cubus26 07.02.2008 15:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2008 Witam Oczywiście, że jest zawór. Zapomniałem dodać, że mam jeszcze drugi kocioł na gaz, który jest podłączony razem z tym pierwszym, ale używałem go sporadycznie w momencie gdy miałem pierwsze 2 awarie, które opisałem wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pomocnik hydraulika 10.02.2008 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2008 skynyrd78 Mam raczej niestandardowe pytanie do Pana Instalatora oraz innych forumowiczów ... Chciałem kupić komplet baterii- waham sie miedzy Grohe a KFA w porownywalnym zakresie cenowym (ok300-400 PLN). Grohe stosuje głowice ceramiczne, co do KFA- nie znalazłem informacji na ten temat. Czy warto wybrac baterię z ceramiczną? Pozdrawiam sk Wiem że KFA daje 100 lat gwarancji ale po bardzo nieprzyjemnej przygodzie z Jaspisem firma ta straciła u mnie miano solidnej kup HG Baterie KFA też są warte polecenia , producent podaje 100 lat gwarancji (ale po przeczytaniu jej wiemy ,że tylko na korpus) Baterie serii Jaspis nie są produkcji KFA tylko są przez nich importowane z Chin (tani odpowiednik ) .Jeżeli mówimy o kwocie ok300 zł napewno możeby coś wybrać z ich oferty. KFa też stosuje głowice ceramiczne. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karenfeder 11.02.2008 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2008 Mieszkam w domku z lat '70. Hydrofor jest z lat '80. dziala super juz tyle lat.... mialismy oczywiscie konserwacje pompy, konserwacje silnika ale to chyba normalka. Nowej pompy czy hydrofory nie chce kupowac bo uwazam ze to co stare nie koniecznie jest zle. Jest tylko jeden problem. Nie mam cisnienia wody w kranach:-(Jak zrobic by je zwiekszyc, ile barow (?) powinno byc cisnienia w zbiorniku przy hydroforze? Dodam ze mam jeszcze filtry odrdzewiajace wode ktore musze miec ze wzgledu na jakos wody i nie da ich sie pominac ( i tak jeden filtr nie dziala, tylko dwa by bylo wieksze cisnienie). Jak o wszystko ustawic by bylo dobrze, by bylo cisnienie wody, szczegolnie na pietrze podczas brania prysznica. Kiedy pompa sie wlancza i hydrofor jest pelen to cisnienie wody jest powiedzmy ok, ale czym dluzej biore wode i oprozniam zbiornik przy hydroforze tym cisnienie w kranie sie zmniejsza...........czasem nawet zanika i wtedy zaczynaja sie kombinacje doprowadzajace do tego by pompa znowu sie wlaczyla, zbiornik przy hydroforze sie napelnil a wtedy znowu przez kilka minut jest ciesnienie wody ok i mozna dokonczyc prysznic................no ale tak nie da sie zyc.W przyszlosci chce zamontowac gazowy podgrzewacz wody a przy takim aby woda byla ocieplana musi byc odpowiednie cisnienie wody. Teraz mam bojler i wysokie rachunki za elektrycznosc ( P O M O C Y !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gregi 12.02.2008 00:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 Witaj Niezły. Zainteresowało mnie Twoje forum i jego posty więc dołącze się z pytaniami. Latem wymieniłem instalację CO- nowy piec na paliwa stałe o mocy 27 KW ,zasobnik CWU 140 litrów, pompa obiegowa, rozdzielacze spawane tlenowo z rury stalowej, połączenie od pieca do rozdzielaczy wykonane z rury stalowej 1,5 cala spawanej z odpowiednimi kształtkami, dalej rurki miedziane, zawory termostatyczne i grzejniki aluminiowe. Do wody dodany mam inchibitor.1. Czy dużym błedem są grzejniki aluminiowe w tej instalacji ? Mam możliwość zamiany ze znajomym który będzie montował u siebie płytowe do plastiku. Kupił wcześniej a teraz chce aluminiowe.2. Jak poważnym błedem jest brak zaworu mieszającego ?3. Jaki zawór najlepiej zamontować ( trój- czy cztero-drożny, manualny czy termostatyczny) ?4. Czy mogę zamontować zawór mieszający za pompą i odejściem zasilania zasobnika CWU ? Chciałbym by zasobnik zasilany był wodą o temp. 60-70 