lena67 01.03.2006 14:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2006 Witaj Niezły. Proszę o wysłanie schematu podłączenia cyrkulacji do bojlera elektrycznego, który nie ma wejścia na cyrkulację. Adres wysłałam na skrzynkę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mack 01.03.2006 19:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2006 Mack Po co kombinować ... albo z obiegiem wymuszonym z możliwością grzania w przypadku braku prądu jak wobec tego zrobić taką instalację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 03.03.2006 19:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2006 Seluch Oczywiście że kolektory słoneczne się opłacają ale nam instalatorom a dla użytkownika tego zwykłego raczej nie Jak kogoś stać lub czuje taką potrzebę to proszę bardzo ale porównując koszt zakupu do oszczędności ....... kolektory zwracają się długo chyba że jest to pensjonat lub basen to co innego Na targi wybieram się jako zwiedzający Ja jako wystawca na targach poznańskich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 03.03.2006 19:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Marca 2006 Mack Jeśli dobrze zrozumiałem instalację centralnego ogrzewania chcesz zrobić częściowe grawitacyjną ale głownie ze względu na brak prądu pytanie czy często masz braki w dostawie energii elektrycznej Lepiej zrób normalną instalację z obiegiem wymuszonym a na wszelki wypadek kup Tatarka http://www.tatarek.com.pl/danetechniczne.php?produkt=TZA01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
partner 08.03.2006 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 Witaj NIEZŁY. Mam zamiar postawić kominekz płaszczem do ogrzewania poprzez podłogówkę i grzejniki. Bez żadnego pieca. Czy kominek może zasilać podłogówkę bez wymiennika płytowego? Znajomy tak ma i działa mu już 3 lata i sobie chwali. Czy to jest bezpieczne i zgodne z przepisami? A może wymiennik to tylko zbędny koszt? Będę wdzięczny za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siwy z gosławic 08.03.2006 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2006 mam taki problemzałożyłem nową baterię (z mieszaczem) i jak zakręcam wodę to w rurach słychać "pyk"jak była zwykła bateria to nic nie było słychać. teraz niewiem czy to wina bateri czy z rurami jest coś nie tak, gdybyś mógł coś doradzić, rury czekają na zabudowanie i żebym nie musiał potem kafli skuwać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 11.03.2006 20:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 Partner Kominek z płaszczem wodnym wpięty bezpośrednio do instalacji co i podłogówki W zasadzie to nie ma żadnych przeciwwskazań poza jednym jeśli zastosujesz rury z tworzywa to musisz liczyć się z tym że nic nie uchroni ich przed zagotowaniem się wody w kominku nie musi to oznaczać od razu tragedii ale generalnie rury z tworzywa nie są do instalacji parowych lepsza była by miedź ale wielowarstwowe też będą działać ale nie kupuj tych po 2,5 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 11.03.2006 21:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 Do Siwego Przyczyn powstawania hałasu w rurach może być wiele ale te najczęściej występujące to zbyt duże ciśnienie w instalacji wody użytkowej ( brak reduktora ciśnienia) brak naczynka przeponowego przy zasobniku ciepłej wody , stukający zawór zwrotny przy zasobniku itd.Jeżeli hałas występuje tylko przy baterii jedno uchwytowej ( bo zakładam ze taka masz) to sprawdź czy występuje on zawsze czy może tylko gdy szybko zamykasz wodę bo wtedy gdy szybo zamykasz wodę jest to typowy objaw uderzenia hydraulicznego i tu powyższe rady powinny pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
areq 11.03.2006 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2006 Szanowny Panie :NiezłyCzy mógłbym prosić o poradę o którą prosiłem w tymże wątkuhttp://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=66300 byłbym bardzo wdzięczny za pomocPozdrawiam areq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
siwy z gosławic 12.03.2006 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Dzięki Niezły za odpowiedź. Naprowadziłeś mnie na trop i odkryłem że to stuka zawór zwrotny w kotle. Dzieje się to jak szybko zamknę wodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
partner 12.03.2006 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Dzięki za odpowiedź. Zdecydowałem że jednak wstawimy wymiennik ciepła do instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 12.03.2006 17:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Przepraszam że nie zawsze odpowiadam na pytania w oddzielnych watkach ale jestem przez cały tydzień poza domem i dla Forum mogę poświecić niewiele czasu a w tym wątku jest mi łatwiej (nie muszę szukać) i obowiązek Podstawowa sprawa to o ile grzejniki dobiera się wielkość według zapotrzebowania na moc to w przypadku podłogówki dobieramy rozstaw rur i nie jest on jednakowy dla wszystkich pomieszczeń w danym domu Tak średnio dla salonu z terakota wynosi około 15 -20 cm Druga sprawa to ilość rur na 1 mkw ja przyjmuje do wyceny około 8 mb (są przecież jeszcze dobiegi) inna sprawa że może pójdzie ich mniej ale od tego jest kosztorys powykonawczy i czasami trochę się różni od przed wykonawczego a jeśli inwestor jest aptekarzem i wybierze tego wykonawcę który przyjmie 6 mb/mkw to nie znaczy że instalacja będzie tańsza W przypadku podłogówki oprócz rozstawów rzeczą równie ważną jest to by wszystkie obiegi były w miarę równej długościJeśli miałbym wybierać z tych dwóch to postawił bym na tego pierwszego który daje więcej obiegów o mniejszej długości jest to bardziej prawidłowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
