mathex 12.01.2006 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 Jestem na etapie podjecia decyzji czy zrobić tradycyjne ogrzewanie z grzejnikami czy też wykonać ogrzewanie podłogowe (którego jestem zwolennikiem).Niestety tutaj pojawiły się pewne wątpliwości co do możliwości wykonania wodnego ogrzewania podłogowego.Problem polega na tym, aby wykonać podłogówkę, mam do dyspozycji 10 góra 12 cm wysokości ponad istniejacą wylewkę z chudego betonu o gr. 3-4cm, zbrojonego siatką. Z różnych względów na etapie wykonywania podłoża na gruncie pod właściwą posadzkę i podłogę zastosowałem około 30-40cm keramzytu. Stało sie tak, gdyż na początku kiedy rozpoczynaliśmy budowę nie było mowy o podłogówce, a pomysł zrodził sie już po fakcie. Mam plan aby zrobić tak: 1. istniejące 40cm keramzytu2. istniejąca folia pod wylewką z chudego betonu 3-4cm3. Jeszcze raz folia 4. styropian 5 cm (lub 4 cm)5. wylewka betonowa gr 4-5cm.Nie wiem czy taki pomysł będzie dobry, tzn. czy nie bedzie start ciepła, a płyta grzejna bedzie posiadała odpowiednią bezwładność.Prosze o Wasze uwagi i spostrzeżenia. PozdrawiamMathex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebo8877 12.01.2006 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2006 ok Takwłasnie ma byc - 5 cm styropianu i na to min 5 cm wylewki jastychowej.Bedzie hulało.Sebo8877 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mathex 13.01.2006 11:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 Sory ale nie wiem jak mam rozumieć to"będzie hulało". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mathex 13.01.2006 11:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 Tak swoja drogą to może ktoś ustosunkuje się do opinii w tej sprawie przedstwionej na innym forum. Izolacja termiczna podłogi jest tak samo ważna czy jest pod łogówka czy nie, ziemia znacznie szybciej odbiera ciepło niż powietrze, więc to że jest cieplejsza nie ma znaczenia (rozebrany stań w wodzie +2st C i powietrzu -20 st.C przekonasz się czy różnica temperatur decyduje o strumieniu upływu ciepła). Nimimalna grubość styropianu to 20 cm. ja stosuję 30 cm . Nie daj sobie truć o normach. Norma oznacza , że juz gorzej nie można!!! Domu nie budujesz na 2-5 lat a minimum izolacji to max . opłat. Keramzyt doskonale przewodzi ciepło, jest po to by dom nie podciągał wody. Jezeli nie masz 20 - 30 styropianu skuj chudziak i zrób przyzwicie. Dołączył: 23 Wrz 2004Posty: 389Wysłany: 2006-01-13, 07:20 -------------------------------------------------------------------------------- Zaproponowane rozwiazanie można uznać za dopuszczalne, choć wymagające pewnych modyfikacji. Warstwa keramzytu o grubości 30 cm odpowiada ok. 10 cm styropianu, zatem dołożenie jeszcze 4 - 5 cm izolacji pod jastrychem zapewnia dostateczną ciepłochronność. Pewien problem może sprawiać podkład podłogowy umieszczony między dwiema warstwami izolacji. Będzie on wpływał niekorzystnie na sterowanie temperaturą ogrzewania podłogowego, opóźniając reakcję czujników. Wylewka na ogrzewaniu podłogowym powinna mieć przynajmniej 6 cm grubości ze względu na wymagana wytrzymałość jastrychu jak i równomierny rozkład temperatury na powierzchni podłogi. GośćWysłany: 2006-01-13, 10:58 -------------------------------------------------------------------------------- To nie jest prawda, ze keramzyt ma przewodzenia <0,12 W/m2xK (skoro styropian najgorszy ma 0.04) , A pozatym po co grzać tyle keramzytu?!! Optiroc (producent) podaje, że najlepsze ich wyroby mają 0.15 ale Mszczonów podaje 2W/m2XK!!!! To po pierwsze, po drugie keramzyt luzem to nie to samo co "slejony" np pokruszony styropian ponad 10 razy gorzej izoluje niż płyta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Cypek 13.01.2006 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 Wg mnie również za mało styro pod podłogówką.10 cm to chyba min (moze standard) na dzień dzisiejszy.Bedzie ciepło uciekało do ziemi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomik_B 13.01.2006 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 Skoro masz problemy z podłogówką, to pomyśl o ogrzewaniu ściennym.Był niedawno taki temat obrabiany na Forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
areq 13.01.2006 13:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 Tak swoja drogą to może ktoś ustosunkuje się do opinii w tej sprawie przedstwionej na innym forum. Izolacja termiczna podłogi jest tak samo ważna czy jest pod łogówka czy nie, ziemia znacznie szybciej odbiera ciepło niż powietrze, więc to że jest cieplejsza nie ma znaczenia (rozebrany stań w wodzie +2st C i powietrzu -20 st.C przekonasz się czy różnica temperatur decyduje o strumieniu upływu ciepła). Nimimalna grubość styropianu to 20 cm. ja stosuję 30 cm . Nie daj sobie truć o normach. Norma oznacza , że juz gorzej nie można!!! Domu nie budujesz na 2-5 lat a minimum izolacji to max . opłat. Keramzyt doskonale przewodzi ciepło, jest po to by dom nie podciągał wody. Jezeli nie masz 20 - 30 styropianu skuj chudziak i zrób przyzwicie. Dołączył: 23 Wrz 2004 Posty: 389 Wysłany: 2006-01-13, 07:20 -------------------------------------------------------------------------------- Zaproponowane rozwiazanie można uznać za dopuszczalne, choć wymagające pewnych modyfikacji. Warstwa keramzytu o grubości 30 cm odpowiada ok. 10 cm styropianu, zatem dołożenie jeszcze 4 - 5 cm izolacji pod jastrychem zapewnia dostateczną ciepłochronność. Pewien problem może sprawiać podkład podłogowy umieszczony między dwiema warstwami izolacji. Będzie on wpływał niekorzystnie na sterowanie temperaturą ogrzewania podłogowego, opóźniając reakcję czujników. Wylewka na ogrzewaniu podłogowym powinna mieć przynajmniej 6 cm grubości ze względu na wymagana wytrzymałość jastrychu jak i równomierny rozkład temperatury na powierzchni podłogi. Gość Wysłany: 2006-01-13, 10:58 -------------------------------------------------------------------------------- To nie jest prawda, ze keramzyt ma przewodzenia <0,12 W/m2xK (skoro styropian najgorszy ma 0.04) , A pozatym po co grzać tyle keramzytu?!! Optiroc (producent) podaje, że najlepsze ich wyroby mają 0.15 ale Mszczonów podaje 2W/m2XK!!!! To po pierwsze, po drugie keramzyt luzem to nie to samo co "slejony" np pokruszony styropian ponad 10 razy gorzej izoluje niż płyta. Ale ktoś na tamtym forum walnął 30cm styropianu pod posadzkę????????Takiej bzdury to ja już tu dawno nie widziałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 13.01.2006 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 ....za mało ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janzar 13.01.2006 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 ....za mało ?? witam jak nie wiesz co powiedzieć powiedz DZIEŃ DOBRY POZDRAWIAM JZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pońko M. 13.01.2006 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2006 Musiałbyś podać dokładnie jaki keramzyt zastosowałeś, czyli czy to np. jest taki pakowany w workach, czy inny. Podaj więc dokładnie typ, nazwę handlową oraz producenta. Jeśli poznamy opór cieplny kermzytu i dodamy do tego styropian to spróbujemy zbudować warstwę podłogi i zobaczymy co wyjdzie. Jeśli idzie zaą o jastrych to wymaga się aby było przynajmniej 4 cm ponad rurką. Jeśli znasz średnicę rurek jakie zostaną użyte do podłogówki to masz odpowiedź. Tak więc czy to będzie rura 16, 18, czy 20 mm to i tak masz min. ok. 6 cm jastrychu. Mniej nie powinno być.Może jednak warto skuć trochę chudziaka, wyrównać i zrobić jak należy. W końcu dom budujemy na lata... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jabko 14.01.2006 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2006 ....za mało ?? witam jak nie wiesz co powiedzieć powiedz DZIEŃ DOBRY POZDRAWIAM JZ Chyba nie rozumiem ?? To był sarkazm....30cm styro - za mało ?? A fanom 30cm styropianu przypominam że grunt w obrębie ocieplonych fundamentów grzany od dołu (ziemia + i nie chłodzony od góry nie ma wcale -20 stopni tylko około +5 (strzelam). Więc pisząc jak to bardzo ciepło ucieknie przez posadzkę nie piszmy że w domu mamy +20 a pod styropianem od razu -20. P.S. - Ja planuje 15cm a może nawet 20cm styro. pod podłogówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew Rudnicki 14.01.2006 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2006 mathex,Moim zdaniem twoje rozwiązanie będzie zupełnie dobre.Trzeba się tylko dowiedzieć