Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

Na forum jestem od maja :).

Podczytuje i podglądam, bo jeszcze nic ciekawego się nie działo.

Na początku proszę o przyjęcie do grupy i gratuluję już nowowprowadzonym i życzę wytrwałości już budującym.

 

A jak najmniej stresów życzę tym co zaczynają budowac (min sobie).

 

Mam nadzieję, na uzyskanie wielu praktycznych informacji i będę za nie niezmiernie wdzięczna.

 

Jesteśmy po pierwszej rozmowie z projektantem.

Moje wizje domu z solarami, bateriami fotowoltaicznymi i innymi nowosciami zaczynają upada pod naciskiem ekonomii :(((

Zwrot inwestycji wydaje się by nieadekwatny do uzyskanych korzyści.

 

Na pewno chcielibyśmy skorzysta z poleconych ekip budowlanych w miarę dobrych i względnie tanich oraz dostawców materiałów.

 

W przyszłym tygodniu mam nadzieję otrzyma wstępne rzuty i wizualizację naszej chałupki.

 

Zacząc chcielibysmy w tym roku, i tu wszyscy sie pukaja w czółko - hmmmmmmmm

 

Zobaczymy jak wyjdzie w praniu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

W Babicach 25 netto tona pospółki :cry: W Rudach 20zł, ale to i tak spory wydatek, potrzebuję około 100ton. Muszę szukać po budowach i tu liczę na was :wink:

Mam kupkę gliny której chcę się pozbyć. Oddam za darmo tylko przyjedź ciężarówą. Nawet pomogę załadować :D :D :D

Glinkę to mogę brać od szwagra z Czernicy, ale dzięki za propozycję :wink: Na szczęście wyjaśniła się sprawa dachu, mam już zamówioną sprawdzoną ekipę. Teraz mam dylemat, porotherm 30 czy 38 :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak po mojemu o obydwa PTH musisz docieplić. Więc wybrać należy PTH30. Różnica w cenie na docieplenie.

Dokładnie tak myślę, jednak wiele osób sugeruje wybrać 38, jedni mówią wiekszą wytrzymałość, inni że wszyscy robią 38. Tak naprawdę argumenty żadne, a 30 mam w projekcie także raczej będę się tego trzymał. No chyba że różnica w cenie będzie naprawdę minimalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Doradźcie:

Mamy mały problem związany z budową. Otóż chcieliśmy zrobić fundamenty, zaizolować je i wylać płytę fundamentową. Nasz projektant nam jednak to odradził, gdyż znane mu były przypadki, że po wylaniu płyta zapadła się nieco i trzeba było drugi raz poprawiać, więc nam doradził, żeby zrobić fundamenty, ściankę fundamentową będziemy mieli wylewaną, odczekać i stawiać mury.

Ze względu na brak czasu- połowa sierpnia początek i mało ludzi do pracy- mój mąż i brat znowóż nie damy rady zalać stropu. Ściany znowu będą stały na zimę nieprzykryte stropem. Stąd też mam pytanie dla bardziej obeznanych.: można na zimę tak zostawić, okryć te ściany, "opatulić" i czekać do wiosny na zalanie stropu? Czy też zrobić tą płytę fundamentowa i ją zaizolować od góry, zeby nie brała wody? Proszę o porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... jednak wiele osób sugeruje wybrać 38, jedni mówią wiekszą wytrzymałość, inni że wszyscy robią 38. Tak naprawdę argumenty żadne, a 30 mam w projekcie także raczej będę się tego trzymał.

Tłum ma wiele głów lecz niewiele rozumu. Parterowe czy jednopiętrowe domy to żadne wyzwanie dla wytrzymałości PTH30. Z tego można budować kilka kondygnacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Doradźcie:

Mamy mały problem związany z budową. Otóż chcieliśmy zrobić fundamenty, zaizolować je i wylać płytę fundamentową. Nasz projektant nam jednak to odradził, gdyż znane mu były przypadki, że po wylaniu płyta zapadła się nieco i trzeba było drugi raz poprawiać,

Bo jak się zasypie piaskiem 1,2 metra to trzeba b. solidnie zagęścić. Ja nie znam tego bólu bo mam piwnice. Za to kumplowi się zapadło mimo że zagęszczał.

więc nam doradził, żeby zrobić fundamenty, ściankę fundamentową będziemy mieli wylewaną, odczekać i stawiać mury.

