Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Hydraulik do usług


Hydraulik

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 2k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Seluch

 

Oczywiście że kolektory słoneczne się opłacają ale nam instalatorom a dla użytkownika tego zwykłego raczej nie Jak kogoś stać lub czuje taką potrzebę to proszę bardzo ale porównując koszt zakupu do oszczędności ....... kolektory zwracają się długo chyba że jest to pensjonat lub basen to co innego

 

Na targi wybieram się jako zwiedzający Ja jako wystawca na targach poznańskich :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mack

 

Jeśli dobrze zrozumiałem instalację centralnego ogrzewania chcesz zrobić częściowe grawitacyjną ale głownie ze względu na brak prądu pytanie czy często masz braki w dostawie energii elektrycznej

Lepiej zrób normalną instalację z obiegiem wymuszonym a na wszelki wypadek kup Tatarka

 

http://www.tatarek.com.pl/danetechniczne.php?produkt=TZA01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj NIEZŁY. Mam zamiar postawić kominekz płaszczem do ogrzewania poprzez podłogówkę i grzejniki. Bez żadnego pieca. Czy kominek może zasilać podłogówkę bez wymiennika płytowego? Znajomy tak ma i działa mu już 3 lata i sobie chwali. Czy to jest bezpieczne i zgodne z przepisami? A może wymiennik to tylko zbędny koszt? Będę wdzięczny za odpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki problem

założyłem nową baterię (z mieszaczem) i jak zakręcam wodę to w rurach słychać "pyk"

jak była zwykła bateria to nic nie było słychać.

 

teraz niewiem czy to wina bateri czy z rurami jest coś nie tak, gdybyś mógł coś doradzić, rury czekają na zabudowanie i żebym nie musiał potem kafli skuwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Partner

 

Kominek z płaszczem wodnym wpięty bezpośrednio do instalacji co i podłogówki W zasadzie to nie ma żadnych przeciwwskazań poza jednym jeśli zastosujesz rury z tworzywa to musisz liczyć się z tym że nic nie uchroni ich przed zagotowaniem się wody w kominku nie musi to oznaczać od razu tragedii ale generalnie rury z tworzywa nie są do instalacji parowych :D lepsza była by miedź ale wielowarstwowe też będą działać ale nie kupuj tych po 2,5 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Siwego

 

Przyczyn powstawania hałasu w rurach może być wiele ale te najczęściej występujące to zbyt duże ciśnienie w instalacji wody użytkowej ( brak reduktora ciśnienia) brak naczynka przeponowego przy zasobniku ciepłej wody , stukający zawór zwrotny przy zasobniku itd.

Jeżeli hałas występuje tylko przy baterii jedno uchwytowej ( bo zakładam ze taka masz) to sprawdź czy występuje on zawsze czy może tylko gdy szybko zamykasz wodę bo wtedy gdy szybo zamykasz wodę jest to typowy objaw uderzenia hydraulicznego i tu powyższe rady powinny pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że nie zawsze odpowiadam na pytania w oddzielnych watkach ale jestem przez cały tydzień poza domem i dla Forum mogę poświecić niewiele czasu a w tym wątku jest mi łatwiej (nie muszę szukać) i obowiązek

 

Podstawowa sprawa to o ile grzejniki dobiera się wielkość według zapotrzebowania na moc to w przypadku podłogówki dobieramy rozstaw rur i nie jest on jednakowy dla wszystkich pomieszczeń w danym domu Tak średnio dla salonu z terakota wynosi około 15 -20 cm

Druga sprawa to ilość rur na 1 mkw ja przyjmuje do wyceny około 8 mb (są przecież jeszcze dobiegi) inna sprawa że może pójdzie ich mniej ale od tego jest kosztorys powykonawczy i czasami trochę się różni od przed wykonawczego a jeśli inwestor jest aptekarzem i wybierze tego wykonawcę który przyjmie 6 mb/mkw to nie znaczy że instalacja będzie tańsza

W przypadku podłogówki oprócz rozstawów rzeczą równie ważną jest to by wszystkie obiegi były w miarę równej długości

Jeśli miałbym wybierać z tych dwóch to postawił bym na tego pierwszego który daje więcej obiegów o mniejszej długości jest to bardziej prawidłowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam niezły!

