niciacia 09.01.2006 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2006 Proszę o podzielenie się doświadczeniami. Mam problem: po ułożeniu gontu stwierdziłem, że jego jakość odbiega od oczekianej, co zresztą również zauważył wykonawca. Mapisałem reklamację, którą wysłałem poleconym do wykonawcy (przez którego przeszedł materiał) i do wiadomości sprzedającego i producenta. To było jakieś 3 miechy temu i nic do tej pory się nie dziej.Poradźcie, co najlepiej zrobić, jest zima i mam trochę czasu, więc mogę zająć się tematem. Jaki jest stan prawny w tej dziedzinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gosciu01 09.01.2006 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2006 zależy co napisałeś w tym liście. Jeśli miał on charakter pozdrowień to niby co mieliby odpowiadać ... Jeśli dokładnie określiłeś wadę, możesz udokumentować zakup fakturą, wykonanie przez fachowców i masz potwierdzenie wysłąnia reklamacji, to ... nie odpowiadając uznali tym samym Twoją reklamację. Problem niestety może pojawić się z jej wyegzekwowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
furman2006 09.01.2006 22:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2006 pomijajšc to co napisałe w licie, to :1. czy list był polecony-powinien być!2. jak wyżej- brak odpowiedzi do 14 dni oznacza przyjęcie reklamacji, a firma ma pół roku na załatwienie sprawy- takie sš przepisy, nie zacytuje art. z ustawy bo ich dokładnie nie pamiętam, ale termin realizacji reklamacji jest umowny pomiędzy stronami-max 180 dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niciacia 10.01.2006 07:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2006 zależy co napisałeś w tym liście. Jeśli miał on charakter pozdrowień to niby co mieliby odpowiadać ... Jeśli dokładnie określiłeś wadę, możesz udokumentować zakup fakturą, wykonanie przez fachowców i masz potwierdzenie wysłąnia reklamacji, to ... nie odpowiadając uznali tym samym Twoją reklamację. Problem niestety może pojawić się z jej wyegzekwowaniem. Tak, wysłałem pozrowienia, przez kupę kamieni. 2. jak wyżej- brak odpowiedzi do 14 dni oznacza przyjęcie reklamacji, a firma ma pół roku na załatwienie sprawy- takie sš przepisy, nie zacytuje art. z ustawy bo ich dokładnie nie pamiętam, ale termin realizacji reklamacji jest umowny pomiędzy stronami-max 180 dni Może jednak ktoś będzie wiedział, z jakich przepisów to wynika - ja również słyszałem, że brak odpowiedzi w ciągu 14 dni oznacza przyjęcie reklamacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Dominik1719499811 10.01.2006 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2006 Powstaje pytanie z jakiego tytułu dochodzisz roszczeń: rękojmia (sprzedawcy), gwarancja, niezgodność towaru konsumenckiego z umową.Generalnie odpowiedź winna być udzielona w ciągu 14-21 dni.Natomiast nie ma nigdzie określonego 180 dniowego terminu.Po uznaniu roszczenia - reklamacja powinna być załatwiona niezwłocznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kolia 10.01.2006 09:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2006 Wydaje mi się, że skoro sprzedawca nie odpowiedział na Twój list to teraz należy skierować się do Rzecznika Ochrony Praw Konsumenta, niech on do niego napisze, jeśli nic nie wskóra to pozostaje sąd. Przerabiałam podobny temat z moją mam w zeszłym roku, sprzedawca sprzedał jej przeterminowaną zaprawę tynkową, w telefonicznych rozmował twierdził że nadal jest dobra, na pisemne wezwania do wymiany nie reagował, odpowiadać zaczął dopiero na listy od rzecznika, tłumacząc się że ta zaprawa to nie jego , w końcu odbyły się 2 rozprawy w sądzie, gdzie postanowiono że sprzedawca zwróci równowartość zaprawy w innych materiałach. Strasznie nie chciał zwracać gotówki.... Trwało to ładnych kilka miesięcy, jak nie rok, ale udało się. Życzę powodzenia i wytrwałości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niciacia 10.01.2006 09:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2006 Gwarancja dotyczy wady produktu - chodzi o kolor gontu. Woli walki mi nie brakuje, jednak chciałbym wiedzieć, jaki jest stan prawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jmd 10.01.2006 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2006 Może jednak ktoś będzie wiedział, z jakich przepisów to wynika - ja również słyszałem, że brak odpowiedzi w ciągu 14 dni oznacza przyjęcie reklamacji. Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Teska 10.01.2006 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2006 Gwarancja dotyczy wady produktu - chodzi o kolor gontu. Woli walki mi nie brakuje, jednak chciałbym wiedzieć, jaki jest stan prawny. idz z tym listem z fakturami do federacji....ich prawnik wszytsko zalatwi- ja mialam tak z oknami...jeden telefon z federacji.....i bylo ok. Po 14 dniach musza zjawic sie u ciebie zeby obejrzec ten gont i wypowiedziec sie.. jezeli sie nie pojawili sparwa jest prosta: reklamacja jest uznana. Nie trac czasu i lec do federacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jmd 10.01.2006 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2006 Dokładnej art.8.3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jmd 10.01.2006 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2006 Proponowałbym wysłać również listem poleconym wezwanie do naprawy usterki z określeniem terminu na np. 14 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Majka 10.01.2006 11:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2006 Gwarancja dotyczy wady produktu - chodzi o kolor gontu. Woli walki mi nie brakuje, jednak chciałbym wiedzieć, jaki jest stan prawny. co z kolorem? zmienił się na dachu, jakieś plamy, odbarwienia ? czy inny przywieźli a Ty połozyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niciacia 10.01.2006 11:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2006 Gwarancja dotyczy wady produktu - chodzi o kolor gontu. Woli walki mi nie brakuje, jednak chciałbym wiedzieć, jaki jest stan prawny. co z kolorem? zmienił się na dachu, jakieś plamy, odbarwienia ? czy inny przywieźli a Ty połozyłeś? Był to gont z podcieniem, i reklamacja dotyczy właśnie tego podcienia (różna ilość czarnej posypki) - co w efekcie dało efekt czarnych pasów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.