dorota7 18.01.2006 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 jaki zamontować zawór różnicowy (kulowy), chodzi mi o wielkośc. Mam nowy piec,który ma działać na obieg grawitacyjny i wymuszony, monterzy zamontowli mi zwór kulowy wielkości 25, chociaż wyjście z pieca mam rurę 40 i dalej też , czyli zrobili mi redukcję. Była awaria prądu i okazało się że nie zadziałała grawitacja a na piecu nagle 120 C. Znajomi powiedzieli mi ze mam za mały zawór kulowy że powinien być 40 taki przekrój jak rura, że nie powinno być redukcj , gdyż to przyblokowuje piec i woda nie może swobodnie się przecisnąć przez weższą rurkę. Zaraz zawołałm panów którzy mi to zakładali a oni upierają się że jest dobrze. Ja mam inne zdanie i żądam od nich poprawki jednak chcę się upewnić. [/b] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xena z Xsary 18.01.2006 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 zawór kulowy przeważnie jest sam w sobie zredukowany o jedną średnicę (chyba, że jest zaworem o pełnym przelocie,ale to się stosuje raczej w przemyśle) i tak jeśli na zewnętrznej masz dn40 to na kuli będziesz miała 32. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały 18.01.2006 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 jaki zamontować zawór różnicowy (kulowy), chodzi mi o wielkośc. Mam nowy piec,który ma działać na obieg grawitacyjny i wymuszony, monterzy zamontowli mi zwór kulowy wielkości 25, chociaż wyjście z pieca mam rurę 40 i dalej też , czyli zrobili mi redukcję. Była awaria prądu i okazało się że nie zadziałała grawitacja a na piecu nagle 120 C. Znajomi powiedzieli mi ze mam za mały zawór kulowy że powinien być 40 taki przekrój jak rura, że nie powinno być redukcj , gdyż to przyblokowuje piec i woda nie może swobodnie się przecisnąć przez weższą rurkę. Zaraz zawołałm panów którzy mi to zakładali a oni upierają się że jest dobrze. Ja mam inne zdanie i żądam od nich poprawki jednak chcę się upewnić. [/b] No to krótko - wiekszośc "fachur" zakłada zawór "kulowy" jak piszesz (ale ja sądzę że jest to bardziej różnicowy) na każde połączenie kotła na paliwo stałe z układem grzewczym.I wcale nie patrzą czy wyszła im instalacja grawitacyjna czy też nie.A skoro nie, to niby co ten zawór ma tam dać??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dorota7 18.01.2006 21:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 dzięki ludzie za wyjaśnienia, ja się na tym kompletnie nie znałam bo jak tu się znać na wszystkim, zaufałam fachowcą i jak zwykle bywa w takich sytuacjach trzeba zrewidować swoje zaufanie zwałszcza dla tzw. "fachur".Będą musieli to poprawiać tylko szkoda moich pieniędzy i nerwów jakie straciłam stojąc przy piecu który o mało co by nie eksplodował!!a powinien w przypadku awarii prądu czy sterownika przełaczyć się na obieg grawitacyjny. po tym całym zajściu jednej nocy śnił mi się cały czas ten zawór...Ale ma jeszcze jeden problem, nie potrafię nastawić sterownika aby piec pracował w trybie regulacji, czyli aby sam sobie dobierał przedmuchy a dzieje się to tylko w tedy kiedy tem. na piecu jest nieco niższa od tem. zadanej.a u mnie jest dokładnie na odwrót zawsze tem. na piecu jest wyższa , od tem. zadanej niezależnie od tego jak ustwię zakres pracy ciągłej czy na 1 czy na 10. Nie wiem testuje tak i siak i ciągle efekt taki sam -pracuje w trybie nadzoru czyli tak jak zaprogramuje sterownik tak dmuchaa przecież nie o to chodzi żeby zaglądać co chwilke czy tem. czasami nie jest za wysoka. może ktoś wie jak to ustawić a byc może sterownik jest zły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 18.01.2006 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 jaki zamontować zawór różnicowy (kulowy), chodzi mi o wielkośc. Mam nowy piec,który ma działać na obieg grawitacyjny i wymuszony, monterzy zamontowli mi zwór kulowy wielkości 25, chociaż