iwo_72 18.04.2006 18:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2006 Zaplanowałam w swoim domku kocioł kondensacyjny... teraz muruje scianyi kominy i moi Panowie murarze chcieli wrzucic od razu kwasowkę w środek przewodów wentylacyjnych....ale "moj" hydraulik powiedezial ze nie teraz ze on wrzuci kwasowke poźniej. Tlumaczył, ze kotły kondensacyjne mają "sowje" rury o mniejszej średnicy i nie trzeba dawać 2 x kwasówki. Piszę z pytaniem czy tak można zrobić, bo moi murarze byli baaaardzo zdziwieni a raczej nie sa młodzikami i nie jedno wymurowali!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pbas 18.04.2006 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2006 Witam, Odebrałem właśnie wyniki badania mojej wody. Oto one: Mętność: 23.9 NTU Barwa: 10 mg Pt/dm3 Zapach: akceptowalny Odczyn: 7.59 pH Twardość ogólna: 5.4 mval/dm3 ; 15.1 0n ; 270.0 mg CaCO3/dm3 Zasadowość: 3.8 mval/dm3 Zasadowość alkaliczna 0,0 mval/dm3 Żelazo ogólne: 0.423 mg Fe/dm3 Mangan: 0.297 mg Mn/dm3 Chlorki: 34.39 mg Cl/dm3 Amoniak: 0.312 mg NH4/dm3 Azotany: 1.838 mg NO3/dm3 Azotyny: 0.006 mg NO2/dm3 Siarkowodór: n.w. Siarczany: 80.3 mg SO4/dm3 Utlenialność: 4.2 mg O2/dm3 Przewodniość: 593.0 niS/cm Wapń: 90.98 mg Ca/dm3 Magnez: 10.4 mg Mg/dm3 Wodorowęglany: 231.8 mg/dm3. Orzeczenie: przekroczone dopuszczalne wartości: mętność, żelazo i mangan. Czy są one bardzo złe? Jak w moim przypadku najlepiej rozwiązać kwestię filtracji? Będę bardzo wdzięczny za sugestie... Witam. Tutaj: http://www.woda.com.pl/inne/ustawa_woda.pdf znajdziesz Rozporzadzenie Ministra Zdrowia w sprawie jakosci wody. Wynika z niego, ze zelazo masz przekroczone o 100%, a metnosc wody i zawartosc manganu juz dosc powaznie. W praktyce do usuwania zelaza mozna stosowac specjalistyczne wklady odzelaziajace - jednak u Ciebie wystepuje rowniez duze stezenie manganu, co wskazuje na koniecznosc stosowania systemu odwroconej osmozy. Membrana w systemie RO usunie okolo 97-98 % zelaza i manganu, natomiast metnosc wody zostanie usunieta przez wstepne stopnie filtracji. Pozdrawiam, Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 19.04.2006 12:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2006 Wbrat Sam takich urządzeń nie dobieram wyniki badań przesyłam do firm zajmujących się produkcją lub dystrybucją takich urządzeń ale potrzebny jest jeszcze jeden parametr zużycie wody co masz zamiar mieć w łazienkach może wanny z hydromasażem albo panele prysznicowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 19.04.2006 13:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2006 Iwo 72 Twój hydraulik ma rację mimo że murarze wkładali dużo takich kominów to czy maja pewność że robili to za każdym razem dobrze Z własnego doświadczenia wiem że dość często taką pracę należy poprawić Najczęstszą wada jest zamontowanie zbyt nisko trójnika od stropu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wbrat 19.04.2006 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2006 Wbrat Sam takich urządzeń nie dobieram wyniki badań przesyłam do firm zajmujących się produkcją lub dystrybucją takich urządzeń ale potrzebny jest jeszcze jeden parametr zużycie wody co masz zamiar mieć w łazienkach może wanny z hydromasażem albo panele prysznicowe Z oszacowaniem zużycia wody może być kłopot... kto to wie . Narazie jest nas 2 osoby, docelowo ok. 4 . Kuchnia jedna, łazienki dwie. Na dole kabina prysznicowa (bez żadnych dodatków w postaci paneli itp.), na górze kabina (taka jak na dole - bez paneli - do korzystania na codzień) oraz wanna (raczej bez hydromasażu, wykorzystywana dużo rzadziej niż kabina - powiedzmy 2,3 razy w tygodniu). pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anndy 21.04.2006 00:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2006 CZy jest sens zakładania na rozdzielczach osobnych zaworów (zasilanie i powrót) dla każdego grzejnika?? Byłem nastawiony na to na 100% Ale instalator odradza, mowi że to zbędne - "grzejnik można odłączyć przy podejsciu do niego, a z rurami (pex) nic sie nie będzie działo więc po montowac dodtkowych 36 zaworów"Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 23.04.2006 18:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2006 http://hydraulik.kfd.pl/rz/5.jpg Masz na myśli takie oto rozwiązanie ja robię tylko tak dlaczego powodów jest kilka Jest to jak sama nazwa wskazuje rozdzielacz przeważnie po jednym na każdej kondygnacji to prawda że są zawory przy każdym grzejniku ale są one na samym końcu rurociągu i nie są w stanie zastąpić ( w szczególnych przypadkach ) zaworów na rozdzielaczach poza typowymi przypadkami jak zdjęcie grzejnika przez ekipę od wykończeniówki czasie sezonu grzewczego ( bez potrzeby wyłączania całego układu) kończąc na takich przypadkach jak przewiercenie rur biegnących od rozdzielacza do grzejnika na montując listwę progową a miałem też przypadki wyłamania grzejnika w miejscu mocowania (wandalizm i wypadki losowe) w każdym przypadku jeśli brak jest zaworów na rozdzielaczu należało by spuścić całą wodę z instalacji do momentu naprawienia a czasami może trwać to nawet kilka dni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
anndy 23.04.2006 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2006 Niezły dziękuję Ci bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pasco 26.04.2006 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2006 Również i ja mam pytanie co do wyboru instalacji CO.Na początek opis mojego domku:Powierzchnia 130 m2, z poddaszem użytkowym.Kotłownia jest umieszczona przy ścianie, tak że odległość pieca do najbliższego grzejnika wyniesie około 3 metrów, do najdalszego około 9 metrów. W sumie będzie zamontowanych 12 grzejników, w tym 1 kanałowy Pytania:1. Jaki rodzaj instalacji polecałbyś w tym przypadku - rozdzielaczowa czy tradycyjna. Skłaniam się ku rurom z tworzywa i instalacji rozdzielaczowej, ale zastanawiam się, czy jest duża różnica w kosztach.2. Zastanawiam się nad samodzielnym wykonaniem (właściwie z moim teściem, który ciągle bywa na budowach - jest elektrykiem - i wie mniej więcej jak się układa instalacje). Ja się niestety za bardzo w tym nie orientuję, dlatego parę pytań:a. jak dobrze wykonać podejścia do grzejnikówb. w jaki sposób podłączyć 2 rozdzielacze do pieca gazowego (zdjęcie?) Czy wystarczy tu zwykły trójnik? Czy rurka od pieca do rozdzielacza powinna być miedziana, czy może być z tworzywa.c. czy trzeba mocować ułożone rury do podłogi (będą układane w warstwie styropianu), i w jaki sposób najlepiej skompensować rozszerzalność cieplną rur? ufff. Nie wiem, czy się jednak odważę na takie samodzielne wykonanie. Ile by kosztowało coś takiego u Ciebie (na razie bez podłączania pieca)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 07.05.2006 20:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2006 Jestem za instalacją rozdzielaczową W przypadku kotła gazowego i do tego instalacja z samymi grzejnikami -łatwizna Powinieneś wykonać sam bez większego problemu , sposób wykonania podejścia do grzejników zależy od rodzaju grzejników w większości przypadków są to grzejniki typu V ( dolno zasilane) Rozdzielacze najłatwiej będzie zasilić niezależnie z kotłowni za pomocą rury wielowarstwowej np. ø 25 Uponor Jeśli rury będziesz rozkładał we własnym zakresie to bez potrzeby mocowania umieść je między styropianem Taką instalację z powodzeniem wykonasz sam Jeśli chodzi o pomoc to w miarę możliwości czasowych chętnie pomogę a jeśli chodzi o zdjęcia to nie ma problemu cyfrówkę i internet mam cały czas na budowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pasco 08.05.2006 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Maja 2006 Dzięki za odpowiedź. Cały czas jeszcze zastanawiam się, czy robić samodzielnie. Musiałbym kupić narzędzia - z tego co się orientowałem potrzebne by były: zaciskarka, przyrząd do kalibrowania i fazowania rur, nożyce do cięcia rur. Poza tym chyba nic więcej? Jeszcze jedno pytanie odnośnie samego umiejscowienia rozdzielacza: domyślam się, że najbardziej optymalnym rozwiązaniem byłoby umieszczenie rozdzielacza centralnie w domu, ale nie wiem, czy będzie to w moim przypadku wykonalne (centralnie oznaczałoby rozdzielacz w korytarzu na dole i piętrze). W układzie rozdzielacza zamontowanego w kotłowni wychodzi tak, że do najbliższego grzejnika