Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzięki, bardzo fajny artykuł.

Z wytycznych zrozumiałem, że będę się musiał przerzucić z kleju 190S na 185 Dämmklebe, no i że łączników mechanicznych nie uniknę, chyba, że zmniejszę grubość styro do 149 mm, a dodatkowo samej listwy okapnikowej nie mogę zamontować, bo wymagana jest albo standardowa metalowa listwa cokołowa, albo Capatect-Thermoschiene.

 

Zgodnie z informacją na stronie nr 38 musiałbym dołożyć co najmniej 30 cm XPS'a (czyli pół płyty), czy dobrze interpretuję?

 

spokojnei :) to wytyczne takiego ABC i poboznych zyczen :) jakby tak zrobic wg tego to system wyjdzie pod 500 :)

do czego chcesz zmieniac 190S na 185?

kolkowanie oczywiscie

odnosnie litwy startowej / okapnikow : na spokojnie mozesz Bella Plast Lux N - no ale Ty nie masz cokolu wiec skad listwa startowa/okapnik ???

chodzilo mi o info 22/23 strona jak zrobic przejscie z Carbonit na elewacje w kleju cementowym w ukladzie bezcokolowym.

 

cala reszta owszem: jak najbardziej poprawna ale nierealna na naszym rynku lub mocno na wyrost,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dzięki Panowie!

 

do czego chcesz zmieniac 190S na 185?

Wg. tabeli na stronie 5, 190S nie nadaje się do systemu Capatect Carbon, a 185 jest kompatybilny ze wszystkimi systemami. Chyba, że można pominąć tą wytyczną, albo potraktować ją rekomendację (coś a'la "w świecie idealnym ...").

 

kolkowanie oczywiscie

Z tym troszkę lipa, bo boję się, że w bloczkach silikatowych łączniki nie będą trzymać (nawet kołki Fisher'a nie dawały rady, i mi szalunki powypychało :() Wolałbym bez łączników, dlatego myślałem o klejeniu na grzebień (ale chyba łączników w systemie Caparol'a nie przeskoczę, chyba, że zejdę z grubością izolacji poniżej 15 cm - teoretycznie ściana spełni warunki techniczne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie!

 

 

Wg. tabeli na stronie 5, 190S nie nadaje się do systemu Capatect Carbon, a 185 jest kompatybilny ze wszystkimi systemami. Chyba, że można pominąć tą wytyczną, albo potraktować ją rekomendację (coś a'la "w świecie idealnym ...").

 

 

Z tym troszkę lipa, bo boję się, że w bloczkach silikatowych łączniki nie będą trzymać (nawet kołki Fisher'a nie dawały rady, i mi szalunki powypychało :() Wolałbym bez łączników, dlatego myślałem o klejeniu na grzebień (ale chyba łączników w systemie Caparol'a nie przeskoczę, chyba, że zejdę z grubością izolacji poniżej 15 cm - teoretycznie ściana spełni warunki techniczne).

185tka byla reakcja producenta na potrzebe rynku, trzeba bylo stworzyc "klej do styropianu grafitowego" bo inni mieli. no i zostal wrzucony tez do systemow carbon na dodatek. 190S robil od zawsze robote i dalej robi. Swoja droga zamiast tworzyc 185 mozna bylo juz napisac: klejcie wszystko w Carbon system na 190tke i byloby ok.

 

Greinplast KS :) prosze Pana. w aprobacie do 12m wysokosci, dla nowych budynkow, dla styro bialego - bez kolkowania. a na marginesie - klejac grafit poprawnie - tez.

 

a kolki: trzpien metal, dluga strefa i trzymaja jak juz kolkujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że rozpisuję się w złym dziale (zamiast wrzucać zdjęcia elewacji podpytuję o systemy), ale czy mogę w takim razie można łączyć różne systemy? Np. Greinplast KS (w sumie nawet tańszy niż 190S), potem siatka Caparol / Qiuck-Mix, potem 190 lub CarboNIT w zależności, czy strefa cokołowa, czy nie?

 

EDIT:

Styro chcę kupić Swisspora Lambda White i w sumie nie wiem, czy można go kategoryzować jako biały, czy grafit.

