Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

komin z cegly pelnej ?


maudi

Recommended Posts

janusz- z tym oddawaniem ciepla przez komin z pelnej cegly do pomieszczenia to wydaje mi sie ze sa dwie strony medalu

pomyslmy

 

jesli w piecu sie pali to masz racje

 

jednak kiedy piec odpoczywa- zalozmy ze w przypadku kominka jest to minimum 20 godzin na dobe... to wtedy komin nie majacy ocieplenia bedzie nam wyziebial pomieszczenie

 

i teraz trzeba wybrac cos madrego.. ;)

Leon, czyli wg Ciebie należy też ocieplać przewody wentylacyjne. One nie są przecież ogrzewane płomieniem kominka.

Nie komplikujmy i nie rozwadniajmy problemu.

 

A wracając jeszcze do wkładek stalowych. Dzwonią ludzie szukający ratunku, bo wsadzili we kładkę 2, 3 tyś. złotych i nadal jest kicha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 167
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

... lub dużo za duży przekrój komina....

 

To mnie troszke martwi.

Czy nie wiedząc jaki będę miał piec moge spokojnie budować komin o przekroju 20x20cm ??

 

I wiem że już pewnie pisałeś ale jakiej klasy ma być cegła ??

 

Będzie na pewno eko-groszek + dodatkowy ruszt na wszystko.

Moze Ling Combi a moze Zębiec (wszystko zależy od kasy na tym etapie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabłko,

Do przewodu kominowego 20x20 i wysokości 10m możesz śmiało podłączyć kocioł do 60kW, chyba że producent określi jakieś specyficzne wymagania. Myślę jednak, że zmieścisz się w tym. Pewnie 10-cio metrowego komina nie będziesz miał, tylko niższy, ale chyba pałacu 1000m2 nie budujesz.

Klasa cegły. O ile dobrze pamiętam, to wg dawniejszej nomenklatury była to klasa 100-150, czyli przeliczając to na MPa będzie klasa 10-15. Gdzieś czytałem, że wystarczy klasa 5, ale to jest już cegła bardzo nasiąkliwa. Ja bym takiej nie dawał na komin, ale może tutaj jestem w błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz lonly to jest tak:

Ty mówisz to na swoim, może jeszcze kilku znajomych przykładzie.

Jeżeli jesteś zadowolony, to wszystko jest oki.

Do mnie prawie codziennie zgłaszają się ludzie mający problemy kominowe. O klientach zadowolonych dowiaduję się najczęściej z forum.

Dzwonią ludziska do mnie (firmy) z całej Polski. Ostatnio nawet z Belgii był telefon. Ogólnie mogę powiedzieć, że jest z kominami tragedia. Może to tylko takie złudzenie?

Szewc w dziurawych butach chodzi. Mówię o suchym opale, a czasami sam palę takim na którym wczoraj ptaszki ćwierkały. I zero wykwitów.

Jest kilka przyczyn ich powstawania.

1) Komin poniżej kalenicy, lub inny duży budynek obok,

2) Za mały lub dużo za duży przekrój komina,

3) Za niski komin,

4) Wszelkiego rodzaju daszki, siatki na wylocie,

5) Długi odcinek komina nie ocieplony. Np. na poddaszu, które ma być wykończone w drugim etapie budowy,

6) Niechlujnie wykonany, nieotynkowany i nie od środka czego robić nie wolno, ale na zewnątrz. Rapówka wewnątrz o której mówisz to już byłby wprost skandal. Jestem ciekaw jak to wykonać.

7) Przestrzały do przewodów wentylacyjnych,

8) Stropy oparte na kominie, szczególnie betonowe,

9) Dom w pobliżu jeziora, rzeki, bagien, itp. zbiorników wytwarzających wilgoć.

10)Komin wykonany z klinkieru.

To mi na chwilę obecną przyszło do głowy.

Jeżeli teraz dodamy do tego marny, mokry opał, to tylko usiąć zapłakać i wyciągnąć kaskę na wkładkę, wymienialną co kilka lat, a szczególnie po zapaleniu się w niej sadzy.

Zwracamy uwagę na kolor dachówki, stolarki i masę innych spraw, a zapominamy o jednym z najważniejszych elementów budynku. O kominie i robimy póxniej prowizorki w postaci wkładów stalowych.

Dla mnie komin ceramiczny z wkładem stalowym do urządzenia na opał stały to prowizorka, to ostateczność.

Nie ufasz kominowi ceglanemu, kup systemowy ceramiczny.

Takie jest moje skromne zdanie.

