michal_m 18.01.2006 16:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 w tylnym napędzie jest wiekszy promien skretu A wydawało by się, że wprost przeciwnie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dominik1719499811 18.01.2006 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 w tylnym napędzie jest wiekszy promien skretu A wydawało by się, że wprost przeciwnie ... Jakoś nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale dlaczego miałby być większy? Przecież to zależy bardziej jak bardzo skręcają się przednie koła. Oczywiście mowa tu o jeździe powoli (bez uślizgów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ryszard1 18.01.2006 18:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 moze tu chodzi o pod/nad sterownosc, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 18.01.2006 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 Przy małych prędkościach nie ma tutaj to znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzesiek13 18.01.2006 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 ja mam problem z głowy mam 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek1950 18.01.2006 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 w tylnym napędzie jest wiekszy promien skretu A wydawało by się, że wprost przeciwnie ... Jakoś nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale dlaczego miałby być większy? Przecież to zależy bardziej jak bardzo skręcają się przednie koła. Oczywiście mowa tu o jeździe powoli (bez uślizgów). Kąt skrętu kół przednich przy przednim napędzie ograniczony jest przegubami homokinetycznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_m 19.01.2006 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 w tylnym napędzie jest wiekszy promien skretu A wydawało by się, że wprost przeciwnie ... Jakoś nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale dlaczego miałby być większy? Przecież to zależy bardziej jak bardzo skręcają się przednie koła. Oczywiście mowa tu o jeździe powoli (bez uślizgów). Kąt skrętu kół przednich przy przednim napędzie ograniczony jest przegubami homokinetycznymi. Dokładnie o tym mówię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dominik1719499811 19.01.2006 16:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 No właśnie. Przypomniało mi się, jak kiedyś miałem okazję jeździć mercedesem - ten sprzęt to pięknie zawraca! Koła skręcają się prawie pod kątem 90 stopni do kierunku jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek1950 19.01.2006 23:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 No właśnie. Przypomniało mi się, jak kiedyś miałem okazję jeździć mercedesem - ten sprzęt to pięknie zawraca! Koła skręcają się prawie pod kątem 90 stopni do kierunku jazdy. Też miałem taką okazję. Podobnie jest/było z Volvo. Ostatnio jeździłem tą marką wiele lat temu, ale chyba w tylnonapędowych jest obecnie podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dominik1719499811 21.01.2006 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2006 No właśnie. Przypomniało mi się, jak kiedyś miałem okazję jeździć mercedesem - ten sprzęt to pięknie zawraca! Koła skręcają się prawie pod kątem 90 stopni do kierunku jazdy. Też miałem taką okazję. Podobnie jest/było z Volvo. Ostatnio jeździłem tą marką wiele lat temu, ale chyba w tylnonapędowych jest obecnie podobnie. Tomek - podobno teraz to już są inne samochody! Kiedyś - solidne, nie do zdarcia, a teraz taka tandeta jak każdy inny. Szkoda. Ale wrażenia z jazdy (prawdziwym mercedesem) pozostaną na zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_m 22.01.2006 21:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2006 No właśnie. Przypomniało mi się, jak kiedyś miałem okazję jeździć mercedesem - ten sprzęt to pięknie zawraca! Koła skręcają się prawie pod kątem 90 stopni do kierunku jazdy. Też miałem taką okazję. Podobnie jest/było z Volvo. Ostatnio jeździłem tą marką wiele lat temu, ale chyba w tylnonapędowych jest obecnie podobnie. Ja zawsze pozostaję fanem volvo. A jeśli chodzi o nowe auta z tylnym napędem, to elektronika wszystkim steruje i wrażenia z jazdy zupełnie nie te same ... Ale wczoraj jazda samochodem tylnonapędowym (bez elektroniki) dostarczała dodatkowych emocji (przynajmniej w naszym regionie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Blinkey 23.01.2006 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2006 Tylny napęd to rewelacja. Przedni to wymysł diabła. Ja też uwielbiam jazdę z tylnym napędem. Zwłaszcza w zimie. http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?p=993088#993088 Pozdrawiam Blinkey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RYDZU 23.01.2006 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2006 Ja też jestem za tylnym napędem. O 4x4 sie nie wypowiadam bo miałem okazję tylko latem w terenie się pobawić. Pewnie zimą ma to zalety, ale generalnie jestem zwolennikiem aut ekonomicznych, a 4x4 do takich cięzko zaliczyć. Ciekawostka - jak się tak zastanowić, to zawsze przednionapędówki były u mnie niejako darowane na siłę (słuzbowe, darowane w użytkowanie itp), a jak przyszło do kupowania samodzielnie to zawsze tylnonapędówki. Coś w tym musi być Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Luc Skywalker 24.01.2006 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 Lepiej ciagnac niz pchac . Naped przedni . