emil_d 12.05.2009 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2009 Mam pytanie - z czego jest zrobiona dylatacja? CZy jest naokoło sciany? ( czyli połączenia z sąsiednimi ścianami , sufitem i podłogą). Jaki plastyfikator? Chyba nie Klutan . Bez włókien? pozdrawiam Dylatacja z taśmy dylatacyjnej (takiej jak na wylewki podłogowe) przyciętej na grubość 4 cm. Odcięte tylko nieogrzewane ściany - wylewka osobno odcięta Strop mam z płyt gk więc tam nie ma problemu. Plastyfikator w tym wypadku to kluten ale może być pozoolit Bez włókien. Do dnia dzisiejszego (czyli po całym sezonie grzewczym) nie pękła żadna ściana. Aktualnie w łazience jest 26 st. C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 20.01.2010 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2010 Odkopuje temat by nie zaczynać nowego wątku. Dom drewniany parter ok 80m - podłogówkaPoddasze - po podłogach ok 100m (odliczając skosy jakieś 65 użytkowej pow) Z racji tego że podłoga będzie drewniana nie mam możliwości zrobić ogrzewania podłogowego( mozna na panelach aluminowych ale wole nie ryzykować) Myślę o ogrzewaniu ściennym i teraz nasuwa mi się kilka pytań. Sciana kolankowa jest wysokości 60-70cm ma będzie miała grubośc jakieś 25- 30cm( Szkielet wypełniony wełną) ta ścianka będzie pokryta najprawdopodobniej płytami KG. Skosy dachu także będą miały 25-30cm wełny ale ich pokrycie będzie stanowiła boazeria 11mm. Z racji tego że przy ścianie kolankowej moga stanąc jakieś szafki lub coś tam innego zastanawiam się czy można rurę pex ułożyć pod drewnianą boazerią w skosach? Podejrzewam że rurki trzeba by dać gęściej z racji tego drewna. Czy to zadziała? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewadora 25.01.2010 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 NIe wiem czy to zadziała- ale skoro jest też coś takiego jak ogrzewanie sufitowe - to pewnie tak .No ale nie jestem znawcą tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leśny_ziutek 26.01.2010 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 Skosy dachu także będą miały 25-30cm wełny ale ich pokrycie będzie stanowiła boazeria 11mm. Z racji tego że przy ścianie kolankowej moga stanąc jakieś szafki lub coś tam innego zastanawiam się czy można rurę pex ułożyć pod drewnianą boazerią w skosach? Podejrzewam że rurki trzeba by dać gęściej z racji tego drewna. Czy to zadziała? Oczywiście, że zadziała, czyli będzie grzać. Problemem pozostaje to jaka moc jest potrzebna, jaką moc uda się uzyskać z 1 m2 skosu do wnętrza domu i jaki procent ucieknie na zewnątrz. Co do ucieczki ciepła na zewnątrz policzmy zgrubnie to zakładając, że przewodnictwo cieplne suchego drewna to 0,3 W/(m*K), a wełny 0,04 W/(m*K), temperatura wężownicy 35 C, temperatura w domu 20 C, na zewnątrz -20 C. Liczymy (mocno orientacyjne, ale chodzi o wstępne porównania) gęstości mocy oddawanej przez powierzchnię rury: - do wnętrza: 0,3 W/(m*K) / 0,011 m * (35 C - 20C) = 409 W/m2 - na zewnątrz: 0,04 W/(m*K) / 0,25 m * (35 C - (-20 C)) = 8,8 W/m2 Powtarzam, że jest to obliczone na m2 powierzchni samej rury, a nie m2 skosu. Aby zobaczyć ile mocy przypada na m2 skosu, trzeba policzyć ile tam będzie m2 rury i oczywiście wiedzieć jaki procent powierzchni rury zaliczymy do promieniowania na zewnątrz, a jaki do środka (można przyjąć 50/50% ale to kolejne duże przybliżenie, a faktycznie zależy to od konkretnej konfiguracji, folii odblaskowych, współczynników przejmowania ciepła dla różnych materiałów, itp.). W każdym razie straty na zewnątrz możemy oszacować jako: 8,8 / (409 + 8, = 0.24 % (<--BŁĄD! - patrz niżej) czyli niewiele. Gdybym miał coś takiego robić to: 1. Zastosowałbym bardzo dobre uszczelnienie przed infiltracją powietrza między wężownicą i wełną. Tu i tak jest nieodzowna paroizolacja, więc trzeba ją po prostu dobrze wykonać. Koniecznie też bardzo dobra wiatroizolacja po drugiej stronie wełny - w wełnie nie ma prawa być jakiegokolwiek ruchu powietrza. 2. Koniecznie folia odblaskowa między rurkami, a wełną, aby zminimalizować straty na skutek promieniowania. A, że trzeba zrobić paroizolację, to po prostu należy znaleźć dobrą folię, która spełni oba wymagania. 