I z tym zdaniem się zgadzam jak również z tym jak piszesz ze nie ma wyjścia i trzeba wyciągać kaskę i jest to ostateczność bo lepsze to niż zostawić jak jest chyba że jej(oczywiście kaski) nie ma i dalej się z tym mordujemy. My inwestorzy mamy prawo wybierac kolor dachówki, stolarki itpe bo to my w tym domu będziemy mieszkać a fachowcy którym płacimy pieniązki powinni budować domy prawidłowo i znać się na tym tak żeby później nie trzeba było robić prowizorek. Niestety u nas jest inaczej. Ja nie planowałem, że będę musiał robić wkład stalowy. Budowlancy budowali, Kierownik budowy nie kwestionował ja nie musiałem na tym się znać(tak wtedy jeszcze myślałem) a w ostateczności musiałem wydac dodatkowe pieniądze bo komin był spieprzony. Tzn. otwór 29 x 26 cm, wykończony od poddasza klinkierówką dziurawką :evil: , usytuowany na scianie zewnętrznej. Niewielu jest z nas inwestorów którzy przed budową robią dodatkowy fakultet z budownictwa. Najważniejsze żeby nie spieprzyć tego co jest spieprzone. Ja jestem z tego rozwiązania zadowolony(jak na razie :) ). Nawet wczoraj spojrzałem w wyczystkę jak to jest z tą smołą. Tu na razie czysciutko. A co do rapowania od wewnątrz. Na forum przewijały się informację, że niektórzy maja to zrobione. Trochę mnie to niepokoiło wcześniej (przed założeniem wkładu) że ja tak nie zrobiłem. Dalczego to jest błędem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a fachowcy którym płacimy pieniązki powinni budować domy prawidłowo i znać się na tym tak żeby później nie trzeba było robić prowizorek. Niestety u nas jest inaczej. ... Niewielu jest z nas inwestorów którzy przed budową robią dodatkowy fakultet z budownictwa.

 

I to, że nie zrobiłem fakultetu z budownictwa przed budową to chyba największy mój błąd na budowie był :) . Lub chociać przez rok studiować pilnie fora budowlane

pozdr Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się nie pokićkało, to po kolei.

Lonly,

wyprawianie(tynkowanie) czymkolwiek ścian komina wewnętrznych jest zabronione, gdyż tynk wewnętrzny po pewnym czasie odpada, niszczony przez agresywne gazy spalinowe oraz przez kulę i miotłę kominiarską.

Naprawienie czegoś takiego jest niemożliwe. Odpadający tynk może doskonale zapchać nam przewód nawet natychmiast po wizycie kominiarza. Znam taki przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janussz, co masz przeciwko cegle klinkierowej na komin?

Mówimy oczywiście, o cegle pełnej. 8)

 

Też dołączam się do pytania. W moim przypadku klinkier mam tam gdzie komin wystaje nad dach.

Cegła klinkierowa jest materiałem wybitnie "zimnym" i mało nasiąkliwym.

"Normalna" cegła podczas rozpalania na zimnym kominie chłonie część wody ze spalin. Po rozgrzaniu komina ta woda wciągnięta przez cegłę na głębokość 0,5-1cm odparowuje. Z klinkieru woda spływa na niższe partie komina dostarczając dodatkową porcję wilgoci "normalnej" cegle. Ze względu na to, że w tym miejscu(końcówka komina) spaliny są już nieco wychłodzone, cegła nie jest już dostatecznie suszona, no i mamy zacieki(wykwity) na kominie.

To samo dzieje się z zaprawą na którą jest murowany komin z klinkieru. Ona też jest bardziej nasiąkliwa niż sam klinkier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stropy oparte na kominie, szczególnie betonowe

 

Ten punkt jest czesto nie do przejscia. Ja mam strop monolityczny i po prostu nie dalo sie go nie oprzec o komin, bo niby jak?

 

Kilka dni temu w Ładnym domu, czy coś podobnego w tytule też przeczytałem o kładzeniu stropu na kominie. Zalecenie nawet :evil: .

Komin nie może spełniać konstrukcji nośnej budynku. To po pierwsze. Po drugie w tym miejscu jest wychłodzony przez strop. I właśnie w tym miejscu powstają pierwsze zacieki (wykwity).

A czy jest to nie do obejścia?

Nie zgadzam się z tym. Trzeba w tym miejscu odpowiednio zazbroić strop, ale to już problem konstruktora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Cegła klinkierowa jest materiałem wybitnie "zimnym" i mało nasiąkliwym.

"Normalna" cegła podczas rozpalania na zimnym kominie chłonie część wody ze spalin. Po rozgrzaniu komina ta woda wciągnięta przez cegłę na głębokość 0,5-1cm odparowuje. Z klinkieru woda spływa na niższe partie komina dostarczając dodatkową porcję wilgoci "normalnej" cegle. Ze względu na to, że w tym miejscu(końcówka komina) spaliny są już nieco wychłodzone, cegła nie jest już dostatecznie suszona, no i mamy zacieki(wykwity) na kominie.