Będę wdzięczny jeśli rzucisz okiem na to: http://www.elterm.pl/att/schematy/inst/EKW%20-%20Classic.jpg

kocioł elektryczny + kocioł na paliwo stałe. Czy w schemacie można coś poprawić? Będzie dożucony podgrzewacz cwu. Jeszcze raz wruce do tematu rur ocenkowanych do co. w powyższym układzie, większości grzejników z podłączeniem dolnym o ile musiałbym zwiększyć średnice rur ? czy wystarczy rozmiar podany w miedzi zwiększyć do najbliższego w calach czy musi być jeszcze większy ze względu na coś tam? Mam nadzieję że nie podnoszę ci ciśnienia (za bardzo) :wink: w związku z tymi rurami ocynkowanymi, ale jakoś tak się na nie uwziełem, no w opcji jest jeszcze wielowarstwowy plastik, ale rury stalowe ocynkowane jkoś tak bardziej do mnie przemawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dodał jeszcze jeden zawór zwrotny na zasilaniu po stronie kotła na paliwo stałe pod strzałka poziomą tą w lewo

Dlaczego uparłeś się na stal tania cena materiału a może robocizna albo żywotność

Najlepsza instalacja jeśli chodzi o żywotność jest instalacja stalowa ale spawana i można ja zrobić w taki sposób aby wyglądała jak nowoczesna ale nie za 70 zł/pkt Rury ocynkowane (ocynk) źle znoszą wysokie temperatury a do tego jeszcze tyle połączeń gwintowych xxx

Odnośnie średnic odpowiedź jest jak zwykle w niezastąpionym MI

http://www.instalator.pl/ABC/zrzut/pdf_03_2006/28.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy FACHOWCA! :D Mamy problem związany ze spadającym ciśnieniem w instalacji. Ustawione ciśnienie 1,4 bar waha się cały czas. Wiadomo, że jest to związane z temperaturą w instalacji, ale w jakich granicach może dochodzić do "wahnięć"? A bardziej interesuje nas to, do jakiej wartości może spadać i jaka jest wartość min. przy której należy dopuścić wodę do instalacji, i czy wogóle takie coś jest dopuszczalne.

 

Ps. Instalacja jest mieszana: podłogówka + grzejniki, 2 pompy, sprzęgło, kocioł Vaillant kondensat z zasobnikiem.

 

Z góry dzieki za odpowiedź :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki niezły za odpowiedź. Odnośnie schematu zmodernizuję wg. twoich wskazówek schemat, a uparłem się na stal z prozaicznego powodu,a mianowicie u moich rodziców są rury stalowe w co i działa wszystko ponad 30 lat bez przecieków i innych niespodzianek, mimo iż zdaża się że się woda zagotuje. a co do ceny to byłbym skłodnny wydać trochę więcej byle potem nie kuć posadzki albo ścian.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Proszę o poradę w trywialnej mam nadzieję sprawie.

Sam układam kanalizację (cięcie kosztów), mam już wszystko pod podłogą – teraz chce zrobić podejścia po ścianie pod umywalki, zlew, zmywarkę i pralkę.

 

W podłodze mam rurę fi75 lub fi50, jak rozumiem ostatnie kolanko (wejście syfonu) powinno mieć fi32 dla umywalki, pralki i zmywarki. Pytanie jest takie: w którym miejscu dać redukcję:

Wariant 1: redukcja jest tuż przy podłodze, po scianie idzie rurka (fi32) w rozmiarze takim jak końcowe kolanko.

Wariant 2: po ścianie idzie rura podobna do tej w podłodze (fi 50) i redukcja jest tuz przed ostatnim kolankiem.

 

Czy powyższy tok rozumowania jest prawidłowy? Który wariant jest lepszy?

 

 

Pozdrawiam,

Olek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...