MirekSza 13.01.2006 11:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 Jeszcze nie minal bol glowy po wyborze pieca a teraz trzeba myslec o kominie Piec Hef 20-24 kW zalezy co powie instalator.Stare przewody kominowe 14x14.Oczywiscie znalazlbym piec innych producentow 20kW ktory dopusci taki komin.Kominiarz ma przyjsc w przyszlym tygodniu.Do wyboru mam stawianie komina,spore cyrki z przebijaniem sie przez stropy i wystajacy w nieciekawym miejscu komin 2-2,5m. Albo wykorzystanie "portek" na dwa kanaly kominawe,raczej nierealne? Albo rozkucie przewodow i wstawienie w to miejsce......tylko czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 13.01.2006 12:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 Przeglądnij "ogłoszenia drobne".Chyba nie złamałem regulaminu forum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 13.01.2006 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 Janussz. Mam pytanie co robić?Na wiosnę mam zamiar przebudować kominy używając do tego cegły klinkierowej dziurawki/roben/,z tego co przeczytałem to nie jesteś zwolennikiem murowania kominów z tej cegły.Co mam robić cegła już kupiona,może ocieplić komin na nieogrzewanym poddaszu wełną mineralną/1.3m/,a na wysokości 1.2m murowanej klinkierem wstawić wkład spawany z bachy kwasoodpornej o przekroju kanału. Nie wiem. Pewnie od dołu do góry wkład stalowy, a nie na odcinku końcowym. Na dodatek cegła dziurawka? Zawsze stawiało się z pełnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MirekSza 13.01.2006 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 Przeglądnij "ogłoszenia drobne". Chyba nie złamałem regulaminu forum? Czytalem kilka dni temu,tylko czy kominiarz to przelknie.No i co na to producent pieca powie.U jednego pytalem i mowil ze absolutnie nie wolno (dlaczego nie powiedzial) Myslisz ze takie rozwiazanie wystarczy na przewod 14x14? Mowimy o hybrydzie Twojego pomyslu;)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 13.01.2006 14:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 Nie chcę łamać regulaminu. O tym możemy pogadać w ogłoszeniach.Właśnie to zrobiłem. Odpowiedziałem w ogłoszeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
august2 13.01.2006 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 Janussz.Dziękuję za odpowiedż,ale mam następne pytanie to z jakiej cegły budować część komina wychodzącą ponad dach.Mam w tej chwili wymurowany z białej cegły silkatowej i też są wykwity/komin eksploatowany22lata/.Nasadkę metalową na końcówkę komina muszę stosować bo następuje cofanie spalin przy rozpalaniu luftami wentylacyjnymi do łazienek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 13.01.2006 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 Wg mnie kominów dymowych z silikatów nie stawia się.Co ponad dach?Szczerze?Jest taka zasada budowlańców, żeby nie mieszać materiałów na ściany. Jak budujemy z BK, to wszystko z BK. Mówię o jednej ścianie. Inaczej pęknięcia i szloch na forum.Komin też tworzy jakąś konstrukcję. Cegła czerwona od dołu do góry i później obróbka np. płytkami klinkierowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
radko 14.01.2006 05:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2006 Janussz, czy jest sens umieszczania w kominie czujki temperatury spalin?Może on np określić jak często czyścić wymiennik w piecu. Taki układ zastosował chyba Kostrzewa. Jesli tak to podpowiedz jak to zrealizować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
august2 14.01.2006 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2006 Janussz.Dziękuję za wyjaśnienia w sprawie kominów i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 14.01.2006 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2006 Dziekuję za życzenia i nawzajem A czujka temperatury? Kup zwykły termometr za kilkanaście złotych i przytwierdź go do czopucha. Do wskazań dodaj ze 20stopni. Bo spaliny są najbardziej gorące w środku strumienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 16.01.2006 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2006 Po wstawieniu adresu mailowego, dostaję sporo pytań dotyczących budowy komina.Chodzi zazwyczaj o zacieki na wysokości połączenia cegły "normalnej" z klinkierem. Dowodzi to tego, że albo cegła "normalna" do samego końca jak pisałem wyżej i potem ewentualne obłożenie klinkierem, albo wkładka kominowa przed powstaniem zacieków, a nie już po fakcie.Odłożony dziegieć w cegle jest paskudny do zlikwidowania. Jest to właśnie ta słynna substancja którą możemy beczkę miodu spaskudzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laspalmas 