Iwoncia30 30.12.2005 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2005 Jestem właścicielką piętrowego domu o powierzchni 130 m2, wybudowanego mniej więcej w latach 40 ubiegłego wieku. Około 10 lat temu całkowitemu remontowi i wymianie uległa konstrukcja dachu i stropu. Budynek został ocieplony i pokryty nową elewacją. Za 6 miesięcy przymierzam się do remontu wnętrz. Planuję przebudowę wielu ścian działowych i wykonanie schodów wewnętrznych między piętrami (których do tej pory nie było, ponieważ poziomy funkcjonowały jako 2 odzielne mieszkania). Nie dysponuję żadnym dotychczasowym projektem domu. Nie mam doświadczenia i chciałabym dowiedzieć się do kogo mam sie zgłosić celem uzyskania informacji na temat stanu technicznego budynku, możliwości wyburzania ścian i przebijania się w stropie, itd. Mam wykonawcę, który na podstawie swojego doświadczenia mówi, co można a czego nie, ale boję się podejmować pewne decyzje bez ekspertyz. Proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
redd 30.12.2005 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2005 Jeżeli działania będą dotyczyły elementów konstrukcyjnych – a w przypadku stropu tak będzie – to o stanie technicznym i możliwej ingerencji wypowie się projektant w projekcie, bo takowy właśnie należy wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iwoncia30 30.12.2005 23:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2005 Dziękuję za odpowiedź. Rozmumiem, że projektant - czyli innymi słowy "najzwyklejszy" architekt z biura projektowego, który nie musi posiadać jakiś specjalnych uprawnień. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania