Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Hydraulik do usług


Hydraulik

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

a no po to że w razie niedrożności zbiornika wyrównawczego ( tzn. zamarznięcia )

nie zrobiło bum

 

a drugi powód to taki żeby zabezpieczyć krótki obieg do bojlera

 

 

Naczynko przelewowe w każdych warunkach powinno zadziałać a prostym sposobem na zabezpieczenie przed zamarzaniem jest zrobienie obiegu tak jak w grzejniku Naczynko wzbiorcze jest bardzo ważnym elementem instalacji i w każdych warunkach musi zadziałać Sam sprawdziłem to kilka razy u siebie Kiedyś zasypałem cały kociołek węglem odpaliłem i nie włączyłem pompki ……..dla kotła nic się nie stało tylko sufit i ściany w kotłowni były mokre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka powinna być pojemność zbiornika hydroforowego w przypadku instalacji w domku jednorodzinnym, gdzie woda podawana jest ze studni wierconej pompą głębinową?

 

Równie dobrze można odejść się bez zbiornika jak i można zamontować zbiornik 300L To wszystko zależy od typu pompy ( niektóre nie wymagają takiego zbiornika) ilości miejsca na zbiornik i tego czy jest stacja uzdatniania wody i jakie ma wymagania Tak normalnie około 100 L wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

właśnie wiercą mi studnię ok 18m głębokości fi 160.

Najprosciej rzecz ujmując:

nie wiem co jest mi potrzebne by tą wodę ze studni mieć w kranie :oops:

- 2-3 osoby w domu

- woda ma być na potrzeby domu oraz ogrodu

- mam małe pomieszczenie gospodarcze 2,20 x 2,20

- wiem że zamontuję stację uzdatniania wody

- jest prawie pewne że woda będzie zażelaziona

 

Instalator który robi u mniie inst. CO i podłogówkę zachęca mnie do Grundfosa, mówi że jest mały i cichy.

Szukając na jego temat jakichś info na forum przeczytałam że przy odżelazianiu konieczny jest duży zbiornik na wodę i że taki zbiornik jest ogólnie korzystny ze wzgl na np brak prądu, czy też żadsze załączanie pompy.

 

Przepraszam jeżeli piszę chaotycznie, ale pod pojęcie hydofor i woda ze studni rozumiem spore hałaśliwe urządzenie wytwarzające ciśnienie w instalacji i duży zbiornik na wodę z zegarem do sparwdzania ciśnienia - tak było u wujka 15 lat temu :oops:

 

Przez te 15 lat prawie nic się nie zmieniło

Zamiast zestawu hydroforowego radził bym zastosować pompę głębinową Z hydroforem czasami są spore problemy użytkowe a czasami w ogóle nie ma możliwości na zamontowanie takiego zastawu

Stacja uzdatniania to spory wydatek jak i tez sporo zajmowanego miejsca ale to już zależy od parametrów wody i możliwości finansowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie moi drodzy..

 

Mam problem polegający na tym, że mam 2 systemy grzewcze ( zamknięty - gaz i otwarty - kocioł węglowy )..

 

Podłączone wszystko przez wymiennik płytowy...

 

I tu zaczynają się schodzy..

 

Teść, który montował mi instalację, podłączył wymiennik współprądowo...

 

Wymiennik mam taki:

 

http://allegro.pl/item475202027_wymienniki_plytowy_wymiennik_ciepla_22_kw.html

 

Pompy Grundfos ALPHA 2.

 

Kocioł Wimest Kruk 17 kW.

 

I teraz..

 

Nastawiam kocioł węglowy np. na 50 stopni, temperatura rośnie do 85 stopni ( wymiennik nie jest w stanie w takim tempie oddać ciepło - pompy ustawiłem na max. prędkość.. )..

 

Kocioł zaczyna się prawie gotować, a po dtronie układu zamkniętego zimno...

 

Tzn. rośnie ale niewspółmiernie wolno i nie jest w stanie odebrać temperatury od kotła węglowego..

 

Czy mogą być aż tak olbrzymie straty na podłączeniu współprądowym??

 

Co do wymiennika, zanim kupiłem, rozmawiawiałem z insalatorem który juz je montował i powiedział że są OK..

 

Zgłupiałem do reszty, proszę o pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego pytałem czy ten zestaw sie nada

 

dzieki

 

Jeśli kotłownia będzie w układzie otwartym to daj sobie spokój z tą grupą kup sam zawór bezpieczeństwa i wkręć go w wolne wyjście w kotle lub na dodatkowym trójniku i tak przecież trochę kształtek tam będzie do pompki Zamiast zwykłego kolana daj trójnik lub zamiast trójnika daj czwórnik i tam właśnie wkręć zawór bezpieczeństwa

Te grupy są do układów zamkniętycz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie moi drodzy..

 

Mam problem polegający na tym, że mam 2 systemy grzewcze ( zamknięty - gaz i otwarty - kocioł węglowy )..

 

Podłączone wszystko przez wymiennik płytowy...

 

I tu zaczynają się schodzy..

 

Teść, który montował mi instalację, podłączył wymiennik współprądowo...