będzie kilkadziesiąt centymetrów, a do najdalszego 8 metrów. Czy będzie to miało jakiś wpływ na prawidłowe działanie instalacji? Gdzieś czytałem, że w instalacji rozdzielaczowej odległości grzejnik-rozdzielacz powinny być wszędzie zbliżone. No i kwestia tego, jakie elementy będą potrzebne do wykonania instalacji: na pewno rury , peszle i rozdzielacz. Dalej na pewno jakieś gwintowane końcówki którymi przypnę rury do rozdzielacza, no i zestaw do przyłączenia grzejnika - ale nie widziałem z katalogach gotowych zestawów tego typu - z jakich elementów składa się taki zestaw? Co jeszcze będzie potrzebne, żeby złożyć instalację od rozdzielacza do podejścia grzejnikowego? Jakieś kolana, trójniki - chyba nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zonzi 16.05.2006 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2006 Witam Projektuje "hydrofornie" i zastanawiam sie gdzie ja umiescic. Mam zle doswiadczenie z wejsciem wody w nieogrzewanym garazu - zrobil sie niezly basen w czasie mrozow. - oddzielne pomieszczenie w garazu, dodatkowo ocieplone z drzwiami- nieogrzewane pomieszczenie w bryle budynku z wejsciem np z wiatrolapu Zakladam zla jakosc wody bo bedzie studnia czerpiaca z glebokiej warstwy podskornej (okolice Nadarzyna) czyli jakies naczynie wzbiorcze do napowietrzania, odzelazniacz i odmangamiacz. Nie wiem czy da sie hydrofor umiescic w studzience ze wzgledu na wysoki poziom wod gruntowych. Ile miejsca przeznaczyc na te instalacje ? PozdrawiamTomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sorysat 21.05.2006 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2006 Vaillant Vsc 196-C150 czy wystarczy do ogrzania 23o m2 porządne okna i ocieplenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 21.05.2006 21:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2006 Witam po bardzo długiej nieobecności ale niestety praca zawodowa przede wszystkim Hydrofor powinien stać w miejscu gdzie nie będzie narażony na zamarznięcie w zimie, może wydzielone pomieszczenie w garażu ( trochę hałasuje ) Wielkość i dobór stacji uzdatniania wody zależy od kilku rzeczy najważniejsze to wyniki badań i przewidywany wydatek wody potem kasa jaka masz zamiar przeznaczyć na ten celW studzience możesz umieścić tylko sama pompę Robi się to w zasadzie z dwóch powodów zbyt niskie lustro wody od pompy ( max 7 m) i pozbycie się hałasu pracującej pompy z domuStacja uzdatniania wody z hydroforem potrafi zająć do dwóch metrów kw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 21.05.2006 21:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2006 Sorysat W Gołdapi czy w Szczecinie Wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sorysat 26.05.2006 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Maja 2006 Dzięki za odpowiedź. Ne Szczecin nie Gołdap a Wrocław.Z twoich wczesniejszych postów rozumiem że jak kocioł o którym pisałem połączę z makrotermem to wszystko powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 28.05.2006 20:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2006 Makroterm można podłączyć do każdego rodzaju kotła nawet do drugiego kominka z płaszczem wodnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Beaty 28.05.2006 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2006 http://img109.imageshack.us/img109/3246/dsc025730ch.jpg Szanowny Niezły! Proszę popatrz na zdjęcie i powiedz czego brakuje, żeby moja pompa głębinowa sama się wyłączała, a nie nabijała 5 atmosfer Dziękuję z góry za wszelkie rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 29.05.2006 18:21 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 Prawdopodobnie brakuje wyłącznika za pomocą którego możesz regulować zakres ciśnień włączania i wyłączania pompy http://www.allegro.pl/item107166130_wylacznik_cisnienia_do_hydroforu_sprawny.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Beaty 29.05.2006 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2006 Witam Szanowny Niezły- odszukałam fakturę za to ustrojstwo pod tym zbiornikiem i pisze, że to jest wyłącznik BRIO 2000. Pompa to TM10M. Co doradzisz jeszcze? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.