Petereke 02.04.2006 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2006 Witam, Mam taki oto problem: w instalacji cwu mam trzecią rure do cyrkulacji i zamontowaną na niej i pompe Grundfosa przy powrocie do kotła. Do tej pory pompa była wyłączona bo łazienka na górze było nie zrobiona, a na sam dół nie było potrzeby. Teraz wykonczyłem łazienke na górze i uruchomiłem pompę cyrkulacyjną, ale mam wrażenie ze woda nie krąży - czekam na ciepła tak samo długo jak bez włączonej pompki. Kiedys obiło mi się o uszy że pompę trzeba odpowietrzyć jakoś, może to jest przyczyną? Pozdrawiam,Petereke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Seluch 03.04.2006 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 I właśnie takimi argumentami w miniony piatek na targach w Poznaniu Niezły wybił mnie z tropu :) mój plan w łeb strzelił no i w konsekwencji nie wiem co robić :) ale myslę ze już niebawem wpadnę na genialny pomysł jak ogrzać nasz domek :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 03.04.2006 20:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2006 Powodów źle działającej cyrkulacji może być kilka np. odwrotnie zamontowany zawór zwrotny lub właśnie zapowietrzona pompka lub górna część instalacji ciepłej wody Najprostszym sposobem odpowietrzenia jest rozkręcenie śrubunka przed pompką i przez chwilę spuścić szybki strumień wody z cyrkulacji a nie ze zbiornika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alekplus 04.04.2006 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 Witam,Proszę praktyków o rozwianie poniższych wątpliwości dotyczących szczegółów wykonania podejść wodnych. Planuję wykonać instalację z rur Pex/Al/Pex i złączek skręcanych.Chciałbym zrobić podejścia w ścianach przed tynkami (gipsowymi) aby ich później nie kuć. Rury rozprowadzające mają być umieszczone w styropianie pod wylewką. Czy jest jakiś patent na wykonanie podejść w ścianach przed tynkami tak, aby rury doprowadzające nie musiały leżeć na chudziaku w takcie tynkowania i innych prac (boję się że się zniszczą)? Czy rury doprowadzające kładzie się razem z podejściami czy też na początku samo tylko podejście zakończone przy podłodze do którego po tynkach (na dodatkowej złączce) podłącza się rurę rozprowadzającą? I druga kwestia dotycząca cyrkulacji cwu. Gdzie i jak należy mocować trójnik i rurę zwrotną dla cyrkulacji? Czy montaż jak na poniższym zdjęciu jest ok? http://bi.gazeta.pl/im/1/2582/z2582671G.jpg Czy nie można zrobić tego mniejszą ilością złączek i połączeń? Czy trójnik powinien być pod samą baterią czy przy podłodze? Pozdrawiam,Alek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
a_kacper 04.04.2006 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2006 Czy do piecyka typu ''koza'' można zamontować weżownice? Mieć ciepłą wodę i ogrzać mały domek 50m2 (4grzejniki).[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
burgundczyk 07.04.2006 13:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2006 Sprobuje pytania, moze Kolega niezly sie pojawi 1. Czy instalacja wodna z polipropylenu (Topterm) powinna byc izolowana, zarowno ciepla jak i zimna woda? Z czego zrobic te izolacje? Jak pogodzic izolacje z rozszerzalnoscia cieplna rur? 2. Czy i jak izolowac instalacje CO z Pex/Al/Pex (RIFENG) w posadzce? (odblask? styropian? gabka?) Instalator podwaza sens, rurki sa w peszlach, twierdzi ze straty ciepla pomijalne. 3. Czy izolowac instalacje kanalizacyjna na okolicznosc przenoszenia dzwieku na strop, mury? Jesli tak to czym izolowac? 4. Dlaczego radziles przekroj rur cyrkulacji nie mniejszy niz 20 mm? (to wymiar zewnetrzny?) 5. Moze ogolnie: jakie rodzaje instalacji trzeba, nalezy, nie trzeba izlolowac? dzieki i pozdrawiam, burgundczyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mako5 07.04.2006 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2006 Rury rozprowadzające mają być umieszczone w styropianie pod wylewką. Czy jest jakiś patent na wykonanie podejść w ścianach przed tynkami tak, aby rury doprowadzające nie musiały leżeć na chudziaku w takcie tynkowania i innych prac (boję się że się zniszczą)? Ja bym aż tak nie kombinował. Później możesz mieć problemy z precyzyjnym i pewnym połączenim rur, zwłaszcza jak je tynkiem zachlapią. Za zrobiłem przed tynkami i na rury zrobiłem osłony z desek. Bardzo prosta i szybka robota. Kładziesz deskę o odpowiedniej szerokości na rury, tak aby wystawała po 2-3 cm z każdej strony i po bokach podkładasz listewki (u mnie to były deski z szalunków i łaty pozostałe z dachu). Dla pewności oczywiście chwytasz to gwoździami. Po tynkach rurki od wody i odkurzacza mam prawie jak nowe. I druga kwestia dotycząca