stopni a instalacja 45-60 stopni w zależności od temp. zewnętrznej. Ważne też jest by do kotła nie wracała zbyt zimna woda by nie zachodziła w nim korozja niskotemperaturowa (ile stopni powinna mieć wpływająca do kotła woda z powrotu instalacji)5. Czy przy zasobniku CWU tej pojemności konieczne jest zamontowanie naczynia przeponowego ? Nadmienię że po montażu nowej kotłowni myślałem iż mam już w niej wszystko co trzeba i i przez kilka lat nie będę nic do niej dokładał, jednak po podłączeniu sie do cywiliżacji jaką jest internet i zapoznaniu się z wiedzą zamieszczona w nim na temat instalacji CO jestem przekonany że instalator montujący moją kotłownię i instalację zatrzymał się ze swoją wiedzą kilka lat temu. Z góry dzięki za odpowiedz. Korzystając z okazji jako że jestem nowym użytkownikiem witam się z WSZYSTKIMI na tym forum. Siemanko. P.S. Jeśli inny hydraulik zechciałby odpowiedzieć na mojego posta także będę wdzięczny. Wiedzy nigdy nie jest za wiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 12.02.2008 19:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 ZbynioR Wysłany: 05 Lut 2008 11:23 Temat postu: -------------------------------------------------------------------------------- Witaj Niezły czy może mi wytłumaczyć jak wyregulować podlogówkę? mam rozdzielacz z 5 obwodami każdy posiada przepływomierz wyskalowany w l/min. obwod 1. - ma długosc około 70 m z pex 20 0bwod 2. - ma dlugosc okolo 70 m z pex 16 obwod 3. - ma dlugosc okolo 40 m z pex 16 obwod 4. - ma dlugosc okolo 30 m z pex 16 obwod 5. - ma dlugosc okolo 20 m z pex 16 pozdrawiam i dzieki za pomoc zbyszek Przepływomierze powinny wskazywać na poziomie 11/2 do 2 l/min szybszy przepływ oczywiście na dłuższych pętlach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 12.02.2008 19:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 ropusz Wysłany: 06 Lut 2008 01:56 Temat postu: -------------------------------------------------------------------------------- No i jestem po próbach ciśnieniowych. Ciśnienie robocze zarówno zimnej, jak i ciepłej wody to 4 bary. Zrobiłem próby ustawiając 10 barów i schodziło tak o 0,6 w trakcie pół godziny, potem wolniej. Potem otworzyłem jeden mieszacz i testowałem ciśnienie w obu obwodach naraz (zarówno zimnej, jak i ciepłej wody). Ustawiłem 8 barów i po dwóch wstępnych próbach ustawiłem 8 i zostawiłem na 10 godzin. Po tym czasie wskazuje 6 barów. Czy spadek nie jest za duży, czy to normalne? Na małej instalacji i w przypadku dużego ciśnienia jest bardzo trudno zrobić próbę ciśnienia Powinno być dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 12.02.2008 20:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 cubus26 Wysłany: 06 Lut 2008 19:49 Temat postu: -------------------------------------------------------------------------------- Witam Mam pytanie trochę z innej beczki! Mam kocioł na zgazowane drewno HOLZGAZ2000 producenta DOMGAZ MARKI. Uzywałem go od 2002 roku. Wytrzymał 5 pełnych sezonów grzewczych. Dwa razy był spawany w miejscu wylotu spalin(woda leciała do wnetrza).Teraz przecieka na prostej sciance nie na zadnym spawie.5 sezonów to w/g mnie troszke mało.Chcę kupic podobny kocioł(innego producenta),ale mam obawy o czas użytkowania. Czy producent dotychczasowego kotła jest mierny czy system takiego spalania niszczy wszystkie kotły w tak krótkim czasie? Drewno było roczne lisciaste - brzoza, grab ,dąb. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Wygląda mi to na klasyczny przykład korozji związanej z poceniem się tylnej części kotła niestety kotły bardziej oszczędne są bardziej narażone Problem powinno rozwiązać zamontowanie urządzenia (zaworu) zapobiegające poceniu się kotła Dodam tylko że prawidłowe zamontowanie Bardzo często nawet na tym Forum piszecie że macie zamontowane zawory 4 lub 3 drogowe i to wszystko i pewnie cały czas jest ustawiony na 3-5 Warunkiem długotrwałej pracy kotła jest ochrona przed korozją najprostszym sposobem jest wygrzanie powrotu za pomocą różnego rodzaju zaworów ale ważne jest żeby w całym cyklu palenia temperatura powrotu nie spadła poniżej 40-45 st C Takie rozwiązanie może zapewnić tylko zawór termostatyczny najlepiej ze stałą nastawą lub z siłownikiem i automatyką Zamontowanie zaworu 3 lun 4 drogowego przystosowanego do pracy z siłownikiem i palenie w kotle i ręczna regulacja nie daje nam pewności że ochrona jest spełniona a często brak jest jeszcze termometru Kilka wątków wcześniej zawór 3 drogowy na zasilaniu nie spełnia roli zabezpieczenia kotła przed korozją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 12.02.2008 20:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 karenfeder Wysłany: 11 Lut 2008 22:44 Temat postu: -------------------------------------------------------------------------------- Mieszkam w domku z lat '70. Hydrofor jest z lat '80. dziala super juz tyle lat.... mialismy oczywiscie konserwacje pompy, konserwacje silnika ale to chyba normalka. Nowej pompy czy hydrofory nie chce kupowac bo uwazam ze to co stare nie koniecznie jest zle. Jest tylko jeden problem. Nie mam cisnienia wody w kranach:-(Jak zrobic by je zwiekszyc, ile barow (?) powinno byc cisnienia w zbiorniku przy hydroforze? Dodam ze mam jeszcze filtry odrdzewiajace wode ktore musze miec ze wzgledu na jakos wody i nie da ich sie pominac ( i tak jeden filtr nie dziala, tylko dwa by bylo wieksze cisnienie). Jak o wszystko ustawic by bylo dobrze, by bylo cisnienie wody, szczegolnie na pietrze podczas brania prysznica. Kiedy pompa sie wlancza i hydrofor jest pelen to cisnienie wody jest powiedzmy ok, ale czym dluzej biore wode i oprozniam zbiornik przy hydroforze tym cisnienie w kranie sie zmniejsza...........czasem nawet zanika i wtedy zaczynaja sie kombinacje doprowadzajace do tego by pompa znowu sie wlaczyla, zbiornik przy hydroforze sie napelnil a wtedy znowu przez kilka minut jest ciesnienie wody ok i mozna dokonczyc prysznic................no ale tak nie da sie zyc.W przyszlosci chce zamontowac gazowy podgrzewacz wody a przy takim aby woda byla ocieplana musi byc odpowiednie cisnienie wody. Teraz mam bojler i wysokie rachunki za elektrycznosc ( P O M O C Y !!!! Wydaje mi się że masz problem z układem filtrów Objawy jakie opisujesz występują jeśli jest zdławienie przepływu z różnych przyczyn nie wiem co to za filtry ale jeśli woda jest zła to pewnie dość szybko się zabijają Może należy je częściej płukać lub wymienić wkład Jak możesz to prześlij zdjęcie to może dowiem się więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maj1983 12.02.2008 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 Podjęłam decyzję Aby zminimalizowac koszta CO zdecydowałam zrobić kotłownię na paliwo stałe z kotłem wszystkopalnym + prąd i zwykły kominek mąz chce choc pociągnąc rury do kominka i może kiedyś zrobic z płaszczem czy to dobry pomysł?czy te rury i robocizna to duży koszt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 12.02.2008 21:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2008 gregi Wysłany: 12 Lut 2008 02:31 Temat postu: -------------------------------------------------------------------------------- Witaj Niezły. Zainteresowało mnie Twoje forum i jego posty więc dołącze się z pytaniami. Latem wymieniłem instalację CO- nowy piec na paliwa stałe o mocy 27 KW ,zasobnik CWU 140 litrów, pompa obiegowa, rozdzielacze spawane tlenowo z rury stalowej, połączenie od pieca do rozdzielaczy wykonane z rury stalowej 1,5 cala spawanej z odpowiednimi kształtkami, dalej rurki miedziane, zawory termostatyczne i grzejniki aluminiowe. Do wody dodany mam inchibitor. 