szczudlo 14.02.2011 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 (edytowane) Pytanie do Oliwkowiczów Jak wysoką macie ściankę kolankową? Mam problem z umieszczeniem wanny w łazience. Chciałem umieścić ją zaraz przy ścianie kolankowej, która jest podniesiona o dwa pustaki, jednak hydraulicy mówią że to jest zły pomysł, bo przy wejściu do niej i przy wyjściu będę uderzał głową w sufit. Jak wysoką macie ściankę kolankową i jakich wymiarów jest Wasza wanna?pozdrawiam Edytowane 14 Lutego 2011 przez szczudlo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ida i jacek 14.02.2011 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2011 (edytowane) szczudlo sciankę kolankowa mamy podniesioną o dwa pustaki, a jak pewnie zauważyłeś na zdjęciach wanna nie stoi przy samej ścianie ale jest od niej odsunięta; dodatkowo jest jeszcze jeden element którego nie widac na zdjęciach: nasza wanna jest obniżona, strop pod nią jest lekko cieńszy(edit: strop jest taki sam ale nie ma pod wanną wylewki) ; efekt jest taki, że dno wanny jest mniej więcej na poziomie podłogi a nie ileś tam cm nad nią ; nie korzystamy zbyt często z wanny (nie, nie - nie jesteśmy brudasami - wolimy prysznic ), wanna została postawiona tylko ze względu na dzieci które uwielbiają sie pluskać wiesia nasz kominek 2 lata temu kosztował w całości z wykonaniem i z wkładem kolo 10tys (z czego wklad kolo 4,5 tys) - niestety nie pamiętam dokładnie jakie to były kwoty co do złotówki; robiąc koninek jeszcze raz dalibyśmy tez rozprowadzenie powietrza do górnej łazienki - trochę załujemy że tego nie zrobiliśmy; zimą kominek cżesto jest odpalany i można było trochę tego ciepła wykorzystać w najzimniejszym pomieszczeniu domu ale już trudno pozdrawiamy; p.s na tak łatwe pytania mogę odpowiadać sama bez konsultacji z mężem, gorzej jak padają pytania techniczne Edytowane 16 Lutego 2011 przez ida i jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
buczynkaa 15.02.2011 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Ido, dobrze zrozumiałam, macie parkiet na ogrzewaniu podłogowym? Jak sie spisuje? jest ciepło?, a podłodze to nie szkodxzi? a jaki to parkiet ( a juz chyba wiem, macie chyba merbau?)? Daniel, a Ty nie narzekasz na ogrzewanie pod panelami? a jakie warstwy dałeś na wylewkę, wiem, że tam siie układa jakąś folię i piankę, czy to nie izoluje i nie zatrzymuje ciepła? I jeszcze pytanie, czy podłogówkę kładł Was hydraulik, który robił instalacje, czy kogoś specjalnego do tego braliście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
buczynkaa 15.02.2011 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Ido, bardzo ładnie macie w przedsionku? Wiem, że byłas juz pytana, ale to tak żeby sie upewnić Macie chyba powiekszony wiatrołap - nie jest niewygodnie, nie wpadacie na schody? A w witrołapie mieści sie cała rodzina, jak przyjdzie ze spaceru ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TypeR 15.02.2011 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Ido, dobrze zrozumiałam, macie parkiet na ogrzewaniu podłogowym? Jak sie spisuje? jest ciepło?, a podłodze to nie szkodxzi? a jaki to parkiet ( a juz chyba wiem, macie chyba merbau?)? Daniel, a Ty nie narzekasz na ogrzewanie pod panelami? a jakie warstwy dałeś na wylewkę, wiem, że tam siie układa jakąś folię i piankę, czy to nie izoluje i nie zatrzymuje ciepła? I jeszcze pytanie, czy podłogówkę kładł Was hydraulik, który robił instalacje, czy kogoś specjalnego do tego braliście? Cześć, panele powinny mieć oznaczenie czy nadają się na ogrzewanie podłogowe. Pod panele kładzie się podkład, który również powinien być przeznaczony do podłogówki. Kwestia jeszcze układania, jeżeli będzie w cenie paneli, to u nas chcąc zachować gwarancję trzeba było robić dyletację (przerwę) pod drzwiami, albo samemu układać.... Co do układania samej