KiR 11.01.2010 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 No oczywiście, że za projekt Chyba spałam jak to pisałam Mam gościa z polecenia, który za 600 zrobi i sam wszystko załatwia. Mam też wstępnę kalkulację budowy sieci z doprowadzeniem do budynku. Wyszło brutto ok. 3600. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mucia 12.01.2010 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 Witam, My też musimy sami zrobić sieć wodociągową jakieś 10k (około 70m) , a nawet dowiedzieliśmy się ze i kanalizacyjną. I też zastanawiamy się nad studnią. KiR daj namiary na tego gościa co załatwia wszystko na priv. Dziękipozdrawiam Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
preem82 12.01.2010 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 Witam Myśmy zeszłej wiosny placili za jakies 8 mb + wcinkę i studzienke termo oraz projekt niecałe 5k. Cenę bardzo mocno podbijał przekop pod ulicą a najgorsze bylo to, że po podłączeniu ziemia zaczeła sie rabować i trzeba było zgłaszać reklamację do Rybnickich wodociągów, żeby nadsypali. Zresztą mnóstwo znajomych mówiło nam, że najgorsze są Rybnickie wodociągi, a zamiast przyłaczania sieci kanalizacyjnej proponuję przydomową oczyszczalnię ścieków, tanio,szybko i bez problemów. pozdrawiamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
preem82 12.01.2010 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 17 zł za metr tynku cementowo - wapiennego to taniocha !!!!!!! A już 13 zł to żart chyba jakiś ! Średnio ceny u nas kształtują się od 20 - 28 zł. Więc nic tylko brać. Pytanie tylko, czy na pewno są dobrzy. Jeśli tak to brać i się nie zastanawiać. dokładnie, ja jestem umowiony za 21 za tynki c-w Jak wyżej: DOKŁADNIE, mysmy płacili w zeszłe wakacje 21 za tynki c-w i 24 za tynki gips., pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
preem82 12.01.2010 19:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 no ... i znalazłem ofertę na robociznę ... sama robocizna z tej samej firmy, tynki z agregatu 14 zł. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
koktajl 12.01.2010 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 Ja kupiłem bramy uchylne Gros i jest to straszna lipa. Może segmentowe są lepsze. Uchylny Ecostar z marketu jest lepszy niż Gros. a czemu lipa? wlasnie wydaje mi sie ze z marketu to najwiekszy chinski szmelc ( mowie o bramach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piejar 12.01.2010 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 Brama Gros uchylna, pospawana ze zwykłych winkli, trochę lepsza amatorka. Montaż zamka - żenada. Pisząc o marketowych miałem na myśli Ecostar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GabrysiaBP 12.01.2010 21:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 KiR bardzo proszę podaj namiary na tego gościa,bo cały czas mam obawy co zrobię jak woda ze studni okaże się niezdatna do picia.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
koktajl 13.01.2010 11:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 Brama Gros uchylna, pospawana ze zwykłych winkli, trochę lepsza amatorka. Montaż zamka - żenada. Pisząc o marketowych miałem na myśli Ecostar a nie da sie jakos poprawic tego zamka w takim razie?dzwoniles do nich? zreszta uchylne ogolnie ida do lamusa lepiej segmentowa sobie zakupic pomimo ze drozsza( zawsze dziwie sie tym ktorzy maja garaz na dwa auta i dwie bramy- taniej wyszlo by miec jedna wieksza, o wygodzie wjazdu i wyjazdu nie wspominajac juz nawet) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piejar 13.01.2010 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 Wszystko można ale ja już mam jak mam. Z dwóch bram już jednej nie zrobię (zbrojenia). Co do Grosa to wyraziłem tylko swoją opinię nt swoich bram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KiR 13.01.2010 21:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2010 GabrysiaBP, mucia - namiar poszedł na priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mucia 14.01.2010 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 Wielkie dzięki KiR A tak przy okazji mamy zamiar budować ściany z Solbetu gr. 42cm, czy ktoś w okolicy budował z tego materiału w tej grubości? Wpierw był keramzytobeton z Betarda ale odpadł (drogo wychodziło a solbet daje zaprawe w cenie) no i teraz jest Solbet pozdro Darek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geller 14.01.2010 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 Co sądzicie o kominach systemowych, jakie są ich zalety, wady, na co zwracać uwage przy wyborze no i czy jest sens murować tradycyjnie z pełnej cegły, jeśli przepisy wymagają wkładu dla komina spalinowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GabrysiaBP 14.01.2010 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 Wielkie dzięki KiR,dzisiaj się nie dodzwoniłam,jutro spróbuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Santa_ppc 14.01.2010 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2010 Co sądzicie o kominach systemowych, jakie są ich zalety, wady, na co zwracać uwage przy