Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

I od razu pytam:)

Do korpeczki

Czy temat odwiedzenia Waszej budowy dalej aktualny. My chcieliśmy zacząć w tym miesiącu, ale korci nas żeby sobie ten domek obejrzeć w realu. Więc chcieliśmy Was nawiedzić:))

 

Jak wygląda sprawa podniesienia ściany kolankowej o jeden pustak. Nam ekipa strasznie kręci nosem i nie chcą tego na siebie brać. Czy staraliście się o jakieś pozwolenie na podeniesienie tej ściany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam wszystkich.

A i mam pytanie co do kosztów. Czy ktoa ma wycene systemem gospodarczym kolejnych etapów budowy?

Z góry dziękuję i pozdrawiam Michał

 

Proszę, ale M05a:

 

Etap Total

1_start 7 124

2_zero 38 771

3_surowy otwarty 149 663

4_hydraulika 17 400 bez pieca, grzejników; hydroforu; pompy

5_elektryka 7 356 bez wył./gniazdek/ wyposażonej rozdzielni

6_okna 15 050

7_tynki 17 760

8_wylewki 13 557

9_ocieplenie 22 244 bez struktury, podmurówki

10_drzwi 3 700 to tylko zaliczki; drzi garzażowe 7000; wejściowe 6300; drzwi ogród 3200

przyłącza 10 266 w tym 4500 studnia;przewiduję jeszcze: gaz 5000; energia 2000

99_estymacja 126 500 suma przewidywanych kosztów o których mowa powyżej

Grand Total 429 391

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam może ktoś koszty do M05b?

A jeszcze mam pytanie z czego lepiej budować: beton komorkowy czy porotherm?

A i jaki strop lepirj robić lany z bloczków?

 

Z betonu komórkowego bedzie znacznie taniej. Warto pierwszą wastwę ułożyć z silki, ponieważ beton komórkowy łatwo chłonie wilgoć.

Zeby zachować ten sam współczyniik przenikania ciepła sciany z porothermu muszą być grubsze.

 

Co do stropu.

Sam robiłem Teriva. Lany, czyli monolit, jest podobno tańszy ale zdaniem mojego kierownika budowy mało który wykonawca potrafi wykonać prawidłowo płytę krzyżowo zbrojoną. ( a nie jest to jedynie ułożenie prętów na krzyż :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

A i mam pytanie co do kosztów. Czy ktoa ma wycene systemem gospodarczym kolejnych etapów budowy?

Z góry dziękuję i pozdrawiam Michał

 

Proszę, ale M05a:

 

Etap Total

1_start 7 124

2_zero 38 771

3_surowy otwarty 149 663

4_hydraulika 17 400 bez pieca, grzejników; hydroforu; pompy

5_elektryka 7 356 bez wył./gniazdek/ wyposażonej rozdzielni

6_okna 15 050

7_tynki 17 760

8_wylewki 13 557

9_ocieplenie 22 244 bez struktury, podmurówki

10_drzwi 3 700 to tylko zaliczki; drzi garzażowe 7000; wejściowe 6300; drzwi ogród 3200

przyłącza 10 266 w tym 4500 studnia;przewiduję jeszcze: gaz 5000; energia 2000

99_estymacja 126 500 suma przewidywanych kosztów o których mowa powyżej

Grand Total 429 391

 

 

tak sobie czytam te wycene i oczom nie wierze...

Bo jesli chodzi o wycene systemem gospodarczym to nie bardzo mi te koszta pasuja, no chyba, ze faktycznie Warszawa jest az tak droga.

Ja buduje niewielkiego wersje druga totalnie zmieniona ( moge przeslac plan na prv) generalnie powiekszylem go o metr w dlugosci i szerokosci, no i jeszcze pare przesuniec scian na parterze.

na chwile obecna mam stan zero i koszt tego przedsiewziecia wynosil, lacznie z robocizna 25 tys...

stan surowy otwarty 150 tys? ja mam zamiar zrobic stan zamkniety za ta cene.

hydraulika 17.400? bez pieca grzejnikow itd.. - to w takim razie za co te 17 tys?elektryka 7 tys- sam material ze wszystkim to ok 3.5 tys + 800 zl robocizna ( 2 ludzi na 3- 4 dni)

 