podłogówki, to ja zdecydowałem się na firmę, która robi instalacje pod pompy ciepła poleconą przez producenta mojej PC. Ale równie dobrze albo i lepiej a przede wszystkim taniej zrobiłby mój hydraulik. Jak się na to patrzy to wielkiej filozofii nie ma, trzeba tylko rozplanować dobrze pętle i ilość obwodów, gdzie będą rozdzielacze i potem to już 2 osoby do układania rurek wystarczą. Co do parkietu na podłogówce to nie mam, ale z lektury forum wynika, że można zrobić i działa. Z takich fajniejszych rozwiązań to można jeszcze dodatkowo zrobić ogrzewanie ścienne, tylko potem trzeba pamiętać że w ścianach są rurki z wodą.... Przez chwilę myślałem tak zrobić w łazienkach ale jakoś nie mogłem się do tego przekonać. Jeżeli zdecydujesz się zrobić w łazienkach drabinki na jednym obwodzie z podłogą to pamiętaj że nie będą zbyt ciepłe, takie letnie, do suszenia ręczników wystarczą. Chcąc mieć gorące drabinki trzeba je podłączyć na osobnych obwodach, do których będzie dostarczana cieplejsza woda ale to trochę komplikuje cały układ. U nas jest w łazience na górze ok. 22 C a ogrzewanie mam ustawione na 21,5, wynika to z tego że podłogówka jest gęsto ułożona i mam trochę większy przepływ ustawiony niż w innych pomieszczeniach. Pozdrawiam - Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wandzik 15.02.2011 15:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Czy zabezpieczałaś podłogę jakoś żeby było mniej sprzątania po tynkach , czy na podłogę można dawać jakąś folię lub coś innego, pozdrawiam i proszę o odpowiedź Wtaj, my chcieliśmy zabezpieczyć folią, alechłopaki od tynków mówili że jeśli już chcemy to kartonami bo folia jest dla nich poprosty niebezpieczna. Ale oni się zadeklarowali, że po sobie posprzątają i tak jest zostają tylko plamki. Co pod kafelki czy panel nie przeszkadza. Pozdrawiam ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annaop 15.02.2011 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 No to ja dorzucę ,że instalator z którym wczoraj rozmawiałam potwierdza,że na podłogówce może być parkiet.Za to dziś rozmawiałam ze specem od wylewek, który twierdzi,że grubość wylewki musi być proporcjonalna do grubości styropianu-czyli przy styro 10cm, wylewki min 7 cm..... Czy to prawda? Przecież wg tej zasady to Daniel ze swoim 17 cm styro to musiałby mieć naście cm betonu????? Czy wybieracie jakiś markowy styropian?Czy do garażu dajecie Eps 200 czy starczy 100? I jeszcze:jeden z instalatorów rozlicza nam w instal co pompę cyrkulacyjną, drugi twierdzi że to bez sensu bo w oliwce odległosci od kotła do ujęć wody sa niewielkie a pompa wychładza wode w zasobniku i powoduje ze idzie duzo więcej opału--co Wy na to?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annaop 15.02.2011 16:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Wiesia i Wandzik-jak zaizolowałyscie chudziak pod wylewki: tylko folia, czy dysperbit, czy papa?Nam radzą wszystkie 3 warstwy naraz-ale czy to nie przerost formy nad treścią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TypeR 15.02.2011 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 (edytowane) No to ja dorzucę ,że instalator z którym wczoraj rozmawiałam potwierdza,że na podłogówce może być parkiet. Za to dziś rozmawiałam ze specem od wylewek, który twierdzi,że grubość wylewki musi być proporcjonalna do grubości styropianu-czyli przy styro 10cm, wylewki min 7 cm..... Czy to prawda? Przecież wg tej zasady to Daniel ze swoim 17 cm styro to musiałby mieć naście cm betonu????? Czy wybieracie jakiś markowy styropian? Czy do garażu dajecie Eps 200 czy starczy 100? I jeszcze:jeden z instalatorów rozlicza nam w instal co pompę cyrkulacyjną, drugi twierdzi że to bez sensu bo w oliwce odległosci od kotła do ujęć wody sa niewielkie a pompa wychładza wode w zasobniku i powoduje ze idzie duzo więcej opału--co Wy na