Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 7,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Piotr powiedz czy kołkowałeś styropian czy na sam klej?Wykonawca podpowiada mi by nie kołkować przy naszym domku, ze niby nie jest za wysoki a do ok 8 m można spokojnie nie kołkować...najwyżej zastanowie się by szczyt od salonu nie załapać kołkami ale do końca nie jestem przekonany...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszku, masz rację. Parterowych domków nie powinno się kołkować. Każdy kołek zwiększa strefę przemarzania, a różnica temperatur jest widoczna w postaci ciemnych plam, które przebijają się przez tynk/farbę - szczególnie w zimie. Ja styropian kleiłem po rogach i dodatkowo dwa "placki" w pobliżu środka, a centralnie poszedł kołek. Natomiast mój wykonawca podpowiedział, by kołek chować w styro i dodatkowo przykrywać wyciętym styropianem np z 2cm. Sam klej trzyma solidnie. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mi się wydaje, ze sam klej powinien wystraszyć a Ty widzę dla "świętego spokoju dałeś po jednym na płytę:)". Ja się zastanowię i pogadam z wykonawcą czy dać ewentualnie bo nawet nie parterowe ale i z poddaszem użytkowym do wysokości ok 8 m czytam , że można nie dawać. Najwyżej tak jak pisałem wcześniej kołki dam na ścianie szczytowej ale bez przesadyzmu:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanko - jakie kominy dawaliście? Rozumiem, że systemowe. W projekcie jest to jakoś po łebkach opisane, a mój murarz każe mi kupować systemowe, ale że mówi taką gwarą, to ja nie mogę go do końca zrozumieć... podpowiedzcie, jakie systemy kupowaliście?

Co z kominem do kotłowni - tam planuję dać kocioł gazowy - z zamkniętą komorą spalania - może nawet kondensat. Z tego co kojarzę, to są takie specjalne rury z podwójnym płaszczem do kotłów z zamkniętą komorą - i tamtędy leci zasilanie powietrza do kotła i wewnątrz spaliny. Dobrze mówię?

Jaki system zapodać, żeby nie wydać fortuny? na co zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ogrzewania gazowego dobry jest systemowy komin Schidel'a. My natomiast zmieniliśmy na BRATA (kotłownia/kominek) komin w całości ocieplony z wentylacją, za dwa komplety wyszło 6800 (kompletny zestaw). To ocieplenie, jak i szczelność ma w kominach największe znaczenie.

 

A jakie macie ogrzewanie? Macie kocioł kondensacyjny? Jaką wersję w tej cenie kupiliście (6800 za 2 komplety)? Brata stadnard, uniwersal, turbo?

 

Czy w tej cenie były już kanały wentylacyjne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanko - jakie kominy dawaliście? Rozumiem, że systemowe. W projekcie jest to jakoś po łebkach opisane, a mój murarz każe mi kupować systemowe, ale że mówi taką gwarą, to ja nie mogę go do końca zrozumieć... podpowiedzcie, jakie systemy kupowaliście?

Co z kominem do kotłowni - tam planuję dać kocioł gazowy - z zamkniętą komorą spalania - może nawet kondensat. Z tego co kojarzę, to są takie specjalne rury z podwójnym płaszczem do kotłów z zamkniętą komorą - i tamtędy leci zasilanie powietrza do kotła i wewnątrz spaliny. Dobrze mówię?

Jaki system zapodać, żeby nie wydać fortuny? na co zwrócić uwagę?

Ja mam piec na paliwo stałe -śmieciucha i kominek, za dwa kominy systemowe firmy kom-went o parametrach tak jak w projekcie dałem 4700 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

widzę, iż większość forumowiczów to już finiszuje - wykończeniówka rządzi w naszym wątku :) A ja wrócę do podstaw. Czy robiliście podczas wylewania chudziaka na gruncie zbrojenie? projekt mówi o zazbrojeniu płyty siatką zbrojeniową... Moi murarze zalali 15 cm bezpośrednio na zagęszczony grunt i tyle... dopiero teraz się doczytałem, że projekt mówi o zbrojeniu. Jak z tym było u was?

 

o, to coś dla mnie :)

 

więc... za pierwszym razem nie dałem zbrojenia - może i dobrze? ;-) za drugim dałem, ale mogłem nie dawać. Jak ktoś wspomniał w wylewce starczy. Natomiast ja wrzuciłem siatkę dla świętego spokoju - kierbud powiedział, że mogę dać jeśli nie jestem pewny dobrego ubicia piasku...

Aha i dałem taką tanią siatkę, a nie jak w projekcie, wyszła mnie koło 500pln, a ta z projektu ponad 2000 na całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, czy tylko ja "wyrzucam pieniądze" na kondensacyjny kocioł? Nawet jeśli nie na kondensacyjny, to zapewne na gazowy z zamkniętą komorą, tzw. turbo... i z tego co widzę, to ceny kominów pod kondensaty to jakiś kosmos....

 

Ja to nawet komina nie mam :D Ogrzewanie (kocioł elektryczny z podłogówką na 170 m2) wyszło na gotowo lekko powyżej 12 tys. Zapotrzebowanie budynku na ciepło na poziomie < 20W/m2, około 6000 kWh rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie macie ogrzewanie? Macie kocioł kondensacyjny? Jaką wersję w tej cenie kupiliście (6800 za 2 komplety)? Brata stadnard, uniwersal, turbo?