Naprawde wydaje mi sie, ze powyzsze koszta , ktore zostaly przedstawione na kwote ogolna 429 tys. sa duzo za duze !!! I nie pisze tego po zlosci, bo firma robiaca dom pod klucz kasuje od 300 do 350 tys . z calkiem niezlym wyposazeniem podstawowym( kuchnia, lazienka) za 430 przyjada jeszcze Ci firanki wyprasowac i zawiesic ;)

 

pozdrawiam

 

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj oj funia80 naucz sie nieco pokory bo inaczej Cie zycie tak zweryfikuje ze

do konca swoich dni bedziesz ten dom wykanczac bo Ci kasy i nerwow nie starczy

 

dawno sie na forum nie odzywalem ale takie bledny pojmowanie budowy to musze skorygowac

bo na prawde zastanow sie czy wiekszego kredytu nie wziasc

 

powiem tak nas stan zero tez kosztowal cos miedzy 18 a 22 tys. nie pamietam dokladnie

 

stan zamkniety to tak w granicach 150-160

ale zabawa to sie pozniej zaczyna

 

skad wymyslone przez Ciebie koszty elektryki 3500??

my za taka kwote to samych kabli mamy :) skad Ty takie kwoty wymylasz?

uzbrojenie skrzynki elektrycznej oczywiscie sam material to 1500-2000

przylacze elektryczne co najmniej 2000 ( zalezy jaka odleglosc)

a gdzie tu gniazdka, kontakty, lampy - licz jeszcze z 3000 lekko

 

a elektryk nawet za przeproszeniem zajebi..ty w 3-4 dni to Ci moze kabel do domu

podciagnie, zazbroi skrzynke i z 10 punktow zrobi

a gdzie anteny, gdzie internecik jakis, gdzie alarm?

i za 800zl to bym nawet nie chcial widziec elektryka - z takimi cenami

to raczej pan wladziu co sie zna na gatunkach win owocowych

dzisiaj to nawet do lopaty czy podawania cegiel to dniowke koles ze 100zl

musi dostac a co dopiero wykwalifikowany elektryk

dom robisz dla siebie a nie wroga i potrzebujesz miec przemyslana

instalacje elektryczna, internetowa, rtv, alarmowa, hifi

a na prawde na dobra instalacje i przemyslana potrzebujesz od 150 do 200

punktow jak nie wiecej bo to jednak spory domek

no chyba ze masz jeden punkt swietlny z jednym wlacznikiem i jednym

kontaktem w kazdym pomieszczeniu - ale dla mnie taka instalacja

to moze w budzie na drzewo na podworzu :) powinna byc

takze do porzadnej instalacji to potrzeba elektryka z 1-2 asystentami i tak na prawde

oni we trzech to maja wtedy roboty od rana do wieczora na 2-3 tygodnie

i taka jest prawda i rzeczywistosc

 

to samo z hydraulika marcin&justa dobrze pisza hydraulika kosztuje tez od cholery

nam za sama robocizne calej hydrauliki poszlo 13250!! w tym rozlozenie kanalizy

przed chudziakiem i pozniej wszystkie kolejne rzeczy w budynku

do tego przylacze gazowe 4800, przylacza wodnokanalizacyjne 9600 a mamy jakies 9m od budynku

w srodku grzejniki, 60m2 podlogowki, piec i wszystkie pseudo duperele to lekka reka

miedzy 22-25tys.

a gdzie tu jeszcze jakies baterie, kible, wanna, prysznic? ( a na to trzeba jeszcze conajmniej wydac bez baterii w srednim standarcie z 7000-8000)

 

wiec ja bede lepszy i na hydraulike z wyposazeniem i przylaczami okresle to mianem : 55-60 tys!!

teraz wez dodaj jakas welne na ocieplenie poddasza za 7-9 tys, regipsy ze stelarzami z 3 tys. tynki z 12-15tys.

ocieplenie elewacji to sam styropian z klejami z 7-9 tys. bez struktury

do tego dodam jeszcze jakis nasz taras blisko 5 tys.

do tego plytki w srednim standardzie - w sumie okolo 160m2 7tys. bez klejow i fug i bez plytek na taras

no i jeszcze jakies gladzie gipsowe, farby

a o rynnach z 3tys pamietasz i podbitce pewnie kolejne 2-5tys. i deska czolowa

a i rozprowadznie rur spustowych do rynien, no i jeszcze drenaz by sie przydal

a gdzie tu sa koszty robocizny? ano nie ma ( poza hydraulika i elektrykiem ) i zazwyczaj jest tak ze robocizna kosztuje drugie tyle co materialy:)