Edytowane przez Regius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, że rozpisuję się w złym dziale (zamiast wrzucać zdjęcia elewacji podpytuję o systemy), ale czy mogę w takim razie można łączyć różne systemy? Np. Greinplast KS (w sumie nawet tańszy niż 190S), potem siatka Caparol / Qiuck-Mix, potem 190 lub CarboNIT w zależności, czy strefa cokołowa, czy nie?

 

EDIT:

Styro chcę kupić Swisspora Lambda White i w sumie nie wiem, czy można go kategoryzować jako biały, czy grafit.

Jako grafit.

Oficjalnie nie możesz.

Po co chcesz łączyć ? Możesz to po prostu ogarnąć w grein pełnym a cokoły w pelnym caparolu.

Idealne połączenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dało by się wtedy zrobić tak, żeby tynk był jednolity na całej elewacji, bez odcięć (miał taki sam kolor i strukturę na całej elewacji)? Bo rozumiem, że cokoły trzeba by ogarnąć wtedy tynkiem Caparol'a a całą resztę elewacji tynkiem Greinplasta, żeby trzymać się pełnych systemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dało by się wtedy zrobić tak, żeby tynk był jednolity na całej elewacji, bez odcięć (miał taki sam kolor i strukturę na całej elewacji)? Bo rozumiem, że cokoły trzeba by ogarnąć wtedy tynkiem Caparol'a a całą resztę elewacji tynkiem Greinplasta, żeby trzymać się pełnych systemów.

aaa no tak :) bez cokolu - nie da sie tynkiem przejsc bezbolesnie. bo ja mam na moich realizacjach systemowo elewacje i systemowo cokoly tak jak np na tej w opypach strona wczesniej:

elewacja KWP+welna+KW+XP+TXB

cokol XPS+Carbonit+610+MikaBrown (jeszcze nie polozona)

 

A u Ciebie problem z polaczeniem tynkow, bo w zasadzie w strefie cokolu musisz dac uklad XPS+Carbonit+610+Carbopor i nie ma jak wyjsc na reszte elewacji ... no to systemowo nie da rady :/ i malo tego chyba musisz Caparol Carbopor tynk miec wszedzie zeby to mialo rece i nogi.

albo polubic cokol :) albo bonie pozioma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Fighter,

Chyba będę musiał jeszcze raz przemyśleć kwestię cokołu.

Aktualnie budynek wygląda tak (mam troszkę bałaganu na placu budowy, który muszę ogarnąć):

0zEuQHw.jpg

Zastanawiam się czy 30 cm cokół nie będzie źle wyglądał (a jeśli tak, to jaka byłaby najlepsza wysokość, żeby się to nie gryzło z resztą domu). Generalnie elewacja w założeniu będzie jasna (coś a'la lekko przybrudzona biel, albo ecru). Ściana kolankowa jest dosyć wysoka i chyba musiałbym czymś przedzielić elewację (gzymsik?). Ganek z przodu budynku będzie przeszklony (stolarka jeszcze nie wstawiona) i będzie stanowił wiatrołap.

 

EDIT:

Ecomur ESPX (https://www.stahlton.pl/plyty-cokolowe-ecomur.html) wydaje się być ciekawym rozwiązaniem na cokół, ale może się gryźć z klinkierem na kominie i planowanymi parapetami ze starej cegły. A może najlepiej będzie po prostu zrobić standardowy cofnięty cokół z wykończyć do płytkami z lica starej cegły?

Edytowane przez Regius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fighter, prezentowane przez Ciebie elewacje robią wrażenie.

 

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczącego mojego wątku, ponieważ troszkę się jeszcze pozmieniało. Kierownik budowy zasugerował zwiększenie grubości styropianu z 15 cm na 20 cm. I niestety pojawił się problem z cokołem, ponieważ XPS 16 cm w małych ilościach (3 paczki) wydaje się być nieosiągalny. Zamiast XPSa zaproponowano mi EPS 120 Expert (hydro) Austrotherm'u. Czy ten styropian nadałby się na cokół?

Czy pod płyki z lica starej cegły należałoby zastosować warstwę zbrojoną z wykorzystaniem CarboNIT'u, czy może stosuje się jakiś inny system?