Ze względu na brak czasu- połowa sierpnia początek i mało ludzi do pracy- mój mąż i brat znowóż nie damy rady zalać stropu. Ściany znowu będą stały na zimę nieprzykryte stropem. Stąd też mam pytanie dla bardziej obeznanych.: można na zimę tak zostawić, okryć te ściany, "opatulić" i czekać do wiosny na zalanie stropu? Czy też zrobić tą płytę fundamentowa i ją zaizolować od góry, zeby nie brała wody? Proszę o porady

Nie wiem z czego ta ściana ale właściwie każdy materiał trzeba by nakryć folią z góry coby nie lała się woda, która po zamarznięciu mogłaby zaszkodzić ścianie. Może faktycznie zrób te fundamenty, zasyp piachem solidnie pozagęszczaj i nie spiesz się z wylaniem chudziaka. Chudziak wylej na koniec jak już wypełnienie fundamentów trochę siądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ruter...popieram Piejara .... buduj z 30-tki ... jeśli Ci "wszyscy" którzy doradzają Ci 38-mkę to jacyś "fachowcy" to zawczasu goń z budowy bo wiedza u nich widzę marniutka :roll:

 

Marnika- zastanawiam się .... "płyta findamentowa" to jest płyta zbrojona którą robi się na terenach szkód górniczych zamiast fundamentu. Tobie chodzi chyba o chudziak którym zalewa się wypełnione już piaskiem i ubite fundamenty :roll: . Wyprowadź mnie z błędu jeśli jest inaczej, ale jeśli jest to chudziak to jest różnie. Piasek w fundamentach przed zalaniem chudziaka musi być bardzo dobrze utwardzony i ubity ...a i to do końca nie daje gwarancji, że coś nie siądzie ....no chyba że fundamenty z tym piaskiem stoją cały rok - wtedy nie ma bata - bardziej już nie osiądzie . To z teorii - w praktyce wygląda to tak jak u nas przeważnie , czyli wybudowanie fundamentów, wsypanie pospółki czyli piasku do fundamentów, kilkudniowe ubijanie poprzez polewanie wodą , potem dosypanie ewentualnych ubytków , ubicie stopą ...i zalewanie chudziakiem- co faktycznie optycznie wygląda jakby była to płyta na której stawia się ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Marnika- zastanawiam się .... "płyta findamentowa" to jest płyta zbrojona którą robi się na terenach szkód górniczych zamiast fundamentu. Tobie chodzi chyba o chudziak którym zalewa się wypełnione już piaskiem i ubite fundamenty :roll: . Wyprowadź mnie z błędu jeśli jest inaczej, ale jeśli jest to chudziak to jest różnie. .

Tak, dokładnie o to mi chodzi źle się wyraziłam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie na temat porothermu 44/

Projektant twierdzi, że nie trzeba ocieplac.

 

Ma rację?? , Można wybudowac z tych poro i potem jakąś zimę zobaczyć, zawsze mozna by docieplić.

 

Jakie macie zdanie ???

 

I chętnie wzięłabym namiary na dobrą ekipę budowlaną.

Jeszcze pytanie mam GWC i rekuperator - jakaś dobra firma z okolic.

Może ktoś robił samodzielnie, jak to wygląda?

Jesteśmy w fazie projektowania więc chyba czas na wprowadzenie tych elementów do projektu.

 

Pomóżcie startującemu laikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marnika ... jeśli chodzi o wylewanie tego chudziaka .... zaczekanie będzie problematyczne....no bo zobacz:

załóżmy że nie wylejesz go , wsypiesz tylko piach do fundamentów nie zalewając chudziakiem ...chłopaki budując ściany parteru będą musieli w tym piachu brodzić- pewnie średnia przyjemność ....ani na tym rusztowania nie postawią :roll: .Co innego gdybyś zbudowała ściany fundamentu , wsypała piach i zostawiła nie murując ścian i nie zalewając stropu żeby piach miał szansę namoknąć podczas deszczów, zmarznąć , wyschnąć - wtedy by się fajnie ubił. Ale jeśli chcesz murować ściany w tym jeszcze roku to ja bym chudziakiem zalała , wybudowała ściany parteru , zalała strop i tak sobie może poczekać . Nie rozumiem dlaczego nie starczy Wam czasu ..... strop możesz zalewać nawet późną jesienią ....ważne tylko coby mrozów nie było :roll: .