1. Czy dużym błedem są grzejniki aluminiowe w tej instalacji ? Mam możliwość zamiany ze znajomym który będzie montował u siebie płytowe do plastiku. Kupił wcześniej a teraz chce aluminiowe. 2. Jak poważnym błedem jest brak zaworu mieszającego ? 3. Jaki zawór najlepiej zamontować ( trój- czy cztero-drożny, manualny czy termostatyczny) ? 4. Czy mogę zamontować zawór mieszający za pompą i odejściem zasilania zasobnika CWU ? Chciałbym by zasobnik zasilany był wodą o temp. 60-70 stopni a instalacja 45-60 stopni w zależności od temp. zewnętrznej. Ważne też jest by do kotła nie wracała zbyt zimna woda by nie zachodziła w nim korozja niskotemperaturowa (ile stopni powinna mieć wpływająca do kotła woda z powrotu instalacji) 5. Czy przy zasobniku CWU tej pojemności konieczne jest zamontowanie naczynia przeponowego ? Nadmienię że po montażu nowej kotłowni myślałem iż mam już w niej wszystko co trzeba i i przez kilka lat nie będę nic do niej dokładał, jednak po podłączeniu sie do cywiliżacji jaką jest internet i zapoznaniu się z wiedzą zamieszczona w nim na temat instalacji CO jestem przekonany że instalator montujący moją kotłownię i instalację zatrzymał się ze swoją wiedzą kilka lat temu. Z góry dzięki za odpowiedz. Korzystając z okazji jako że jestem nowym użytkownikiem witam się z WSZYSTKIMI na tym forum. Siemanko. P.S. Jeśli inny hydraulik zechciałby odpowiedzieć na mojego posta także będę wdzięczny. Wiedzy nigdy nie jest za wiele. 1 trochę tu namieszane stal miedz i aluminium rób jak chcesz 2 powinien być zawór termostatyczny na powrocie a temperatura różni producenci kotów różnie podają 45-55 Zawór taki montuje się u dołu na powrocie do regulacji zasilania powinien być drugi 3 patrz wyżej 4 do zasobnika ciepłej wody użytkowej naczynie przeponowe jest zalecane w twoim przypadku 12 L powinno wystarczyć Każdy popełnia błędy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomlolo 14.02.2008 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 Niezły, to i ja poproszę o konsultację. 100% podłogówka, 60m2 parter + tyle samo poddasze. Rozumiem że po 1 rozdzielaczu na kondygnację. Kondensat 3,3 - 11 kW z pompą 3 biegową. 1. Mieszacz chyba nie potrzebny ? regulacja wody kotłowej od 20st. C, wydaję mi się że sprzedawca chce naciągnąc mnie na zbędny element kotłowni, bo niby co ma u mnie mieszać jak grzejników nie będzie ?(poza drabinkami w łazienkach, ale tę będą dodatkowo z grzałką elektr.) 2. Czy pompa pieca pociągnie całość instalacji, czy trzeba coś dołożyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 14.02.2008 11:24 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 maj1983 Wysłany: 12 Lut 2008 23:46 Temat postu: -------------------------------------------------------------------------------- Podjęłam decyzję Aby zminimalizowac koszta CO zdecydowałam zrobić kotłownię na paliwo stałe z kotłem wszystkopalnym + prąd i zwykły kominek mąz chce choc pociągnąc rury do kominka i może kiedyś zrobic z płaszczem czy to dobry pomysł? czy te rury i robocizna to duży koszt? Koszt wyprowadzenia rur do kominka z płaszczem wodnym nie jest duży pewnie ze 20 m rury fi 28 plus robocizna a i dobrze by było położyć ze dwa przewody 3x11/2 Ale czy ma sens przy kotle wszystko palnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 14.02.2008 11:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 tomlolo Niezły, to i ja poproszę o konsultację. 100% podłogówka, 60m2 parter + tyle samo poddasze. Rozumiem że po 1 rozdzielaczu na kondygnację. Kondensat 3,3 - 11 kW z pompą 3 biegową. 1. Mieszacz chyba nie potrzebny ? regulacja wody kotłowej od 20st. C, wydaję mi się że sprzedawca chce naciągnąc mnie na zbędny element kotłowni, bo niby co ma u mnie mieszać jak grzejników nie będzie ? (poza drabinkami w łazienkach, ale tę będą dodatkowo z grzałką elektr.) 