wyjście z pieca mam rurę 40 i dalej też , czyli zrobili mi redukcję. Była awaria prądu i okazało się że nie zadziałała grawitacja a na piecu nagle 120 C. Znajomi powiedzieli mi ze mam za mały zawór kulowy że powinien być 40 taki przekrój jak rura, że nie powinno być redukcj , gdyż to przyblokowuje piec i woda nie może swobodnie się przecisnąć przez weższą rurkę. Zaraz zawołałm panów którzy mi to zakładali a oni upierają się że jest dobrze. Ja mam inne zdanie i żądam od nich poprawki jednak chcę się upewnić. [/b] No to krótko - wiekszośc "fachur" zakłada zawór "kulowy" jak piszesz (ale ja sądzę że jest to bardziej różnicowy) na każde połączenie kotła na paliwo stałe z układem grzewczym.I wcale nie patrzą czy wyszła im instalacja grawitacyjna czy też nie.A skoro nie, to niby co ten zawór ma tam dać??? Co dać? Fajnie wygląda taka instalacja. Podnosi to prestiż "fachury" , tak u klienta, jak i u sprzedawcy, u którego się fachura zaopatruje. Jest wszystkiego pod dostatkiem, to co? Ma leżeć na półkach? Montują matołki wszystko jak leci. Już sobie wyobrażam co się będzie działo za rok, dwa. Oj będzie się działo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 18.01.2006 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2006 Doroto 7,trudno jest odpowiedzieć na pytanie dlaczego sterownik tak paskudnie pracuje. Na odległość odpowiedzieć.Weź instrukcję i na spokojnie poustawiaj wszystko tak jak tam pisze.Zazwyczaj histereza jest za mała. Histereza to wartość pomiędzy zadaną temperaturą, a tą przy której wentylator ma zmniejszać obroty. Np. masz ustawioną temperaturę na 60st.C. Histerezę na 2. To dopiero przy 58st.C wentylator zmniejsza obroty. To tak jakby zaczynać hamować przed samym przejściem dla pieszych. Kocioł tak samo. Rozpędem przekracza założoną temperaturę. Ustawiając histerezę na 10(jeżeli ma ten sterownik taką możliwość), wentylator zmniejszać zaczyna obroty już nie przy 58, a przy 50st.C. I czym temperatura bardziej zbliża się do zadanej, tym wolniej pracuje. Prawidłowo ustawiony regulator nie powinien dopuścić do przekroczenia zadanej temperatury. Może być też tak, że nadmuch wentylatora jest za duży. Trzeba może obniżyć mu moc? Może też być przyczyną tego stanu zbyt duży ciąg kominowy. Wtedy trzeba zastosować regulator ciągu kominowego.Ale przecież miałaś u siebie fachowców. Nie przeszkolili Cię? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzesiek13 19.01.2006 06:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Dorota nic na siłę, tylko weź fachowca za grzywke i o ziemie i powtórz czynność trzy razy.Wezwij tego grzbieta do poprawy instalacji - jest jakaś gwarancja, rękojmia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały 19.01.2006 06:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Dorotko powiedz jaki masz sterownik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dorota7 19.01.2006 07:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 mój sterownik nazywa się komfort z tego co się zdążyłam zorientować to czujnik tem. zanurzony jest w oleju ( tak piszą ) a termomer na piecu w wodzie, no ale jeśli ma tyle funkcji to co mnie to obchdzi jak to jest zrobione to ma poprostu działać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały 19.01.2006 08:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 mój sterownik nazywa się komfort z tego co się zdążyłam zorientować to czujnik tem. zanurzony jest w oleju ( tak piszą ) a termomer na piecu w wodzie, no ale jeśli ma tyle funkcji to co mnie to obchdzi jak to jest zrobione to ma poprostu działać.. Hmmm.... za mało wiem -może spróbuj spisać info z instrukcji (nazwa producenta kotła i sterownika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dorota7 19.01.2006 14:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 więc tak, "regulator temperatury kotła miałowego C.O> - komfort" Z