18.01.2006 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 Ja chciałbym zrobić komin w nastempujący sposób: wkładki ceramiczne fi 20 do kominka [tradycyjny], do pieca miałowego [24 kw] wkładka ceramiczna fi 20, do pieca olejowego [24 kw] wkładka ceramiczna fi15 wszystko ocieplone wełną mineralną 2 cm, obmurowane cegłą pełną [ponad dach pełna klinkierowa] komin długości 9 m, przejście przez strop [teriva] dylatacja styropian 1 cm. Prośba do Janusza aby żucił okiem i wskazał wady takiego rozwiązania [to że komin będzie miał 65 cm to nie jest dla mnie wada] i podpowiedział czym wypełnić pustkę pomiędzy wełną a cegłą - obok fi 15 będzie przewód wętylacyjny z tąd na grubości komina będzi ok. 2 cm pustki. mam także dylemat czy pomiędzy fi15 a przewodem wentylacyjnym może być cegła pełna szerokości 6 cm i jaka powinna być minimalna serokość przewodu wentylacyjnego przy długości 20 cm [14 cm?] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 18.01.2006 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 Zawsze przegrody pomiędzy "luftami" muruje się min. na 1/2 cegły(6cm odpada). Zasypać szpary można chociażby keramzytem, czy czymś podobnym niepalnym(spytałbym dla pewności producenta danej wkładki). A ten przewód wentylacyjny nie powinien mieć mniejszych wymiarów jak 14x14, to sobie sam odpowiedziałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Klaus 18.01.2006 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 Janussz przeczytałem cały wątek i mam już niezły mętlik w głowie. To jak zbudować dobry komin składający się z 1 przewodu dla pieca kondensacyjnego, jednego dla kominka i 4 wentylacyjnych? Ja chciałem zrobić to w całości z pełnej cegły a przewód dla kondensata uzbroić w stalowy wkład ale jeśli dobrze zrozumiałem to nie jest dobry pomysł. Poradź proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 18.01.2006 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 A to niby dlaczego zły pomyśł?Ja tutaj cały czas raczej piszę o paleniskach na opał stały. Olejowy, na gaz kocioł musi mieć wkład stalowy, albo ceramiczny przystosowany do tych kotłów. Tak jakoś nie za bardzo stawiać przecież komin systemowy obok murowanego. Chodzi mi o estetykę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laspalmas 19.01.2006 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Dziękuję bardzo Janusz za odpowiedź Nie pomyślałem o keramzycie, a różne pomysły przychodziły mi do głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomik_B 19.01.2006 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Dziękuję bardzo Janusz za odpowiedź Nie pomyślałem o keramzycie, a różne pomysły przychodziły mi do głowy. Może być jeszcze perlit. Ktoś na tym forum stosował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Klaus 19.01.2006 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 A to niby dlaczego zły pomyśł? Ja tutaj cały czas raczej piszę o paleniskach na opał stały. Olejowy, na gaz kocioł musi mieć wkład stalowy, albo ceramiczny przystosowany do tych kotłów. Tak jakoś nie za bardzo stawiać przecież komin systemowy obok murowanego. Chodzi mi o estetykę. Dzięki Janussz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 05.04.2006 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2006 Po wstawieniu adresu mailowego, dostaję sporo pytań dotyczących budowy komina. Chodzi zazwyczaj o zacieki na wysokości połączenia cegły "normalnej" z klinkierem. Dowodzi to tego, że albo cegła "normalna" do samego końca jak pisałem wyżej i potem ewentualne obłożenie klinkierem, albo wkładka kominowa przed powstaniem zacieków, a nie już po fakcie. Janussz, mam dwa kominy - jeden spalinowy, drugi dymowy. Obydwa ze zwykłej cegły pełnej do deskowania. Powyżej chcę murować z klinkieru. 1) Kanał spalinowy ma przekrój 14 w kwadracie, w środku rura stalowa f13. Czy ta rura wystarczy jako coś, o czym powyżej piszesz jako wkładce? 2) Kanał dymowy ma przekrój 25 w kwadracie - co tu może spełniać rolę ww. wkładki? Jak rozumieć "przed powstaniem zacieków" - na odległości od wylotu komina do miejsca gdzie klinkier łączy się z cegłą pełną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 05.04.2006 12:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2006 Zacieki zazwyczaj powstają w miejscu gdzie zwykła cegła przechodzi w klinkier i poniżej.Wkładka, to jak sama nazwa wskazuje. Coś co wstawiamy w komin. Jeżeli masz komin, 25x25 to proponowałbym wkładkę też o przekroju kwadratu. Okrągła szybciej "zachodzi" sadzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.