2. Czy pompa pieca pociągnie całość instalacji, czy trzeba coś dołożyć ? Niestety mam trochę inne wyobrażenie na temat kotłowni Uważam że w przypadku instalacji w całym domu z podłogówką zawór mieszający jest potrzebny no a jeśli zawór 3 drogowy to i dodatkowa pompka Widzę to tak kociołek a zaraz za nim sprzęgło hydrauliczne później zawór 3 drogowy może być termostatyczny z nastawą ręczną no i pompka i tak uważam powinna wyglądać prawidłowo zrobiona kotłownia do podłogówki Rozumiem ż grzejnik w łazience będzie podłączony do rozdzielacza z podłogówką na osobnym obiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maj1983 14.02.2008 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 maj1983 Wysłany: 12 Lut 2008 23:46 Temat postu: -------------------------------------------------------------------------------- Podjęłam decyzję Aby zminimalizowac koszta CO zdecydowałam zrobić kotłownię na paliwo stałe z kotłem wszystkopalnym + prąd i zwykły kominek mąz chce choc pociągnąc rury do kominka i może kiedyś zrobic z płaszczem czy to dobry pomysł? czy te rury i robocizna to duży koszt? Koszt wyprowadzenia rur do kominka z płaszczem wodnym nie jest duży pewnie ze 20 m rury fi 28 plus robocizna a i dobrze by było położyć ze dwa przewody 3x11/2 Ale czy ma sens przy kotle wszystko palnym A gdyby kocioł nie był wszystkopalny a jedynie z podajnikiem (czyli nie na drewno) ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomlolo 14.02.2008 13:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 Co do drabinek łazienkowych mój zamiar był dokładnie taki jak napisałeś. Tylko chciałbym pojąć sens stosowania zaworu 3-drogowego termostatycznego w moim przypadku ? Zadaje na piecu wode np. 35 st. i jest idealna dla zasilenia podłogi, po co ją mieszczać z powrotem ? Jak jest instalacja mieszana to kapuje, grzejniki zasilamy znacznie cieplejszym czynnikiem, i należy zmieszać zasilanie i powrót dla podłogówki żeby osiągnąć niższa temp. zailania podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_u 14.02.2008 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2008 jakie urzadzenie zastosowac zeby piec nie wychładzał wody w boilerze?w tej chwili jeszcze nie mieszkam wiec mi to nie przeszkadza bo boiler działa jako bufor do ogrzewania.Jezeli na kotle opał sie konczy i kocioł wygasa to pracujaca pompa powolli wychładza mi wode w boilerze.Czy sa jakies urzadzenia ktore mozna ustawic na jakas konkretna temp. i przy spadku temp wody ogrzewajacej bedzie zamykany zawor na boilerze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
waldi 65 15.02.2008 13:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2008 witam niezły, pytanie odnosnie sprzęgła hydraulicznego....... planuję dać piec gazowy, jedno funkcyjny z zasobnikiem, podłogówka ok 50 m2 wcześniej zawór 3 dr+ pompa itd. reszta chatki ma być grzana grzejnikami. Zakładam że w kotle będzie wmontowana pompa, która "popchnie" wodę na grzejniki. pytanie.... czy jest potrzeba instalowania tego sprzęgła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
artureski 15.02.2008 20:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2008 Może tutaj ktoś mnie oświeci jakim gwintem są podłączone zmywarki do wody ? Tzn na zaworku jaki ma być gwint (1, 3/8, 1/2) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Hydraulik 15.02.2008 20:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2008 artureski Może tutaj ktoś mnie oświeci jakim gwintem są podłączone zmywarki do wody ? Tzn na zaworku jaki ma być gwint (1, 3/8, 1/2) Taki sam jak w przypadku pralki tzn. 3/4 cala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_ZBYCH_ 15.02.2008 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2008 Witaj Niezły, może Ty odpowiesz na nurtujące mnie pytanie? http://forum.muratordom.pl/co-to-za-zawor,t123930.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.