Janussz 05.02.2006 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2006 Kat.B, C upoważnia do ciągnięcia przyczepki lekkiej, to jest takiej o dopuszczalnej masie całkowitej do 750kg.A jak ma się sprawa do przyczep kampingowych? One zazwyczaj mają DMC powyżej tony. Wg przepisów należałoby dorobić tak do kat B, jak i C kategorię E.Nie znam kogoś takiego kto ma kategorię B+E ze względu na to, że na wakacje jeździ z przyczepką kampingową.Wie ktoś może coś na ten temat? Może kampingi są zwolnione z tego przepisu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niciacia 05.02.2006 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2006 Kat.B, C upoważnia do ciągnięcia przyczepki lekkiej, to jest takiej o dopuszczalnej masie całkowitej do 750kg. A jak ma się sprawa do przyczep kampingowych? One zazwyczaj mają DMC powyżej tony. Wg przepisów należałoby dorobić tak do kat B, jak i C kategorię E. Nie znam kogoś takiego kto ma kategorię B+E ze względu na to, że na wakacje jeździ z przyczepką kampingową. Wie ktoś może coś na ten temat? Może kampingi są zwolnione z tego przepisu? Kategorai B upoważnia do prowadzenia pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony i bez znaczenia, czy z przyczepą czy bez. Chodzi o to, żeby cały zestaw nie ważył (dopuszczalna masa) więcej niż 3,5 tony, a także przyczepa (dopuszczalna masa) nie może być większa niż samochodu. Mając kategorię b plus E można jechać samochodem do 3,5 tony i ciągnąć nim przyczepę do 3,5 tony (razem 7) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 05.02.2006 17:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2006 Dzięki, właśnie znalazłem w necie też odpowiedź. B a) pojazd samochodowy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 tony z wyjątkiem autobusu lub motocykla b) pojazd, o którym mowa w lit. a), z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 tony c) ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny Kurde, starość nie radość. Kiedyś było inaczej . Teraz jest lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grzesiek13 07.02.2006 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2006 Teraz normalniej, poszli po rozum do głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selimm 08.02.2006 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2006 Ciekawe czy na zachodzie to respektują ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 09.02.2006 21:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2006 Ciekawe czy na zachodzie to respektują ?? Nowe przepisy rżną z Zachodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek1950 09.02.2006 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2006 A dlaczego wszystkie kraje które weszły do UE razem z nami wymieniaja tablice rejestracyjne na unijne z gwiazdkami, a my nie?Proszę mi nie zarzucać braku patriotyzmu. Skoro powiedzieliśmy TAK to bądźmy konsekwentni. Widać kolejny Minister Odpowiedzialny Za Tablice Rejestracyjne ma to gdzieś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
selimm 10.02.2006 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2006 Ciekawe czy na zachodzie to respektują ?? Nowe przepisy rżną z Zachodu. no nie wiem ...kiedys trza bylo miec wbitą inną kategorie niz B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janussz 11.02.2006 15:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2006 Jest wiele idiotyzmów z naszym Prawie o Ruchu Drogowym.Możesz mieć kategorię C+E, D+E, C,D+E, czyli możesz prowadzić potężne Tiry, autobusy z przyczepami, traktory z przyczepami, a nie możesz prowadzić np. malucha, bo nie masz kat.BLikwidacja sygnalizatorów świetlnych za skrzyżowaniem. Komu to służyło? Wjechałeś na skrzyżowanie z zamiarem skrętu w lewo, to wiedziałeś przynajmniej co się działo na sygnalizatorach. A teraz? Teraz nie masz prawa wjechać na skrzyżowanie przy zielonym świetle, jeżeli nie masz pewności, że je przy nim opuścisz. Mając zamiar skręcić w lewo i stosując się do tego przepisu, zakorkujesz ruch na amen, bo nigdy praktycznie nie będziesz miał pewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.