WRZESNI . kociał mam PER-EKO KSW 24 P . PARAMETRY STEROWNIKA: 1. TEMP. ZADANA OD 35 -90C - określa jaka ma być temp. w kotle2. CZAS PRZEDMUCH OD 5 -30S (decyduje o czasie załaczania dmuchawy w trybie nadzoru)3. PRZERWA PRZEDMUCHU OD 1 - 20 min (obowiązuje w trybie nadzoru)4. ZAKRES PRACY CIĄGŁEJ OD 1- 10 C (zakres temp. w trybie regulacji, kiedy wyznaczone jest sterowanie proporcjonalne do różnicy temperatur: zadanej i bieżącej. Decyduje o warunkach spalania)5. MAKS. MOC DMUCHAWY 20- 100 % TAM JEST JESZCZE ALARM WRAZIE JAK PRZEKROCZY 92C. i chodzi mi o to że powinien pracować w trybie regulacji pkt. 4, lecz niestety nie moge ustawić tak regulatora ( a robiłam już wiele prób ) aby temp. na kotle była nieco niższa od zadanej, by regulator pracował w trybie REGULACJI. zawsze mam temperaturę wyższą na kotle srednio o 10c niż na wyświetlaczu, a wtedy pracuje tak jest zaprogramowany przezemnie. I to mne właśnie męczy bo na dobrą sprawę to z elektronicznym sterowaniem nie ma nic wspólnego.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały 19.01.2006 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 więc tak, "regulator temperatury kotła miałowego C.O> - komfort" Z WRZESNI . kociał mam PER-EKO KSW 24 P . PARAMETRY STEROWNIKA: 1. TEMP. ZADANA OD 35 -90C - określa jaka ma być temp. w kotle 2. CZAS PRZEDMUCH OD 5 -30S (decyduje o czasie załaczania dmuchawy w trybie nadzoru) 3. PRZERWA PRZEDMUCHU OD 1 - 20 min (obowiązuje w trybie nadzoru) 4. ZAKRES PRACY CIĄGŁEJ OD 1- 10 C (zakres temp. w trybie regulacji, kiedy wyznaczone jest sterowanie proporcjonalne do różnicy temperatur: zadanej i bieżącej. Decyduje o warunkach spalania) 5. MAKS. MOC DMUCHAWY 20- 100 % TAM JEST JESZCZE ALARM WRAZIE JAK PRZEKROCZY 92C. i chodzi mi o to że powinien pracować w trybie regulacji pkt. 4, lecz niestety nie moge ustawić tak regulatora ( a robiłam już wiele prób ) aby temp. na kotle była nieco niższa od zadanej, by regulator pracował w trybie REGULACJI. zawsze mam temperaturę wyższą na kotle srednio o 10c niż na wyświetlaczu, a wtedy pracuje tak jest zaprogramowany przezemnie. I to mne właśnie męczy bo na dobrą sprawę to z elektronicznym sterowaniem nie ma nic wspólnego. pozdrawiam No więc po kolei 1 na ile nastawisz tyle powinno być na kotle w momencie kiedy wentylator się wyłšczy 2 przedmuch - ustaw na 10 sek (na razie) (w momencie kiedy wentylator nie pracuje i na kotle jest temp zadana - co jaki czas (pkt3) włšcza się wentylator żeby palenisko nie wygasło 3 przerwa przedmuchu - to czas po jakim na 10s (patrz pkt 2) włšczy się wentylator żeby podtrzymać żar 4 zakres pracy - tu dotyczy to raczej histerezy o której pisał Janussz (ile stopni przed temp zadanš wentylator ma zaczšć zwalniać) 5 maks moc dmuchawy - w zależnoci od mocy kotła można jš regulować np przy mniejszym kotle zmniejszasz jej moc na np 20% a przy b.dużym na 100% - u Ciebie proponuję na poczštek na 30% Do roboty! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mała28 19.01.2006 15:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Tu Maly 28.Sorry ze sie wcinam.Mam małe pytanko. Czy tem zawór z gumową kulą w srodku może pracować na powrocie do góry nogami. Po przeczytaniu postów Janussz'a postanowiłem o przeniesieniu pompy na powrót (gotowanie wody) i z mojej kalkulacji wychodzi , że ten zawór najlepiej umieścić pionowo. Czy będzie działał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały 19.01.2006 15:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Tu Maly 28. Sorry ze sie wcinam. Mam małe pytanko. Czy tem zawór z gumową kulą w srodku może pracować na powrocie do góry nogami. Po przeczytaniu postów Janussz'a postanowiłem o przeniesieniu pompy na powrót (gotowanie wody) i z mojej kalkulacji wychodzi , że ten zawór najlepiej umieścić pionowo. Czy będzie działał? Ten zawór w jedną stronę zamyka a w drugą