Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Podział gruntu

zett75

Recommended Posts

Po raz kolejny tenat podziału gruntu.

Jestem kompletnie zielony wiec proszę kilka wskazowek, temat jest nastepujacy:

Chce zakupic dzialke 1000m

Na dzialce wybudowac blizniaka, dokonac podzialu dzialki, druga czesc blizniaka sprzedac, w pierwszej czesci zamieszkac.

Kolejnosc taka:

chce kupic grunt

dokonac podzialu

budowac (kredyt na moj dom, hipoteka itd, wiec wczesniej chce dokonac podzialu)

druga czesc bedzie budowana z wlasnych srodkow aby nie bylo klopotow ze sprzedaniem (kredyt hipoteczny chyba bedzie utrudnial sprzedaz dudynku? tak/nie?)

Teraz tak

czy jest to wykonanlne, podzial przed rozpoczeciem budowy

od czego powinienem zaczac

ile moze to kosztowac

bede wdzieczny za wszelkie rady

Podział jest wykonywalny. To prosta sprawa. Trzeba się umówić z geodetą. Dać mu aktualne mapki, wypis w KW, a on wykona pomiary działki, zrobi projekt podziału i przekaże do właściwago urzędu gminy w celu zatwierdzenia. I tyle. Potem czeka się około 2 tygodni na decyzję zatwierdzającą podział i już... No i trza zapłacić geodecie. :lol:

Działeczka podzielona :D

Ja kupowałem działkę z podziału. Cała procedura od rozmowy z geodetą do decyzji o podziale trwała równy miesiąc.

Życzę powodzenia.

Łyżka pesymizmu.

Sprawdż, czy jest plan miejscowy. Jeśli jest, określa on minimalną powierzchnię działki. Z nowego podziału (a więc twojego) działka nie może być mniejsza niż minimum - taki podział nie zostanie w gminie zatwierdzony.

Jeśli nie ma planu to zaproponuj takie rozwiązanie (podział na dwie działki i budowa bliźniaka w granicy) we wniosku o WZ. Może się uda.

Trzecie rozwiązanie to podział działki po zbudowaniu (albo przynajmniej rozpoczęciu budowy). O tym były już zażarte dyskusje na tym forum - poszukaj.