mlody 02.06.2006 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2006 Witam!I ja mam pytanko do Pana Niezłego.Czy końcówki rur 1/2" pod krzywki do kranu należy dac równo z licem ściany czy z licem płytek później na niej przyklejonych?Zależy mi aby potem normalne rozetki ładnie to przykryły i aby nie było dużo "luzu" między nimi a złączkami na kranie.Wielkie dzięki za odpowiedź! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 04.06.2006 11:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2006 Wygląda na to że wszystko masz w porządku bo pompa włącza się i wyłącza automatycznie problemem jest tylko to bardzo duże ciśnienie do 5 atmosfer ale i to nie problem Jedno pytanie a masz reduktor ciśnienia do wody bo na zdjęciu nie zauważyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 04.06.2006 11:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2006 Mlody Napiszę jak ja to robię „końcówki rur” jak to piszesz a w moim przypadku są to przeważnie kolana naścienne staram się mocować w ścianie na takiej głębokości by były one zrównane z nie otynkowaną ścianą bo jeśli będą one zrównane z tynkiem lub glazurą po wkręceniu krzywek od baterii rozetki nigdy nie dojdą do samej ściany nawet po ich wcześniejszym skróceniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Beaty 04.06.2006 15:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2006 Niezły - dzięki za pomoc, jutro jadę oglądać czy mam ten reduktor czy nie, bo dzisiaj tego nie wiem. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mlody 04.06.2006 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2006 Dzieki Niezły - o to i właśnie chodziło! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mlody 04.06.2006 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2006 Dzieki Niezły - o to mi właśnie chodziło! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alekplus 12.06.2006 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2006 Witam,Czy można w tym watku kilka pytań odnośnie poprawnego wykonania ogrzewania podłogowego?Planuje folia, 15 cm styropianu, potem folia, rurki i 6.5 cm wylewki z włóknami. Rurki pex/al/pex. zasilanie PP dn32.1. Czy dawać też siatkę zbrojeniową do wylewki czy włókna wystarczą? Jeżeli dawać to pod rurki czy nad rurki?2. Jak doprowadzić rury zasilające (dn32) do rozdzielacza (rozdzielacz w innym pomieszczeniu niż kotłownia)? Planuję położyć te rury pod folią w warstwie styropianu w peszlu - czy tak jest ok ?3. Jak doprowadzić rury zasilające (dn16) dana strefę od rozdzielacza przez inna strefę? Czy również w styropianie pod folią czy może w warstwie wylewki w peszlu?4. W projekcie niektóre strefy (łazienka) są zaprojektowane rurką dn20 zamiast dn16 (prawdopodobnie dla większej mocy). Czy to ma sens - czy taka rura jest wystarczająco giętka? Co na to praktycy i experci? Pozdrawiam,Olek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alekplus 12.06.2006 15:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2006 I jeszcze jedno pytanie w tym temacie:5. Czy zasilanie lepiej robić rurami PP w technologii zgrzewanej czy lepiej zostać przy pex/al/pex. Oczywiście odpowiednie średnice i złączki zaciskane? Pozdrawiam,Olek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minioiminio 14.06.2006 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2006 Nie podoba mi się podłączenie do jednej rury (pozioma 100 ze spadkiem ok 2%) muszli klozetowej (średnica 100) a zaraz za nią (ok 0,5m) bidetu (średnica 50). Ta rura łączy się z pionem (zakończonym wywiewką) po około 1,5 m.Czy przypadkiem gdy będę spuszczać wodę w WC, nie będzie mi wysysało wody z syfonu bidetowego? Domagać się innego połączenia, czy tak zostawić?PORADŹ niezły!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 15.06.2006 11:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2006 Odp. dla Alekplus Oczywiście że można 1 na to pytanie nie odpowiem ponieważ nie jestem specjalistą od wylewek, mogę tylko powiedzieć jak robią inni Otóż inni dają siatkę na rury od podłogówki i czasami ale rzadko dają też i włókna 2 tak będzie dobre ale obowiązkowo peszel lub otulinę 3 tu są dwie szkoły jedni rury doprowadzające ( dobiegi) do odległych stref układają na styropianie ale czasami może np. w korytarzu wyjść tak dużo rur biegnących do innych stref że zabraknie miejsca na ułożenie właściwej podłogówki Ja robie to trochę inaczej Nie układam od razu całego styropianu tylko tam gdzie mają być najdalsze pętle i tam układam podłogówki a dobiegi układam w warstwie styropianu tak żeby nie wystawały ponad właściwy poziom styropianu Jeżeli trzeba to docinam do nich styropian i całość rur zalepiam od góry folią Czynność ta powtarzam aż do końca układania podłogówek 4 Układanie podłogówki rurami o średnicy 20 mm raczej nie ma sensu ale nie wiem co miał na myśli projektant dobierając taka średnicę może myślał że skoro podłogówka w łazience nie będzie na całej powierzchni podłogi to dobranie rury o większej średnicy zwiększy jej moc i do tego na pętli o bardzo małej długości 5 Brak jakichkolwiek przeciwwskazań do stosowania rur PP ale powinno trzymać się zasady aby nie mieszać systemów do jednego rodzaju instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 15.06.2006 12:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2006 