Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Hydraulik do usług


Hydraulik

Recommended Posts

Podlogowki ok 45m2 salon, hall, i kuchnia pod panelami, lazienka wiatrolap plytki na gorze tylko kaloryfery i podlogowka w lazience 5,5m2, kociol na pelet z podajnikiem i z buforem 750dm3

kotlownia w piwnicy, salon bedzie mial 23m2 z przeszkleniem do ziemi o szerokosci 3m, czy jedna czy dwie petle podlogowki w nim?

 

i prosze opisz swoja kotlownie (szkic) :)

 

Dwa obiegi w salonie choćby po to by wszystkie obiegi były podobnej długości

 

opis kotłowni gotowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Niezły, czy mógłbyś rzucić okiem na ten schemat?

 

Dom nieocieplony, na razie 86m2, docelowo 150m2, tylko parter.

Czy przekroje rur są ok? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/294be89ce322e075.html

 

 

Pozdrawiam,

Paweł

 

 

Wygląda dobrze choć ja osobiście nie jestem zwolennikiem zaworów 4 drogowych wolę 3 drogowe ale radzę by na wyjściu takiego zaworu zamontować termometr

Generalnie zawsze radzę montować termometry na wyjściu każdego zaworu mieszającego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Mam skromne pytanie ponieważ już dostaję kręćka od przeglądania witryn internetowych i rozczytywania polemik na temat wyższości "siekiery nad toporkiem" :D Mianowicie nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej żetelnej informacji (schematu) instalacji gdzie będzie połączony kocioł na paliwa stałe z podajnikiem z instalacją grzejnikową, podłogową i zasobnikiem ciepłej wody użytkowej. Czyli połączenie układu otwartego z zamkniętym. Zazwyczaj schematy które widziałem na stronach internetowych to schematy albo z solarami albo z połączenie dwóch źródeł ciepła np. kominka lub pieca gazowego. Chciałbym mieć pewność że podczas instalacji mojego kotła nie zostaną popełnione jakieś poważne błędy.

Dom 176m2 suporex 24 + 15 cm styropian, podłoga 15 cm styropian, poddasze wełna 25cm.

Piętro grzejniki w czterech pokojach i łazience plus mała pętla

Parter grzejniki w dwóch pokojach plus trzy pętle razem ok 30m2

Kocioł z podajnikiem Granpal Eko 15KW zasobnik C.U.W 120l z płaszczem.

W kotłowni jest wwiercona studnia niestety rura jest cienka max 90 przez co wymusza to na mnie instalację drogiej pompy Grundfosa (mój błąd) lub hydrofor ze ziornikiem ciśnieniowym.

 

Pozdrawiam

 

 

Pomyślę nad tym może sam taki schemat zrobię choć jest on bardzo prosty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze dalej prosic o podpowiedz:

-zamontowałem ten grzejniik

-odkręciłem ampulem te 2 zawory w rurkach z podłogi, przy odkręcaniu prawej-troche jakby zasyczało w grzejniku, tylko stosunkowo krótko - woda się napełniała?

-spadło ciśnienie w piecyku-podniosłem je

-odpowietrzyłem grzejnik

-zakreciłem te dwa zawory ampulem

-nastawiłem grzejnik na 5 i jest dalej zimny

 

co zrobiłem źle? nie chcialbym rozsadzić instalacji...

 

PS czy po zamontowaniu zawory w obydwu rurkach powinny być otwarte?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Mam skromne pytanie ponieważ już dostaję kręćka od przeglądania witryn internetowych i rozczytywania polemik na temat wyższości "siekiery nad toporkiem" :D Mianowicie nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej żetelnej informacji (schematu) instalacji gdzie będzie połączony kocioł na paliwa stałe z podajnikiem z instalacją grzejnikową, podłogową i zasobnikiem ciepłej wody użytkowej. Czyli połączenie układu otwartego z zamkniętym. Zazwyczaj schematy które widziałem na stronach internetowych to schematy albo z solarami albo z połączenie dwóch źródeł ciepła np. kominka lub pieca gazowego. Chciałbym mieć pewność że podczas instalacji mojego kotła nie zostaną popełnione jakieś poważne błędy.

Dom 176m2 suporex 24 + 15 cm styropian, podłoga 15 cm styropian, poddasze wełna 25cm.

Piętro grzejniki w czterech pokojach i łazience plus mała pętla

Parter grzejniki w dwóch pokojach plus trzy pętle razem ok 30m2

Kocioł z podajnikiem Granpal Eko 15KW zasobnik C.U.W 120l z płaszczem.

W kotłowni jest wwiercona studnia niestety rura jest cienka max 90 przez co wymusza to na mnie instalację drogiej pompy Grundfosa (mój błąd) lub hydrofor ze ziornikiem ciśnieniowym.

