Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Chyba federacja konsumentów mnie czeka


Recommended Posts

Proszę o podzielenie się doświadczeniami. Mam problem: po ułożeniu gontu stwierdziłem, że jego jakość odbiega od oczekianej, co zresztą również zauważył wykonawca. Mapisałem reklamację, którą wysłałem poleconym do wykonawcy (przez którego przeszedł materiał) i do wiadomości sprzedającego i producenta. To było jakieś 3 miechy temu i nic do tej pory się nie dziej.

Poradźcie, co najlepiej zrobić, jest zima i mam trochę czasu, więc mogę zająć się tematem. Jaki jest stan prawny w tej dziedzinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy co napisałeś w tym liście.

Jeśli miał on charakter pozdrowień :wink: to niby co mieliby odpowiadać ...

 

Jeśli dokładnie określiłeś wadę, możesz udokumentować zakup fakturą, wykonanie przez fachowców i masz potwierdzenie wysłąnia reklamacji, to ... nie odpowiadając uznali tym samym Twoją reklamację.

 

Problem niestety może pojawić się z jej wyegzekwowaniem. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomijajšc to co napisałeœ w liœcie, to :

1. czy list był polecony-powinien być!

2. jak wyżej- brak odpowiedzi do 14 dni oznacza przyjęcie reklamacji, a firma ma pół roku na załatwienie sprawy- takie sš przepisy, nie zacytuje art. z ustawy bo ich dokładnie nie pamiętam, ale termin realizacji reklamacji jest umowny pomiędzy stronami-max 180 dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy co napisałeś w tym liście.

Jeśli miał on charakter pozdrowień :wink: to niby co mieliby odpowiadać ...

 

Jeśli dokładnie określiłeś wadę, możesz udokumentować zakup fakturą, wykonanie przez fachowców i masz potwierdzenie wysłąnia reklamacji, to ... nie odpowiadając uznali tym samym Twoją reklamację.

 

Problem niestety może pojawić się z jej wyegzekwowaniem. :-?

Tak, wysłałem pozrowienia, przez kupę kamieni.

2. jak wyżej- brak odpowiedzi do 14 dni oznacza przyjęcie reklamacji, a firma ma pół roku na załatwienie sprawy- takie sš przepisy, nie zacytuje art. z ustawy bo ich dokładnie nie pamiętam, ale termin realizacji reklamacji jest umowny pomiędzy stronami-max 180 dni

Może jednak ktoś będzie wiedział, z jakich przepisów to wynika - ja również słyszałem, że brak odpowiedzi w ciągu 14 dni oznacza przyjęcie reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powstaje pytanie z jakiego tytułu dochodzisz roszczeń: rękojmia (sprzedawcy), gwarancja, niezgodność towaru konsumenckiego z umową.

Generalnie odpowiedź winna być udzielona w ciągu 14-21 dni.

Natomiast nie ma nigdzie określonego 180 dniowego terminu.

Po uznaniu roszczenia - reklamacja powinna być załatwiona niezwłocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że skoro sprzedawca nie odpowiedział na Twój list to teraz należy skierować się do Rzecznika Ochrony Praw Konsumenta, niech on do niego napisze, jeśli nic nie wskóra to pozostaje sąd.

 

Przerabiałam podobny temat z moją mam w zeszłym roku, sprzedawca sprzedał jej przeterminowaną zaprawę tynkową, w telefonicznych rozmował twierdził że nadal jest dobra, na pisemne wezwania do wymiany nie reagował, odpowiadać zaczął dopiero na listy od rzecznika, tłumacząc się że ta zaprawa to nie jego :o , w końcu odbyły się 2 rozprawy w sądzie, gdzie postanowiono że sprzedawca zwróci równowartość zaprawy w innych materiałach. Strasznie nie chciał zwracać gotówki.... Trwało to ładnych kilka miesięcy, jak nie rok, ale udało się.

Życzę powodzenia i wytrwałości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja dotyczy wady produktu - chodzi o kolor gontu. Woli walki mi nie brakuje, jednak chciałbym wiedzieć, jaki jest stan prawny.

idz z tym listem z fakturami do federacji....ich prawnik wszytsko zalatwi- ja mialam tak z oknami...jeden telefon z federacji.....i bylo ok.

 

Po 14 dniach musza zjawic sie u ciebie zeby obejrzec ten gont i wypowiedziec sie.. jezeli sie nie pojawili sparwa jest prosta: reklamacja jest uznana.

Nie trac czasu i lec do federacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja dotyczy wady produktu - chodzi o kolor gontu. Woli walki mi nie brakuje, jednak chciałbym wiedzieć, jaki jest stan prawny.

 

co z kolorem? zmienił się na dachu, jakieś plamy, odbarwienia ? czy inny przywieźli a Ty połozyłeś?

Był to gont z podcieniem, i reklamacja dotyczy właśnie tego podcienia (różna ilość czarnej posypki) - co w efekcie dało efekt czarnych pasów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...