 

dizers- niestety mój architekt obsługuje raczej region Jastrzębia i Cieszyna, tak że niestety nie da rady dojeżdżać do Rybnika również z nadmiaru zleceń i pracy

 

Ewus- projektant ma rację, natomiast dlaczego właśnie pototherm ? Beton komórkowy w odmianie 400 (ja z niego budowałam- tylko z odmiany 500) lepiej nadaje się na ścianę jednowarstwową .

Docieplanie porothermu 44 jest wywalaniem kasy w błoto ...tego materiału się nie dociepla ...natomiast jeśli boisz się , to buduj ścianę dwuwarstwową ....czyli max + styropian .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie na temat porothermu 44/

Projektant twierdzi, że nie trzeba ocieplac.

Formalnie nie trzeba. Ściana jednowarstwowa może mieć współczynnik do 0,5. Nie pamiętam ile ma PTH44 ale czuję, że jest to ściana przeciętnie ciepła, pewno k>0,3 przy zachowaniu reżimu tzn zaprawa ciepła a nie zwykła cementowa.

Ma rację?? , Można wybudowac z tych poro i potem jakąś zimę zobaczyć, zawsze mozna by docieplić.

Jeżeli tej ściany nie otynkujesz to będzie Ci w pionowych spoinach hulał wiatr. Nie wierzę, że wtedy ściana będzie miała deklarowaną izolacyjność. Jak ją z kolei otynkujesz a potem będziesz docieplać to wyrzucasz kasę.

Słyszałem o jednym przypadku docieplania PTH44 u znajomego, poszukaj dokładnie na forum, ten temat był wałkowany.

Jeszcze pytanie mam GWC i rekuperator - jakaś dobra firma z okolic.

Może ktoś robił samodzielnie, jak to wygląda?

Kolega ma jedno i drugie, zapytam.

Moim zdaniem inwestując w GWC i reku możesz sobie pozwolić na ścianę z PTH44. Nie jest ona oszałamiająco ciepła ale pamiętaj, że przez ściany ucieka zaledwie część ciepła. Sporo zwiewa oknami, sporo dachem a najwięcej tracisz przez wentylację. Wkładając kasę w odzysk tego ciepła robisz dobry ruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ma jedno i drugie, zapytam.

Moim zdaniem inwestując w GWC i reku możesz sobie pozwolić na ścianę z PTH44. Nie jest ona oszałamiająco ciepła ale pamiętaj, że przez ściany ucieka zaledwie część ciepła. Sporo zwiewa oknami, sporo dachem a najwięcej tracisz przez wentylację. Wkładając kasę w odzysk tego ciepła robisz dobry ruch.

 

Witaj Piejar, bede niezmiernie wdzięczna za informację na ten temat.

 

Czyli co założyć dla bezpieczeństwa ten 44 i 5 cm styropianu.

Dobra stolarka okienna i drzwiowa oraz dobrze dobrze rozwiązane ocieplenie dachu.

 

I ponawiam znacie może firmy tutaj które wykonuja GWC i rekuperator - jakoś nie widzę się żebyśmy dali radę sami to zrobić.

 

A może zapytam w drugą stronę jaki przekrój ściany byłby optymalny ????

i

Na przenikalność cieplna oraz żeby było ekonomicznie.

Wiem, że jest coś za coś - ale jakis złoty środek.

 

Zaoszczędzone środki można przecież lepiej spożytkować na parapetówę dla pomocnych :p :p

 

Jutro otrzymam wstepnie dwa rozwiązania projektu - czy można podyskutowac o zaletach i niedoskonałościach ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co założyć dla bezpieczeństwa ten 44 i 5 cm styropianu.

 

to nie ma sensu. Jesli chcesz ocieplac, sciany muruj z czegosc tanszego, chocby Porothermu 30 i daj wiecej styro. PTH 44 sie nie dociepla z definicji - mozna, ale ekonomicznie nie ma to zadnego sensu.

Dokładnie tak. Albo tania ściana plus ocieplenie albo PTH44 bez ocieplenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...