3. Trzeba jeszcze wyliczyć ile rury na m2 skosu, aby moc z 1 m2 była wystarczająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 26.01.2010 08:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 Bardzo dziękuję za rzeczowe odpowiedzi i przybliżenie mi tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 26.01.2010 09:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 Witam! Pit, jak napisano wyżej, nie musisz obawiać się zbyt małej przewodności drewna. Jest dość kiepskim izolatorem.U mnie rurki są ułożone pod podwójną warstwą z płyt OSB (razem 24mm) i podłoga grzeje. Przy boazerii musisz pamiętać o odpowiednim jej wykonaniu, chodzi o uwzględnienie dość dużych zmian wymiarów powodowanych zmianami wilgotności. Chodzi o odpowiednie wymiary i montaż piór i wpustów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 26.01.2010 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 Myślę Wojtku że skoro nad kominkiem ,lub kozą palce i wpusty sobie radzą to i na takim ogrzewaniu powinny sobie poradzić. Zastanawia mnie bardziej temat ekranów. Mam folie paroizolacyją, taką żóltą, ale mam tez folię z powłoką aluminum ale ona jest zwykła folią a takiej raczej nie można zastosować bo cos tam może wilgotnieć chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leśny_ziutek 26.01.2010 10:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 W każdym razie straty na zewnątrz możemy oszacować jako: 8,8 / (409 + 8, = 0.24 % czyli niewiele. Coś mi się ta wartość jednak za dobra wydała. Policzyłem jeszcze raz i wychodzi tak: 8.8 / (409 + 8. = 0.021 = 2,1 % Jakim cudem poprzednio taka dziwna wartość mi wyszła ?! W każdym razie poprzednio policzona wartość była zaniżona o rząd wielkości! 2% to już nie jest taka mała wartość, ale też znowu nie taka duża. Z każdych 100 zł wydanych na ogrzewanie 2 zł idzie wprost na ogrzanie otoczenia, a 98 zł na grzanie wnętrza domu. Dużym plusem takiego ogrzewania jest fakt, że ten sam komfort cieplny uzyska się przy znacznie niższej temperaturze powietrza, a więc straty cieplne na wentylacji powinny być niższe. Obrazowo można przedstawić to tak, że na tak ogrzewanym poddaszu przy temp. powietrza w granicach 19 C będzie nam tak samo ciepło jak w domu ogrzewanym grzejnikami przy temp 23 C (oczywiście wartości te są wzięte "mocno na oko"). Przez przewody wentylacyjne jednak uchodzić będzie powietrze o temp. 19 C a nie 23 C co przy np. -10 C na zewnątrz daje nam: (23 - 19) / (23 - (-10)) = 12% oszczędności na stratach przez wentylację. To oczywiście dla przypadku wentylacji grawitacyjnej. Jeśli zastosujemy mechaniczną z odzyskiem ciepła, zysk będzie oczywiście mniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 26.01.2010 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 U mnie jest went grawitacyjna. Czy moglibyście mi powiedzieć jaki układ warstw w takim ogrzewaniu jest poprawny czy dobrze myślę? 1.deski na dachu2.dylatacja 3cm3.wełna kładziona na zakład 25-30cm4.folia paroizolacyjna5. rurki6.boazeria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leśny_ziutek 26.01.2010 15:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 U mnie jest went grawitacyjna. Czy moglibyście mi powiedzieć jaki układ warstw w takim ogrzewaniu jest poprawny czy dobrze myślę? 1.deski na dachu 2.dylatacja 3cm 3.wełna kładziona na zakład 25-30cm 4.folia paroizolacyjna 5. rurki 6.boazeria Jest OK, choć nie wiem, czy nawet przy pełnym deskowaniu nie należałoby dać pomiędzy 2. a 3. folię paroprzepuszczalną jako osłonę przed wywiewaniem ciepła. Jako 4. dobrze byłoby dać folię paroszczelną ale i odblaskową jednocześnie, ewentualnie dołożyć odblaskową do paroszczelnej jeśli ją już masz kupioną. Kwestią pozostaje mocowanie samych rurek. Ja widzę to tak, że od spodu na krokwie dajesz folię odblaskową/paroszczelną, do krowi mocujesz rurki za pomocą listew z nacięciami na rurki, a do tych listew przybijasz boazerię, uważając coby nie wbić się w rurkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pit79 26.01.2010 15:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 Folię odblaskową mam, ale niestety jest ona zwykła i nie wiem czy taka folia może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Basia_KRK 26.02.2010 