 

a teraz dodaj jeszcze 7-15tys. za drewniane schody - zalezy czy konstrukcyjne czy

tylko okladka betonu

do tego jeszcze z 6-10tys. za drzwi wewnetrzne

no bo o oknach dachowych 7-10tys., oknach normalnych 6-10 tys., bramie garazowej 2-4tys. drzwiach wejsciowych 4-8tys. to chyba wiesz ( to juz z montazem:) )

 

 

 

wiec zastanow sie czy stan surowy zamkniety to 150 tys. i wtedy juz tylko wykonczenie:) - wielu tak mysli i pozniej sie dziwia skad tu kasy wziasc:)

my na obecnym etapie wydalismy 290tys. ( szczegoly w dzienniku )

i sadze ze jakby dal ktos nam jeszcze z 70tys. to bez problemu cos by zostalo

nieskonczone

bo jeszcze pozostaje brukowanie wjazdu, rekultywacja ziemii i zrobienie jakiegos ogrodu, ogrodznenie, jakies uzbrojenie elektryczne na zew. domu - brama w ogrodzniu, brama garazowa, oswietlenia, anteny, alarm itd itd itd

 

 

...

...

...

 

i wiem ze sie zaraz ktos odezwie ze mozna to zrobic z 30% taniej

pewnie ze mozna tylko po co rozpoczynac remont w domu od razu po jego wybudowaniu?

dom jest dla mnie a nie dla jakiegos uroczego psiska ktory wiekszosc tematow by olal i dobrze by sie czul rowniez z jednym swiatlem w calej chatce:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tak sobie czytam te wycene i oczom nie wierze...

Bo jesli chodzi o wycene systemem gospodarczym to nie bardzo mi te koszta pasuja, no chyba, ze faktycznie Warszawa jest az tak droga.

Ja buduje niewielkiego wersje druga totalnie zmieniona ( moge przeslac plan na prv) generalnie powiekszylem go o metr w dlugosci i szerokosci, no i jeszcze pare przesuniec scian na parterze.

na chwile obecna mam stan zero i koszt tego przedsiewziecia wynosil, lacznie z robocizna 25 tys...

stan surowy otwarty 150 tys? ja mam zamiar zrobic stan zamkniety za ta cene.

hydraulika 17.400? bez pieca grzejnikow itd.. - to w takim razie za co te 17 tys?elektryka 7 tys- sam material ze wszystkim to ok 3.5 tys + 800 zl robocizna ( 2 ludzi na 3- 4 dni)

 

Naprawde wydaje mi sie, ze powyzsze koszta , ktore zostaly przedstawione na kwote ogolna 429 tys. sa duzo za duze !!! I nie pisze tego po zlosci, bo firma robiaca dom pod klucz kasuje od 300 do 350 tys . z calkiem niezlym wyposazeniem podstawowym( kuchnia, lazienka) za 430 przyjada jeszcze Ci firanki wyprasowac i zawiesic ;)

 

pozdrawiam

 

Maciej

 

Witam,

za 300 -350 tys to firma może zrobi Ci w stan deweloperski. Ten dom ma prawie 195m2 powierzchni całkowitej. Czy uważasz że firma zrobi Ci dom pod klucz w cenie 1800zł/m2? wolne żarty - chyba zatrzymałeś się 5 lat temu.

Tak się złożyło, że zacząłem budowę w największym bumie budowlanym czerwiec 2007. Nie mogłem dostać siporeksu - był jedynie w cenie 13-15 zł/szt a jeszcze rok wcześniej można było go kupić za 5-7 zł/szt. Na dachówkę czekałem od czerwcza do października. Było jak za dawnych lat. Roben twierdził, że mają wykupioną produkcję na 1,5 roku. Bras nie przyjmował zamówień. Więc kupiłem RupCeramikę ale musiałem poczekać. Jakieś chore czasy. Suma sumarum, stan surowy otwarty kosztował mnie 190 tys (nie licząc prowizorki elektrycznej 3000, studni 4500) Jest to około 30% więcej niż rok wcześniej. Prześleć nasze forum.