cyrkulacji cwu. Gdzie i jak należy mocować trójnik i rurę zwrotną dla cyrkulacji? Czy montaż jak na poniższym zdjęciu jest ok? Czy nie można zrobić tego mniejszą ilością złączek i połączeń? Czy trójnik powinien być pod samą baterią czy przy podłodze? Sądzę że to niewielka róźnica i można na oba sposoby to robić. Jak masz cyrkulacje tuż przy podejściu to masz natychmiast ciepłą wodę, jak przy podłodze to ułamek sekundy później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZIKO 07.04.2006 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2006 Witaj Potrzebuję porady fachowca.Po zimie w piwnicy starego budynku pękła na szwie stalowa rura 1,5" doprowadzajaca wodę .Niestety jej wymiana jest wielce kłopotliwa(przechodzi w piwnicy przez fundament i jest przy samej podłodze-brak mozliwości gwintowania).Pewnie są obecnie jakieś złączki lub obejmy na rynku do naprawy rur stalowych.Ja znalazłem takie firmy GEBO ale mają długość ok 10 cm.Przy małym otworze uszczelnia super ale jesli trzeba wymienić ok 3o cm to już to rozwiązanie się nie sprawdzi.Spawanie też jest raczej niemożliwe i co w tej sytuacji ROBIĆ???? POMOCY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wakmen 13.04.2006 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2006 A ja mam takie doś nietypowe pytanie ale najpierw o mojej przyszłej instalacji:Poniższy schemat można znaleźć na stronie:http://www.hewalex.com.pl/doc/0/inst_1http://www.hewalex.com.pl/graph/schematy/schema6.jpgMyślę, że powyższy schemat jest dość czytelny. Załóżmy, że w zasobniku Z2 CWU ma temperaturę 70 st to po odkręceniu kranu z ciepłą wodą (gdziekolwiek) będę miał tak wysoką temperaturę, że można się poparzyć. Najprostszym (ale nie najtańszym) jest zastosowanie przy każdej umywalce, wannie, prysznicu ... baterii termostatycznej. Ja sobie tak wymyśliłem że można troszeczkę instalację skomplikować i na wyjściu z zasobnika Z2 za trójnikiem chciałbym zamontować zawór trójdrożny mieszający, który będzie obniżał temperaturę z zasobnika Z2 (70stC) i zasilania ZW (10stC) do poziomu około 40-45 stC. Nie wiem czy dobrze to wytłumaczyłem bo troszeczkę napieszałem.Wszystko powinno działać ale w takim rozwiązaniu nie wiem gdzie zamontować cyrkulację? Według mnie (moge się mylić a nawet bym chciał) cyrkulacja nie może przechodzić przez zasobnik Z2 i zawór mieszający bo wody w instalacji będzie wciąż przybywało ze względu na dolewanie ZW aby obniżyć temperaturę wyjściową. Czy jest jakieś inne rozwiązanie (dla tego schematu) z obniżeniem temperatury CWU i zamontowaniem cyrkulacji?Chyba zbyt dużo pytan i niewiadomych. Bardzo prosze o rozwiązanie mojego dylematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 17.04.2006 18:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2006 Alekplus Witam po dłuższej przerwie Myślałem że jak sprawię sobie Internet do laptopa to będę mógł na bieżąco pisać na Forum (między innymi) a tu okazało się że tynkarze przyśpieszyli swoje prace i nie miałem czasu nawet na odbieranie poczty Z tynkarzami jakoś Se poradzę ale gorzej będzie z Eymundem W znacznej większości przypadków instalacje wykonuje się przed tynkami i w czasie tynkowania rury leżą na wylewce W przypadku rur zgrzewanych nie widzę problemu rury biegnące po wylewkach i stropach można dogrzać później, gorzej jeśli chodzi o system zaprasowywany (wielowarstwowy) w tym przypadku też można połączyć to później ale jest jedna wada koszty złączek (znaczne) Zrób całą instalacje przed tynkami zostaw ją pod ciśnieniem do momentu zakończenia wszystkich prac a ewentualnie zabrudzoną i miejscami zniszczoną otulinę nie martw się Miejsce usytuowania trójnika nie ma większego znaczenia ja daję go na posadzce bo przy baterii za dużo problemów a zysk niewielki bo tylko w tej jednej baterii będzie woda natychmiast Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 17.04.2006 18:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2006 a-kacper do kozy z płaszczem wodnym bez problemu ale do kozy (kominka) bez płaszcza wodnego w zasadzie też można ale to tak bardziej jak eksperyment niż wykonanie usługi za pieniądzeMożna zrobić to na dwa sposoby1 zamontować na wylocie spalin specjalny czopuch2 na rurę odprowadzającą spaliny do komina nawinąć rurę miedzianą miękką i traktować to jako wężownicę (sprawdzone)moc spora ale nie wiadomo jaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 17.04.2006 18:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2006 Burgundczyk 1 Zasadą powinno być że wszystkie rury powinno się prowadzić w jakiejś osłonce i tak zimna woda powinna być w peszlu a wszystkie inne w których transportowane jest ciepło ( centralne, ciepła woda i