areq 12.03.2006 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2006 Dziękuje Ci bardzo za pomoc!!!!Służe poradą jakby co z dziedziny geodezji i geologii. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laspalmas 17.03.2006 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Witam niezły! Będę wdzięczny jeśli rzucisz okiem na to: http://www.elterm.pl/att/schematy/inst/EKW%20-%20Classic.jpg kocioł elektryczny + kocioł na paliwo stałe. Czy w schemacie można coś poprawić? Będzie dożucony podgrzewacz cwu. Jeszcze raz wruce do tematu rur ocenkowanych do co. w powyższym układzie, większości grzejników z podłączeniem dolnym o ile musiałbym zwiększyć średnice rur ? czy wystarczy rozmiar podany w miedzi zwiększyć do najbliższego w calach czy musi być jeszcze większy ze względu na coś tam? Mam nadzieję że nie podnoszę ci ciśnienia (za bardzo) w związku z tymi rurami ocynkowanymi, ale jakoś tak się na nie uwziełem, no w opcji jest jeszcze wielowarstwowy plastik, ale rury stalowe ocynkowane jkoś tak bardziej do mnie przemawiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaskaa 17.03.2006 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Niezły, czy słyszałeś coś o rurach do podłogówki firmy MEZERPLAS?Ewentualnie jakie (jakiej firmy) byś polecał do ogrzewania podłogowego/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 18.03.2006 18:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 Kaskaa Znam większość firm produkujących rury ale o tej nie słyszałem Firmy produkujące rury wielowarstwowe które mogę polecić to Uponor, Rehau, Kasin, Herz, Purmo, Wavin no i jeszcze Hutmen i Sanha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 18.03.2006 18:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 Ja bym dodał jeszcze jeden zawór zwrotny na zasilaniu po stronie kotła na paliwo stałe pod strzałka poziomą tą w lewo Dlaczego uparłeś się na stal tania cena materiału a może robocizna albo żywotność Najlepsza instalacja jeśli chodzi o żywotność jest instalacja stalowa ale spawana i można ja zrobić w taki sposób aby wyglądała jak nowoczesna ale nie za 70 zł/pkt Rury ocynkowane (ocynk) źle znoszą wysokie temperatury a do tego jeszcze tyle połączeń gwintowych xxxOdnośnie średnic odpowiedź jest jak zwykle w niezastąpionym MI http://www.instalator.pl/ABC/zrzut/pdf_03_2006/28.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gwizdki 19.03.2006 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Witamy FACHOWCA! Mamy problem związany ze spadającym ciśnieniem w instalacji. Ustawione ciśnienie 1,4 bar waha się cały czas. Wiadomo, że jest to związane z temperaturą w instalacji, ale w jakich granicach może dochodzić do "wahnięć"? A bardziej interesuje nas to, do jakiej wartości może spadać i jaka jest wartość min. przy której należy dopuścić wodę do instalacji, i czy wogóle takie coś jest dopuszczalne. Ps. Instalacja jest mieszana: podłogówka + grzejniki, 2 pompy, sprzęgło, kocioł Vaillant kondensat z zasobnikiem. Z góry dzieki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laspalmas 20.03.2006 06:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Marca 2006 Dzięki niezły za odpowiedź. Odnośnie schematu zmodernizuję wg. twoich wskazówek schemat, a uparłem się na stal z prozaicznego powodu,a mianowicie u moich rodziców są rury stalowe w co i działa wszystko ponad 30 lat bez przecieków i innych niespodzianek, mimo iż zdaża się że się woda zagotuje. a co do ceny to byłbym skłodnny wydać trochę więcej byle potem nie kuć posadzki albo ścian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alekplus 21.03.2006 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 Witam,Proszę o poradę w trywialnej mam nadzieję sprawie.Sam układam kanalizację (cięcie kosztów), mam już wszystko pod podłogą – teraz chce zrobić podejścia po ścianie pod umywalki, zlew, zmywarkę i pralkę. W podłodze mam rurę fi75 lub fi50, jak rozumiem ostatnie kolanko (wejście syfonu) powinno mieć fi32 dla umywalki, pralki i zmywarki. Pytanie jest takie: w którym miejscu dać redukcję:Wariant 1: redukcja jest tuż przy podłodze, po scianie idzie rurka (fi32) w rozmiarze takim jak końcowe kolanko.Wariant 2: po ścianie idzie rura podobna do tej w podłodze (fi 50) i redukcja jest tuz przed ostatnim kolankiem. Czy powyższy tok rozumowania jest prawidłowy? Który wariant jest lepszy? Pozdrawiam,Olek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.