to?? Cześć, co do grubości styro i wylewki to wcześniej nie słyszałem o takim przeliczaniu. Ja jedynie z listwami przypodłogowymi czekałem z montażem bo bałem się czy trochę nie siądzie wszystko, ale nie zauważyłem żeby coś się działo. Pompa cyrkulacyjna faktycznie dość szybko wychładza zbiornik z wodą. Dlatego warto pomyśleć o jakimś czasowym sterowniu pompką. U mnie jest akurat taka szczęśliwa sytuacja, że w pc mogę na każdy dzień ustawić kilka programów na pompkę cyrkulacji. Ale częściej jest wyłączona niż działająca. Chyba z rok wcale jej nie używaliśmy, teraz z godzinę dziennie chodzi wieczorem. W łazienkach przy wyłączonej cyrkulacji ciepła woda jest dość szybko, w kuchni troszkę trzeba poczekać. W garażu kładłem styro podłogowy eps 100 (dobrze pamiętam?), wylewkarzy prosiłem o zrobienie spadu 3 cm w kierunku bramy. Na to są położone płytki, jak narazie wszystko OK, codzinnie civic żony parkuje i nic się nie dzieje. Pozdrawiam - Daniel Edytowane 15 Lutego 2011 przez TypeR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annaop 15.02.2011 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Dzięki Daniel!!!A na forum górnosląskim akurat znalazłam odpowiedź na swoje pytanie-- znaliście te zalecenia? Przeklejam: Wylewki: 1. Składniki• Cement dwójka 300kg/m3 betonu• Kruszywo średnie, najlepiej płukane typu wiślak• Włókno do betonu polipropylenowe w ilościach 600g/m3 betonu (100g/50kg cementu). W celu lepszego rozprowadzenia włókien należy najpierw włókna rozmieszać w wiadrze z wodą, a następnie dodać do zaprawy.• Plastyfikator do ogrzewania podłogowego w ilości 2,5 litry/m3 betonu (0,4L/50kg cementu). Też rozrabiamy w wiadrze z wodą po czym dodajemy do zaprawy plastyfikator Arpomet UV firmy Remedium.• Siatka z drutu o grubości 2-3 mm• Woda2. Prace wykonawczeInstalacja ogrzewania podłogowego musi być napełniona wodą pod ciśnieniem 4 Bar. Na rozdzielaczach konicznie trzeba założyć zawory bezpieczeństwa na 4Bar. ( Lub podłączyć do wodociągu i kontrolować ciśnienie instalacji 4bar)Pierwszą czynnością jest równomierne przykrycie wszystkich rur ogrzewania podłogowego (ponad rury) 1-2cm zaprawą (chodzi o to żeby siatka była umieszczona w połowie grubości wylewki i nie dotykała rur ogrzewania podłogowego)Następnie układamy siatkę zbrojeniową „na zakładkę” tak żeby jeden rząd zachodził na drugi, po czym wylewamy pozostałą część wylewki betonowej.Po zakończeniu prac betoniarskich należy dotrzeć posadzkę mechanicznie, a następnie w progach i wyznaczonych miejscach zaznaczyć sznurkiem kredowym równą linię i zrobić (np. nożem lub szpachelką) nacięcia dylatacyjne na całej długości i grubości wylewki. Należy uważać na rurki przebiegające w miejscu dylatacji żeby ich nie uszkodzić.Całkowita grubość wylewki:Na parterze :Na izolacji 10cm należy wylać 7,5cm – 8cmNa izolacji 15cm należy wylać 8,5cm – 9cmNa izolacji 20cm należy wylać 9,5cm –10cmNa piętrze:Na izolacji 5cm należy wylać 7cm – 7,5cm3. Pielęgnacja posadzkiNa 2 lub 3 dzień gdy już będzie można chodzić po betonie, należy wylewkę betonową po całości dokładnie zlać wodą i po wsiąknięciu wody przykryć folią malarską (najtańszą po 4zł 20m2). Należy zwrócić uwagę żeby folia dokładnie przylegała do betonu i nie unosiła się samodzielnie powodując niekontrolowane odparowywanie wilgoci. Następnym etapem jest codzienna kontrola wilgoci pod powierzchnią foli. Należy zwrócić uwagę żeby na całości była skroplona wilgoć pod powierzchnią foli, w razie jaj braku należy zdjąć folię, polać posadzkę wodą i ponownie przykryć.Po 2 tygodniach od wylania posadzki należy zdjąć folię i pozostawić beton przez kolejne 2 tygodnie w celu odparowania resztek wilgoci. Nie należy wietrzyć pomieszczeń przez kolejne 2 tyg.Uwaga, bardzo ważne !1. Temperatura w pomieszczeniu przez 2 tyg. po wykonaniu wylewki nie może być mniejsza niż +5st.C. W