Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

... ale cisza przez ten weekend majowy :)

 

Aby nie było zbyt nudno, to ... kolejne pytanie. Tym razem do tych, co budowali z porothermu. W projekcie właśnie doczytałem, iż projektowano pustak o grubości 30cm ale o klasie "10" (a nie 15). Czy faktycznie kupowaliście ten mniej wytrzymały, "10MPa" ?

I druga sprawa, kupowaliście pustaki połówkowe/narożnikowe/uzupełniające ?

 

My nie kupowalismy naroznikowych , mysle ze to tylko naciąganie na kase . Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Mam pytanie o wytrzymałość muru na ściskanie. W projekcie oryginalnie jest napisane Porotherm 30cm. Po adaptacji mogę zmienić inny materiał o podobnych parametrach. Czy ktoś z was zmieniał na gazobeton o szerokości 24cm odmiany 400?

 

lepiej skonsultuj tą zmianę z architektem. Oliwka zaprojektowana jest na porothermie klasy 10 przy 30cm szerokości, co znaczy 10 MPa. Ty chcesz dać 24 cm gazobetonu, który ma klasę 2,0 - 2 MPa, co jest 5 krotnie mniejszą wytrzymałością na ściskanie. Nie mam pojęcia, jak się liczy budynki jednorodzinne, więc nie wypowiem się jednoznacznie, czy to jest źle, czy dobrze, ale mi zapala się żaróweczka ostrzegawcza. Porozmawiaj z architektem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazobeton H+H odmiana 400 -projektant a zarazem kierownik budowy wpisał mi bez zastanowienia ze mur gazobeton 24 cm, w każdym sklepie co pytałem mówili ze na domki jednorodzinne o kondygnacjach nie przekraczających 2 piętro mogę dać odmianę 350-400 bez problemu ale jak to wygląda w kwestiach przeliczania na ściskanie to już nie wiem...;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, kolejna prośba o sprawdzenie ceny.

Hydraulik. Za wod-kan liczy za robociznę tak:

60 pln za oczko 50mm 120 pln za oczko 110mm.

Czyli sama umywalka to 60+120 PLN=180 PLN (wodę zimną i ciepła liczy jak jedno oczko, do tego kanaliza 110mm).

Po podsumowaniu za samą robociznę (umywalkix4; prysznicex2, wannax1, kibelekx2, bidetx1; zmywarka, pralka) wychodzi 1800 PLN. Czy wam wyszło podobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, kolejna prośba o sprawdzenie ceny.

Hydraulik. Za wod-kan liczy za robociznę tak:

60 pln za oczko 50mm 120 pln za oczko 110mm.

Czyli sama umywalka to 60+120 PLN=180 PLN (wodę zimną i ciepła liczy jak jedno oczko, do tego kanaliza 110mm).

Po podsumowaniu za samą robociznę (umywalkix4; prysznicex2, wannax1, kibelekx2, bidetx1; zmywarka, pralka) wychodzi 1800 PLN. Czy wam wyszło podobnie?

Hej mi hydraulik za robotę całej instalacji wod-kan wziął identycznie 1800zł + materiał 1500zł ale w tym już są dwie szafy rozdzielcze do C.O. zamontowane na parterze i poddaszu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podpowiedzcie ile m2 wyszło wam styropianu na Oliwkę z podwójnym garażem i czy 12cm wystarczy?

 

Ja wprawdzie nie wiem, ile pójdzie na wersję z 2 garażami - ale z chęcią się dowiem, bo sam będę taką wersję budował - ale odnośnie grubości, to uważam, że warto dać grubszą warstwę.

W projekcie 1garaż zużycie styropianu wynosi 26m3 dla grubości 12cm. Jeśli dasz grubiej, np: 20cm, to jest to ok. 70% więcej. Czyli zużyjesz 44m3, o 18m3 styro więcej. Styro kosztuje ok. 150 pln/m3 (pierwszy link z google) czyli dopłacasz 2700 pln więcej. Kiedy to się zwróci? ciężko powiedzieć, ale uważam, że warto iść w stronę energooszczędności. Kto wie, jakie ceny nośników energii będą za 10 lat...

 

Dla ściany porotherm 30 P+W oraz styro 12cm (lambda 0.04) współczynnik przenikania ciepła wyniesie ok. 0,22 W/m2K

Dla ściany porotherm 30 P+W oraz styro 20cm (lambda 0.04) współczynnik przenikania ciepła wyniesie ok. 0,15 W/m2K.

