Hydraulik 02.02.2007 23:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 Niezły ma swoje problemy których jeszcze nie rozwiązał i nie prawdą jest że jest aż takim krwiopijcą no może krwiopijcą ale nie aż takim Jeszcze żyję i co gorsza nadal sieję dzieło zniszczenia To nie prawda że nie mam zamiaru wyjaśnić i rozwiązać Pana (Pani) problemów których to ja jestem autorem myślałem że skoro śledzi Pan wszystkie moje kroki w Internecie to prywatne wiadomości tez odbiera widocznie nie ( na pewno)Informuje więc Pana że mam zamiar pojawić się u Pana i rozwiązać Pańskie problemy pozostaje tylko pytanie czy ujdę z życiem i kiedy bo są ferie bo Pan pracuje a i mam kawałek drogi Niezły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ppp.j 03.02.2007 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2007 Najpierw opiszę to co mam. Piec Broetje 24kW, jednofunkcyjny + zasobnik CWU 200l, parter podłogówka 5 sekcji napędzana dodatkową pompą obiegową przed rozdzielaczem, poddasze kaloryfery w systemie rozdzielaczowym napędzane pompą pieca. -Problem pierwszy – gdy sterownik temperatury zasobnika CWU przesteruje zawór trójdrożny na podgrzewanie CWU w instalacji podczas przełączania w okolicach pieca występuje wycie. Instalator nie jest w stanie podać przyczyny mimo że pierwsze podejrzenie padło na zawór trójdrożny. Specjalista z Broetje sprawdził wszystko i wykluczył zawór jako źródło wycia sugerując sprzężenia w instalacji. Instalator zmniejszył moc pieca i poziom wycia również się trochę zmniejszył ale nadal wyje przy przełączaniu zaworu. -Problem drugi - po zmniejszeniu mocy pieca wyszedł nowy kwiatek. Okazało się że pompa obiegu podłogówki ma tak duży wydatek że zasysa wodę i z pieca i z kaloryferów. Żeby było jaśniej to opiszę dokładniej. Z pieca wychodzi rurka i rozgałęzia się na belkę kaloryferów oraz pompę a dalej belkę podłogówki. Powrót z obiegów przez belki, rurkami łączy się w jeden powrót do pieca. Po zmniejszeniu mocy pieca i ustabilizowaniu się układu okazało się że kaloryfery są całkowicie zimne. Metodą prób i błędów doszedłem że jak wyłączę pompą podłogówki to mam ogrzewanie i kaloryferów i podłogowe, czyli gdy wszystko chodzi tylko na pompie pieca. Jednocześnie zauważyłem że odbiór ciepła w podłodze jest na tyle duży że powrót podłogówki jest zupełnie zimny natomiast obie belki kaloryferów są ciepłe. W momencie gdy załączam pompę podłogówki stygnie mi belka powrotu z kaloryferów a po chwili belka zasilania kaloryferów co znaczy że zimna woda z powrotu podłogówki jest zasysana pompą podłogówki przez kaloryfery tylko w przeciwnym kierunku.Proszę o pomoc i ocenę sytuacji. Czy wstawienie zaworu zwrotnego na powrocie obiegu kaloryferów rozwiąże drugi problem?Co może być powodem wycia w instalacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19501719500414 03.02.2007 21:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2007 co do wycia to Ci nie powiem za mało danych,natomiast z tego co piszesz to nie masz zaworów zwrotnych w grupach pompowych, przy ich braku dzieją się takie cuda, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 03.02.2007 23:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2007 Brak sprzęgła hydraulicznego Masz instalacje grzewcza niezrównoważoną hydraulicznie jeśli chodzi przepływy Prawidłowo wykonana instalacja ( kotłownia ) przypadku dwóch obiegów ( grzejniki i podłogówka ) powinna wyglądać tak Kociołek gazowy z własną pompą potem na wyjściu kotła sprzęgło hydrauliczne taka gruba rura łącząca powrót z zasilaniem obowiązkowo o średnicy większej od rur wychodzących z kotła 3x i potem normalnie jak przed sprzęgłem dwie rury wychodzące że sprzęgła zasilanie i powrót i teraz jeszcze po jednej pompce do każdego obiegu ( grzejniki i podłogówka) na zasilaniu do podłogówki dajemy jeszcze zawór 3 drogowy ręczny lub z napędem i tak wykonana kotłownia będzie działać bez żadnych zgrzytów Oczywiście wycie powoduje pompka od podłogówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kris2222 04.02.2007 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2007 Niezły mam takie pytanie: 1 Piec z podajnikiem na paliwo stałe, instalacje zrobic z miedzi, czy plastiku?Co lepsze,trwalsze?cena mało ważna 2 Jeśli miedz to czy moze byc tak : -od pieca do rozdzielacza na parterze miedz(jaki przekrój rury?)pierwszy pion -od rozdzielcza do grzejników rury wielowarstwowe (przekrój?)oraz do łazienki i kuchni podłogówka która ma spełniać tylko role ogrzania płytek,nie ogrzewać pomieszczenie,bo planuje również grzejniki w tych pomieszczeniach( po prostu chce stapac po ciepłych płytkach nie zimnych ) -jakie długości sa dopuszczalne do rur wielowarstwowych,bo obawiam sie ze nie bedzie możliwości ustawienia rozdzielacza centralnie - na poddasze drugi pion +rozdzielacz i tak jak wyżej ) 3 . Co powinno sie znajdować zaraz za piecem?kolejność zaworów pompki itd. 4.Pompka na zasilaniu czy powrocie? Czekam na odpowiedz z niecierpliwoscią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