 

Czy w tej cenie były już kanały wentylacyjne?

 

Pieca jeszcze nie mamy. Natomiast będzie to "coś: w stylu eco-duo. Co do wersji systemu BRATA :confused: trudno mi teraz powiedzieć. Wiem jednak co weszło w skład systemu: pustaki sw z wentylacją, rura ceramiczna, trójniki, wełna (otulina), wyczystka ,zbiornik kondensacyjnt, kit montażowy i oczywiście ozdobne wykończenia (komin na zewnątrz oraz kratki w domu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto nasze plany na kuchnię górne szafki biały połysk dolne szafki brąz z ryflowanymi frontami , kafeleczki biały połysk i dekor... plany zobaczymy jak to wyjdzie .... cały sprzęt czarny więc powinno pasować z dekorem, prawa strona pod schodami cała biała

 

kuchnia oli 1.jpgkuchnia oli 2.jpg

 

a to lampa ogrodowa nad wejściem na taras... ps: taras trzeba sobie wyobrazić :)

lampa taras.jpg

 

od poniedziałku zaczynami z kafelkowaniem malowaniem i panelami... szaleństwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ClipBoard_1.jpg

 

28,4 m3 styropianu z frezem 150mm, co daje 189m2. Do tego oprawa drzwi, bramy i okien (po balocie twardszy podłoga/dach - 2,4 i 5 cm)

. Klej do styro bodajże 22 worki po 25 kg. Do zatapiania siatki wstępnie kupiłem 20 worków, ale to będzie mało :yes:

 

Większość w znajomych dziwi się, że daje taki gruby styropian :confused: Twierdzą, że 12 cm wystarczy. Może i wystarczy - przy ścianie 24 cm jest to rozsądny wybór, tym bardziej, że różnica w cenie to tylko 800 zł, a jednak to 3 cm więcej - przez lata!

Edytowane przez Sylwia&Piotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]125139[/ATTACH]

 

Większość w znajomych dziwi się, że daje taki gruby styropian :confused: Twierdzą, że 12 cm wystarczy. Może i wystarczy - przy ścianie 24 cm jest to rozsądny wybór, tym bardziej, że różnica w cenie to tylko 800 zł, a jednak to 3 cm więcej - przez lata!

 

oj tam, 15 cm jest bardzo normalne. Ja się mocno nad 20cm zastanawiam, ale to już chyba drobna przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]125139[/ATTACH]

 

28,4 m3 styropianu z frezem 150mm, co daje 189m2. Do tego oprawa drzwi, bramy i okien (po balocie twardszy podłoga/dach - 2,4 i 5 cm)

. Klej do styro bodajże 22 worki po 25 kg. Do zatapiania siatki wstępnie kupiłem 20 worków, ale to będzie mało :yes:

 

Większość w znajomych dziwi się, że daje taki gruby styropian :confused: Twierdzą, że 12 cm wystarczy. Może i wystarczy - przy ścianie 24 cm jest to rozsądny wybór, tym bardziej, że różnica w cenie to tylko 800 zł, a jednak to 3 cm więcej - przez lata!

My dawaliśmy też 15 cm, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tom ash a u ciebie jakie ocieplenie? Ja w docieplenie trochę zainwestowalem ale takiego wyniku nie osiągnąłem

 

trochę przemyśleń i analiz (OZC) stało za przyjętymi rozwiązaniami, parametry izolacji dobrałem do wariantu "bezobsługowego" ogrzewania, za maksimum 2500 -3000 zł rocznie w drugiej taryfie bez liczenia zysku z kominka (który będzie, ale na wszelki wypadek go nie liczę, tak samo jak na wszelki wypadek podłogówkę mam wodną i zostawione przepusty pod kolektor pompy ciepła :D lata zaborów i okupacji widać zostawiają jakieś zmiany w genomie zakładające, że może nie pójść tak jak powinno).

 

kocioł elektryczny jest dla mnie wyborem optymalnym - odpadają koszty komina (dzięki temu udało się też zmieścić bidet obok wc w górnej łazience), nie muszę szukać miejsca do składowania opału, banalnie uproszczona instalacja (całość podłogówki wraz kotłem jak już pisałem nieco powyżej 12 tysięcy).

 

a co do samego ocieplenia:

podłoga parteru 20 cm styropianu,

ściany zewnętrzne - 20 i 25 cm styropianu 031,

oddzielenie garażu od budynku: ściana i sufit 20 cm styropianu 031,

ocieplenie poddasza: skosy 35 cm wełny 035, sufit 40 cm wełny 035,

podłoga w garderobie (pomieszczenie nad garażem 20 cm styropianu,

wentylacja mechaniczna z rekuperatorem JanGaza,

okna trzyszybowe MS tytanowe termo (w tym 3 fixy), trzy okna dachowe (dwa w sypialni i jedno w łazience),

brama garażowa Hormann LPU40,

zlikwidowane drzwi do garażu z zewnątrz,

garaż "grzany gruntem" - ocieplenie posadzki tylko po obwodzie,

dopilnowana ciągłość ocieplenia murów i poddasza.

 

no i w miarę przyzwoita strefa klimatyczna -8 km od brzegu morskiego :D

 

p.s. podane wyliczenie zapotrzebowania dla 1 wymiany powietrza na godzinę, realnie przy mrozach wentylatory będą skręcone do góra 30%.

Edytowane przez tom ash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...