Gość 31.01.2006 10:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 WitamSprzedałam działkę przed upływem 5 lat od daty kupna. Złożyłam stosowne dokumenty w US, że wydam te pieniądze na cele budowlane. Jakie dokumenty uznaje Urząd Skarbowy dla rozliczenia wydania tych pieniędzy? Czy tylko faktury? Czy może być rachunek? A KP (kasa przyjęła)?Czy jest to gdzieś podane w ustawie, czy może to być interpretacja US?justa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Inka1 31.01.2006 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 nie jest podane w ustawie, moze być faktura, rachunek, KP, ważne, by były tam Twoje imienne dane!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lorena 31.01.2006 14:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Czy możesz podać jakie dokumenty złożyłaś w US. Mam taką samą sytuacje tylko ja sprzedaje mieszkanie. Dzięki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 31.01.2006 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2006 Dzięki Inka1. Trochę mnie uspokoiłas i pocieszyłaś. Lorena napisal Czy możesz podać jakie dokumenty złożyłaś w US. Mam taką samą sytuacje tylko ja sprzedaje mieszkanie. Po prostu poszłam do US i powiedziałam, że mam taką sytuację i chciałabym przeznaczyć te pieniądze na cele mieszkaniowe. Skierowali mnie do odpowiedniego pokoju, dali do wypełnienia formularz i tyle. Właściwie wzięłam do domu, spokojnie wypełniłam z mężem, bo to się dzieli na dwa osobne dokumenty, połowe sumy rozliczam ja, połowę mąż. Aha, trzeba mieć ze sobą ksero aktu notarialnego. Poczytaj tutaj, ja stąd się więcej dowiedziałam, niz w US. http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=53814 Inka1 napisała nie jest podane w ustawie, moze być faktura, rachunek, KP, ważne, by były tam Twoje imienne dane!!! Mam nadzieję, że jeszcze ktoś potwierdzi, że to prawda, co pisze Inka1. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Inka1 01.02.2006 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 Dzięki Inka1. Trochę mnie uspokoiłas i pocieszyłaś. Lorena napisal Czy możesz podać jakie dokumenty złożyłaś w US. Mam taką samą sytuacje tylko ja sprzedaje mieszkanie. Po prostu poszłam do US i powiedziałam, że mam taką sytuację i chciałabym przeznaczyć te pieniądze na cele mieszkaniowe. Skierowali mnie do odpowiedniego pokoju, dali do wypełnienia formularz i tyle. Właściwie wzięłam do domu, spokojnie wypełniłam z mężem, bo to się dzieli na dwa osobne dokumenty, połowe sumy rozliczam ja, połowę mąż. Aha, trzeba mieć ze sobą ksero aktu notarialnego. Poczytaj tutaj, ja stąd się więcej dowiedziałam, niz w US. http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=53814 Inka1 napisała nie jest podane w ustawie, moze być faktura, rachunek, KP, ważne, by były tam Twoje imienne dane!!! Mam nadzieję, że jeszcze ktoś potwierdzi, że to prawda, co pisze Inka1. pozdrawiam Ja jestem po kontroli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 01.02.2006 13:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 inka1 napisala Ja jestem po kontroli SUPER Inka1, dziękuję bardzo. Wreszcie jakaś dobra wiadomość. Powiedz, czy są jakieś ,,pułapki" , na które trzeba uważać, czy tylko zbierać rachunki (lub faktury, lub KP)? Imienne dane - czy musi być NIP, pesel, czy wystarczy imie nazwisko, adres? Aha, czy rachunki mogą być wystawione przed uzyskaniem pozwolenia na budowę? Ale po sprzedaniu działki? Myśle, że tak, ale jesli możesz, to potwierdż. jeszcze raz dziękuję, pozdrawiam justa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Inka1 01.02.2006 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 Zależy na co przeznaczasz pieniądze: jak na budowę - to budujesz, wiec nie masz odbioru - jak na remont i modernizację - to po odbiorze. Przyznam, że nie wiem, czy mozesz mieć na materiały - jeśli jeszcze nie masz pozwolenia na budowę... Na pewno dokumenty PO SPRZEDAŻY tylko i wyłącznie. Zasada dokumentów podobna jak w przypadku ulgi remontowej: adres zameldowania, NIP nie jest niezbędny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarzannaPG 01.02.2006 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 A mnie nurtuje jeszcze jedno: wiadomo, że budowa to nie tylko materiały, ale i papierki, pozwolenia, projekty itp. które też kosztują niemałą kasę. Czy to tez się kwalifikuje jako 'cele mieszkaniowe'? Ktoś kiedyś tu podawał, że to są te same rzeczy co w uldze remontowej. Ponoć np. siatka do ogrodzenia to już nie jest ów 'cel mieszkaniowy'... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Inka1 01.02.2006 18:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lutego 2006 A mnie nurtuje jeszcze jedno: wiadomo, że budowa to nie tylko materiały, ale i papierki, pozwolenia, projekty itp. które też kosztują niemałą kasę. Czy to tez się kwalifikuje jako 'cele mieszkaniowe'? Ktoś kiedyś tu podawał, że to są te same rzeczy co w uldze remontowej. Ponoć np. siatka do ogrodzenia to już nie jest ów 'cel mieszkaniowy'... Ja nawet chyba mam interpretację ze skarbowego, że jako, iż z ustawy wprost nie wynika co odliczyć można to posiłkują się odliczeniami jak w byłej uldze budowlanej i remontowej - tak więc częśc papierków odliczyć możesz. Siatka ogrodzeniowa, kostka brukowa - nigdy tego odliczyć nie było można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 12.02.2006 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2006 inka1czy znalazlaś może tę wykładnię?i mam jeszcze jedno pytanie - czy na pewno KP może być? Bo ktoś mi powiedział, że KP odpada.Czy w czasie swojego rozliczenia używałaś KP?pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Inka1 13.02.2006 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2006 inka1 czy znalazlaś może tę wykładnię? i mam jeszcze jedno pytanie - czy na pewno KP może być? Bo ktoś mi powiedział, że KP odpada. Czy w czasie swojego rozliczenia używałaś KP? pozdr Nie znalazłam, ale tez nie szukałam, postaram się znaleźć moją interpretację ze skarbowego i ją przytoczę. Owszem KP używałam. I na pewno nie musi być to faktura, przecież jeśli kupisz mieszkanie od innej osoby fizycznej to masz akt notarialny + przelew (jeśli płacisz jej przelewem), nie masz żadnej faktury, prawda??? KP oczywiście musi być w pełni wypisane (namiary na wpłacającego!) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MarzannaPG 14.02.2006 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2006 A co w przypadku, gdy chcšc uniknšć płacenia 22% Vat za okna i drzwi, biorę je z usługš (wtedy jest 7%)- wtedy ponoć to usługa jest na fakturze. Czy US uznaje tego typu faktury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
darks 17.02.2006 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2006 Właściwie wzięłam do domu, spokojnie wypełniłam z mężem, bo to się dzieli na dwa osobne dokumenty, połowe sumy rozliczam ja, połowę mąż. Możesz to rozwinąć? Dlaczego połowe rozliczasz Ty i połowę mąż? Czy to oznacza, że jeżeli np jest to 100 tys zł, to na jedno 50 tys faktury są na Ciebie a na drugie na męża? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość 15.03.2006 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 witam Właściwie wzięłam do domu, spokojnie wypełniłam z mężem, bo to się dzieli na dwa osobne dokumenty, połowe sumy rozliczam ja, połowę mąż. Możesz to rozwinąć? Dlaczego połowe rozliczasz Ty i połowę mąż? Czy to oznacza, że jeżeli np jest to 100 tys zł, to na jedno 50 tys faktury są na Ciebie a na drugie na męża? prawdę mówiąc to nie wiem. Akt notarialny działki którą sprzedalismy był na nas oboje, ale w US kazali rozbić to na dwie połowki. Myślałam, że rachunki mogą być na jedno z małzonków, ale teraz nie jestem pewna. Może ktoś ma jakieś świeże wiadomości z US? pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Iwonak 24.03.2006 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Marca 2006 witam prawdę mówiąc to nie wiem. Akt notarialny działki którą sprzedalismy był na nas oboje, ale w US kazali rozbić to na dwie połowki. Myślałam, że rachunki mogą być na jedno z małzonków, ale teraz nie jestem pewna. Może ktoś ma jakieś świeże wiadomości z US? pozdr Otóż jeżeli małżeństwo sprzedaje działkę, mieszkanie to wypełnić należy dwie deklaracje podatkowe: jedną żona, drugą mąż, a każde z nich wpisuje swoją połowę wartości sprzedanej nieruchomości - a to dlatego że są we wspólnocie małżeńskiej. W deklaracji wpisują jaką kwotę zamierzają przeznaczyć na cele mieszkaniowe (oczywiście można wpisać, że część pieniędzy przeznaczą na cele mieszkaniowe, a część nie i od tej kwoty płacą 10% podatku). Po tym w ciągu dwóch lat muszą uzbierać na wskazane w deklaracjach kwoty tyle rachunków by potwierdzić że rzeczywiście przeznaczyli te pieniądze na mieszkanie itp. Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.