 

Pozdrawiam

 

a dlaczego koniecznie połączenie otwartego z zamkniętym? nie może być w otwartym? chyba nie masz tam urządzeń wymagających zamkniętego układu?

jeżeli koniecznie łączyć chcesz to przez np. wymiennik płytowy czy bufor

 

 

 

Zdecydowanie wymiennik płytowy i dodatkowa pompka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Mam skromne pytanie ponieważ już dostaję kręćka od przeglądania witryn internetowych i rozczytywania polemik na temat wyższości "siekiery nad toporkiem" :D Mianowicie nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej żetelnej informacji (schematu) instalacji gdzie będzie połączony kocioł na paliwa stałe z podajnikiem z instalacją grzejnikową, podłogową i zasobnikiem ciepłej wody użytkowej. Czyli połączenie układu otwartego z zamkniętym. Zazwyczaj schematy które widziałem na stronach internetowych to schematy albo z solarami albo z połączenie dwóch źródeł ciepła np. kominka lub pieca gazowego. Chciałbym mieć pewność że podczas instalacji mojego kotła nie zostaną popełnione jakieś poważne błędy.

Dom 176m2 suporex 24 + 15 cm styropian, podłoga 15 cm styropian, poddasze wełna 25cm.

Piętro grzejniki w czterech pokojach i łazience plus mała pętla

Parter grzejniki w dwóch pokojach plus trzy pętle razem ok 30m2

Kocioł z podajnikiem Granpal Eko 15KW zasobnik C.U.W 120l z płaszczem.

W kotłowni jest wwiercona studnia niestety rura jest cienka max 90 przez co wymusza to na mnie instalację drogiej pompy Grundfosa (mój błąd) lub hydrofor ze ziornikiem ciśnieniowym.

 

Pozdrawiam

 

a dlaczego koniecznie połączenie otwartego z zamkniętym? nie może być w otwartym? chyba nie masz tam urządzeń wymagających zamkniętego układu?

jeżeli koniecznie łączyć chcesz to przez np. wymiennik płytowy czy bufor

 

 

 

Zdecydowanie wymiennik płytowy i dodatkowa pompka

 

ale dlaczego proponujesz mu układ zamknięty? czy to nie jest niepotrzebne komplikowanie instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie. Czy ktoś kompetentny może mi udzielić odpowiedzi proszę?

 

 

Witam. Dostaliśmy wycenę od hydraulika i twierdzi on, że można ograniczyć koszty materiałów do podłogówki używając rur z tworzywa sztucznego zamiast miedzianych. Pytanie jest czy warto i czy różnica w cenie jest rzeczywiście tak duża?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robienie podłogówki z miedzi to dość drogi pomysł... radze dać dobrego pexa.

A zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na dobry mieszacz.

Ponawiam pytanie. Czy ktoś kompetentny może mi udzielić odpowiedzi proszę?

 

 

Witam. Dostaliśmy wycenę od hydraulika i twierdzi on, że można ograniczyć koszty materiałów do podłogówki używając rur z tworzywa sztucznego zamiast miedzianych. Pytanie jest czy warto i czy różnica w cenie jest rzeczywiście tak duża?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Mam jedno pytanie, a mianowicie na rurze wychodzącej z kotła CO mam założony zawór parowy skośny, który kiedyś służył do odcinania całego centralnego a ciepła woda szła tylko przez bojler. Centralne grawitacyjne na rurach stalowych. Zawór ten nieużywany jest może z 15 lat. W tym roku chciałem go ruszyć, ale nie idzie w ogóle nim przekręcić. I tu moje pytanie czy jak rozkręcę zawór będzie nożna go wyczyścić na tyle żeby na nowo był sprawny i na co zwrócić szczególną uwagę żeby po ponownym zamontowaniu nie ciekło z niego. A może wystarczy potraktować pokrętło WD-40 ?

http://www.fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2010-02/df5f8023.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę także wtrącić swoje pytanie..

W domu jest 12 pętli razem ok. 1050 metrów na domek 116 mkw, więc dość gęsto.

Pętle ok. 100-110 metrów, a dwie po 50-60 m., wylewka 6 cm, teraz mam problemy, aby rodzicom to wszystko dobrze wyregulować... Rozdzielacz nie ma rotametrów ani powrotnego termometru. (teraz wiem, że to był błąd). Czy ktoś ma sugestie jak to dobrze zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam bardziej trywialne pytanie: jak podłączyć/napełnić wodą/ grzejnik.

Cała instalacja działa już od pewnego czasu, odłączony był na czas malowania. Nie chciałbym już zawracać d.py sąsiadowi.

Mam:

-piecyk dwu funkcyjny Ciao II Beretta

w instrukcji znalazłem fragment:

http://img695.imageshack.us/img695/8350/pict0003t.jpg

czy jest na temat?. Jest tu fragment:"upewnić się, że zawór wejścia zimnej wody jest otwarty"-chodzi o zawór w mieszkaniu? Chyba nie w piecyku?