 

Co do hydrauliki, szczegółowe koszty to:

materiały - stan zero 1 100

robocizna - stan zero 500

materiały kanalizacja 1 050

materiały CO/CW 10 250

robocizna kanalizacja/CW 3 055

robocizna CO 3 855

razem 19 800

za punkt płaciłem 170 zł (normalnie biorą 190-220)

za podłogówke:45zł/m2

 

przewidywane koszty to

piec kondensacyjny Junkers po upustach : 10500

sterownik: 1000

materiały +pompka cyrkul CW : 2000

montaż pieca:1100 (6,5 punktu)

pompa głębinowa :2500

przekop do studni:1000

hydrofor: ???

grzejniki: około 4000 (po upustach)

podłączenie grzjnków: 700 (robocizna policzona była 120 za punkt, 50zł hydraulik pozostawił na podłączenia)

biały montaż ??

Przewiduję ze cała hydraulika będzie kosztowała mnie 42 000 - 46 000

 

 

Co do elektyki

robocizna ale tylko 220V 4266 (55zł/punkt)

okablowanie: domofon ,telefon, internet, internet, alarm wykonałem sam. materiały 1 200

alarm osprzęt 1 650

skrzynka elektryczna 240 (brak uzbrojona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na chwile obecna mam stan zero i koszt tego przedsiewziecia wynosil, lacznie z robocizna 25 tys...

 

Maciej

 

Jeżeli chodzi o stan surowy to bardzo ciekawy jestem prównania kosztów. Skąd ta różnica?

 

robocizna stan zero 120m2 pow 12 000 (całość stanu surowego 35 000)

beton - ławy fund. 21,5m3 6 430

bloczki betonowe- 6 warstw 5 250

beton B15 - tzw.chudy beton 17m3 4 900

stal 3 065

siatka, klej,klutan, dysterbit, folia itd. 1 050

cement 1,4t + plastyfikator 870

styropian, klej 754

papa 600

piach do zagęszczenia 450

piasek 400

koparka 350

zagęszczarka - wynajem (dwukrotnie) 300

koparka -zciąganie ziemi 280

koparka -obsyp budynku 200

geodeta-wytycz. budynku 180

Razem 37 079

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyłączę siędo wątku na temat kosztów

stan surowy zamknięty za 150 tys - może ale jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić

ja buduje Mo5a w przyszłym tygodniu zamykan stan surowy z stolarką okienną i bramą garażową

koszt całości - 236 tysięcy

oto kilka danych ogólnych

-adaptacja na tereny szkód gorniczych ( ok 10 tys więcej )

-podniesienie ścianki kolankowej o 50 cm - zysk powierzchni na poddaszu jest naprawdę znaczy

-ściany porotherm 30

- dachowka betonowa

-okna 6 komorowe dwustronny kolor

-orynnowanie tytan cynk

i takie tam :)

Co do hydrauliki i kanalizacji mam wycenę na 22 tys. ( oczywiście nie liczę już wykonanej kanalizacji) , do tego jescze potrzeba piec, elektryka uzgodniona za 8 tys i wydaje mi się dobrą ceną

Robocizna za całość ( górale ) to 65 tys - może drogo ale polecam zero problemów - w pełni samowystarczalni łącznie z zaopatrzeniem w materiały

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli potwierdzasz moje koszty. Do mojego stanu surowego 190 tys dodam okna za 16tys (PCV,obustronny kolor, szyba P4) drzwi garażowe Hormann 7tys i mamy 213 tys. Ale miałem tańszą ekipę (35tys+15tys ułożenie dachówki) i nie miałem adaptacji na tereny szkód górniczych.

Moja konkluzja jest taka: planując budżet należy dodać minimum 20%-25%, tak aby podczas budowy nie trzeba było oszczędzać na ekipie materiale i technologii

 

A teraz z innej beczki.

Może wiecie, czy wymagane jest wygrzanie podłogówki przed układaniem terakoty. Wylewki były robione na początku lipca a terakotę zamierzam układać w październiku. Jak Wam się wydaje? Czy wystarczy naturalne wysuwszenie posadzki. Pytam, bo co innego mówi mi glazurnik a co innego hydraulik. Ten ostatni właśnie wspomniał o wygrzaniu a ponieważ nie mam jeszcze gazu zaproponował podłączenie termy :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin&justin

 

z ta podlogowka to jestem swiezo po :)

my wylewke zrobilismy 30tego kwietnia i za 2-3 tygodnie zaczniemy wlasnie

kladzenie gresow itp.