do Miniominio Zostawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minioiminio 16.06.2006 08:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2006 Dzięki niezły. No to jeden kamyczek spadł mi z serca. Ale pojawił się drugi - podłączenie kanalizacji w kuchni (zlewozmywak i zmywarka). Po pierwsze czy robić osobno syfon do zmywarki i osobno do zlewozmywaka? Czy jak w większości wypadków podłączyć zmywarkę do syfonu zlewozmywakowego? Po drugie czy aby sposób podłączenia zlewu w kuchni nie będzie problematyczny? Mianowicie panowie podłączyli mi zlewozmywak do początku poziomej rury biegnącej pod suchym betonem (około 10 m) i zakończonej pionem z wywiewką (na jej końcu). Na skutek tego od przyłącza do pionu z wywiewka jest około 10m. Przyłącze ma długość około 4 m i najpierw jest rura 50 potem po około 1m przechodzi w 75 i przyłącza się do głównej (tej 10m). Czy przypadkiem nie będzie problemów z odpowietrzaniem, lub z zapychaniem się zlewu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jsc 16.06.2006 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2006 WitamMam takie małe dwa pytania. Kominek z płaszczem wodnym + pompa ciepła .Pompa ogrzewa wodę w zbiorniku retencyjnym . Czym połączyć kominek z tym zbiornikiem ? Instalator twierdzi że musi być to rura miedziana 1/2 " lutowana. Czy nie może być rurka plastikowa wielowarstwowa zgrzewana ? I drugie pytanie czy ten kominek ( myślę o Makrotermie z Zakopanego ) musi być Turbokominek I czy może Turbokominek II ( tańszy ). W końcu myślę że obwód turbokominek- wężownica w zbiorniku retencyjnym - turbokominek , może być w systemie otwartym. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szlawek 18.06.2006 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2006 Chce podłaczączyć baterię wychodzącą z wanny. Czy wszytkie batierie dwuuchwytowe maja taki sam rozstaw? Jezeli tak ta jaki on jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 18.06.2006 18:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2006 Zmywarkę najlepiej podłączyć jest do syfony w zlewiePowinno być wszystko dobrze jeśli chodzi o odpowietrzenie najważniejsze jest odpowietrzenie pionów na poddaszu gdzie są kibelki Na sprawne działanie ma jeszcze wpływ sposób wykonania instalacji kanalizacyjnej (brak zadziorów przy cięciu rury) jak i jej późniejsza eksploatacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 18.06.2006 18:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2006 JSC Kominek jest kotłem na opał stały i w związku z tym powinien być podłączony rurą metalową np. miedzianą ale na pewno nie taką o średnicy ½ Podejrzewam że kominek będzie stał w salonie a bufor w pewnej odległości od niego zalecam rurę miedzianą o średnicy 28 mm Kominek musi być w układzie otwartym a bufor jest w układzie zamkniętym podejrzewam ż eto na jedno wyjdzie Droższy kominek z wężownicą i pompką albo tańszy kominek z wymiennikiem i dwie pompki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 18.06.2006 18:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2006 Wszystkie baterie ścienne maja taki sam rozstaw około 16 cm ale przed robieniem otworów w wannie musisz najpierw kupić taką baterię i zaznaczyć środek otworów ponieważ nie będziesz miał żadnej regulacji jak w przypadku montowania baterii w ścianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alekplus 19.06.2006 12:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 Zgodnie z powyższymi sugestiami planuję położyć rury zasilające c.w.u. (z cyrkulacją) i c.o. w warstwie styropianu między chudym betonem i wylewką. Konkretnie będę miał 16 cm styropianu w kilku warstwach. Powiedzmy ze rury będą leżały na 8 cm styropianu przykryte 4 cm styropianu od góry.Zależy mi bardzo dobrej izolacji termicznej i minimalnych stratach – szczególnie cyrkulacji cwu (rury zatynkowane w bruzdach ściennych mam w otulinie o grubości 25mm). Czy w związku z tym jest sens rury lezące w styropianie jeszcze wkładać do otuliny czy wystarczy w peszlu? Przewodniość cieplna otuliny jest porównywalna do przewodniości styropianu, więc chyba nie ma sensu (=> czyli wystarczy peszel)– ale może jest jakiś argument za tym aby jednak dać otulinę? PozdrawiamOlek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ania1719508426 19.06.2006 14:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 Witam Cię niezły! Mam być może głupie pytanie, na które nawet nie próbuję znaleźć odpowiedzi tylko walę prosto do Ciebie:Czy wywiewka może mieć zakręty? Chodzi o to, że mój wykonawca wyprowadził wywiewki na dach kanałami wentylacyjnymi zamiast robić dziury w stropie w miejscach do tego przewidzianych. Sterczą sobie teraz te wywiewki i nie ma jak zrobić "czapki" na kominie. Ale można by wyprowadzić wywiewkę przez boczny otwór wentylacyjny. Tylko czy to jej nie zaszkodzi? (Bo kominom generalnie zakręty szkodzą na ciąg, prawda?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 19.06.2006 18:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2006 Można, widziałem instalacje co robione przez konkurencje w Warszawie w peszlu na betonie ale ja trzymam się zasady że wszystkie rury transportujące ciepło daję w otulinie a pozostałe w peszlu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.