- do czego są poniższe zawory"?" w tych rurkach na ampule /to są rurki z podłogi do grzejnika/:

http://img715.imageshack.us/img715/240/pict0001n.jpg

dlaczego są 2 rurki? wpływ - odpływ?

chodzi mi o czynności od początku do końca do podłaczenia grzejnika. :oops:

 

coś forum obcięło zdjęcia :-?

 

 

Rozumiem że chcesz ponownie napełnić grzejnik który był wcześniej opróżniony z wody

Z tego co pokazałeś robimy to w następujący sposób

Najpierw upewnij się że wszystkie złączki przy grzejniku są dokręcone jak również odpowietrznik

Z a pomocą klucza imbusa odkręcasz zworki na dole grzejnika ( drugie zdjęcie) następnie odpowietrzasz grzejnik odpowietrznikiem, uzupełniasz brak wody w instalacji za pomocą zaworu dopuszczającego w kotle (pokrętło B fotka 1) do poprzedniego poziomu ( przeważnie jest to kolo 1-11/2 bara) czekasz aż będzie pracowała pompka od centralnego i ponownie odpowietrzasz grzejnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dostaliśmy wycenę od hydraulika i twierdzi on, że można ograniczyć koszty materiałów do podłogówki używając rur z tworzywa sztucznego zamiast miedzianych. Pytanie jest czy warto i czy różnica w cenie jest rzeczywiście tak duża?

 

Uważam że to dobre rozwiązanie ale pod warunkiem ze hydraulik użyje rur do podłogówki dobrych firm a nie tych potocznie zwanych chińszczyzną choć wówczas oszczędności będą duże ale takiego rozwiązania nie pochwalam Dobre firmy to Uponor, TC, Kisan, Wavin,Rechau, Purmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezły widzę, że Ty z podlasia.

Polecisz może jakiegoś dobrego hydraulika do ułożenia wod-kan w fundamentach i potem resztę (bez białego)?

Ma to być pod Białymstokiem.

 

 

 

Hydraulicy których znam do Białegostoku się nie wybiorą ale może udaj się do hurtowni Markbud przy Podlasiaku i udaj się do p. Pietruszki i powołaj się na mnie powinien pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Mam jedno pytanie, a mianowicie na rurze wychodzącej z kotła CO mam założony zawór parowy skośny, który kiedyś służył do odcinania całego centralnego a ciepła woda szła tylko przez bojler. Centralne grawitacyjne na rurach stalowych. Zawór ten nieużywany jest może z 15 lat. W tym roku chciałem go ruszyć, ale nie idzie w ogóle nim przekręcić. I tu moje pytanie czy jak rozkręcę zawór będzie nożna go wyczyścić na tyle żeby na nowo był sprawny i na co zwrócić szczególną uwagę żeby po ponownym zamontowaniu nie ciekło z niego. A może wystarczy potraktować pokrętło WD-40 ?

http://www.fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2010-02/df5f8023.jpg

 

 

WD 40 nic tu nie pomoże są dwa sposoby by go ruszyć pierwszy to go z całej siły ruszyć ale tu musimy być pewni czy jest w pozycji otwartej czy też zamkniętej i tu kłania się zasada że wszystkich zaworów dławicowych nigdy nie można do końca otwierać ani też zamykać jeśli zawór taki otworzymy do końca to musimy pokrętło cofnąć o pół obrotu

Drugi sposób to zawór taki rozkręcić i oczyścić ale musimy do tego celu spuścić wodę z instalacji elementy ruchome w zaworze można potraktować smarem Na cieknięcie z dławicy niewiele można poradzić uszczelnienie działa tylko do kilku otwarć niestety to wada wszystkich zaworów z dławicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

WD 40 nic tu nie pomoże są dwa sposoby by go ruszyć pierwszy to go z całej siły ruszyć ale tu musimy być pewni czy jest w pozycji otwartej czy też zamkniętej i tu kłania się zasada że wszystkich zaworów dławicowych nigdy nie można do końca otwierać ani też zamykać jeśli zawór taki otworzymy do końca to musimy pokrętło cofnąć o pół obrotu

Drugi sposób to zawór taki rozkręcić i oczyścić ale musimy do tego celu spuścić wodę z instalacji elementy ruchome w zaworze można potraktować smarem Na cieknięcie z dławicy niewiele można poradzić uszczelnienie działa tylko do kilku otwarć niestety to wada wszystkich zaworów z dławicą

 

Ok dzieki. Latem spuszczę wode rozkrece go i przesmaruje. i jeszcze jedno moge isć na pewniaka nie wyleca mi po rozkreceniu żadne sprężynki czy coś w tym stylu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...