razie potrzebynależy dogrzać pomieszczenie przenośnym piecykiem gazowym lub grzejnikiem elektrycznym.2. Pod żadnym pozorem nie wolno otwierać drzwi ani okien przez 4 tygodnie od momentu wylania posadzki !3. W upalne dni należy zasłonić okna kartonami przed nadmiernym nasłonecznieniem posadzki.Chodzi o to aby wylewka wysychała równomiernie na całej powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wiesia1961 15.02.2011 17:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Wiesia i Wandzik-jak zaizolowałyscie chudziak pod wylewki: tylko folia, czy dysperbit, czy papa? Nam radzą wszystkie 3 warstwy naraz-ale czy to nie przerost formy nad treścią? Mi obecnie przygotowują do wylania podłóg na dole na spód położyli folię czarną potem styropian 2cm ułożone w jedną stronę na to 5cm w drugą stronę a na to styropian specjalny do podłogówki z taką folią w kratkę 3cm razem wychodzi 10 cm styropianu, a na górę też na spód czarna folia a na nią styropian 2cm i 3 cm razem 5 cm we wszystkich pomieszczeniach oprócz garderoby nad garażem tam idzie 10 cm styropianu 2x5cm ten styropian specjalnie tak układają żeby była lepsza izolacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TypeR 15.02.2011 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 cześć, u mnie włókna i plastyfikator były dodawane, siatka na dla wzmocnienia nie. Różni wykonawcy - różne podejście do sprawy. Ja chciałem siatkę, wylewkarz twierdził, że jak włókna to po co jeszcze siatka metalowa, ale może zrobić jak klient chce. Cement i piasek sam kupowałem taki jak sobie życzył fachowiec. Rurki były pod ciśnieniem ale ok 1 bara, tak zalecał hydraulik, bo podobno wiążący beton itp. zwiększa ciśnienie w pexie więc trzeba uważać. Zresztą to zalanie jest bardziej potrzebne żeby stwierdzić uszkodzenia w trakcie wykonywania posadzki, bo chłopaki mogą coś rozwalić i wtedy widać co i jak. Napewno trzeba zalać całą podłogówkę wcześniej wodą (na dobę) i sprawdzić szczelność. Co do grubości to tu trudno mi coś więcej powiedzieć, ale jak bym miał z 10 cm to dopiero byłaby akumulacja ciepła . Trzeba pamiętać, że podłogówka jest bardzo bezwładna i jak zmienimy ustawienia grzania to z dobę trzeba poczekać zanim je odczujemy. Proporcjami cementu, piasku, wody itp. się zbytnio nie przejmowałem, zaufałem wylewkarzowi, zresztą polecanemu na łódzkiej grupie (słynny Boguś ). Ponieważ było dość ciepło jak były robione to kazał pozamykać wszystkie okna, przykryć zwykłą folią malarską i polać wodą trochę przez 3 dni. Z tym przykrywaniem i polewaniem też są różne szkoły, jedni mówią, że to bez sensu, inni każą tak robić. Wylewki w oliwce to 2 dni pracy dla ekipy 4-5 osobowej. Ważne jest żeby były równe, to potem w przypadku płytek klejem nie trzeba równać, a ten super elastyczny do podłogówki jest drogi, zwykłego worek kosztuje w granicach 11-13 zł, a elastyczny coś ok 45-50 zł. Pozdrawiam - Daniel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annaop 15.02.2011 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wiesia1961 16.02.2011 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Do Wandzik! jak robili u Was dylatację, bo pomiędzy podłogą a ścianą ma powstać i ponoć jak robią najpierw tynki a potem posadzki to powstaje a jeżeli najpierw posadzki a potem tynki to jest problem, jeżeli masz zdjęcia to proszę o zamieszczenie (u mnie rozkładają folię i gąbkę po bokach) napisz jak było u Ciebie, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ida i jacek 16.02.2011 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Ido, dobrze zrozumiałam, macie parkiet na ogrzewaniu podłogowym? Jak sie spisuje? jest ciepło?, a podłodze to nie szkodxzi? a jaki to parkiet ( a juz chyba wiem, macie chyba merbau?)