Hydraulik 21.10.2007 20:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Października 2007 skynyrd78 Mam raczej niestandardowe pytanie do Pana Instalatora oraz innych forumowiczów ... Chciałem kupić komplet baterii- waham sie miedzy Grohe a KFA w porownywalnym zakresie cenowym (ok300-400 PLN). Grohe stosuje głowice ceramiczne, co do KFA- nie znalazłem informacji na ten temat. Czy warto wybrac baterię z ceramiczną? Pozdrawiam sk Wiem że KFA daje 100 lat gwarancji ale po bardzo nieprzyjemnej przygodzie z Jaspisem firma ta straciła u mnie miano solidnej kup HG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
stok 22.10.2007 06:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2007 Witam, Posiadam kocioł Vaillant EcoCompact [jednofunkcyjny z wbudowanym zasobnikiem 100l], pogodówka + regulator pokojowy. Grzeję tym ok 120m2 kaloryferami oraz podłogówka w kuchni i łazience. jakie ustawienia wprowadzić żeby pracował jak najbardziej ekonomicznie. 1. Jaką krzywa grzewcza na tą porę roku? [Mam ustawione 1,20.] 2. Pytanie: w ciągu dnia mam ustawioną temperaturę obniżoną na 17 stopni. Pomimo tego że w pomieszczeniu jest 20 stopni a na zewnątrz np 5 stopni [taką temperaturę w kazdym razie wskazuje regulator pokojowy], kocioł włącza się co chwilę i grzeje wodę do zasilania obiegu grzewczego do około 35 - 40 stopni [grzejniki też stają się wtedy lekko ciepłe]. Czy tak ma być i jest to zwykła praca automatyki kotła czy coś jest nie tak? Co zrobić żeby uniknąć tego włączania się kotła podczas pracy w trybie obniżonej temperatury. Dopiero jeżeli ustawię temperaturę obniżoną np poniżej 10 stopni, to kocioł się nie włącza co chwilę. [w tym czasie nie jest ustawione grzanie c.w.u. ani nie grzeje c.w.u, chodzi tylko o C.O.]. Czy przez to zwiększa się zużycie gazu czy automatyka kotła w ten sposób właśnie oszczędza gaz i nie dopuszcza do wychłodzenia pomieszczeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kris_pp 22.10.2007 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Października 2007 Witam, mam pytanie dotyczace wymiennika płytowego zamontowanego u mnie w domu. Mam piec ZIĘBIEC 25kW ze sterowaniem na paliwo stałe zamontowany w układzie otwartym, przekazywanie ciepła następuje przez wymiennik płytowy do którego oczywiście są podłączone grzejniki w układzie zamkniętym. I tu moje pytanie dot. sprawności; czy to normalne że przy temperatuże wody na piecu 60'C (czyli ta sama temperatura jest na wejściu do wymiennika); temperatura na wyjściu z wymiennika układu grzejników jest ok 12-15'C mniejsza. Czy może jest źle dobrany wymiennik, lub źle ustawione pompy od przepływu wody; czy może to normalne ale jeśli tak to straty są ogromne!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
roszponka 23.10.2007 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Października 2007 Witam wszystkich! Mam mały problem z piecem die dieteich domolight z pogodówką. Ustawiony jest na grzanie standard, chciałabym podwyższyć temperaturę w domu i nie wiem jak???? Zdawało mi się , że kocioł z pogodówką nie wymaga regulacji. Ale w domu jest 17 stopni i zimno .Poradźcie co zrobić., żeby zwiększyć temperaturę wody w kotle. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Electron1 05.11.2007 05:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2007 Electron1 Mam pytanie do kolegi hydraulika - z jakim momentem należy skęcać człony grzejnikowe aluminiowe?? ( zdecydowałem się na KFA ) Wymiane starych grzejników na nowe będę wykonywał samodzielnie. Wiem że aluminiowe są delikatnymi grzejnikami i nie chciał bym ich uszkodzić. Odpowiedz jest prosta praktycznie do oporu i aby klucz wytrzymał Momentu nie znam ale należy zrobić to naprawdę mocno i jeszcze jedno uszczelki są jednorazowego użytku Więc udało mi sie ustalic w serwisie KFA - 12 kgm. Pisze o tym bo Może takie info jeszcze sie przyda innym na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rrmi 07.11.2007 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 Niezly Bardzo prosze zebys nie udawal ze cie nie ma. Chyba zaczne wnioskowac za napisem pod Twoim avatarem 'najbardziej nieslowny i nieodpowiedzialny wykonawca' Odbieraj prosze wiadomosci i telefony i rozlicz sie ze mna w koncu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cemik1 07.11.2007 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2007 Pytanie:Do domu mam doprowadzoną wodę niebieską plastikową rurą 32mm. Dalej będzie pex. Metalowa złączka do pexa ma gwint 3/4. Kupiłem redukcję z rury 32mm na 3/4 ale jest tp plastik (w szczególności gwint). Jak uszczelnić to połączenie gwintowe (pakułu i pasta, teflon ...). Nie chciałbym zniszczyć plastikowego gwintu ani mieć powodzi w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adamkostrzyn 09.11.2007 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 Witam Kupiłem nowy piec orlan i 2 zbiorniki akumulacyjne, Problem w tym ze hydralik moj nie wie chyba jak to podłączyć i niechce sie do tego przyznac. Zaczyna dopiero za 2 tyg tak ze mam czas.Proponuje mi przy 25 kw rury stalowe 2'' do akumulatorów i laddomatu, a na wyjściu ze zbiorników(na górze nie powrocie) 1'' miedziana z dwoma trojnikami z czego jeden z pompą na c.o. a drugi na c.w.u. tez z pompa. Sterowanie bedzie z priorytretem c.w.u.Bedzie to wszystko dobrze grzało?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rrmi 09.11.2007 21:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2007 Jeszcze troche porobisz mnie w trabe i opisze cie w dziale o niesolidnych wykonawcach Szczyt wszystkiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 10.11.2007 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2007 Użyj pakuł i pasty. Pytanie: Do domu mam doprowadzoną wodę niebieską plastikową rurą 32mm. Dalej będzie pex. Metalowa złączka do pexa ma gwint 3/4. Kupiłem redukcję z rury 32mm na 3/4 ale jest tp plastik (w szczególności gwint). Jak uszczelnić to połączenie gwintowe (pakułu i pasta, teflon ...). Nie chciałbym zniszczyć plastikowego gwintu ani mieć powodzi w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 10.11.2007 09:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2007 Trzeba podnieść krzywą grzewczą.... można to wytłumaczyć, ale najlepiej zadzwonić na infolinie Dietricha ...... tam dokładnie pokierują co jak wykonać . Numer jest na każdej instrukcji i w na stronie. Witam wszystkich! Mam mały problem z piecem die dieteich domolight z pogodówką. Ustawiony jest na grzanie standard, chciałabym podwyższyć temperaturę w domu i nie wiem jak???? Zdawało mi się , że kocioł z pogodówką nie wymaga regulacji. Ale w domu jest 17 stopni i zimno .Poradźcie co zrobić., żeby zwiększyć temperaturę wody w kotle. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dzejuu 10.11.2007 13:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Listopada 2007 Mam taki problem w domu. Na jednym pionie grzejniki na parterze nie grzeją, na piętrze wszystko jest dobrze, na końcu pionu jest odpowietrznik (który wymieniłem) nie sa zapowietrzone jak odkręciłem przy zaworze (zamknietym) to leciała ino woda nie bylo powierza. Pozostałe piony w domu grzeją dobrze, prosze o pomoc juz nie mam pomyłu jak nic nie poradzisz to bede musiał jakiegos fachowca wezwać z góry dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 11.11.2007 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 Wezwij fachowca.... może to być źle wykonana instalacja, powinno wystarczyć montaż pompy. Ale to wszystko gdybanie. Mam taki problem w domu. Na jednym pionie grzejniki na parterze nie grzeją, na piętrze wszystko jest dobrze, na końcu pionu jest odpowietrznik (który wymieniłem) nie sa zapowietrzone jak odkręciłem przy zaworze (zamknietym) to leciała ino woda nie bylo powierza. Pozostałe piony w domu grzeją dobrze, prosze o pomoc juz nie mam pomyłu jak nic nie poradzisz to bede musiał jakiegos fachowca wezwać z góry dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gregor_Wrocław 11.11.2007 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Listopada 2007 "warczenie" w instalacji ciepłej wodyCzy ktoś jest w stanie powiedzieć co może być przyczyną "warczenia" instalacji ciepłej wody. Mam kocioł 2 funkcyjny z zasobnikiem. Na wejściu zimnej wody zasobnika jest zawór zwrotny. Na wyjściu z zasobnika jest podłączone naczynie wzbiorcze - rurki miedziane, podłączenie kształtką "T". Przy max odkręceniu ciepłej wody w wannie (największy odbiór) przez 2-3 sekundy instalacja charakterystycznie "warczy" w okolicach podłączenia naczynia wzbiorczego. Czy to przez złe podłączenie naczynia. ?Proszę o pomoc jak się pozbyć uciążliwego wzbudzania się instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skrol 12.11.2007 06:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 "warczenie" w instalacji ciepłej wody Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co może być przyczyną "warczenia" instalacji ciepłej wody. Mam kocioł 2 funkcyjny z zasobnikiem. Na wejściu zimnej wody zasobnika jest zawór zwrotny. Na wyjściu z zasobnika jest podłączone naczynie wzbiorcze - rurki miedziane, podłączenie kształtką "T". Przy max odkręceniu ciepłej wody w wannie (największy odbiór) przez 2-3 sekundy instalacja charakterystycznie "warczy" w okolicach podłączenia naczynia wzbiorczego. Czy to przez złe podłączenie naczynia. ? Proszę o pomoc jak się pozbyć uciążliwego wzbudzania się instalacji. Naczynie zbiorcze powinno być zamontowane na wejściu do zasobnika wraz z zaworem bezpieczeństwa , warczenie może być spowodowane zbyt małymi przekrojami rurek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kane66 12.11.2007 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 Jak wyznaczyc pojemnosc otwartego naczynia wzbiorczego dla instalacji z ukladem otwartym piec + zbiornik akumulacyjny ? (bez wezownicy). Zbiornik ma jakies 1600 litrow do tego pare grzejnikow w piwnicy i piec (pojemnosci znam). Jak wyliczyc pojemnosc naczynia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pulkovnica 12.11.2007 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Listopada 2007 mam ogromną prośbę o pomoc fachową, bo czekają mnie boje z budowlańcami odnośnie przestawienia kuchni w inny rejon mieszkania niż na planach: jakie są normy odnośnie maksymalnej odległości zlewu od pionu? jest to gdzieś zapisane w jakimś dokumencie, który mogę znaleźć w necie i się nim fachowo podeprzeć? będę dozgonnie wdzięczna za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ricardo1 13.11.2007 20:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Listopada 2007 Witaj NiezłyW projekcie mojego domku Bryza kotłownie mam za ścianą salonu obniżoną o jakieś 50 cm w stosunku do salonu. http://www.domywstylu.pl/projects/rzuty/bryza_3_rz1L.gifPodczas wykonywania kanalizacji pozimej wyprowadziłem już sobie w kotłowni (w miejscu gdzie na rzucie są drzwi) rurę do wody ze studni.I mam teraz dylemat czy zamontowany tam hydrofor tak głośno pracuje