wyborze no i czy jest sens murować tradycyjnie z pełnej cegły, jeśli przepisy wymagają wkładu dla komina spalinowego? Ja buduję systemowe. Zalety? Wygoda, szybkość budowy, niewiele miejsca zajmują, łatwe w montażu, brak efektu parzącej/gorącej ściany. Wady? - cena. Na co zwracać uwagę? Przede wszystkim na przeznaczenie, tzn. na rodzaj stosowanego paliwa (dla oleju i gazu są inne niż dla drewna czy węgla), warto też zastanowić się nad ulokowaniem komina. Jeśli będzie on częścią ściany zewnętrznej bądź na zewnątrz budynku, to dobrze kupić komin 3-warstwowy, tzn. dodatkowo ocieplony wełną mineralną. Jeśli chodzi o kominy z cegły pełnej to jedyne co jest wymagane (z moich informacji) to odpowiedni przekrój przewodu. Nie słyszałem nic, by trzeba było jeszcze stosować wkłady. Możesz przytoczyć jakiś konkretny przepis, podstawę prawną? Warto też - moim zdaniem - kupić również pustaki wentylacyjne zamiast murowania cegłą. Wady i zalety podobnie jak z kominami systemowymi. Mucia jaką cenę macie za tego solbeta i gdzie będziecie go zamawiać? Też się nad tym zastanawiałem (grubości 36cm), ale koniec końcem padło na poroton 25cm+15cm styro, wychodzi taniej, a będzie ciepło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piejar 15.01.2010 07:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2010 Co do kominów systemowych to są one fajne dla sprzedawcy i wykonawcy a użytkownik ma "tylko" zapłacić. Przy szacowaniu kosztów komina systemowego pamiętajcie, że dla pieca węglowego musi być odpowiednio duży przekrój (niektórzy wołają 400cm2 ale moim zdaniem to przesada) i koszty musicie szacować realnie, dla takiego właśnie komina. Jeżeli na etapie planowania policzycie najtańszy fi160 mm to potem jest płacz i zgrzytanie zębów. Ja mam komin z cegły i żałuję że nie dałem wkładu jeszcze na etapie budowy (chciałem ale wszyscy mi odradzali). Na początku palenia miałem problemy z plamami na kominie ale w sumie udało mi się je rozwiązać "metodami naturalnymi" czyli przez ograniczenie fałszywego, zimnego powietrza. Teraz palę czwarty sezon i już nie mam żadnych problemów, nawet latem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ewus1719503518 15.01.2010 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2010 Brama Gros uchylna, pospawana ze zwykłych winkli, trochę lepsza amatorka. Montaż zamka - żenada. Pisząc o marketowych miałem na myśli Ecostar a nie da sie jakos poprawic tego zamka w takim razie?dzwoniles do nich? zreszta uchylne ogolnie ida do lamusa lepiej segmentowa sobie zakupic pomimo ze drozsza( zawsze dziwie sie tym ktorzy maja garaz na dwa auta i dwie bramy- taniej wyszlo by miec jedna wieksza, o wygodzie wjazdu i wyjazdu nie wspominajac juz nawet) E ,chyba nie tak taniej, nas wychodzi drożej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geller 15.01.2010 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2010 Santa_ppc chyba masz racje, nie ma takiego obowiązku, by stosować wkład do komina spalinowego jeśli kocioł jest na paliwo stałe. Widocznie sprzedawca się zagalopował, bądź myślał o zastosowaniu kotła gazowego gdzie, sądząc po odpowiedzi kominiarza wkład taki jest zalecany. piejar, może pamiętasz jaki jest zalecany przekrój komina dla kotła 25 kW? (14x27 czy może 20x20) ?Ile wynosi zużycie cegły na 1mb jeśli prócz komina spalinowego będą 4 przewody wentylacyjne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
myszka168 15.01.2010 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2010 Santa_ppc chyba masz racje, nie ma takiego obowiązku, by stosować wkład do komina spalinowego jeśli kocioł jest na paliwo stałe. Widocznie sprzedawca się zagalopował, bądź myślał o zastosowaniu kotła gazowego gdzie, sądząc po odpowiedzi kominiarza wkład taki jest zalecany. piejar, może pamiętasz jaki jest zalecany przekrój komina dla kotła 25 kW? (14x27 czy może 20x20) ? Ile wynosi zużycie cegły na 1mb jeśli prócz komina spalinowego będą 4 przewody wentylacyjne? Ja mam na paliwo stałe i nie mam wkładów tylko zwykły komin . A jesli chodzi o cegły to troche ich trzeba . Ja sobie liczyłam około 140 cegieł na jeden metr bieżący komina gdy są dwie wentylacje i jeden spalinowy 14/27 spalinowy a wentylacja 14/14. mieliśmy jeszcze jeden (trzeci w domu komin) z którego zrezygnowaliśmy były tam 4 wentylacje zamiast niego mam wentylacyjną dachówke i będziemy łączyć rurami (są to głownie łazienki)bo koszt komina był dużo skorszy od takiego rozwiązania, a oprócz tego mamy jeszcze 3 dziury wentylacyjne w innych kominach 14/14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piejar 15.01.2010 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2010 piejar, może pamiętasz jaki jest zalecany przekrój komina dla kotła 25 kW? (14x27 czy może 20x20) Ja mam 14x27 czyli typowy komin z cegły z 1 cm fugą to daje 378 cm2. Nie ma chyba dużej różnicy w stosunku do 400 cm2 a jest to "miarowy" przewód z typowej cegły. Kocioł mam 25 kW i żadnych problemów z ciągiem oczywiście. Cegły musisz policzyć sam albo oddać to w ręce fachowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.