 

Więc o ile 12 cm - z pewnością starczy - o tyle 20 cm będzie lepiej. Czy warto dokładać PLNów? To już sprawa do przemyślenia. Ja z pewnością dołożę - jeśli będzie mnie jeszcze stać :)

Edytowane przez mrxaoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym nie dawał więcej niż 15cm. Chyba, że ściana jakaś bardzo zimna.

20cm styro ma sens, gdy dasz 20 w podłogę, porządnie ocieplisz dach i dasz okna 3-warstwowe.

Dochodzi jeszcze subiektywna kwestia wizualna, przy standardowym posadowieniu, okna schowane 20cm w ścianie wyglądają nieładnie :)

 

Ja osobiście dam max 15cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20cm to dla mnie lekka przesada ;) pamiętaj, żeby pomiary geodezyjne później się zgadzały. U nas przy wytyczaniu budynku było liczone ocieplenie 12cm, więc już tak zostanie

 

Uważam, że warto docieplać. ALe to już pozostawiam każdemu do własnej oceny. Może z zewnątrz wygląda to gorzej, ale ja wolę mieć komfort w środku i niższe rachunki, niż poszanowanie sąsiadów za "ładny ten domek" :)

A co do geodety - to proforma kazałem wrysować budynek 3,20 cm od granicy działki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii ocieplenia. My zmieniliśmy porotherm 30cm na ytonga 24, więc koniecznym jest docieplenie 15 cm styropianem. Pod dachówką położyliśmy membranę Dorken'a DELTA MAXX (cena za m2 ok. 11 zł) teraz zamierzam położyć wełnę Rockwoola 15cm między krokwie (pionowo) + 5cm między profile (poziomo), dodatkowo na to folia paraizolacyjna AL90 Strotex. To rozwiązania "zapożyczone", mam nadzieję, że będzie służyć i będzie mieć odzwierciedlenie w rachunkach za ogrzewanie. Pozdrowionka :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do izolacji poddasza, to mój kierbud jak usłuszał, że wolałbym pełne deskowanie i papę, to się ucieszył i powiedział, że on dla siebie to tylko pełne deskowanie plus papę by zawsze układał. Według niego te wynalazki - folie, membrany - to nie jest najlepsze rozwiązanie... nie chcę wkładać kija w mrowisko, bo na forum jest już masa tematów z dyskusjami na ten temat - ale ja chyba przejdę na pełne deskowanie+papa pod dachówkę (nastawiłem się na monolit, więc deski już w większej części będę miał)...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do izolacji poddasza, to mój kierbud jak usłuszał, że wolałbym pełne deskowanie i papę, to się ucieszył i powiedział, że on dla siebie to tylko pełne deskowanie plus papę by zawsze układał. Według niego te wynalazki - folie, membrany - to nie jest najlepsze rozwiązanie... nie chcę wkładać kija w mrowisko, bo na forum jest już masa tematów z dyskusjami na ten temat - ale ja chyba przejdę na pełne deskowanie+papa pod dachówkę (nastawiłem się na monolit, więc deski już w większej części będę miał)...

Deskowanie moim zdaniem jest chyba korzystniejsze, tak zrobił mój brat jednak ja z braków funduszy przerzuciłem się na wyżej wspominaną membranę:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deskowanie moim zdaniem jest chyba korzystniejsze, tak zrobił mój brat jednak ja z braków funduszy przerzuciłem się na wyżej wspominaną membranę:(

 

cześć,

każde rozwiązanie jak zwykle ma swoje zalety i wady. Przy deskowaniu trzeba pamiętać o szczelinie dyletacyjnej między wełną a deskami bo inaczej to tam po pewnym czasie na bank będzie wilgoć...

Przy membranie można wełnę kłaść na styk z nią.

Z mojego doświadczenia po dwóch pełnych sezonach - w poddaszu membrana i 30 cm wełny, 6 okien połaciowych - ciepło jest ale spore straty są właśnie przez te okna, mimo zrobienia pod i nad oknem 7 cm progu na wełnę. Szybciej spada temperatura na poddaszu niż na parterze, nie jest to wielka różnica ale jest. Latem również przez te okna poddasze wygrzewa dość mocno, słońce ma gdzie operować, myślę że rozwiązaniem są rolety zewnętrzne do połaciówek ale koszt bardzo duży.

Pozdrawiam - Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...