że jego hałas będzie uciążliwy w salonie ? Przenoszenie go do garażu niezbyt mi się uśmiecha raz ze wzgledu na konieczność przerabiania już wyprowadzonej rury a dwa zabierania miejsca przez hydrofor. Jest też opcja wkopania kręgów i umieszczenia hydrofou na zewnątrz, tylko pytanie jaka będzie jego żywotność ze względu na panującą tam wilgoć.A może można zastosować super cichy hydroforek taki jak np. Grundfos MQ 3-45 (niski poziom hałasu dzięki konstrukcji hydraulicznej i wewnętrznemu chłodzeniu praca pompy jest bardzo cicha), który można by jeszcze obudować jakąś skrzynią z wełną aby go wyciszyć.http://www.sds.com.pl/images/obrazki/11077.jpg A i mam jeszcze jedno pytanie jaki byś polecił dobry kociołek na eko groszek?Niestety są pewne ograniczenia, ponieważ kotłownia jest wąska i ma 145 cm szerokości.Podobno są jakieś piece, które z zasobnika podają węgiel szuflą a nie ślimakiem, co eliminuje blokowanie się ślimaka ?Co byś doradził ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
norbib 19.11.2007 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Listopada 2007 Niezly, mam takie szybkie pytanko, ktore pojawilo sie w innym temacie ale nikt nie wyrazil opinii o tej sprawie, wiec umieszczem je tutaj,aby zasiegnac opinii fachowca, mianowicie chodzi o to: Powszechnie wiadomo ze w instalacjach w obiegu otwartym, czyli takim gdzie naczynie wyrownawcze jest w najwyzszym punkcie w domu zachodzi szybszy proces korozji poniewaz przez to naczynie woda w tej instalacji pobiera wiecej tlenu z powietrza niz w instalacji zamknietej gdzie woda nie ma bezposrednio styku z powietrzem atmosferycznym. Jeden z forumowiczow slyszal podobno ze aby woda w instalacji otwartej nie pobierala tlenu z powietrza mozna nalac troche oleju silnikowego do naczynia wyrownawczego. Olej bedzie plywal po wierzchu, bo jest lzejszy od wody i odcinal bezposredni dostep tlenu z powietrza do wody w instalacji. Oczywiscie dodam ze nie jest to poparte zadnymi faktami (on tylko o tym "slyszal", wiec rozwazanie jest czysto teoretyczne. Mnie troche powiem szczerze taki "zabieg" traca ale wypowiedz sie ty jako znawca tematu. A moze sa inne ,bardziej profesjonalne metody aby uniknac szybszej korozji w instalacji otwartej. Czekam na odpowiedz Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
norbib 22.11.2007 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Listopada 2007 Niezly, mam takie szybkie pytanko, ktore pojawilo sie w innym temacie ale nikt nie wyrazil opinii o tej sprawie, wiec umieszczem je tutaj,aby zasiegnac opinii fachowca, mianowicie chodzi o to: Powszechnie wiadomo ze w instalacjach w obiegu otwartym, czyli takim gdzie naczynie wyrownawcze jest w najwyzszym punkcie w domu zachodzi szybszy proces korozji poniewaz przez to naczynie woda w tej instalacji pobiera wiecej tlenu z powietrza niz w instalacji zamknietej gdzie woda nie ma bezposrednio styku z powietrzem atmosferycznym. Jeden z forumowiczow slyszal podobno ze aby woda w instalacji otwartej nie pobierala tlenu z powietrza mozna nalac troche oleju silnikowego do naczynia wyrownawczego. Olej bedzie plywal po wierzchu, bo jest lzejszy od wody i odcinal bezposredni dostep tlenu z powietrza do wody w instalacji. Oczywiscie dodam ze nie jest to poparte zadnymi faktami (on tylko o tym "slyszal", wiec rozwazanie jest czysto teoretyczne. Mnie troche powiem szczerze taki "zabieg" traca ale wypowiedz sie ty jako znawca tematu. A moze sa inne ,bardziej profesjonalne metody aby uniknac szybszej korozji w instalacji otwartej. Czekam na odpowiedz Pozdrawiam Haloooooooo! Jest tu kto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.