 

Mam jeszcze zagwozdkę z tarasem nad garażem, gdzie będzie wykorzystany CarboNIT. Ścianki attykowe będą izolowane XPS'em (8 cm), ale na elewacji (20 cm) z XPSem tej grubości też może być problem. Czy ma to sens, żeby CarboNIT kłaść na zwykły styropian elewacyjny (a może warto w tym miejscu dać chociaż EPS 100?)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki :) znudzily mi sie zdjecia, zwlaszcza ze ani razu na zdjeciach nie udalo sie oddac efektu tynkow miki, na filmie juz to lepiej wyglada na czym ta mika polega i dlaczego jest taka "inna"

 

Carbonit robi robote jako klej w strefach narazonych na duze obciazenie woda. cokoly, wewnetrzne strony attyk - wszedzie tam gdzie np moze lezec nawiany snieg, lub jest wilgotno bo styka sie z gruntem. to czy dajemy go na xps czy na eps, czy na welne - nie ma znaczenia. on dziala tak jak ma dzialac"

1 - nie podciaga kapilarnie a raczej bedac precyzyjnym ma bardzo mocno ograniczone to podciaganie

2 - daje odpornosc mechaniczna

czy warto go dawac - warto we wszytskie te miejsca gdzie wlasnie moze byc bardziej mokro lub spodziewamy sie uszkodzen (tak jak w lazach - jest na slupach). w okolicach grodziska na tej 2-giej - slupow jest duzo - budzet.

jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma :) zatem XPS > Hydro> Eps100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tynk: Caparol Amphisilan FP K15 Graphit18

Cokoły i słupy: Caparol Mika Black

Deska elewacyjna: Greinplast OEA-D w kolorze skamieniałe drewno

Realizacja: 2018 - film z 2019

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tą budowę z okolic Płocka z zeszłego roku, gdzie styropian był już przyklejony zanim weszliście na budowę, kojarzysz może jaka jest grubość styropianu? Pytam, bo waham się u siebie między 15 cm a 20 cm (generalnie bardziej przemawia do mnie 20 cm, ale boję się, że okna przy 20 cm styropianu mogą wyglądać jak "okienka strzelnicze")

 

BTW, dlaczego filmik z Grodziska był znikł z Twojego kanału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o tą budowę z okolic Płocka z zeszłego roku, gdzie styropian był już przyklejony zanim weszliście na budowę, kojarzysz może jaka jest grubość styropianu? Pytam, bo waham się u siebie między 15 cm a 20 cm (generalnie bardziej przemawia do mnie 20 cm, ale boję się, że okna przy 20 cm styropianu mogą wyglądać jak "okienka strzelnicze")

 

BTW, dlaczego filmik z Grodziska był znikł z Twojego kanału?

 

Chyba 15 cm.

Grodzisk znikł bo inwestorzy cofnęli zgodę na publikację. Teraz sprzątam i wyrzucam z sieci gdzie sobie przypomnę że jest :/

Został na użytek własny .

A fajny był nie ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba 15 cm.

Właśnie dlatego się zastanawiam, czy jednak nie zostać przy 15 cm. Jak to wygląda z Twojego doświadczenia? Przy 20 cm widać już efekt okienek strzelniczych, czy jest jeszcze OK (okna niestety w licu muru, monterzy nie wysuwali poza mur)?

A fajny był nie ?

Heh ... tego akurat nie zdążyłem obejrzeć przed usunięciem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego się zastanawiam, czy jednak nie zostać przy 15 cm. Jak to wygląda z Twojego doświadczenia? Przy 20 cm widać już efekt okienek strzelniczych, czy jest jeszcze OK (okna niestety w licu muru, monterzy nie wysuwali poza mur)?

 

Heh ... tego akurat nie zdążyłem obejrzeć przed usunięciem :(

normalnie laduj 20 ...

jakie okienka strzelnicze , to jakis mit jest chyba wytworzony przez elewatorow - papudrakow. latwiej jest robic na cienszym styro , lzejsza plyta, latwiej ciac, wygodniej przejsc przez rusztowanie. taki mit jak z zaletami klejenia na placki - dorobiona na szybko ideologia.

robilismy w zeszlym roku 30cm etixx - niewygodnie. z wewnatrz - no troche glif widac ale zeby miec wrazenie "okienka strzelniczego" to jeszcze bardzo daleko - przy 30cm etixxa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...