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Blinkey 24.01.2006 21:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2006 OK. Kapuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 25.01.2006 01:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 Ja też jestem za tylnym napędem. O 4x4 sie nie wypowiadam bo miałem okazję tylko latem w terenie się pobawić. Pewnie zimą ma to zalety, ale generalnie jestem zwolennikiem aut ekonomicznych, a 4x4 do takich cięzko zaliczyć. Ciekawostka - jak się tak zastanowić, to zawsze przednionapędówki były u mnie niejako darowane na siłę (słuzbowe, darowane w użytkowanie itp), a jak przyszło do kupowania samodzielnie to zawsze tylnonapędówki. Coś w tym musi być Pozdrawiam Jeżeli jesteś zwolennikiem aut ekonomicznych, to napęd przedni. Mniej elementów przełożenia napędu silnik-koła, na czym niestety też jest tracona sprawność układu. Chyba, że silnik też jest z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RYDZU 25.01.2006 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 Jeżeli jesteś zwolennikiem aut ekonomicznych, to napęd przedni. Mniej elementów przełożenia napędu silnik-koła, na czym niestety też jest tracona sprawność układu. Chyba, że silnik też jest z tyłu. No - częściowo masz rację. Na Porshe (to chyba jedyne rozsądne auto z silnikiem z tyłu) jednak mnie nie stać Eksploatacja jednak to nie tylko paliwo - części także. A niestety przednionapędówki - mają tą wadę, że półosie (właściwie to same ich przeguby - ale to najcześciej jeden element) nie wytrzymują za długiej eksploatacji. Zawieszenie przednie przy przednim napędzie dostaje podwójnie "po tyłku". To też są koszty. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dominik1719499811 25.01.2006 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 Lepiej ciagnac niz pchac . Naped przedni . A ja tam wolę odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Luc Skywalker 25.01.2006 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 Na przedni naped , swiat przeszedl kilkadziesiat lat temu . Przemawialo za ta decyzja wiele . Przy napedzie tylnym pozostal Mercedes , BMW i Porsche . Wyszli oni z lekko zadufanego przekonania , ze produkuja najlepsze auta na swiecie , wiedza wiec lepiej . Wytworzylo sie nawet przekonanie , ze samochod z wyzszej polki , musi miec naped na tyl .W/w producenci zdaja sobie sprawe , ze zapedzili sie w slepy zaulek i dlatego oferuja juz auta z napedem 4/4 . Nie honor dla nich przejsc na naped przedni .Zima tylny naped to tragedia . Odrobina sniegu tworzy klin pod przednimi kolami i auto nie moze z miejsca ruszyc . Jazda spod swiatel pod gore odbywa sie bokiem . Latwiej wpasc w poslizg na prostej , sliskiej drodze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thalex 25.01.2006 15:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2006 Na przedni naped , swiat przeszedl kilkadziesiat lat temu . Przemawialo za ta decyzja wiele . Przy napedzie tylnym pozostal Mercedes , BMW i Porsche . Wyszli oni z lekko zadufanego przekonania , ze produkuja najlepsze auta na swiecie , wiedza wiec lepiej . Wytworzylo sie nawet przekonanie , ze samochod z wyzszej polki , musi miec naped na tyl . W/w producenci zdaja sobie sprawe , ze zapedzili sie w slepy zaulek i dlatego oferuja juz auta z napedem 4/4 . Nie honor dla nich przejsc na naped przedni . Zima tylny naped to tragedia . Odrobina sniegu tworzy klin pod przednimi kolami i auto nie moze z miejsca ruszyc . Jazda spod swiatel pod gore odbywa sie bokiem . Latwiej wpasc w poslizg na prostej , sliskiej drodze . Zgoda ale; -przy wiekszych prędkościaściach tył jest bardziej naciskany i koła napędowe mają wiekszą przyczepność -przy dużych przyśpieszeniach np ruszanie z miejsca podobnie . Ma to wpływ na swoistość a możnaby chyba nawet napisać na charakter jazdy w warunkach letnich. A jak sądzicie, czy w czasie deszczu samochód tylno czy przednio napędowy trudniej wpdadnie w poślig? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.