takze chcialem zaczekac do ostatniej chwili z tym wygrzewaniem

 

ja kiedys poczytalem o tym wygrzewaniu i stwierdzilem ze musze to tez zrobic i juz

i teraz nie zaluje - w salonie faktycznie plyta strzelila chociaz przeciez za nami

juz ponad 2,5 miesiaca naturalnego wysychania w dosyc cieplym okresie

takze ciesze sie ze wygrzewalem bo przynajmniej tylko plyta pekla a nie wszystkie plytki ( plyta jest zbrojona siatka i wloknami polipropylenowymi to sie nie

boje tego pekniecia ):)

takze uwazam to za koniecznosc

a przy okazji okazalo sie ze jeden zawor strefowy w naszej instalacji hydraulicznej

byl zle umiejscowiony i mimo wylaczenia w piecu grzania zbiornika wody to

jednak byl grzany

dobrze ze wyszlo to teraz a nie w zimie jak juz by trzeba bylo korzystac z calej

hydrauliki

instalatorzy dostali od serwisu technicznego de dietrich ze zawor trojdrogowy

w kotle jest na wyjsciu zasilania a nie powrocie ( co jest chyba zadkoscia ) do kotla

takze zrobili wszystko dobrze wedle otrzymanych instrukcji, ale ze bylem upierdliwy

to nie dalem za wygrana i chcialem to wyjasnic i udalo sie - trzeba bylo

zawor strefowy przelozyc z zasilania ciepla woda zbiornika na powrot ze zbiornika

i teraz w zbiorniku jest 18 a nie 45 stopni podczas wylaczenia grzania CWU :)

 

takze poza peknieciem plyty jeszcze niezly poligon doswiadczalny dla hydrauliki:)

 

a tu link z rozpiska terminow wygrzewania :

 

http://forum.muratordom.pl/wygrzewanie-podlogowki,t77855.htm?highlight=cwu%20schemat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wylewki zrobine 1 lipca

 

Dzięki za link. To teraz wiem, że naturalne "wygrzewanie" nie wystarczy :(

Jestem na etapie załatwiania warunków. Instalator stwierdził. że zanim popłynie do mnie gaz może potwać to 2-3 mies. No to ładnie. Glazurnika już raz przesuwałem. Pewnie będę musiał zrobić to jeszcze raz, bo nie wydaje mi się, że wyrobię się z wygrzaniem do października.

 

Ale mam inne roboty: ocieplenie poddasza, struktura na zewnątrz, podbitka, kominek, no i ogrodzenie....... a kupka ze złotówkami maleje :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Cześć, ja buduję M05 ale pojawił mi się mały problem.

Jestem na etapie oczekiwania na dachowców i rozglądam się za oknami na parterze.

Podczas budowy zmieniłem otwory okienne z 170 cm wysokości na 150 (tak mi doradził budowniczy) i teraz mam problem, bo chce kupić okna 150 z roletami zewnętrznymi i takie rolety nadstawne zajmują te moje 20 cm, które mam wylane betonem (nadproża). I teraz wyjście jest takie, że muszę zrobić okna na 130.

Tylko boję się, że dom straci urok (wygląd) i może będzie niedoświetlony.

Co o tym sądzicie??

Dodam, że podnoszę dach o jeden pustak czyli ok.25cm.

Może ktoś z Was zrobić virtual tuning takich okien (na 130x120), zeby chociaż zobaczyć jak to będzie wszystko wyglądało??

Dzięki.

No chyba, że macie inne pomysły jak to rozegrać. Nie bardzo chce mi się kuć te nadproża, szczegolnie, że są mooocno zbrojone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Erol 1 - wejdz do naszego dziennika- strona 2 na samej gorze, mielismy podobny problem z oknami......

 

pozdr.

 

ps. moze rolety zewnetrzne ale nie w otworze okiennym, tylko na budynku?

lub pod steropianem? wymiar okien 130 cm bedzie brzydko wygladal, tym bardziej jak masz podniesiona sciane kolankowa (jeden pustak) jak my, zobacz u nas jak wyglada dom przy rozmiarze okna 150.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

ja zmienilem na 150 i podniosłem dom o 50 cm, miejsca u góry się zrobiło.......

co do rolet hmm ja mam prefabrykowane nadproża 3 szt , jak zachce mi się rolet zawsze można jedo wykuć.

a okna 130 nie wiem dla mnie to już mało - jak zastanawiałem się nad roletami nadstawkowymi to planowałem otwory 170 i wtedy okna 150.

w razie potrzeb jak chcesz prześle ci zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

villemo1656 wasz dziennik jest dla mnie biblią.

