania często zdarza się że kocioł włączy się tylko na chwilkę i nie załaduje odpowiedniej porcji energii do układu i za chwilę znów się włączy, aby zrobić to samo.

Budynek, w którym mieszkasz ma słabą izolację stropu i ścian zewnętrznych. Dla takiego budynku niekorzystna jest mała ilość cykli grzania, bo masa energii wyleci przez wentylację, ściany zewn. i przez nie ocieplony strop. Lepsze efekty można uzyskać grzejąc w 3 cyklach po 5 minut niż w jednym przez 15 minut.

Ważne jest, aby zmiany ustawień kotła i sterownika przeprowadzane było niezbyt często, bo urządzenia elektroniczne potrzebują trochę czasu na zsynchronizowanie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Extra nareszcie konkrety ! Oczywiście czekam na serwisanta. Próbuję różnych sposobów. Teraz ustawiłam programator na cykle 1h. 19o i 17o.Czytałam, że to nie ekonomiczne,ale tej doby przy ustawieniu 12-24h na 21o i 24-12h na 19 spalił 12m3. Zaczęłam już myślec o programatorze ..Czasowym Cyfrowy LCD Timer aby podłączyc do niego kocioł. Bardzo dziękuję za twoje wskazówki są dla bezcenne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak powinien by ustawiony kocioł, jesli chodzi moc? ........................................................................................................................................................................................................ ...............Co Co Cię nie zabije to Cię wzmocni!!!!.............................
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...