To samo dzieje się z zaprawą na którą jest murowany komin z klinkieru. Ona też jest bardziej nasiąkliwa niż sam klinkier.

 

Chłonie, wodę powiadasz. Ale, czy w tej wodzie, nie ma przypadkiem jakowyś kwasów, które również wsiąkają w cegłę. Woda odparowuje, a co z tymi kwasami? Zostają? Jeżeli zostają, to nie są chyba obojętne dla cegły? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

janusz- z tym oddawaniem ciepla przez komin z pelnej cegly do pomieszczenia to wydaje mi sie ze sa dwie strony medalu

pomyslmy

 

jesli w piecu sie pali to masz racje

 

jednak kiedy piec odpoczywa- zalozmy ze w przypadku kominka jest to minimum 20 godzin na dobe... to wtedy komin nie majacy ocieplenia bedzie nam wyziebial pomieszczenie

 

i teraz trzeba wybrac cos madrego.. ;)

Leon, czyli wg Ciebie należy też ocieplać przewody wentylacyjne. One nie są przecież ogrzewane płomieniem kominka.

Nie komplikujmy i nie rozwadniajmy problemu.

 

A wracając jeszcze do wkładek stalowych. Dzwonią ludzie szukający ratunku, bo wsadzili we kładkę 2, 3 tyś. złotych i nadal jest kicha.

 

oczywiscie janusz masz racje wentylacyjne przewody proponuje ocieplac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stropy oparte na kominie, szczególnie betonowe

 

Ten punkt jest czesto nie do przejscia. Ja mam strop monolityczny i po prostu nie dalo sie go nie oprzec o komin, bo niby jak?

 

Stosuje się wymiany żelbetowe lub zbroi jak każdy otwór w stropie. W każdym razie żaden to problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leonie,

a po co?

Przy prawidłowej wentylacji powietrze idzie od dołu do góry.

W przewód wentylacyjny zimno z zewnątrz przecież nie wejdzie.

Tak samo jak przy przewodzie dymowym, spalinowym. Z tym, że przewody dymowe należy ocieplać ze względu na akumulacyjność ciepła, oraz aby je strzec przed wychłodzeniem w miejscach gdzie przechodzą przez pomieszczenia nieocieplane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się nie pokićkało, to po kolei.

Lonly,

wyprawianie(tynkowanie) czymkolwiek ścian komina wewnętrznych jest zabronione, gdyż tynk wewnętrzny po pewnym czasie odpada, niszczony przez agresywne gazy spalinowe oraz przez kulę i miotłę kominiarską.

Naprawienie czegoś takiego jest niemożliwe. Odpadający tynk może doskonale zapchać nam przewód nawet natychmiast po wizycie kominiarza. Znam taki przypadek.

Dzięki No tak rzeczywiście tak może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stropy oparte na kominie, szczególnie betonowe

 

Ten punkt jest czesto nie do przejscia. Ja mam strop monolityczny i po prostu nie dalo sie go nie oprzec o komin, bo niby jak?

 

Robisz dylatację wokół komina. W ten sposób wylewając strop nie łączysz go mechanicznie z kominem. Każdy strop się ugina i przenosi obciążenia więc będzie przenosił obciążenia na komin. Co prawda czytam, że kominy z cegły pełnej można w pewnych wypadkach obciążać, ale nie znam szczegółow więc nie będę dalej tego drążył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stropy oparte na kominie, szczególnie betonowe

 

Ten punkt jest czesto nie do przejscia. Ja mam strop monolityczny i po prostu nie dalo sie go nie oprzec o komin, bo niby jak?

 

Robisz dylatację wokół komina. W ten sposób wylewając strop nie łączysz go mechanicznie z kominem. Każdy strop się ugina i przenosi obciążenia więc będzie przenosił obciążenia na komin. Co prawda czytam, że kominy z cegły pełnej można w pewnych wypadkach obciążać, ale nie znam szczegółow więc nie będę dalej tego drążył.

 

Sama dylkatacja nie wystarczy - tzeba zaprojektowac zbrojenie na otwór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leonie,

a po co?

Przy prawidłowej wentylacji powietrze idzie od dołu do góry.

W przewód wentylacyjny zimno z zewnątrz przecież nie wejdzie.

Tak samo jak przy przewodzie dymowym, spalinowym. Z tym, że przewody dymowe należy ocieplać ze względu na akumulacyjność ciepła, oraz aby je strzec przed wychłodzeniem w miejscach gdzie przechodzą przez pomieszczenia nieocieplane.

teoretycznietak

ale

rozwazam wentylacje mechaniczna i jakos mi te kanaly wentylacyjne nie pasuja do koncepcji

wiesz daje 20 cm styropianu na sciany wiec staram sie ograniczac wszystki mozliwe zrodla strat cieplnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...