Zawsze tam zaglądam jak mam wątpliwości.

Czyli okna 130 cm wys. - odpadają!!

Rolety zewnętrzne w "puszkach" mają kolory kiepskie tzn. szary, jakiś jasny i brązowy.

Okna chcieliśmy mieć mahoniowe więc nijak to wszystko do siebie będzie pasowało. Więc jesteśmy w d....

Nie mam pomysłu a kuć nadproża - nie wiem ale chyba nie wydolę!!

marian.m

Podeślij zdjęcia na [email protected]

 

Wiem, że jak nadproża będą na 170 to 20 cm na roletę i 150 wystarcza.

Ale ja mam 150 i co teraz zrobićć??

 

Nawiasem mówiąc to zdecydowałem się na 150 po przeczytaniu dziennika villemo1656 i aladin07'a.

Acha - okna mamy na wysokości ok. 75 cm od posadzki.

Pzdr i czekam na dalsze informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas budowy zmieniłem otwory okienne z 170 cm wysokości na 150 (tak mi doradził budowniczy) i teraz mam problem,

 

Co do wspaniałych budowlańców.

Proponują zmniejszenie okien z, 170 na 150, ponieważ nie mają problemu z wykonaniem nadproża. W wersji z wyższymi oknami nadproże połączone jest z wieńcem tak, aby spełniało warunki wytrzymałościowe.

 

Może ktoś z Was zrobić virtual tuning takich okien (na 130x120), zeby chociaż zobaczyć jak to będzie wszystko wyglądało??

 

Na stronie 7 naszego forum znajdziesz wizualizacje, które zrobił TomekM05a.

Osobiście uważam, że zmniejszanie otworów okiennych i zarazem podnoszenie ścianki kolankowej o 3 pustaki jest kaleczeniem architektury tego budynku. Architektura Niewielkiego jest bardzo prosta. To właśnie wysokie okna, pod samą podbitkę są charakterystyczne dla tego projektu.

Pomijając aspekty architektoniczne, rozumiem zwiększenie powierzchni w M05, gdyż tanim kosztem można uzyskać sporo miejsca, ale dla M05a - nie

 

 

 

chce kupić okna 150 z roletami zewnętrznymi

 

 

Co do żaluzji. Był czas, że także się nad nimi zastanawiałem.

W wersji z oknami 170 nie da rady zamontować w otworze okiennym. Miałem pomysł, aby zamontować je na zewnątrz nad podbitką. Zachowaną mamy architekturę, ale jest łatwiejszy dostęp np. dla złodzieja.

 

W zamian tego zastosowałem okucia antywłamaniowe i szybę P4. Przekonał mnie do tego znajomy, do którego także próbowali się włamać. Tej szyby nie da rady przejść. Po próbie włamania miał zmasakrowane okno. Na taki wypadek trzeba być niestety ubezpieczony.

 

Ale powtórzę za sprzedawcą okien. Doświadczony złodziej przez takie okno (wystarczy spojrzeć na opis ramki szyby) lub żaluzję nie będzie próbował się dostać. Ma jeszcze drzwi wejściowe a także okno dachowe, do których banalnie jest łatwo się dostać.

Reasumując moim zdaniem szyba P4+okucia W4 mają przewagę nad żaluzjami.

- szyba+okucia około 5tys

- Twoja żona może mieć kwiatki w domu :)

- gdy masz zasunięte żaluzje wciągu dnia, oznacza, że nie ma cię w domu

 

 

 

Nie bardzo chce mi się kuć te nadproża, szczególnie, że są mooocno zbrojone.

 

Niepoważne jest mówienie, że jak podciąg będzie mi przeszkadzał to sobie go wykuję lub podkuję - jest to część konstrukcyjna budynku na której położone są belki stropowe. Po prostu taka operacja jest nie możliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha - okna mamy na wysokości ok. 75 cm od posadzki.

Pzdr i czekam na dalsze informacje.

 

A zastanawiałeś się na jakiej wysokości będzie blat szafek kuchennych? No chyba że zaakceptujesz parapet niżej niż blat.

Standard to minimum 80cm a teraz propunują nawe 90cm.

Widziałem taką kuchnię i dla osób wysokich jest po prostu super.

 

wg projektu parapet jest na 85cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...