? I jeszcze pytanie, czy podłogówkę kładł Was hydraulik, który robił instalacje, czy kogoś specjalnego do tego braliście? Parkiet to merbau-olejowany, ale przemysłowy a nie klepki, bo tylko taki jest dobry na podłogówke, gdyby się rozsechł nie będzie tego specjalnie widać. I tak jest właśnie u nas. Gdzieniegdzie pojawiły się minimalne szparki, ale teraz jest sezon grzewczy. Znikają one gdy się grzać podłogą przestanie. No i jeszcze jedno. My mamy parkiet ale nie na całości. Reszta to płytki ale podłogówa jest zarówno pod parkietem jak i pod płytkami. To był taki nasz kompromis pomiędzy drewnem na podłodze a wydajnością cieplną podłogówki. Płytki są cieplejsze gdy się grzeje. Jak nie to jest na odwrót Podłogówkę kładł nasz hydraulik od wszystkiego, ale braliśmy go od razu z takim założeniem, że ma się znać przede wszystkim na podłogówce, bo do reszty każdy hydraulik to hydraulik.Tylko instalację do pieca robiła firma od pieca. Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ida i jacek 16.02.2011 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Ido, bardzo ładnie macie w przedsionku? Wiem, że byłas juz pytana, ale to tak żeby sie upewnić Macie chyba powiekszony wiatrołap - nie jest niewygodnie, nie wpadacie na schody? A w witrołapie mieści sie cała rodzina, jak przyjdzie ze spaceru ? Wiatrołap jak widać na zdjęciu kilka postów wcześniej jest powiększony. Wyrównany do drzwi od gabinetu (zdjęcie od strony schodów jest jeszcze klika postów wstecz). Od strony schodów nie ma żadnego probelmu. Oczywiście, jak wejdzie z podwórka cała czwórka na raz to ktoś szybko z niego ucieka bo jest ciasno ale to tylko w zime i jakoś specjalnie nam to nie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wandzik 17.02.2011 06:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 (edytowane) Do Wandzik! jak robili u Was dylatację, bo pomiędzy podłogą a ścianą ma powstać i ponoć jak robią najpierw tynki a potem posadzki to powstaje a jeżeli najpierw posadzki a potem tynki to jest problem, jeżeli masz zdjęcia to proszę o zamieszczenie (u mnie rozkładają folię i gąbkę po bokach) napisz jak było u Ciebie, pozdrawiam Co do dylatacji to my się tym nie martwiliśmy, hydraulicy kładli folię i piankę(tam gdzie podłogówka), a dalej to moi od podłogi dostali specjalną taśmę- gąbka z folią i jedni mocowali, a następni lali. A co do tynkarzy to robili tak żeby było dobrze. Jak będę w domu to wstawię zdjęcia, chociaż chłopaki obcinali folię która później wystawała pomiędzy ścianą i podłogą. Pozdrawiam ja. Tak to wygląda po wylaniu i podeschnięciu tynków. Edytowane 18 Lutego 2011 przez wandzik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mleczajka 17.02.2011 12:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 Ida, dziękuję za zdjęcie. Schody widziałm wcześniej i zdjęcia Waszej kuchni jeszcze takie "surowe" Zastanawim się, czy gdybym zdecydowała sie na szafę bez luster, to czy będzie dobre miejce w sieni na powieszenie lustra obejmującego całą sylwetkę? Ale mam problemy, co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kiziorowo 17.02.2011 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2011 no niestety nie udało nam się w zeszłym roku zacząc, złozyło sie na to szereg czynników, ale cóż nie ma tego złego.Teraz czekamy na decyzje kredytową i gdy puści mróz zaczynamy. Mam dwa pytania do Oliwkowiczów 1. Okno w kuchni -wymiary 180x150, zmienialiście je czy zostawiliście jak w projekcie?2. Komin do pieca kondensacyjnego z zamkniętą komora spalania- budowaliście systemowy czy wyprowadzaliście go murami na zewnatrz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BeataKamil 18.02.2011 00:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2011 Dobry Wieczór Czy ktoś może ma kosztorys dla banku (najlepiej do Pekao ale może też być do innych) bylibyśmy zobowiązani jeżeli ktoś by mógł przesłać na email. pozdrawiam Kamil [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.