Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ekspertyza budowlana

Iwoncia30

Recommended Posts

Jestem właścicielką piętrowego domu o powierzchni 130 m2, wybudowanego mniej więcej w latach 40 ubiegłego wieku. Około 10 lat temu całkowitemu remontowi i wymianie uległa konstrukcja dachu i stropu. Budynek został ocieplony i pokryty nową elewacją. Za 6 miesięcy przymierzam się do remontu wnętrz. Planuję przebudowę wielu ścian działowych i wykonanie schodów wewnętrznych między piętrami (których do tej pory nie było, ponieważ poziomy funkcjonowały jako 2 odzielne mieszkania). Nie dysponuję żadnym dotychczasowym projektem domu. Nie mam doświadczenia i chciałabym dowiedzieć się do kogo mam sie zgłosić celem uzyskania informacji na temat stanu technicznego budynku, możliwości wyburzania ścian i przebijania się w stropie, itd. Mam wykonawcę, który na podstawie swojego doświadczenia mówi, co można a czego nie, ale boję się podejmować pewne decyzje bez ekspertyz. Proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie.

Dziękuję bardzo!!! Jeszcze tylko jedno małe pytanie. Zostawmy na chwilę tego architekta, jak widać nie śpię po nocach i najpierw wymyślam swoje koncepcje, które mu przedstawię (jak go znajdę:). Zanim to zrobię chcę się dowiedzieć czy ściana w domu jednorodzinnym między pokojami (pomieszczenia w budynku są ułożone amfiladowo), która ma 10 cm (około) może byś ścianą nośną lub jakąś inną ważną konstrukcyjnie? Oczywiście mam plan wyburzenia jednej z nich. Pozdrawiam serdecznie i wszystkiego najlepszego w nowym roku dla wszystkich forumowiczów a szczególnie dla Redd:)