jakie są grubości styropianu systemowego, przeznaczone specjalnie do układania na nim rurek podłogówki i taki styropian zastosować (bodajże 4,5 cm, albo 5,5cm).Wylewka może być, moim zdaniem, grubości 5cm, tylko trzeba ją wzmocnić jednocześnie na dwa sposoby.Dać siatkę zbrojeniową n.p. 10x10cm z drutu fi=5mm (można kupić w arkuszach n.p. 2x1m), oraz zastosować zbrojenie rozsiane z kłaczków polipropylenowych dodanych przy mieszaniu wylewki.Przy projektowaniu (lub wykonywaniu) ułożenia rurek na styropianie przewidzieć mniejsze odstępy między rurkami niż to się normalnie stosuje, co spowoduje dłuższe pętle i większe zapotrzebowanie na rurki.Zagęszczenie rurek wyrówna temperatury w tak cienkiej wylewce.Na takiej wylewce wykonać podłogę z płytek (terakota).Stosowanie grubszej niż 10-12cm warstwy styropianu pod ogrzewanie podłogowe może zakończyć się pęknięciem rurki, gdy po kilku, kilkunastu latach styropian siądzie wraz z podłogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anestar 14.01.2006 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2006 Oczywiście że wystarczy - masz już teraz pożądną izolację z keramzytu. Ściana 1-warstwowa Optiroca z tego materiału ma 36,5 cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 1950 14.01.2006 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2006 mathex, Moim zdaniem twoje rozwiązanie będzie zupełnie dobre. Trzeba się tylko dowiedzieć jakie są grubości styropianu systemowego, przeznaczone specjalnie do układania na nim rurek podłogówki i taki styropian zastosować (bodajże 4,5 cm, albo 5,5cm). Wylewka może być, moim zdaniem, grubości 5cm, tylko trzeba ją wzmocnić jednocześnie na dwa sposoby. Dać siatkę zbrojeniową n.p. 10x10cm z drutu fi=5mm (można kupić w arkuszach n.p. 2x1m), oraz zastosować zbrojenie rozsiane z kłaczków polipropylenowych dodanych przy mieszaniu wylewki. Przy projektowaniu (lub wykonywaniu) ułożenia rurek na styropianie przewidzieć mniejsze odstępy między rurkami niż to się normalnie stosuje, co spowoduje dłuższe pętle i większe zapotrzebowanie na rurki. Zagęszczenie rurek wyrówna temperatury w tak cienkiej wylewce. Na takiej wylewce wykonać podłogę z płytek (terakota). Stosowanie grubszej niż 10-12cm warstwy styropianu pod ogrzewanie podłogowe może zakończyć się pęknięciem rurki, gdy po kilku, kilkunastu latach styropian siądzie wraz z podłogą. bardzo dużo było pisane na temat podłogówki, sam pisałem obszernie na ten temat, były tam zasady układania podłogówki w sposób prawidłowy, bardzo proszę nie wprowadzać forumowiczów w błąd, stosowanie rozstawów mniejszych niż wyliczone, skutkuje w najlepszym przypadku, złym samopoczuciem i opiniami, że podłogówka jest be... napisałem w najlepszym przypadku, bo może być tak, że to w ogóle nie ruszy, naprawdę czasami warto użyć funkcji szukaj, życzę powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafał Kamrowski 14.01.2006 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2006 Uważam , że zostało trochę za mało miejsca ( 10 -12 cm ) . Sam chudziak jak dla mnie trochę za cienki . Styropianu powinno się dać minimum 10 cm , to optymalne rozwiązanie ( myślę o stosunku inwestycji do oczędności ) , to że dałbyś nawet 50 cm styro. nie będzie miało większekgo znaczenie w porównaniu z 10 cm warstwą ( ograniczenie uciekania ciepła nie jest wprost proporcjonalne do grubosci styropianu ) . Jeśli chodzi o styropian " systemowy " myślę , że chodzi tu o styropian z folią aluminiową na wierzchu ,. Nie potrzeba takiego kupować , taniej wychodzi kupić zwykły FS 20 ( teraz ma inną nazwę, której nie pamietam ) , a na to kupić i położyć taką samą folię aluminową , którą produkuję się od niedawna luzem . Przyjmując , że użyjesz rur o srednicy 16 mm , musisz wylać min. 6 cm jastrychu , wtedy rura znajduje się w optymalnym położeniu 4 cm od góry rury do wierzchu wylewki . Moim zdaniem brakuje Ci około 4-5 cm . Właściwie , jest szansa aby tak zrobić bo to niewiele ( 4 cm wyżej podłoga ) , oczywiście gdy nie będzie przeszkadać w zamykaniu i otwierani np. drzwi tarasowych czy wejściowych , być może się uda . Sprawdz tę ewentualność . Pamiętaj , że segmentowe bramy garażowe mają niewielką regulacę , jeśli