 

Wymiennik mam taki:

 

http://allegro.pl/item475202027_wymienniki_plytowy_wymiennik_ciepla_22_kw.html

 

Pompy Grundfos ALPHA 2.

 

Kocioł Wimest Kruk 17 kW.

 

I teraz..

 

Nastawiam kocioł węglowy np. na 50 stopni, temperatura rośnie do 85 stopni ( wymiennik nie jest w stanie w takim tempie oddać ciepło - pompy ustawiłem na max. prędkość.. )..

 

Kocioł zaczyna się prawie gotować, a po dtronie układu zamkniętego zimno...

 

Tzn. rośnie ale niewspółmiernie wolno i nie jest w stanie odebrać temperatury od kotła węglowego..

 

Czy mogą być aż tak olbrzymie straty na podłączeniu współprądowym??

 

Co do wymiennika, zanim kupiłem, rozmawiawiałem z insalatorem który juz je montował i powiedział że są OK..

 

Zgłupiałem do reszty, proszę o pomoc...

 

Zakładam że wymiennik jest podłączony prawidłowo tzn po obu stronach wymiennika masz pompki i po stronie kotła dodatkowo filtr

Pytanie czy tak był od początku

Kierunki przepływu nie powinny mieć aż takiego znaczenia

Musisz sprawdzić czy obie pompki są odpowietrzone czy nie są zablokowane i czy sam wymiennik nie jest czymś zamulony

Taki wymiennik naprawdę ciężko jest źle podłączyć a różnica temperatur po obu stronach może być aby ciepło oddawał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie moi drodzy..

 

Mam problem polegający na tym, że mam 2 systemy grzewcze ( zamknięty - gaz i otwarty - kocioł węglowy )..

 

Podłączone wszystko przez wymiennik płytowy...

 

I tu zaczynają się schodzy..

 

Teść, który montował mi instalację, podłączył wymiennik współprądowo...

 

Wymiennik mam taki:

 

http://allegro.pl/item475202027_wymienniki_plytowy_wymiennik_ciepla_22_kw.html

 

Pompy Grundfos ALPHA 2.

 

Kocioł Wimest Kruk 17 kW.

 

I teraz..

 

Nastawiam kocioł węglowy np. na 50 stopni, temperatura rośnie do 85 stopni ( wymiennik nie jest w stanie w takim tempie oddać ciepło - pompy ustawiłem na max. prędkość.. )..

 

Kocioł zaczyna się prawie gotować, a po dtronie układu zamkniętego zimno...

 

Tzn. rośnie ale niewspółmiernie wolno i nie jest w stanie odebrać temperatury od kotła węglowego..

 

Czy mogą być aż tak olbrzymie straty na podłączeniu współprądowym??

 

Co do wymiennika, zanim kupiłem, rozmawiawiałem z insalatorem który juz je montował i powiedział że są OK..

 

Zgłupiałem do reszty, proszę o pomoc...

 

Zakładam że wymiennik jest podłączony prawidłowo tzn po obu stronach wymiennika masz pompki i po stronie kotła dodatkowo filtr

Pytanie czy tak był od początku

Kierunki przepływu nie powinny mieć aż takiego znaczenia

Musisz sprawdzić czy obie pompki są odpowietrzone czy nie są zablokowane i czy sam wymiennik nie jest czymś zamulony

Taki wymiennik naprawdę ciężko jest źle podłączyć a różnica temperatur po obu stronach może być aby ciepło oddawał

 

 

 

Miałem podobny problem.

 

Okazało się, że pompkę z obiegu kominka musiałem przełożyć tak, abu to ona pompowała z kominka do wymiennika a nie z wymiennika do kominka, bo w pierwotnym układzie był problem z przepływem przez wymiennik - stwarzał zbyt duży opór hydrauliczny. W skutek większego oporu pompka wypompowywała wodę do kominka a zanim zdołała przepłynąć grawitacyjnie przez wymiennik (dość nisko mam naczynko wzbiorcze) to występował objaw zapowietrzania się poprzez odpowietrznik nad wymiennikiem po stronie kominka.

 

Obecnie, gdy pompka tłoczy wodę do wymiennika jest wszystko ok i działa bez żadnego problemu.

 

 

Ot takie to moje przygody i spostrzeżenia.

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kochani nikt nie rozwiązał zagadki...

 

Na rozwiązanie wpadłem przypadkiem.. :)

 

Otóż przy ustawieniu temperatury na termostacie pokojowym poniżej właściwej dlaotoczenia, powodowało wyłączenie ogrzewania w kotle na paliwo stałe, a co za tym idzie pompy cyrkulacyjnej w kotle ( okazało się że jak temperatura otoczenia jest wyższa niż ustawiona na ternmostacie pokojowym kocioł zatrzymuje pompę ( niezły numer swoją drogą.. ), tak więc muszę podczas palenia w kotle na paliwo stałe zwiększyć temperaturę na termostacie pokojowym, a temperaturę powrotu na kotle gazowym ustawić na min..