cyrkulacja) układać się w otulinie Rury w otulinie i peszlu mają gdzie się wydłużać ale sprawą ważną jest odpowiedni sposób prowadzenia tych rur 2 j/w co prawda są teorie że rury z tworzyw maja tak dużą oporność cieplną ż można ich nie izolować 3 Raczej nie poza tym było by to trudne do wykonania czasami tylko robi się takie wygłuszenie dla pionów biegnących przez niektóre pomieszczenia Każdy materiał do izolacji cieplnej jest dobrym materiałem dzwięko chłonnym 4 dotyczyło to systemu zgrzewanego PP na Ekoplastik, Bor w tym systemie to właśnie rura 20mm jest najbardziej odpowiednia jest jeszcze rura 16mm ale w przypadku systemów zgrzewanych rury 16mm nie używam ale np. w systemie rur wielowarstwowych można zrobić to 16mm 5 pkt 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 17.04.2006 18:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2006 ZIKOPewnie już uporałeś się z tym problemem ale ja czasami nie mogę szybciejCo znaczy że się nie da najszybszym i zarazem najprostszym sposobem jest spawanie gazowe a drugim to niestety wymiana uszkodzonego odcinka Nie pamiętam nazwy firmy ale są złączki do łączenia rur równo obciętych bez potrzeby gwintowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 17.04.2006 18:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2006 Zawór termostatyczny jest dobrym rozwiązaniem ale ma ten jeden mankament nadmiar zimnej wody w zasobniku Najprostszym sposobem rozwiązania tego problemu jest odpowiednie zgranie nastaw zaworu termostatycznego i (obowiązkowo w tym przypadku) wyłącznika termicznego do pompki cyrkulacyjnej powinien on być ustawiony tak że w momencie gdy ciepła woda wróci do zasobnika wyłącznik wyłączy pompkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
simon1234 17.04.2006 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2006 Witaj Niezły,Mam pytanie,słyszałem że otwarte naczynie wzbiorcze można niekoniecznie instalowac w najwyższym punkcie instalacji. mnie ono wychodzi w zimnym pomieszczeniu i chcialbym tego uniknąć. Jeśli to możliwe to jak to sie robi?I jeszcze jedno-mam przy kotle na paliwo stałe dwuplaszczowy zbiornik cwu, z niego woda jesli chodzi o temperature to jak się rozpedzi piec to praktycznie jaka wchodzi to taka wychodzi. Czy moge go potraktowac jako dogrzewacz wody powrotnej i nie montowac zaworu 3-drogowego( chodzi mi u o utrzymanie wysokiej tem. wody w kotle)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 17.04.2006 20:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2006 Co prawda ciężko u mnie jeszcze z myśleniem ale wydaje mi się jednak że naczynie systemu otwartego powinno być w najwyższym punkcie instalacji a odnośnie zaworu to myślę że lepiej nie kombinować bo jest on najbardziej potrzebny w pierwszej fazie rozpalania w kotle Ma on za zadanie utrzymywać stałą temperaturę przez cały czas palenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woreczek 17.04.2006 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2006 simon: z tym otwartym naczyniem wzbiorczym to tak jakbyś chciał nalać do zwykłej wanny 2m wody (oczywiście w górę ma się rozumieć).Nie wiem czy Ci się to uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jureker 18.04.2006 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2006 witam pytanie do Niezłego jaki mam kupić piec czy też kocioł na olej opałowy aby ogrzać dom drewniany piętrowy ok 75m2 wyposażony w tradycyjny kominek z otwartym paleniskiem. zadaję to pytanie bo większosć kotłów służ do ogrzania 100 lub więcej metrów pozdrawiam czasowy mieszkaniec Nura k/ Ciechanowca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wbrat 18.04.2006 08:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2006 Witam, Odebrałem właśnie wyniki badania mojej wody. Oto one: Mętność: 23.9 NTU Barwa: 10 mg Pt/dm3 Zapach: akceptowalny Odczyn: 7.59 pH Twardość ogólna: 5.4 mval/dm3 ; 15.1 0n ; 270.0 mg CaCO3/dm3 Zasadowość: 3.8 mval/dm3 Zasadowość alkaliczna 0,0 mval/dm3 Żelazo ogólne: 0.423 mg Fe/dm3 Mangan: 0.297 mg Mn/dm3 Chlorki: 34.39 mg Cl/dm3 Amoniak: 0.312 mg NH4/dm3 Azotany: 1.838 mg NO3/dm3 Azotyny: 0.006 mg NO2/dm3 Siarkowodór: n.w. Siarczany: 80.3 mg SO4/dm3 Utlenialność: 4.2 mg O2/dm3 Przewodniość: 593.0 niS/cm Wapń: 90.98 mg Ca/dm3 Magnez: 10.4 mg Mg/dm3 Wodorowęglany: 231.8 mg/dm3. Orzeczenie: przekroczone dopuszczalne wartości: mętność, żelazo i mangan. Czy są one bardzo złe? Jak w moim przypadku najlepiej rozwiązać kwestię filtracji? Będę bardzo wdzięczny za sugestie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wbrat 18.04.2006 08:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2006 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.