--TROL-- 04.02.2007 16:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2007 Niezły ma swoje problemy których jeszcze nie rozwiązał NIEZŁY, g ó w n o mnie obchodzą twoje problemy!!!!!! Byłem cierpliwy, ale moja cierpliwość ma granice!!!!! Każdy ma jakieś problemy i jakoś sobie z nimi radzi! Co ty myślisz, że ile można na łaskawego pana hydraulika czekać??? Ile można słuchać twoich wykrętów, ile razy może się samochód zepsuć i jeszcze sto innych wymówek!!!!! Zamiast przyjechać i zrobić to co trzeba, to kręcisz się bez sensu i rozwlekasz pracę w nieskończoność, a mnie już szlag trafia!!!! Nie ma z tobą żadnego kontaktu - bo NIEZŁY ma problemy!!! Ja nie wiem, czy ty masz problemy, czy ty odpoczywasz w ciepłych krajach, czy może robisz instalacje w Anglii, czy ty w ogóle żyjesz i kiedykolwiek się pojawisz i dokończysz!!!!! Wiem, że ja mam problemy - PRZEZ CIEBIE!!! Jak nie masz czasu, to nie zawracaj D U P Y !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wolf PL 04.02.2007 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2007 Witam Czytając ten temat wychodze z założenia, że autor zamiast rozreklamować sie na całego to dokonał samodestrukcji jako fachowiec. Cała ta sytuacja świadczy o tym, że nie każdy forumowicz co ma duzo postów jest rewelacyjnym specjalistą. Mam tyklo jeszcze pytanie co wyjaśni mi ludzką naiwność, mianowicie od kogo bądz z jakiego źródła dowiedzieliście się i co wami kierowało decydując sie na NIEZŁEGO Jestem bardzo ciekaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek23 01.03.2007 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 Mam pytanie do wielkich hydraulików tego forum. Proszę od razu o nie krzyczenie na mnie jeśli już było (szukałem – nie znalazłem).Chodzi mi o rozprowadzenie centralnego ogrzewania pod wylewkami w styropianie. Rurki miedziane. Na chudziaku będzie 13 cm styropianu w dwóch warstwach 8cm i 5cm. Nie wiem w jakiej warstwie przewidzieć rozprowadzenie rurek. Bezpośrednio na chudziaku czy ma pierwszej warstwie tej 8 cm. Musze w tej chwili wykuć przejście przez ścianę z kotłowni i nie wiem na jakiej wysokości (poniżej lub powyżej przejścia pójdą inne media, które musze rozprowadzić już teraz) Mam jeszcze dodatkowo pytanie. Czy rurki z rozprowadzenia C.O. musza mieć spadek? Jeśli tak to w jakim kierunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 01.03.2007 11:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2007 Rury od rozdzielaczy do grzejników prowadzone po wylewkach (stropie) prowadzi się bez spadków wszak będzie to obieg wymuszony Przez takiej ilości styropianu można ( powinno) rury położyć na warstwie styropianu a jaka to będzie dokładnie nie ma to znaczenia jeśli styropian nie jest jeszcze kupiony to ja bym proponował w związku z tym ą rura w otulinie będzie miała około 3 cm średnicy takie rozwiązanie Styropian 5 cm na ten styropian rura miedziana w otulinie do tej rury dociąc styropian 3 cm i całośc przykryć styropianem 5 cm ale jeśli masz kupiony o grubościach 5cm i 8 cm to układasz na jednym z nich a w drugim możesz wydłubać bruzdy na rury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mack 07.03.2007 10:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2007 zanim zadzwonie do wykonawcy chciałbym poznać opinie hydraulika:z zaworu bezpieczeństwa chyba podczas podgrzewania wody w zbiorniku CWU cieknie -jakieś 1 l na dobę, na forum pojawiła się wzmianka o naczyniu wzbiorczym nie wiem czy mam takie naczynie wzbiorcze (bo chyba nie jest to otwarte naczynie wzbiorcze z instalacji CO). Czy woda która cieknie przez zawór bezpieczeństwa to woda ze zbiornika CWU czy też woda z instalacji CO? Czy ma prawo cieknąc przez zawór bezpieczeństwa podczas podgrzewania wody (bo przecież rosnie wtedy ciśnienie? czy należy zawsze instalować naczynie wzbiorcze na obiegu CWU? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 07.03.2007 10:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Marca 2007 Woda która cieknie z zaworu bezpieczeństwa to ciepła woda użytkowa a nie z centralnego w przypadku gdyby była to woda z co to spadało by ciśnienie Tak woda ma prawo cieknąć przez zawór bezpieczeństwa ( zawór działa) choć nie powinna Rozwiązaniem problemu powinno być zamontowanie reduktora ciśnienia za wodomierzem lub jeśli jest reduktor to obniżenie jego ciśnienia do około 3 atmosfer i zamontowanie naczynka przeponowego przy zasobniku ciepłej wody Jest to baniak koloru niebieskiego lub białego np. tak jak tuhttp://mendrycki.pl/galeria/image.php?photo=kotlownia%2009.jpg&galeria=kotlownie&podpis=kotlownia%2009 Wielkość naczynka zależy od pojemności zasobnika w większości przypadków wystarczy 8L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margarytka 08.03.2007 11:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2007 Witam Rok temu hydraulik wymienił w mojej łazience bojler elektryczny ( stary zaczął przeciekać ) . Pojemność nowego bojlera ( 80 l) i miejsce jego instalacji nie zmieniło się . Od czasu zamontowania nowego urządzenia, po odkręceniu kurka z ciepłą wodą z instalacji, dochodzą odgłosy "huczenia". Ustają one jedynie przy maksymalnym otwarciu kurka z ciepłą wodą . Odpowietrzanie bojlera za pomocą zaworu odpowietrzającego umieszczonego tuż pod bojlerem nie przynosi żadnych efektów . Pomocy ,bo już nie mam siły tego słuchać !!!. Czy jest jakiś sposób by pozbyć się tej "muzyki" i co należy zrobić ? Z góry dziękuję . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 08.03.2007 17:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2007 Przyczyn może być kilka - hałas jest jeśli korzystasz z jednej konkretnej baterii czy może z każdej czasami mogą hałasować również baterie- innym źródłem hałasu może być zawór zwrotny przed bojlerem lub starego typu (ocynkowany) zawór do wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margarytka 08.03.2007 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2007 Gdy korzystam z różnych baterii - hałas się powtarza . Gdy otwieram dwie baterie jednocześnie (ciepłą wodę ) - hałas ustaje . Stary zawór do wody ( czy chodzi tu o zawór na zasilaniu budynku ? ) obsługuję również pomieszczenia na innej kondygnacji i tam nie ma hałasu . Zostaje więc chyba zawór zwrotny przed bojlerem . Ale dlaczego właściwie on hałasuje ? Nic na to nie poradzę ,że jestem dociekliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 08.03.2007 18:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2007 To baterie możemy wykluczyć zostaje nam ten nieszczęsny zawór zwrotny przed bojlerem a hałasuje bo jest on już stary i pewnie wyrobiony i przy małym przepływie w pada w rezonans Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margarytka 09.03.2007 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2007 Może to i ten zawór - tylko że on jest nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 10.03.2007 22:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2007 Nie wiem ja tego nie robiłem próbuje tylko pomóc podpowiadam gdzie są najczęściej problemy Głównymi źródłami hałasu są zawory odcinające przed Bilerem zawory zwrotne i baterie a bojler jest podłączony rurami na sztywno czy też może wężykami a jeśli wężykami to czy nie są gdzieś załamane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
margarytka 11.03.2007 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 Niezły, nie złość się przecież wiem , że tego nie robiłeś . Szukam tylko sposobu by pozbyć się hałasu i wcale nie mam zamiaru Cię obarczać winą . Za Twoje podpowiedzi dziękuję, myślę jednak ,że to jakieś zapowietrzenie instalacji, może bojlera . Będę szukać dalej, a Tobie życzę powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 11.03.2007 11:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2007 Ja się nie złoszczę w poniedziałek mam tylko wizytę u chirurga szczękowego co powinno przynieść ulgę kilkudniowej męczarni i może dla tego nie jestem dość cierpliwy a może możesz zrobić jakąś fotkę tego bojlera i podłączeń i mi wysłać to mogło by coś wyjaśnić a odnoście powietrza to powinno ono samoczynnie się wydostać przy spuszczeniu ciepłej wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zibzet 12.03.2007 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Marca 2007 Pytanie do hydraulików!Pod moją nieobecność w kraju zrobiono mi przyłącze wodne. Tak się składa, że rura wodna PE 32mm wychodzi z chudziaka dokładnie na środku garażu a nie przy ścianie. Jak teraz dociągnąc do ściany? Rozważam rozkucie kawałka chudziaka przy wyjściu rury, ucięcia jej i wstawienia kolanka i dociągnięcia do ściany a potem kolejne kolanko aby pójść rurą w pionie i wstawienie zawora, licznika ...Proszę o radę jaki sposób łączenia zastosować? Skrętny (podobno niezalecany do chowania w wylewkach) czy zaciskany. Czy jest w ogóle możliwy wariant zaciskania przy średnicy 32 mm? Gdzie można zdobyć, wypożyczyć zaciskarkę?Pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.