ją masz to regulacji zostaje 1-2 cm . Przy zamontowanej już bramie nie ma szans na podniesienie jej o 4 cm , chyba że się ją zdemontuję i zamontuje od nowa ( osobiście w życiu bym się na to nie zdecydował , BRRRRRRY) .Niewiele wiem o keramzycie , i tak też podchodzę do problemu jakby go tam w ogóle nie było , choć wiem że spełnia też fukcję izolatora. Być może przy takiej warstwie keramzytu wystarczy np 6 cm styropianu , ale ustaliłbym z kimś kto się zna na keramzycie. Pozdrawiam kamera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew Rudnicki 15.01.2006 00:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2006 Uważam , że zostało trochę za mało miejsca ( 10 -12 cm ) . Sam chudziak jak dla mnie trochę za cienki . Tak, brak miejsca to główny problem mathexa. Przedstawił szczegóły i oczekuje rady. Jak powinno się wykonać instalacje gdyby nie zaszłości - pewnie już wie i z pewnością używał funkcji szukaj. Żadnych rad nie udzielił mu "najlepszy doradca" (w domyśle zdemontować co już wykonał i zacząć od nowa). W moim przekonaniu nie jest problemem izolacja, która już przy 40cm keramzytu jest wystarczająca, tylko ta cienka 5-cio centymetrowa górna wylewka. Pytanie : co można zrobić aby była mechanicznie dostatecznie mocna i co zrobić aby nie było przegrzewania miejsc nad rurką. Wzmocnienie mechaniczne przy pomocy dwóch rodzajów zbrojenia - chyba jest oczywiste. Może też zastosować lepszy gatunek jastrychu. Komentarza wymaga zagęszczenie rurek. To zagęszczenie powino być równomiernie rozłożone na całą instalacje podłogową, tak aby można było obniżyć maksymalną temperaturę dopływającej wody, bez uszczerbku wydajności. Rurki będą miały niższa temperaturę, ale za to będą dłuższe. Aby w procesie budowania znaleźć i określić co jest wykonane wadliwie (odbiega od wzorca) wystarczy być przyuczonym do zawodu. O wiele trudniej jest wskazać w jaki sposób trzeba postąpić, aby przy minimum nakładów pracy i materiału wadę tą zniwelować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mathex 16.01.2006 07:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2006 Czy mam rozumieć, że przy wylewce cieńszej niz 6 cm musze żastosować dwie wartswy zbrojenia tzn. jedna pod rurkami a druga nad nimi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 1950 16.01.2006 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2006 jeżeli koniecznie chcesz mieć podłogówkę, podaj więcej danych, z tego co napisałeś masz podłogę na gruncie,jaką masz wysokość pomieszczeń, co Cię nie puszcza z wysokością wylewki,jeżeli wysokość pomieszczeń jest większea niż 2,6 m może warto obniżyć wysokość, żeby uzyskać prawidłową budowę podłogówki?sądzę, że w Twoim przypadku, żeby było dobrze to minimalna wysokość warstwy to 12-13 cm,folia budowlana6 cm polistyren ekstrudowanyfolia pod podłogówkę,rura fi 16wylewka 5 cm,sumaryczne masz 12,6 cm, plus, minus 0,5 cmco do zbrojenia to przy wylewce o grubości 5 cm nie jest wymagane,dla mnie osobiście jest to przerost formy nad treścią,w przypadku wykonania podłogówki, uruchomiając ją i tak należy ją wygrzać przez 28 dni, które jest wymagane przez producentów systemów do podłogówki,ewentualne pęknięcia nie są problemem, beton pęka przy wygrzewaniu tylko raz, jeżeli się te rysy wyżyłuje i uzupełni np klejem do podłogówki, który z założenia jest elastyczny, po położniu płytek nic już się nie dzieje,jedyną płytą systemową o której wiem, jest płyta firmy Variotherm, w tym sytemie, bez ocieplenia!!!!!!!! grubość wartwy z podłogówką wynosi około 3 cm i na tym bezpośrednio można kłaść już glazurę sytem ma jedną wadę, jest koszmarnie drogi,pozostałe płyty systemowe, są przygotowane do położenia na warstwie styropianu, dodatkowo bardzo znacznie podnoszą koszt samej podłogówkijeżeli tej podłogówki masz więcej to nie ryzykuj zapłać za projekt nim ją będziesz robił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzesiek13 16.01.2006 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2006 Anrdzej masz wiadomość na priva. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 1950 16.01.2006 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2006 Grzesiek odpisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.