 

Wtedy obieg działa poprawnie ;p

 

************************************

 

Pojawił się problem w postaci zimnych do połowy grzejników ( od dołu zimne , od góry gorące.. )..

 

W domu nie można uzyskać temperatury wyższej niż 20 stopni w domu :(

 

Wyczytałem że prawdopodobną przyczyną może być za mały przepływ wody w instalacji ( i trzeba zwiększyć prędkość działania pompy obiegowej.. )

 

Sęk w tym że pompa działa na 100 Watt i większych pomp nie ma..

 

Domek ma 2 kondygnacje ( parter i pętro ), system rozdzielaczowy ( z rury głównej ( pionu ) podłaczone są rozdzielacze na pięrach i z nich do grzejników ..

 

Próbowałem zakręcać poszczególne grzejniki termostatami, zmieniać przepływ wody kryzami na grzejnikach, przykręcać zawory na pionach na piętrze i parterze w róznych konfiguracjach itd. itp..

 

Zmniejszyłem ciśnienie w obwodzie ( z 1,5 bar. do 0,8 bar - wysokość najwyższego punktu instalacji to ok. 5 metrów.. )..

 

Zaczyna mi brakować koncepcji, proszę zatem drogich profesjonalistów o pomoc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Chciałem się zapytać czy kocioł gazowy o mocy 7-20 kw wystarczy do domku około 150 mk? kocioł będzie współpracował z zasobnikiem 125 litrów,

dom ocieplony według teraźniejszych standardów 12cm styropianu, 25 cm wełny.

 

Hydraulik próbuje mnie namówić na kocioł minimum 24 kw ale mi się wydaje(według lektury forum :) )że będzie on przewymiarowany....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogoda nas rozpieszcza, jest powyzej zera. W moim domku 105 m2 uzytkowej/160 m2 calkowitej mam kociol kondensacyjny 3-14 kW. Do utrzymania temp. powyzej 20 stopni w zupelnosci wystarczy gdy kociol przy obecnych temperaturach pracuje przy mocy minimalnej. Zapotrzebowanie na ciepło przy temp. -20 stopni dla mojego domu to 10 kW, wiec kociol 14 kW jest ze sporym zapasem. Kocioł 24 kW bedzie dla domu 150 m2 sporo przewymiarowany co bedzie skutkowac zwiekszonym zuzyciem gazu bo jego praca bedzie nieefektywna ( z kotłem podobnie jak z samochodem - spalanie ma najmniejsze przy stałym obciazeniu, w przypadku kotła kondensacyjnego nalepiej jest gdy to obciazenie bedzie blisko jego mocy minimalnej).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie:

 

Szwagier pracujący w branży c.o. poradził mi, żeby do kotła z zamkniętą komorą spalania nie robić specjalnego komina bo szkoda na to kasy, tylko wywiercić dziurę przez ścianę kotłowni i wypuścić na zewnątrz przewód spalinowo-powietrzny.

 

Koleś który ma mi robić kotłownie mówi że to zły pomysł, bo będzie brudziła się elewacja i spaliny mogą sie w lecie (przy otwartych oknach) dostawać z powrotem do domu.

 

Kto ma rację ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanko:

Potrzebuję wymienić kociołek gazowy CO, i chciałem kupić taki z małym zbiornikiem CWU 10-50 litrowym. Czy gdzieś nie ma aktualnej listy takich kotłów różnych firm, najlepiej z zamkniętą komorą spalania.

Bardzo mi zależy na komforcie CWU.

Domek 200 m2 podłogi, obecny kociołek Junkers 24 kW, ustawiony na max. 15 kW (w zupełności wystarcza).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie:

 

Szwagier pracujący w branży c.o. poradził mi, żeby do kotła z zamkniętą komorą spalania nie robić specjalnego komina bo szkoda na to kasy, tylko wywiercić dziurę przez ścianę kotłowni i wypuścić na zewnątrz przewód spalinowo-powietrzny.

 

Koleś który ma mi robić kotłownie mówi że to zły pomysł, bo będzie brudziła się elewacja i spaliny mogą sie w lecie (przy otwartych oknach) dostawać z powrotem do domu.

 

Kto ma rację ?

 

Wyrzut spalin przez ścianę jest jak najbardziej dopuszczalny ale ja też jestem przeciwnikiem takiego rozwiązania i jeszcze bardzo ciężko jest to zrobić zgodnie ze sztuką ( odległości)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanko:

Potrzebuję wymienić kociołek gazowy CO, i chciałem kupić taki z małym zbiornikiem CWU 10-50 litrowym. Czy gdzieś nie ma aktualnej listy takich kotłów różnych firm, najlepiej z zamkniętą komorą spalania.

Bardzo mi zależy na komforcie CWU.

Domek 200 m2 podłogi, obecny kociołek Junkers 24 kW, ustawiony na max. 15 kW (w zupełności wystarcza).

Pozdrawiam.

 

Większość producentów kotłów ma w swojej ofercie kotły z wbudowanym zasobnikiem Mają jedna wadę spora cena a i zbiornik przeważnie trochę większy niż 10L (tak od 40L) W dobrej cenie mogę załatwić firmy Immergass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...