otwiera - jest otwarty kiedy pod wpływem siły wyporu wody (kulka jest lżejsza) oprze sie o górną część korpusu i przepuści ciecz - jeśli go zamontujesz odwrotnie to nie ma możliwości zadziałania bo przy wyporze sie zamknie i może sie okazac że grawitacja kulki nie przepchnie - choc miałem ostatnio taki "specjalnie wyważony" tylko że nie otwierał(nawet jak temp na kotle była już ponad 75stC)...a na powrocie możesz zamontowac np zawór różnicowy klapkowy w poziomie. Fakt faktem kłóci się to z zasadą montażu pompy ,ale producent nie dopuszcza raczej do siebie myśli że ktos montuje go bez grawitacji która bądź co bądź ma za zadanie wychładzac kocioł ogrzewając pomieszczenia, a to z kolei nie dopuści do zagotowania kociołka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mała28 19.01.2006 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Cze Mały tu Mały28.Mógłbys troche jaśniej.Ja tego nie będę robił, ale nie chcę żeby znowu coś spiepszono (czytj pompa na zasilaniu i wychladzanie bojlera w nocy).Jakis link do tych zaworów klapowych lub jak "wyważyć" tę kulkę. Jak wiem co jest na rzeczy to mogę na "rency" patrzec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały 19.01.2006 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Cze Mały tu Mały28. Mógłbys troche jaśniej.Ja tego nie będę robił, ale nie chcę żeby znowu coś spiepszono (czytj pompa na zasilaniu i wychladzanie bojlera w nocy). Jakis link do tych zaworów klapowych lub jak "wyważyć" tę kulkę. Jak wiem co jest na rzeczy to mogę na "rency" patrzec. Ok wyobraź sobie tuleję (taką rurę) z dwóch stron przewężoną. Na jednym końcu są po prostu gładkie krawędzie (jeśli się kula o nie oprze to nie przepuści wody dalej) ta jest na dole. Na drugim są takie zgrubienia (że jeśli się kula o nie opiera to woda dość swobodnie przepływa) ta część jest u góry. To jest właśnie zawór różnicowy. Chodzi pompa = omijając ów zawór powoduje ciśnienie które pcha wodę w rury i jednocześnie naciska na tą kulę powodując jej uszczelnienie z tuleją . Pompa się wyłącza(brak prądu) kula "idzie" do góry ,a grawitacja (o ile jest tak wykonana instalacja) robi resztę ponieważ nie ma oporu wody (jest znacznie mniejszy niż w króćcach pompy). Teraz zawór klapkowy - zamiast kuli masz luźno latająca klapkę która działa w poziomie.To montujesz na powrocie. I jeszcze co do regulacji masy kuli - nie ma takiej możliwości - to są kule z reguły z kauczuku ,a środku próżnia (tak deklarują producenci).ich masa jest tak obliczona żeby kula się odpowiednio zachowywała - wcześniej napisałem że miałem kłopot z kulą która nie spełniała zadania(wystarczy że w fabryce ktoś miał zły dzień i nalał za dużo gumy...). Powinna taka działać na powrocie ale coś komuś nie bardzo wyszło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mała28 19.01.2006 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Dzięki Mały.Juz tak teoretycznie a jak by zrobić dziure w tej kuli??I jak te klapowe wpisać w google jakaś oficjalna nazwa czy co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały 19.01.2006 18:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Dzięki Mały. Juz tak teoretycznie a jak by zrobić dziure w tej kuli?? I jak te klapowe wpisać w google jakaś oficjalna nazwa czy co. ogólnie zawór różnicowy,klapkowy itp właściwie w necie tego nie szukałem tylko w firmie na półce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mały 19.01.2006 18:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 http://www.ecopower.neostrada.pl/ obacz tu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mała28 19.01.2006 18:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2006 Mały luknołem, ale klapkowych to ja tu nie widze.Taki normalny z kulką to ja mam na piecu i już widziałem. Jak możesz to podrzuć link na klapkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.