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2010 A co z pomyłką np. z wbiciem gwoździa pod obrazek?? Stosuje się folie termoczułe do wizualizacji przebiegu rurek ogrzewania Na czym polega działanie takich folii ?? Tzn. one są na stałe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sa 03.03.2010 12:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 Czy ktos kto ma ogrzewanie podtynkowe wykonane z rurek miedzianych moze powiedziec jakiego tynku użył ? Slyszalem opinię, ze miedź nie moze byc łączona ze wszystkimi rodzajami tynkow. Tylko jak to swoja drogą działa z instalacją wodną robioną w miedzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 03.03.2010 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2010 http://paradigma.pl/Ogrzewanie_scienne.html Parę wykonałem, wszędzie był tynk gipsowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rakgrzech 12.03.2010 13:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Nie jestem hydraulikiem, ale wykonałem sam ogrzewanie ścienne na jednej ze ścian w łazience.(Za lustrem, aby nie parowało) Ponieważ za ścianą jest kotłownia na ścianę nakleiłem 2cm styropianu na to folia aluminiowa(od podłogówki) Rury układałem poziomo (fi 16) lecz wyszły mi raczej ósemki bo ciężko było je zaginać. Na samej górze zainstalowałem odpowietrznik. Całość ma być zabudowana GK. Na razie łazienka nie jest wykończona więc nie wiem jak będzie z parowaniem lustra ale jak się sprawdzi to takie samo ogrzewanie zrobię w górnej łazience. Okazało się, że odpowietrznik jest nie potrzebny. Rury odpowietrzyły się bez użycia odpowietrznika więc go zdemontowałem. Nie ma zatem potrzeby go stosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Qter 15.03.2010 12:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Czesc, A ja mam pytanie - jak jest z kosztem wykonania takiego systemu ogrzewania ściennego (gotowych modułów/samemu) w stosunku do tradycyjnego ogrzewania grzejnikami? Jak pozatym określa się moce takiego ogrzewania? Pozdrawiam Qter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RAPczyn 15.03.2010 15:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Czesc, A ja mam pytanie - jak jest z kosztem wykonania takiego systemu ogrzewania ściennego (gotowych modułów/samemu) w stosunku do tradycyjnego ogrzewania grzejnikami? Jak pozatym określa się moce takiego ogrzewania? Pozdrawiam Qter Wszystko zależy na jakie temperatury są dobrane instalacje i czy bierzemy pod uwagę tylko koszt materiału do ogrzewania czy łącznie z kotłownią. Ogólnie można powiedzieć, że koszt ogrzewania ściennego jest około 30% wyższy niż podłogówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cieszynianka 15.03.2010 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2010 Czesc, A ja mam pytanie - jak jest z kosztem wykonania takiego systemu ogrzewania ściennego (gotowych modułów/samemu) w stosunku do tradycyjnego ogrzewania grzejnikami? Jak pozatym określa się moce takiego ogrzewania? Pozdrawiam Qter Wszystko zależy na jakie temperatury są dobrane instalacje i czy bierzemy pod uwagę tylko koszt materiału do ogrzewania czy łącznie z kotłownią. Ogólnie można powiedzieć, że koszt ogrzewania ściennego jest około 30% wyższy niż podłogówki. Ale z rurek kładzionych "luzem" nie jest droższe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pioos 27.04.2010 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2010 Witam wszystkichMam dom który jest wykończony (są wszędzie tynki) niemniej chcę go modernizować i ma być ogrzewanie ścienne czy mogę położyć rurki na istniejącej ścianie na to siatka pożądanie (gęsto) zakotwiona do ściany właściwej i tynk.Czy to wytrzyma ?Obawiam się że po jakimś czasie tynk oryginalny odpadnie od ściany razem z tym nowym !a z drugiej strony czy różni się kładzenie na istniejącym tynku (trzyma się bardzo dobrze) od położenia na gołej ścianie jak ma się odparzyć pod wpływem temperatury to i tak odpadnie w końcu to dwa różne materiały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 27.04.2010 19:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2010 jak temperatura ściany nie będzie przekraczać 50C to nic się nie stanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.